Ultrakuulumisia

Mamsi

Puuhakas puhuja
Toukokuunmammat 2015
En hoksannut, että tällainen keskustelu jo olisi?

Eli, nt-ultrat ja rakenneultrat - mitä näkyi, mitäs sinne kuului? (..ja kaikki muut ultrat myös!)

Jäikö jokin askarruttamaan tai askarruttaako etukäteen? Haluatko tietää sukupuolta? Kaikkea maan ja taivaan väliltä, välillä myös niiden ulkopuolelta. :wink

Saa laittaa myös kuvia. :)
 
En malttaisi millään odottaa np-ultraa! Vielä puolitoista viikkoa :) Onneksi käytiin viikko sitten vilkaisemassa, ja kuulemassa et kaverilla on kaikki oikein hyvin, silloin 9+6. Se lievitti keskenmenopelko melkoisesti ja nyt odotan paremmin mielin seuraavaa ultraa. Muuten np-ultra olisikin ollut (tai on kai edelleen) aikamoinen mörkö, kun viimeksi tyssäsi matka sinne. Mutta nyt ollaan jo paljon pidemmällä :)

En ollenkaan tajunnut silloin viikko sitten ultraan mennessä, että se näyttää jo niin paljon ihmiseltä! Ja heilui ja huitoi käsillään. Odotin sellaista samanlaista (mutta isompaa) möykkyä kuin varhaisultrassa kolme viikkoa aiemmin. Hämmentävää!
 
Minulla on eka ultra vasta 13. viikon alussa. En malttaisi millään odottaa. Tilasin juuri dopplerin, jotta voin itse kuunnella, onko siellä todellakin joku... toivottavasti se tulee pian..! Ei olis pitänyt lukea niin kauhiaa määrää tuhkamunaraskauksista ja keskenmenoista :eek:.
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Tänään kävin ultrassa. Ja tietenkin tultiin myöhässä paikalle, oltiin eka ihan väärässä rakennuksessakin...Onneks ultraaja oli mukava :) Siellä köllötteli pieni papu hyvin rennosti, piti kokoajan hättyytellä että sais otettua mittoja, kun toinen vaan makoili selkä edellä :) Mitään hälyyttävää ei löytynyt. Laskettu aika pysyi samana kuin menkkojen mukaan laskettuna. Se naurattaa ja harmittaa, kun sain vaan yhden kuvan mukaan, ja siinäkin näkyy vaan takaraivo ja selkä :D ois saanut oikeen hyvän kuvan siitä kun pieni kääntyikin sivuttain ja ruudulla näkyi sivuprofiili ja maha ja jalat varpaisiin asti (meinasin huudahtaa et ota nyt tosta kuva! mut en viittinyt :D )
 
Meillä oli np-ultra viime viikon perjantaina. Vähän oli meilläkin säätöä matkassa kun ei osattu mennä äitiysneuvolapuolelle. Ei ihan tunnu vielä niin todelliselta että sinne meidän kuuluu nyt mennä.
Meillä oli niin liikkuvainen kaveri kohdussa että kuvia oli aluksi vaikea saada kun se teki kuperkeikkoja ja heilu ja pomppi koko ajan. Mä kun luulin että se tässä vaiheessa liikkuu ihan vaan vähän kättä ja jalkaa nykien!

Loppujen lopuksi kuvia saatiin ja paljon eri asennoissa. Jopa sormet kätilö laski meille!

Tiistaina sitten tuli kirje labrasta että ei löytynyt mitään hälyyttävää eikä jatkotoimenpiteisiin ole aihetta =)
 
Meil oli tänää nt-ultra. Ihan hirvee ahdistus ollu päällä, kun oon odottanut tätä päivää tulevaksi. Me oltiin viel semmosessa paikassa ikäänkuin kulman takana, ettei ultraaja huomannu meitä ensin, odoteltiin siis joku 20min vaan sen takia, et ei oltu oikeella puolella käytävää (siin on siis hissi välissä). Viimeksi siis varhaisultrassa oltiin nimenomaan sillä samalla puolella ja kun ollaan vasta vuosi asuttu paikkakunnalla niin ei oo pahemmin tullut noita palveluita käytettyä et tietäis mitä missäkin on. Noh, kuitenkin päästiin sit ultraan ja ultraaja oli tosi mukava, samoin se hoitaja joka oli siin mukana.

Ensin katsottiin vatsanpeitteiden päältä, mut aika huonosti siitä näkyi, mulla on vissii niin paljo taaksepäin kallistuva kohtu ettei näy kunnolla päältä katsottuna viel näillä viikoilla. Sama se oli muistaakseni esikoisestakin että näkyi kunnolla vasta kun katottii alakautta, niinkuin tälläkin kertaa. Päältä ultraaja näki sykkeen, mut mä en sitä hahmottanu siitä kuvasta, oli sen verran suttua. Päältä ei saatu myöskään sydänääniä kuulumaan, mutta nekin kuului sitten kyllä alakautta.

Siellä sitten katseltiin monesta eri kulmasta ja sydän siellä läpätteli ja kuunneltiinkin ja käsiä ja jalkoja oli kahdet niinkuin kuuluukin ja vain yksi pää ym. Turvotus oli normaali, 1,2 ja veriseulat käytii ottamassa sitten ultran jälkeen. Niin ja me saatiin hirvee nivaska kuvia 7kpl!!! Ja todella hyviä kuvia vielä kaikenlisäksi ja oon siitä ihan hurjan iloinen.

Eniten ehkä hämmästytti että se oli jo niin vauvan näköinen vaikka on vaan 46mm pitkä! Laskettukin pysyi samassa, kun edellisen ultran laskuihin oli eroa 1 päivä :D eli mulla nyt 11+2 ja ultran mukaan 11+3. En siis ala muuttelemaan litanjaani mihinkään suuntaan. :)
 
Meillä oli ultra reipas viikko sitten. Siellä oli kaksi ihanaa pientä täysin viikkoja (12+2) vastaavaa ihmisenalkua:Heartred
Niskaturvotukset oli 1,05mm ja 2,4mm.
Ainakin yksi istukka edessä, toisesta ei ole täysin varmuutta että löytyykö takaa, vai onko tyypeillä yhteinen :)
 
Hei pääkaupunkiseutulaiset, kuinka kauan teillä meni että saitte kutsun ultraan? Mulla oli neuvola viikko sitten ja en jaksaisi odottaa enää (ai minäkö malttamaton? :wink)...
Käytiin varhaisultrassa kun oli 6+6, silloin syke näkyi hienosti ja nyt haluaisi jo varmistuksen, että kaikki on edelleen ok!
 
Anselmiina81: ainakin Jorviin piti itse varata aika.

Meill on vasta ens viikolla np-ultra (12+4). Joten viikko sitten kaverini yksityisella lääkäriasemalla ultrasi vatsanpeitteiden läpi. Vilaukselta näkyi vauhtihirmu toukka ja sydän sykki odotetusti. Nyt vielä malttaa viikon odotella kunnon ultraan pääsyä.
 
Ihanaa lukea hyviä kuulumisia! Ei malta odottaa omaa... Vielä 2 viikkoa. :)

Jorviin varataan itse soittamalla, mut kättärille ja naikkarille tosiaan tulee postissa kutsu, kun neuvolasta on laitettu lähete. Mutta en kyllä osaa sanoa kauanko siihen menee.. Toivottavasti kutsu tulee nopsaan anselmiina81 :)
 
Meilläkin oli np-ultra eilen. Kaikki oli kunnossa ja sielä se pikkuinen kovasti jo liikuskeli. yhdessä ultra kuvassa jalat olivatkin jo ihan suorana. np-turvotusta oli 1mm, joten ei senkään puolesta mitään hälyttävää. Tulevalle isälle tuo ultra taisi valottaa paljonkin, että missä nyt todellisuudessa mennään, kun ensimmäistään kertaa tuo pieni nähtiin. viikkoja minulla olisi tänään menkkojen mukaan 13+2, mutta kätilö mittasi juniorin vastaavan viikkoja 12+5, mutta ei silti muuttanut minulle LA:ta. Saas nähdä millaista kasvu on myöhemmin. Nyt erittäin hyvillä mielin odotus jatkuu.
 
Minullakin oli nt-ultra eilen. Paljon rauhallisempi tyyppi oli, kuin tämä meidän esikoinen. Esikoinen ei meinannut pysyä paikoillaan, tämä taas oli selvästi sitä mieltä, että häirittiin hänen kauneusuniaan. Ei haittaa kyllä, ihan tarpeeksi on vauhtia ja vaarallisia tilanteita tän meidän vauhtihirmun kanssa! :D

Niskaturvotus oli 1,5mm. Vastasi 12+4 vaikka mulla oli lyhyemmän kierron mukaan laskettu, että olisi ollut 12+2. Käytännössä mulla alunperin pidemmän kierron mukaan la olisi laskettu jopa vasta 15.5., nyt se muuttui (olin säälittävä ja ressukka, niin ultraaja Oulun säädöksistä huolimatta suostui muuttamaan) 10.5. :wink

Järkeilin käytännössä sen näin, että kun esikoinen syntyi 40+5, niin hän oli jo huge bebe eikä kaikki mennyt yhtään niinkö römsöössä. Ja jos tätä ei olisi siirretty, tää bebe olisi ollut jo laskettuna päivänä sen 40+5!! Eli oon äärettömän tyytyväinen ja helpottunut, että päivää siirrettiin oikeaan. :)

Nyt odottelen omahoitoon tulevaksi niitä yhteisseulan tuloksia trisomioista, jotta voin aidosti huokaista ja julkistaa olevani raskaana - en pelkästään läski. :laughing002



Niin, ja meidän ultraaja oli äärettömän ihana ja sympaattinen. Kauhisteli sitäkin, että jos viikko ennen laskettua on jo tehty kokoarvio, jossa lapsi todettu olevan jo 3800g, että miksei tehty mitään, vaan päästettiin tästä vielä 2 viikkoa yli.
Ja hän tulosteli kyllä huoletta kymmeniä kuvia, joista antoi 5 parasta mulle mukaan. :Heartred
 
Tänään np-ultrassa ja voe mahoton! Siellä se toukka köllötteli peukku suussa ❤
Jossain vaiheessa vauveli sai tarpeekseen ja alkoi möyrimään oikein olan takaa. Kätilö nauroikin, että nyt sitt esitellään koko olemus äipälle ja iskälle. ❤❤
 
Eka ultra ohi ♡kaikki hyvin ja vastas viikkojaan. Tosin merkkas neuvolakorttiin 13+1 vaikka nyt on 13+0....niskapussiturvotus 1,2 mm ja toisti ultraamisen aikana ainakin viis kertaa että se on normaali :D

Samantien kun ultralaite tökättiin mahaan näky ruudulla selkeesti pikku vauva ♡ samaan syssyyn pisti sydänäänet kuulumaan niin jännitys ja ahdistus katos heti ENKÄ alkanu ees itke! :D pari kertaa piti yskästä ni vauva alko liikkua ja ojenteli meille varpaitaan ♡

Neljä kuvaa saatiin, yks tosi selkeä ja yhet varpaista. Kaks oli jotenkin sivusta päin etten ite erota niissä ku tasasen pötkön :D mieskin sano et yllätty miten erottuu jo pikku varpaat ja sormet ♡
 
Ainakin Jorvissa sanoivat, että niillä ja neuvolalla on eri tapa laskea se laskettu aika viimeisistä kuukautisista. Siksi käytännössä kaikilla siirtyy ekassa ultrassa laskettu aika päivällä aikaisemmaksi. Sanoi, että on itsekin ihmetellyt tuota kyllä :)

Mullakin siis siirtyi 4.5. -> 3.5., mutta yksi päivä sinne tänne nyt on aivan sama, joten en esim. tähän ryhmään ajatellut kyllä vaihtaa :)
 
:)

13574799.t.jpg


Meijän pikku pötkylä... 5,3cm.
 
Miks mä en oo aiemmin lukenut tätä ketjua! Ihania uutisia ultrista teillä, (onnen) itku silmässä ajattelen ihmisten reaktioita, kun on nähnyt pikkuisen screenillä! :Heartred Tykkään kaikkien ihanista viesteistä, niin en viitti jokaista käydä erikseen tykkäämässä :)

Mulla vielä 9 päivää nt-ultraan, alkaa pikkuhiljaa pelkotila lisääntymään, vaikka viimeiset pari viikkoa oon ollut rauhallinen asian suhteen. Toivottavasti siellä on vieläkin elämää :love7 (kävin siis vr-ultrassa 2 vkoa sitten 8+5 ja siellä oli kaikki kunnossa)
 
Hauska muuten kun monella on tollanen "perinteinen" kuva missä vauva makoilee selällään ja sivusta otettu :) meillä ei oo yhtään sellasta kuvaa, 4D näkymästä tais napata ton meiän parhaan kuvan tolleen et vaavi on pystyssä ja näkyy eestä päin :)
 
Takaisin
Top