Ultrakuulumisia

Kiitos :)
Mies harmitteli kun ei "koko vauvaa" kauheasti näkynyt. Elimiä vaan.. Yritin selittää, ettei ultraäänellä enää näe koko vauvaa kerralla :D se on jo niin iso kaveri. Ylimääräinen ultra oli kyllä kiva siitä, että tietää vähän kasvusta ja kuulee kaiken olevan hyvin.
 
Siitä on jo tovi kun rakenneultrassa kättärillä kävin... Oli tosi mukava täti, mutta harmittaa kun en minkäänlaista paino arviota saanut.. Eivät kuulemma enää arvioi tossa ultrassa xD sillon koko kyllä vastasi -9 pvää, mutta olis ollu kiva kuulla joku painoarviokin ja näköjään kaikki muutkin saaneet xD mä olen niin Monelta kaverilta kuullut kuinka vatsan koon kautta arvioidut menneet ihan mönkään.. Raaskiskohan maksaa se. Melkein 300€ 4d ultrasta ni sais ainaki jtn osviittaa möhiksen koosta ja vmuuttuuko laskettu aika vai onko vain pieni kokoinen poika
 
Miuku&Möhis, ootko kysynyt neuvolasta onko teillä siellä enää mitään ultria? Meillä on siinä vk 30 tietämillä lääkärineuvolassa ultraus. Neuvolatäti taisi sanoa että siinä katsotaan paino ja miten päin toukka on sillä hetkellä :)
Mutta toisaalta nekin painoarviot heittelee vaikka kuinka..
Onhan toi iso raha 4D-ultraan, mutta jos paljon mietityttää eikä teillä oo enää ultria niin ehkä se on parempi mennä :)
 
Ei mekään saatu mitään painoarviota rakenneultrassa, vain tieto, että kaveri vastaa viikkoja. Nyt tuossa lääkärin tekemässä ultraäänessä (eli siis ylimääräinen) saatiin tuo painoarvio.
Ja jos ihan kokoarviota haluaa, niin voihan yksityisesti mennä ihan tavalliseen ultraan, joka on varmasti 4D:tä halvempi :)
 
Mun yhdellä ystävällä mahan tunnustelun (hyvin pienikokoinen äiti ja pienikokoinen maha) ja huolellisen ultran perusteella painoarvio oli 2,8 kg noin viikoilla 38 ja joutui menemään naistenpolille vauvan pienikokoisuuden vuoksi. No, synnyttyään viikko tuon jälkeen vauvan syntymä painoksi todettiinkin 3,85 kg. Meni painoarviot kyllä hänen kohdallaan ihan mönkään, ja parempi niin. :)
 
Mulla kauhukuva että arvioivat nätin alle nelikilosen vauvan, mutta saa puskea reippaasti päälle nelikilosta sitte... no thank you! :eek:
 
Ei oo mittään ultria enää.. Juu jotenki olis hirmu kiva saada jossain vaihees tarkempaa arviota tai edes jtn arviota xD kohdun mitanki unohti tuo neukku täti kirjata ja muutenki vähän tietämätön, mutta ihmisenä aivan herttainen. Saas näkä tiistaina onko taas hitusen turhauttavan oloinen käynti. Luulin et kela neuvolassa olis kans näyttäny tai kertonu esim mitä kaikkia tietoja sin joutuu laittaa yms mut ku ei hän tiedä xD tuntuu et meikäläinen tietää enemmän raskaudesta ku se. Uskon että kun vauva syntyy saan ehkä enemmän irti hänestä... Toivottavasti kauhian mukava jne, mutta.....
 
Me ei saatu 27vko:n ultrassa paino arvioi ku lääkärillä oli käytössä neuvolatädin antiikkinen ultra ei sentää oo niin antiikkinen ku mun omalla neuvolatädillä :)
 
No höh, harmi ettei ole enää mitään ultria :/
Ja onhan toikin vähän ärsyttävää ettet saa kunnon tietoa ja apua neuvolasta vaan kaikki tieto on periaatteessa itse haettava, jos neuvolantäti ei osaa sanoa mitään. Mut tiedän, että olisin ihan samanlainen kuin sinä että kun on kuitenkin muuten herttainen ihminen niin sit antaisin asian olla :D
 
Vähä tympeä ku meillä ei oo ultria neuvolassa niin tuskin saan mitään painoarviota. Motes pystyykö sitä vastimaan neuvolasta vai pitääkö suosiolla maksaa yksityisellä käynti? Oulussa ei onneksi pahan hintanen kun 60€ mutta sen tekee kätilö, niin tiiä sitten kuin tarkkaan osaa arvioida.. vois ehkä harkita sitä
 
Ne arviot tuntuu muutenkin heittelevän niin paljon, että ei kai sillä ole väliä kuka sen tekee :D Oon kuullut niin monta kertaa että on vähän heittänyt arvot suuntaan jos toiseen.. Meillä noi perusultrat teki kätilö ja oli oikein osaava ihminen :)

Teillä ei kyllä siellä Oulussa paljon maksa ultra :) Kannattaahan sitä toki kysyä neuvolassa onko mitään mahdollisuutta saada painoarviota sieltä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Ei olis pahan hintanen joo ei, tosin ihan normi eikä mikään 4D, mutta mä haluankin just sen painoarvion ennemmin. Mutta joo siis olihan toi meilläkin kätilö mikä teki noi normi ultrat ja tykkäsin kovasti, mietin vaan just siksi kun kuulee että noi painoarviot saattaa heitellä et onko niissä väliä et tekeekö kätilö vai lääkäri. Varmaan samalla lailla menee kummallakin "pieleen" aina välillä :)
 
Pitäis saada monta arvioo vauvan painosta niin vois ottaa keskiarvon niistä :D
Tää nyt on vähän aiheen vierestä mut samanlailla ne sf-mitat heittelee riippuen mittaako neuvolatäti vai lääkäri :)
Lahdessa olisi 4D ultra 120e, eli ei paha hinta sekään, mut taidan tyytyä nyt vaan siihen lääkärin tekemään ultraan muutaman viikon päästä.
 
Minä olen menossa yksityiselle ylimääräiseen ultraan joskus 33 viikon paikkeilla. Mulla on siis työterveyden puolesta tällainen mahdollisuus eli en jätä käyttämättä :happy:

Meen tosin kyllä ensisijaisesti tarkistamaan, että kaikki on ok (lapsiveden määrä, istukan toiminta yms.). Kokotieto (ja ehkä jopa sukupuolitieto) on kiva bonari, erityisesti kun on toi RaDi niin tietää, ettei ole kasvanut liian kovaa vauhtia.

Muuten en tosta kokoarvioista oikein tiedä mitä iloa siitä olisi, kun en sektiota kuitenkaan ala vaatia, ellei sille ole lääketieteellisiä perusteita (jolloin sitä ei tietty tarvi vaatiakaan :wink). Käynnistystä en toivo ylipäätään, eli en usko, että alkaisin polkea jalkaa aiemman käynnistyksenkään puoelsta vaikka tietäisinkin, että on jo hyvän kokoinen. Eihän sitä kuitenkaan voi sinnekään jättää. Oli sitten 3 tai 4 kiloinen. :eek:

Parempi vaan, ettei liian tarkkaan tiedä, niin ei turhaan sitten sitä kokoa jännitä. Ulos se tulee tavalla tai toisella kuitenkin. :joyful:
 
enough, kuulostaa oikein järkevältä, samaa mieltä!:) Olkoon iso tai pieni, tulee kun ja miten on tullakseen.

mä sain viimeksi lähetteen Jorviin kokoarvioon viikolla 38+jotain, enkä oikein tajunnut miksi. Lopulta selvisi että neuvolatäti jotenkin epäili että vauva olisi ollut hurjan pieni. No, ihan normi 3030-grammainen sieltä sitten tuli v.40+6 (arvio oli about 2900g silloin pari viikkoa aikaisemmin, aika lähelle meni), eli suht skidi mutta ihan normaali.

Neuvolatäti on välillä vähän neuroottinen, mutta kauhean mukava. Arvaa kuin sekaisin sen pasmat meni sitten kun oli viimeisen neuvolan aika ja mä siinä odotushuoneessa kiltisti ilmoitin että synnytys taitaa olla tässä vähän niinkuin käynnissä:wink Pärjäätkö siellä vähän aikaa hän kysyi. Juu en, penska syntyy tänne sohvalle:wink Mutta äärettömän mukava rouva, on ollut ihana käydä samalla tätösellä kaikki kolme raskauskertaa.

Esikoisen kanssa kävin yliaikaisuuskontrollissa v.41+5. Arvio oli 3280g. Poika syntyikin sitten seuraavana päivänä, veti tortut kätilön syliin ja painoi tämän jälkeen 3250g. Joten aika lähelle meni sekin:)
 
Mulla esikoisesta synnärille sisään mennessä sekä käsin että ultralla oli arvio 4000g. Poika syntyi 2 pvää myöhemmin ja painoi 3200g. Arvio on kuitenkin aina arvio ja mullekkin jossain ultrassa todettiin, että marginaali on +-500g vaikka miten mittailtais muka tarkasti. Tuurilla joskus voi osua nappiin.
 
mulla on heränny sellanen teoria, että mun np-ultraaja on arvioinu lasketun ajan väärin, viikkoo myöhemmäks ku se ois. se vaikutti niin kädettömältä, ja se mittaaminenhan tehdään käsin siitä kuvasta..

mun aiemmat lapset on ollu tosi pieniä, tai siis tyttö 3040g ja poika (yliaikanen) 3200g. ja nyt toisessa ultrassa sen teki lääkäri, ja sanoi että viikkoa edellä koon puolesta, tulossa nelikilonen vauva. en oikein voi uskoo että ois. myöskään ei oo seksin puolesta mun mielestä toi nyk. hedelmöitysajankohta mahdollinen, mut viikkoo aikasemmin ois..

että päätin siis että synnytän vähintään viikkoa aiemmin, mieluiten viikolla 38, enkä usko noita höpöhöpöarvioita isosta vauvasta :D (joita kyllä satelee joka kerta kaikilta neuvolantädeiltä yms., se on varmaan kiva pelotella raskaanaolevia) onneks on viä yks ultra viikolla 32.
 
Meillä oli eilen ultra, rv siis 36+1. Tähän asti tää odotusaika on mennyt aika "huolettomasti", enkä osannut tuota ultraakaan etukäteen jännittää. Lääkäri sitten mittaili vauvaa tosi pitkään ja totesi että on kasvanut liian hitaasti, paino-arvio oli 2 700g. Mun mielestä tuo nyt ei niin hirveän pieneltä kuulosta, mutta kyllä sitä huolestui tuollaisesta... saatiin aika kasvukontrolliin kahden viikon päästä, näistä tulee kyllä pitkät kaksi viikkoa... Sitä vaan miettii että mistä tuollainen kasvun hidastuminen voi johtua, alkuraskauden seulat oli ok ja rakenneultrassa kaikki hyvin. Napanuoran virtaukset , sikiön sydänkäyrä ja kaikki oli muuten kunnossa. Ei oikeen tiedä mitä tästä nyt sitten pitäisi ajatella...
 
Musta toi vauvan paino ei kuulosta lainkaan huonolta...Mulla painoi esikoinen 38+5 kun syntyi niin 3250 ja sulla on siihen vielä 2 ja puol viikkoa et kun aina sanotaan et lapset lihoo jotain 200 grammaa viikossa niin sulla ton mukaan se olis sit sillon joku 3100-3200 g. Tsemppiä odotteluun mutta musta toi paino kuulosti ihan hyvältä..
 
Meillä oli eilen ultra, rv siis 36+1. Tähän asti tää odotusaika on mennyt aika "huolettomasti", enkä osannut tuota ultraakaan etukäteen jännittää. Lääkäri sitten mittaili vauvaa tosi pitkään ja totesi että on kasvanut liian hitaasti, paino-arvio oli 2 700g. Mun mielestä tuo nyt ei niin hirveän pieneltä kuulosta, mutta kyllä sitä huolestui tuollaisesta... saatiin aika kasvukontrolliin kahden viikon päästä, näistä tulee kyllä pitkät kaksi viikkoa... Sitä vaan miettii että mistä tuollainen kasvun hidastuminen voi johtua, alkuraskauden seulat oli ok ja rakenneultrassa kaikki hyvin. Napanuoran virtaukset , sikiön sydänkäyrä ja kaikki oli muuten kunnossa. Ei oikeen tiedä mitä tästä nyt sitten pitäisi ajatella...

Olin ultrassa eilen, eli 35+6 ja kokoarvio oli 2,5 kg. Lääkäri sanoi sen olevan oikein "keskikokoinen" ja viimeisen kk aikana tulee yleensä kilo lisää painoa. Eli syntyessään olisi 3,5 kg. Miten ihmeessä 2,7kg on liian pieni näillä viikoilla? Älä huolestu! Varmasti on kaikki hyvin!
 
Takaisin
Top