Ultrakuulumiset ja mahdolliset kuvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MartinaZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ensimmäinen ultra takana, rv 11+0, muttei ottanut vielä np:tä. Liian pieni kuulemma? 42mm.
Kahden viikon päästä uus aika, jollon käsittääkseni menee jo ihan viimeiselle päivälle mahdollisuutena ottaa np.
Mutta kuva tässä.[:)]
Muoks. En näemmä osannut tekstin sekaan laittaa.[:D]

Ultimate: Mäkin kävin ultrassa tiistaina, viikkoja sillon 10+2 ja lääkäri ilmoitti, että sen niskaturvotuksen voi katsoa, kun viikkoja täynnä tasan tuo 10. Sanoi turvotusta olevan  vain 0,6mm ja kaikki ok. Kerroin, että mulla tyksissä se "virallinen" np-ultra kuun lopulla rv12+2, niin tää lääkäri tokaisi, ei se asia tule siellä muuttumaan, jos nyt lukema noin pieni :)   Mun pikkunen masuasukki oli vasta 34mm:n kokoinen.

Aikalailla näköjään vaihtelee nuo lääkäreiden tavat toimia[8|]

Mulle taasen terkka sanoi, että np-ultra voidaan tehdä luotettavasti kun viikkoja 11 täynnä. Itsellä se on edessä ens viikolla, silloin siis 11+4. Ehkä se ei kuitenkaan ole sitten niin tarkkaa jos lääkärit kertovat noin!

Jänskättää vähän, että mitä sieltä paljastuu. En ole nimittäin käynyt vielä ultrassa lainkaan...

Minä sain neuvolasta mukaani meidän keskussairaalan esitteen, jossa sanottiin, että NP-ultran voi tehdä rv 11+0 - 13+6.

Luulen että saattais olla käytetyn laitteen tarkkuudella jotain tekemistä. Olin toisessa varhaiultrassa rvk 9+6 mittauksen mukaan ja gyne sanoi että huomenna eli 10+0 olisi voinut antaa virallisen NP arvion. Nomitään turvotusta ei kuulemma näkynyt joten tuskin tulee myöhemminkään. Toivotaan näin. Tiistaina sitten kuulee uutta tietoa jollon 11+6.

Mä tuun näkemään vielä painajaisia tuosta np-ultrasta (mulla tasan RV12 eli 28.9)
Kun ikää on 35v, en voi olla miettimättä sitä riskiä joka tähän ikään jo liittyy [:(]
Tiedän, ettei pitäis stressailla, mutta stressaan kuitenkin. Luulen, että annan ottaa
verenseerumista arvot myös. Kattoo sitten mikä todennäköisyysprosentti saadaan.

Onko ketään muita np-jännittäjiä? Käyn tän ekan ultran kunnallisella, mutta
meinaan mennä 4D-rakenneultraan sitten RV20 tietämillä yksityispuolelle. Voiphan se
olla että kunnallinenkin tuleee "otettua" kun omantalon työntekijänä sen ilmaseksi saan
(kuten np:nkin) [;)]

Ultrat saa kaikki ilmaiseksi, niinkuin neuvolankin. Ei siihen tarvita mitään erityisoikeuksia. Kunhan käy kunnallisen puolella.

Me mennään kyl molempiin ultriin ja tettiin eilen veriseulakin. Mun mielestä oli helpottavaa nähdä et kaikki oli ok. Kun näitä irrationaalisia pelkoja on muutenkin...

heipsan kaikille!

Me siis käytiin perjantaina siinä varsinaisesa varhaisultrassa ja yllätyshän sieltä löytyi. Meillä odotetaan KAKSOSIA! [:D]

Siis tää on aivan huippua! ja uskomatonta ja pelottavaa ja hirvittävää ja ihanaa ja kaikkee yhtä aikaa [:D]

kaksi pientä sykettä siellä jumputteli ja voi niin toivoisin että pikkuiset pysyisivät matkassa loppuun saakka.

Ja juu, alateitse on mullekin nyt kummatkin ultrat tehty. ja tosiaan kunnan neuvolassa kun käydään niin ei maksa mitään.

ONNEA Jolanelle kaksoisuutisista!

Ja tervetuloa samaan tilanteeseen Klaran ja mun kanssa! [:D]

Juhuu Jolane! Meitä on jo kolme! Uskomatonta ja niin hienoa!!! [:D] Ja kaikista jännintä, että ollaan ihan samoilla päivillä. Mulla tänään 9+0 ja teillä Tiinan kanssa 9+1. [;)]

ALKUPERÄINEN: Tarza_

Ultrat saa kaikki ilmaiseksi, niinkuin neuvolankin. Ei siihen tarvita mitään erityisoikeuksia. Kunhan käy kunnallisen puolella.

Me mennään kyl molempiin ultriin ja tettiin eilen veriseulakin. Mun mielestä oli helpottavaa nähdä et kaikki oli ok. Kun näitä irrationaalisia pelkoja on muutenkin...

Lisättäköön, ettei siis tartte maksaa PKL-maksu, joka täällä ainakin muutoin (siis kuntapuolellakin) joudutaan maksamaan.

Kiitos kovasti onnitteluista! [:)]

Kuinkas teillä tytöt ultrassa jossa kaksoset havaittiin, oliko alkioilla paljonkin koko eroa? Meillä toinen oli 18.3mm ja toinen 5.1mm eli kokoeroa huimasti, mut lääkäri sanoi, että tää on tässä vaiheessa täysin normaalia.. Nyt ootellaan äippäpolille kutsua, niin päästään taas pikkuisia katsomaan [:)]

Jolane, oon nyt käynyt 2 kertaa varhaisultrassa päivillä 7+1 ja 8+1 ja kummallakaan kerralla ei puhuttu tarkoista mitoista muuta kuin, että vastaavat täysin päiviä. Ja molemmat kuulemma samankokoisia.

Onko sun "Matoset" identtiset? Meille on tulossa ei identtiset, joten omissa pussissaan molemmat ja omat istukat. [:)]

Seuraava ultra ja verikokeet ym. on parin viikon päästä päivillä 11+1. Sitä odotellessa... [:)] Onko sulla paljon oireita?

Helsingissä (Kättärillä) ainakin joutuu maksamaan ultrassa käynnistä poliklinikka maksun noin 30 eur / kerta.

mä kävin varhaisultrassa viikoilla 6+4. Vastasivat silloin
kokonsa puolesta 5+5.

Meillä vauvat on erimunaiset kaksoset, eli omassa pussissa ja omilla istukoilla
ja napanuorilla varustetut. Kokoa oli 3,3 mm ja 3,6mm.

Mulle gyne sanoi kans, että ihan sama paljonko on kokoeroa alussa,
kunhan rakenneultrassa (n.20+0) koko on lähes millilleen sama. :)

Ihanaa odotusta!

no niin se meidänkin lääkäri sanoi että se on täysin normaalia tässä vaiheessa, mutta täytyy silti vaan toivoa että pienempikin pysyy kyydissä mukana ja kehittyy normaalisti. Kun aika useinhan se toinen surkastuu pois, mutta kun näinkin pitkälle on jo päästy niin aika luottavaisin mielin mennään. Eikä sitä auta murehtia, toivoa vaan sopii. Luonto tekee omat päätökset.

Se lääkäri yritti katsoa, että onko ne saman pussin sisällä, mut ei oikein saanut selvää. Minusta kyllä näytti ja sano se lääkärikin että ihan kuin näkys himmeä kalvo, jonka sisällä kumpikin olis. Eli sen perusteella vois olla identtiset [:D]

Me nyt odotellaan tosiaan sinne äippäpolille aikaa. Parin-kolmen viikon aikana pitäis se olla jolloin sit siellä katotaan, mikä on tilanne.

Mulla ei kyllä kovinkaan niitä oireita ole ollut, verrattuna siihen että terkkari sano että yleensä kaksosraskauksissa on pahat oireet, varsinkin se pahoinvointi. sitä mulla ei oo juuri ollenkaan ollu, välillä on ällöttäny joku haju tai maku, mut ei kummempaa. Mut ne vatsakivuthan mulla oli sillon alkuun tosi kovat ja niistä vähän huolestuttiin, että onko kohdunulkonen, mut tästähän ne väännöt sit vissiin johtu [:D] Jossain vaiheessa mua väsytti ihan älyttömästi ja koko ajan. tuntu että oisin voinu vaan nukkua, työpaikalla hävetti ku koko ajan piti pitää pientä taukoo ja haukottelin vähän väliä [:)] onneks se pahin on nyt menny ohi.

Mites teillä noi oireet?

Minä muuten tossa ihmettelin tätä vatsan kasvua, kun olin jotenkin ihmeissäni kun näytti siltä että vatsa on kasvanut mut sit mietin et ei se voi olla vielä. Ja olin jo että nyt mä oon jo lihonu näin paljon [:D] mut kyllähän se varmaan kasvaa reippaammin ja tosiaan turvottaa varsinkin illalla vähän enemmän kun niitä matosia siellä kaksi onkin.. Voi tätä ihanuutta <3

Jaksuja tytöt!

Eka ultra huomenna.. Vielä ei jännitä, mutta luulenpa, että huomenna jännittää. Toivottavasti se on miellyttävämpi kokemus, kun mitä oon mielessäni kuvitellut.. No kerran se vaan kirpaisee aina kerrallaan jne [:D]

Täällä eka ultra takana ja oltiin siis np-ultrassa, rv 11+4. Siellä sintti sätkytteli aivan hirveästi . Jalat ja kädet vaan viuhtoi [:D]. Terkan mukaan koko vastasi 11+1 päiviä, mutta LA:aan ei tullut muutosta kun eroa on vain 3 päivää. Yli 5 päivän erot kuulemma muuttavat laskettua aikaa.
Niskaturvotusta 1mm ja veriarvojen kanssa riski kehityshäiriöihin ei ole kohonnut. Helpottunut olo, kun ei olla ultrassa vielä kertaakaan käyty. Ja en kyllä ajatellut aiemmin, että mitä jos jotain erikoista paljastuukin. Mietin, että sitten edetään sen mukaan, mitä paljastuu.

Selvästi mieskin liikuttui tilanteesta kun näki tilanteen niin konkreettisesti ja kun sikiö oli jo niin kovasti vauvan näköinen

Ja oma olotilakin on alkanut helpottua. Aamuisin ei ole enää etovaa oloa ja pakotus vatsassakin on helpottunut. Selvästi huomaa, että alkaa eka kolmannes lähestyä loppuaan, kun oireet vähenee. On kyllä tosi jännä ajatus siitä, että siellä masussa joku 4cm sikiö huitoo ja viuhtoo menemään. Ja kun terkka vähän paineli vatsaa samalla kun ultrasi (jotta sikiö vaihtaisi asentoaan) niin näki selvästi kuinka painelut sitä häiritsivät. Joten nyt täytyy olla tarkkana ettei moukaroi sintin luukkua millään tavalla tieten tahtoen [:D]

Ja ultra tehtiin ensin vatsan päältä, hyvin näkyi. Sitten alakautta tehtiin np-tutkimus tarkemmin.

Nyt alkaa konkretisoitumaan tilanne! Taatakin sai puhelinsoiton, herätin sen tietoisesti iloisella uutisella. Tuntuu, että nyt voi jo kertoa useammallekin, kun tietää itsekin, että kaikki on ok.

Nyt on sitten kotiuduttu ultrasta.  On se uskottava, kun omin silmin näki.. siellä oli kovin vilkas kaveri joka hetken riehuttuaan nukahti [:D] Kaikki oli hyvin, niskapoimut ja kaikki muukin, että nyt sitten vaan odotellaan. Laskettu aika muuttu aprillipäiväksi. 

ALKUPERÄINEN: Ellimelli

Helsingissä (Kättärillä) ainakin joutuu maksamaan ultrassa käynnistä poliklinikka maksun noin 30 eur / kerta.

Juuri tätä tarkoitin, että ei ole kaikkialla ilmaista ja neuvolan yhteydessä [;)]

Takaisin