Ultrakuulumiset ja mahdolliset kuvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MartinaZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä mullaki varhaisultra otettiin alakautta. Sydänääniä ei kuultu, mut nähtiin kyllä että siellä se liplatteli [:)]

No niin mäpäs vetäisen koko eilisen murheen vuodatuksen pois täältä! Tänään kävin siis varhaisultrassa nro 2. Kaikki hyvin! [:D] Sikiö voi hyvin ja turvotuksia ei näkynyt missään. Huomenna olisikin ollut ensimmäinen päivä viralliselle niskapoimu-ultraukselle, joten tämä on nyt vielä varhais sellainen ja parin viikon päästä pääsen sitten sinne NP-ultraan.
Mulla on nyt sitten edelleen istukka etureunassa, mikä kuulemma kyllä hyvin todennäköisesti tulee nousemaan ylöspäin ja sitten kaikki ihan normaalia. Ellei istukka nouse se tarkoittaa sitten sektiota, koska alatiesynnytys ei käy kysymykseen jos näin on. Eli nyt sitten toivotaan että tosiaan aikanaa siirtyy oikeampaa paikkaan. Itse kun tunnen että alatiesynnytyksestä toipuminen on helpompaa ja seuraavia raskauksiekin ajatellen turvallisin [8|] Ja siis minä haluaisin synnyttää ihan normaalisti, sille ei mitään voi jos niin ei käy. Pääasia on meidän molempien terveys ja toipuminen.
NP-ultra siis 21.9. joten sinne sitten seuraava etappi ja murheet pois!

Heips!

Keskiviikkona oli ylimääräinen, siis ensimmäinen, ultra nt-polilla, niiden alkuraskauden vuotojen vuoksi. Jännitin ihan kauheesti, hyvä etten lähtenyt jo kotiin ennenkuin pääsin sinne huoneeseen...pyöri vain mielessä se viimekertainen, kun sikiö olikin menehtynyt.

kaikki oli kuin olikin nyt hyvin[:)] Pikkuisen sydän tykytteli kovasti ja pituutta oli huimat 11,7mm[;)]

Sikiö vastasi kooltaan viittä päivää pienempää kuin menkkojen mukaan laskettuna - sitä tietysti sitten heti aloin miettiä, vaikka lääkäri vakuutteli, ettei se tarkoita mitään. Muistelinkin sitten myöhemmin, että sama heitto taisi olla ensimmäisessä raskaudessanikin, muistaakseni vielä pidempikin.

Noh, pääasia, että on tähän asti kaikki hyvin[:)]

Vielä yksi täydennys. Sikiö on 30.3mm pitkä kaveri! [:D] Olen kyllä tänään ollut aika eri tunnelmissa kuin pariin viime viikkoon. Kaikki niin hyvin kuin olla voi. [:)]

[:)] Kävin tänään varhaisultrassa ja kylläpä jännitti. Pelkäsin, että pyörryn ennenkuin selviän edes lääkärin puheille. [:D]
Mutta kaikki kunnossa - siellä oli pieni katkarapu, jonka pieni sydän sykki x 2!!! Meille tulee kaksoset! [:)] Niinkun Tiinallekin!
Oon niin onnellinen ja helpottunut, että ei mitään rajaa.

Ja toistaiseksi viikot vastaa eli 7+1 ja LA siis 24.4.11

Voi tätä onnea! [:)]

Näitä kuulumisia lukiessa jännitys ensi viikon tiistain ultran suhteen ei ainakaan laannu [:D]. Veljen 3-vuotias tyttö oli kovasti sitä mieltä, että mun mahassa on sekä poika että tyttö. Saanen epäillä tätä ennustusta, sillä mun tai miehen suvusta ei kaksosia löydy.

Rakenneultra on marraskuun puolessa välissä, mikä on ihan hyvä juttu siinä mielessä, että maha-asukkaan joululahjat osuu paremmin kohdilleen kun tiedetään kumpi sieltä olisi tulossa.

voi jestas Klara, ONNEA!
Eikö ookkin oudon sekava ja onnellinen tunne! :D

Voi että, nyt meitä on sitten kaks jotka odottaa kaksosia! :D

Onnea, Onnea, ONNEA!

Kiitos Tiina [:)]
On itseasiassa tosi kiva, että meitä on edes kaksi, niin pääsee vähän vertailemaan tuntoja ja kaikkea. [;)]
Mulla on seuraava ultra jo viikon päästä, kun ne haluaa katsoa, että mun munasarjoissa on kaikki ok. Lääkärit eivät olleet ihan varmoja, mutta epäilivät, että sinne olisi nyt raskauden myötä tullut kystiä? Ei ole koskaan ennen ollut, joten en tiedä yhtään. Toivottavasti niistä ei ole haittaa tälle raskaudelle.

Oi onneksi olkoon sinullekin, Klara kaksosista!  [:)] Jänniä uutisia nuo!

Ja kaikille muillekin tasapuolisesti kaikkea hyvää [:)][:)][:)]

mun gynellä oli niin tarkka laite, että näki munasarjojen tilanteen. mullahan on ennestään
paha pco, mutta munasarjat oli onneksi mennyt "uinumaan", eli olivat lepotilassa
ja kystiä ei ollut.

Kaikki sujuu hyvin Klara! :)

Voi vitsi Klara, mahtavaa! Tuplasti onnittelua ja tuplasti parasta mahdollista lykkyä matkaan!
Matka ei taatusti tule olemaan helppo, mutta ehkä se on sitten tuplasti palkitsevakin. Samoin siis Tiina^lle!

Pakko myöntää, että vaikka kaksosraskaus kaikkine pontentiaalisine ongelmineen vähän pelottaa ajatuksena, niin silti oon vähän kateellinen! [:D]
Kaksi ihanaa vauvaa yhdellä kertaa.... <3 Voi autuus!
Mutta oon ehdottomasti tyytyväinen kyllä yhteenkin! Kunhan vaan kaikki menisi hyvin.

Cava

Noniin, ultrassa käyty! Koska oon tänä vuonna synnyttäny ja kierrot miten sattuu vielä, en osannu yhtään arvioida hedelmöittymisajankohtaa eli ultra otettiin tahallaan vähän aikaseen että sit ehtis ottaa verikokeet jos oliski pidemmällä jo. No siellä pieni sydän sykki, ei muuta näkynytkään kun viikot oli vasta 8+2<3 eli LA 19.4.2011!
Kolmen viikon päästä sit uudestaan!

Eka neuvolakäynti täälläkin takana. Jännitti ihan toivottomasti, mutta lopulta oli ihan kiva kokemus. Neuvolantäti kysyi hetken rupateltuaan, että "haluatko, että katsotaan että siellä todella on joku?". Menin ihan häkellyksiin, koska en tiennyt että täällä pikkukylässä on edes ultrausvehkeet. Hetken mietittyäni vastasin että mikä ettei ja sitten tätönen masun päältä ultras ja näytti kuinka pienellä sydän sykki - onnenkyynelhän siihen tutkimuspöydälle vierähti kun näin konkreettisesti vauvelin olevan todella sielä. Sain heti seuraavalle päivälle uuden ajan, kun oli lääkärin vastaanotto ja sitten tarkistettiinkin pikkuisen ikä/koko. Vähän nuorempi/pienempi oli kuin tuo 28 pvän laskuri antoi olettaa, mutta mulla onkin pitkä kierto.
Mahtavaa kuitenkin tietää, että tuola vatsamakkaroiden alla tosiaan asustaa pikkuinen ihme <3

"10+2 rvk:a uä: Kohdussa yksi elävä sikiö. Pää-perämitta 34mm vastaten 10+2 rvk:a. Vartalon muoto normaali. Raajat hyvin esillä. Niskaneste vain 0,6mm. Istukka etuseinässä.
Normaali tarkoin aikaa vastaava uä-löydös."

Aika ihanaa tekstiä oli kuultavaksi ja luettavaksi! Lisäksi sain vielä dvd:n ultraamisesta, näin pääsee tuleva isukki ja isosiskokin kurkistamaan meininkiä masussa [:)]

Oi kun kiva juttu!

Ohhoh, istukka etuseinässä... Se voi jossain vaiheessa aiheuttaa levottomuutta jos ei tunne vauvan potkuja, mutta ainakin syy on siihen sitten olemassa. [:)]

Täällä vielä kaksi viikkoa np-ultraan...

Mii sou häpi [:)]. Kyllähän sieltä mahasta löytyi pieni asukas ja kaikki näytti olevan kunnossa. Laskettu aika aikaistui huimasti ja mun pitäis varmaan siirtyä tuonne maaliskuisiin kun 19.3. hää ois näillä näkymin ulostautumassa. Oli mahtavaa saada osviittaa jo vähän kasvoistakin ja pienet sormet sieltä kans erottui selvästi. Ultraus tehtiin mahan päältä, mikä oli huomattavasti rennompaa kuin että olisi toista kautta sorkittu.

Parasta ilokaasua nuo ultrakuvat!

cava: Joo, itselle tuli heti kanssa mieleen, et nyyh, nyt tunnen liikkeetkin vasta vaiks kuiks myöhään, mut eiköhän niitä potkuja sit kerkiä vielä vastaanottamaan ja tuntemaan [:D]

Tällähetkellä istukka oli vielä vähän kohdunsuunpäällä, mut lääkäri sanoi sen kyllä melko varmasti vetäytyvän siitä ylöspäin. Ja eipä sillä periaatteessa ole niin väliä, koska jokatapauksessa mulla on edessä sektio.

Mulla on toi "virallinen" np-ultra tyksissä tossa kuun loppupuolella, ni sitäkään ei juurikaan tarvitse stressata. Sanottiin tuolla yksityisellä, että koska turvotusta ei nyt ole, ei sitä ole kuun loppuun mennessäkään, ja tulos on luotettava, kun viikkoja on täynnä se 10,  iiiihanaa [:)][:)][:)]

Mut voi vitsit että on taas hyvä fiilis! Eiffe on ihan oikeassa, parasta ilokaasua [;)]

Ensimmäinen ultra takana ja viime viikon vuotojen jälkeen vihdoin huojentunut olo! JEE! Pikkuinen siellä köllötteli ja sydän sykki[:)]. Päiviä tänään täynnä 8+0 ja koko 1,4 cm vastasi päiviä 7+5. Neuvolakortin mukaan LA. olisi 29.4. eli huhtikuun puolella pysyttiin nipin napin. Ihana nähdä vihdoinkin jotain konkreettista tästä raskaudesta. Ensi viikon torstaina sitten eka neuvola. Nyt on kyllä ihana fiilis[:)].

Takaisin