Hippu76: Sen olen näistä asioista oppinut, että mikä vaan on mahdollista! Oma kokemukseni on ollut, että lääkäritkin ovat aika pihalla näistä alkuraskauden asioista, kun alkio on sen verran pieni noilla viikoilla, että se voi jäädä havaitsematta kokonaankin.
Myös mulla on säännölliset kuukautiset ja luulin tienneeni oireista, milloin tulin raskaaksi. Meidän baby on ollut koko ajan lähes viikon myöhässä, paitsi viime ultrassa olikin ottanut joitain päiviä kiinni. Eka ultrassa myös mulla näkyi vaan heikko sikiökaiku, eikä sykettä, vaikka laskennallisesti olis pitänyt löytyä. Tuolloin muuten lääkäri ei kertonut minulle koko totuutta. Kertoi toki, ettei sykettä näy, mutta kun kysyin koosta, niin vakuutteli, että ok. Vaikka siis mikäli sikiökaiku on heikko, niin eihän hän ole voinut mitään mitata! Kuulin tuon diagnoosin seuraavassa ultrassa, jossa syke sitten näkyikin, ja se koko oli tosiaan viikon liian vähän. Mutta hyvä niin, pysyin suht positiivisena tuon reilun viikon, vaikka taustalla huonoja kokemuksia.
Tää nyt on vähän pimee juttu, enkä ota kantaa uskonko, mutta... olen käynyt akupunktiossa keskenmenojen takia. Akupunktiolääkäri väitti, että varsinkin kun akupunktiolla aktivoidaan systeemejä, mutta muutenkin, munasoluja voi irrota useampia ja eri aikaan kierrosta. Hän sanoi, että usein ylimääräinen munasolu irtoaa just ennen menkkoja, mikä selittäisi suht yleisen ilmiön, että baby onkin paljon laskettua pienempi tai suurempi.
Toisaalta olen lukenut, että myös alkiot ja sikiöt kasvavat omaa tahtiaan, ottaen välillä kasvupyrähdyksiä. Eli jos sun ovis olis ollutkin vähän myöhemmin ja alkio vaan lähtenyt vähän hitaammin kasvamaan. Kaikki on mahdollista. Toki myös se, että alkio on kuollut, mutta yritä olla murehtimatta etukäteen! Tsemppiä ja voimia!