Ultra- ja neuvolakuulumisia

Tänään oli vähän niinkuin ylimääräinen ultra kun olivat sössineet neuvolassa ja jättäneet perumatta alkuperäisen ajan kun np-ultra siirtyi, en kait minä sitä perunu jos kerran ultraan pääsee... ;) Pikkuinen oli kuin olikin massussa, jalat ja kädet erottuivat selvästi ja pikkuinen kovasti vispas kuvissa ja viikot täsmäsivät tasan 10+0. 

ninnu76, ihanaa kun sait kutsun! se vaan tarkoittaa et mun on jossain jumissa tai se pirun neuvolan täti on sössinyt kunnolla, perkule! ei auta muu ku soittaa sinne kättärille huomenna!!! voi vitura!

TULITIKKU JA LUNE: Kiitokset viesteistä! Niistä oli paljon apua ja nyt on taysissa tehty operaatio, koska eihän se lääkkeellinen tyhjennys mullakaan onnistunut.. Teidän ansiosta olin heti yhteydessä sairaalaan ja pääsin heti sisään! Nyt yritetään suunnata ajatukset tulevaisuuteen, vaikka taitaa hetki mennä ennenkuin tästä selviää eteenpäin..

Kiitoksia kaikille muillekin toivotuksista ja onnea odotukseen kaikille!

Ötökkä: pahoittelut. Paskaa, ettei lääkkeellinen onnistunut, mutta hyvä, että menit heti lääkäriin. Sain vinkin kiinalaisen lääketieteen lääkäriltä, että keskenmeno (ja muissa hormonihäiriö)tilanteissa kannattaisi syödä gelee royalea. Se on kuningatarmehiläisten ravintoa ja lisää hedelmällisyyttä ja tasapainottaa hormonitoimintaa. Ei siis ole lääke, vaan luontaistuote, joka tukee nimenomaan sinun kehon omaa toimintaa. Lue lisää täältä: http://www.naturamedia.fi/gelee-royale--mita-se-on

Olen itse noita napsinut yhden päivässä parin edellisen keskenmenon jälkeen (siis enää raskaana ollessa ei syödä) ja ainakin menkkarytmi palasi heti normaaliksi ja olin pian raskaana taas :) En tietenkään ole alan asiantuntija, enkä osaa varmasti sanoa tehoa, mutta mitään haittaakaan niistä ei ole ollut. Tsemppiä ja jaksamista!

ötökkä! hyvä, että meistä oli apua. itse päätin, että jos vielä joku raskaus menee kesken haluan suoraan kaavintaan. 25% lääkkeellisistä tyhjennyksistä epäonnistuu, musta se on aika paljon! voimia tulevaan ja kuten yks lääkäri mulle sanoi, uusi raskaus on paras lääke keskenmenon toipumiseen :) tsemppiä!!!!

Heips!

Eilen olin ekassa ultrassa yksityisellä, viikkoja piti olla siis menkkojen mukaan 8+2...MUTTA eipä vastannut sikiö viikkoja, ei näkynyt edes sykettäkään:( Ruskuaispussi näkyi ja jotain(?), mistä gyne sanoi, että voisi vastata jotain viikkoja 6+

Olo on todella sekava, enkä oikein tiedä mitä ajatella...Mulla on säännölliset kuukautiset ja oviksen tikutin digitaalisella testillä.

Kaiken järjen mukaan sykkeen pitäisi kyllä jo näkyä näillä viikoilla?!! Vaikka heittoakin olisi.

Taitaa siis olla niin, että pikkuinen on menehtynyt alkuunsa:((

Hcg arvo oli eilen 70 069, eli se oli aika paljon kyllä? Vai?

Viikon päästä uusi ultra, silloin saa tietää enemmän. Pitkä viikko edessä!!

Onko kenelläkään kokemuksia/ajatuksia jakaa kanssani?

- hippu76

ensimmänen neuvola oli aikalailla keskustelua. HEmo otettiin ja verenpaineet. sain materiaalia mukaan ja kateltiin tulevia käytäntöjä. puolentoista viikon kuluttua ensimmäinen ultra edessä. Ei millään malttais odottaa sinne asti. :)

hippu tuota minäkin sinne mennessä pelkään. ettei mitään olekkaan. mutta sanoisinko että pääasia on että jotain sielä on eikä ne viikot. Se kestää vaan parisen viikkoa kauemmin.

Nipsu...en itsekkään niistä viikoista niin muuten, mutta kun se syke uupui ja gyne vähän vihjaili siihen suuntaan, että vuoto vois alkaa ym...eli jäi vähän sellainen olo, että kasvu on alkanut mutta loppunut sitten pari viikkoa sitten:(

En missään nimessä halua pelotella ketään. Halusin vain kirjoitella tänne, kun ei olla muutenkaan kerrottu tästä raskaudesta vielä juuri kenellekkään. Täällä on tässä vaiheessa helpompi jakaa asioita.

Tsemppiä sinulle ultraan!

-hippu76

Hippu76: Sen olen näistä asioista oppinut, että mikä vaan on mahdollista! Oma kokemukseni on ollut, että lääkäritkin ovat aika pihalla näistä alkuraskauden asioista, kun alkio on sen verran pieni noilla viikoilla, että se voi jäädä havaitsematta kokonaankin.

Myös mulla on säännölliset kuukautiset ja luulin tienneeni oireista, milloin tulin raskaaksi. Meidän baby on ollut koko ajan lähes viikon myöhässä, paitsi viime ultrassa olikin ottanut joitain päiviä kiinni. Eka ultrassa myös mulla näkyi vaan heikko sikiökaiku, eikä sykettä, vaikka laskennallisesti olis pitänyt löytyä. Tuolloin muuten lääkäri ei kertonut minulle koko totuutta. Kertoi toki, ettei sykettä näy, mutta kun kysyin koosta, niin vakuutteli, että ok. Vaikka siis mikäli sikiökaiku on heikko, niin eihän hän ole voinut mitään mitata! Kuulin tuon diagnoosin seuraavassa ultrassa, jossa syke sitten näkyikin, ja se koko oli tosiaan viikon liian vähän. Mutta hyvä niin, pysyin suht positiivisena tuon reilun viikon, vaikka taustalla huonoja kokemuksia.

Tää nyt on vähän pimee juttu, enkä ota kantaa uskonko, mutta... olen käynyt akupunktiossa keskenmenojen takia. Akupunktiolääkäri väitti, että varsinkin kun akupunktiolla aktivoidaan systeemejä, mutta muutenkin, munasoluja voi irrota useampia ja eri aikaan kierrosta. Hän sanoi, että usein ylimääräinen munasolu irtoaa just ennen menkkoja, mikä selittäisi suht yleisen ilmiön, että baby onkin paljon laskettua pienempi tai suurempi.

Toisaalta olen lukenut, että myös alkiot ja sikiöt kasvavat omaa tahtiaan, ottaen välillä kasvupyrähdyksiä. Eli jos sun ovis olis ollutkin vähän myöhemmin ja alkio vaan lähtenyt vähän hitaammin kasvamaan. Kaikki on mahdollista. Toki myös se, että alkio on kuollut, mutta yritä olla murehtimatta etukäteen! Tsemppiä ja voimia!

hippu76, toivottavasti olis niin et ens viikolla näkyis jo isompi kaveri sykkeen kera. mulla kävi sen tokan keskenmenon kans niin kuin sulla et ekaks ei löytynyt sykettä eikä oikeestaan muuta kuin ruskuaispussi. lääkäri oli sitä mieltä et koska raskauduin heti keskenmenon jälkeen niin raskaus ei olisikaan niin pitkällä kuin oletin, ja että esim tuulimunissa ruskuaispussi ei kasva niin isoksi. hän ehdotti uutta ultraa johon en sit mennyt, luotin hänen sanoihin ja oletin raskauden alkaneen myöhemmin. niinhän siinä sitten kävi et alko tuhruvuoto ja viikolla 10+0 todettiin tuulimuna. mut eiks dreamerillakin ollut niin et eka ei löytynyt mitään ja sit viikon päästä kaikki oli ihan kohillaan?! toivotaan et sullakin on niin!!!! voimia odotteluun!

Sassykissa:Ihania ultrauutisia,kannatti käyttää hyväksi![;)]

Säde:Tsemppiä huomiselle![:)]

Ötökkä:Jaksamista teille sinne...Hyvä kun pääsit pian kaavintaan.Toivon teille uutta raskautumista mahdollisimman pian!

hippu76:Useinhan noissa alkuraskauden ultrissa ei välttämättä näy mitään.Riippuu laitteista ja monesta muustakin seikasta.Toivon kovasti,että teillä olisi siellä kuitenkin kaikki hyvin ja pienokainen löytyisi viikon päästä!Jaksamista pitkiin päiviin!

Hippu76: paljon jaksamista sinne, tosi paljon, toivon, että loppujen lopuksi sulla olisikin kaikki kohdallaan. olen vähän samassa tilanteessa mutta mun kohdallani keskenmeno taitaa olla jo aika varma, koska kaikki raskausoireet on kadonneet ja nyt on ollut tuhruvuotoakin jo useampi päivä.

olin siis varhaisutrassa kun viikkoja piti olla jo 9+ laskujen mukaan (mullakin on tosi säännöllinen kierto), mutta alkio vastasikin kooltaan 4-5 viikon ikää, eikä sykettä kuulunut. toista varhaisultraa olen joutunut odottamaan jo kohta 10 päivää, elämäni pisimmät päivät. jollain tapaa täytyy sanoa, että niin surullista kuin se onkin, tää vuodon alkaminen on melkein helpottanut mun oloa, koska mikään ei ole pahempaa kuin epätietoisuus. tosin se on tuhrua, eikä kirkasta verta, eikä sitä ole paljon, eikä myöskään kipua, mutta alan olla 99% asennoitunut siihen, että kaavinta/lääkkeet tulee seuraavaksi eteen.

jotenkin olin alunperin ajatellut, että lääkkeellinen tyhjennys kuulostaisi hellävaraisemmalta kuin kaavinta, mutta aika monella näyttää menneen pieleen se. katsotaan.

kantsisikohan mun mennä akupunktioon tän koko rumban jälkeen? eli voidaanko sillä helpottaa keskenmenosta toipumista ja elimistön palautumista?

ötökkä: lämmin osanotto sinulle ja voimahali. uskon että sulle tulee uusi ihana raskus kohdalle ennen pitkää.

kaikille muille ihanaa odotusta.

ALKUPERÄINEN: hippu76
Eilen olin ekassa ultrassa yksityisellä, viikkoja piti olla siis menkkojen mukaan 8+2...MUTTA eipä vastannut sikiö viikkoja, ei näkynyt edes sykettäkään:( Ruskuaispussi näkyi ja jotain(?), mistä gyne sanoi, että voisi vastata jotain viikkoja 6+

Täytyy lohdutella että mulla kävi precis samalla tavalla. Äitipolilla oli ultra, viikkoja piti olla 7+ mutta kohdusta löytyikin vaan 2 kiinnittynyttä munasolua joissa toisessa oli ruskuaispussi. Lääkäri ei hirveästi antanut toivoa, totesi vaan että näillä viikoilla pitäisi näkyä jo syke, mutta katsotaan viikon päästä uusiksi. Viikon päästä ultra, eikä vieläkään näy mitään, ruskuaispussi toki oli kasvanut mutta sykettä ei löytynyt. Ja uudestaan puolentoista viikon päähän ultra jossa sitten vasta löytyi hento syke. Nyt kun kävin 10 viikolla ultrassa näkyi jo pikkuinen aivan selvästi. Itsellä siis läpsähti viikot 3:lla taaksepäin joten aika paljon. Kyllähän sitä jännitti ja oli v*ttuuntunut että tässäkö tää meidän 1½ vuoden yritys sitten oli. 

Hippu76, tsemppiä kovasti sinne, toivotaan parasta!! <3.

Ötökkä, toivottavasti voit hyvin <3. Koita jaksaa <3.

Mumssi, minun kohdallani lääkkeellisestä seurasi vain elämäni pahimmat kivut eikä mitään muuta. Se lääkehän aiheuttaa jatkuvaa kohdun supistelua, jonka pitäisi siis avittaa kohdun tyhjentymistä, mutta eihän näin läheskään aina käy. Tätä kipuilua kesti pari viikkoa, jonka aikana en voinut edes poistua yksin kotoa, sillä kivut olivat sitä luokkaa että makasin kippurassa sängyssä/lattialla/missä ikinä satuin olemaankaan kipujen tullessa. Kun pääsin kaavintaan, pelkäsin kamalasti, mutta kaavinnan jälkeen minulla ei ollut minkäänlaisia kipuja ja olo oli kaikinpuolin hyvä. Eli siis ei enää ikinä lääkkeellistä minulle :o Tsemppiä sinulle <3.

Jaksamista sinne mumssi sinne... <3

Voisin suositella myös vyöhyketerapiaa.Se ainakin mulla jotenkin kuulemma putsas kohtua ja menkatkin alkoi etuajassa,niin kuin terapeutti sanoi.Mulla ei oo toki ollut keskenmenoa.Vaikka on ollut endometrioosiepäilyä,niin hoitojen aikana vyöhyketerapian jälkeen kohdun limakalvo oli hieno ja kaikki menikin sitten hyvin.Kannattaa varmasti etsiä jotain,mistä tuntuisi saavansa apua.Mulle tuli sellainen olo,että ainakin yritän kaikkeni...Jos ymmärrät mitä tarkoitan.Voimia!

Munssi:Harmillista jos teillä pienen matka olisi päättymässä.. toivoa kuitenkin vielä on.. Mulla alkoi pieni vuoto jä heti pääsin ultraan ja sieltä löytyi syke ja viikot olivat 2 viikkoa vähemmän kuin piti.. Lääkäri ajatteli,että kehitys on jotekin liian hidasta ja suositteli viikonpäästä uutta ultraa varmuuden vuoksi. Eihän sieltä enää sitten löytynyt sykettä.. sikiö oli kyllä vielä kasvanut mutta ei sitten jaksanut pidemmälle..  Minulla lääkkeellinen tyhjennys toi myös kipuja, mutta se vähäinenkin vuoto loppui sitten siihen.. Onneksi pääsin sitten kaavintaan heti ja se oli kyllä helppo ja kivuton. Tietenkin nukuttamisen vuoksi oli kaikenlaista tuntemusta, mutta minulle ehdottoman hyvä ratkaisu!

Tsemppiä ja jaksamista!

No nyt mä jo vuodankin aikalailla, ihan kuin olisi kuukautiset, ja verikin on muuttunut kirkkaan punaiseksi..samanlainen mahakipukin kuin menkkojen aikaan. Toivon että kohtu tyhjenisi itsestään, mua inhottaa kaikki lääkkeet eikä kaavintakaan kuulosta kivalta, vaikka ehkä näiden kommenttien valossa paremmalta vaihtoehdolta.

Keskenmenon läpikäyneille: voinko mä siis itse valita kumman haluan vai määräkö lääkäri lääkkeet samantien kun on kyse alkuaraskauden keskenmenosta?

Kiitos kaikille sympatiasta ja tuesta.

Mumssi: Pahoittelen tilannetta, paskamaisia juttuja. Ainakin minä sain valita itse lääkkeellisen tai kaavinnan. Otin lääkkeellisen ja kivuliastahan se oli, mutta minulla homma kyllä onnistui, eli jälkitarkastuksessa todettiin, että kaikki on tullut ulos. Mutta käsittääkseni et tarvitse välttämättä kumpaakaan, jos kerran kasvu on loppunut pienillä viikoilla. Mulla kahdessa keskenmenossa alkio ja muu tavara on itsestään tullut ulos ja tasan kolmen viikon päästä taas menkat. Tsemppiä!

Tsemppiä kaikille niin huonojen uutisten kuin epätietoisen olon kanssa. Mä selvisin kolme viikkoa ekan epätietoisen ultran jälkeen, jossa ei näkynyt mitään muuta kuin ruskuaispussi. Tänään: Tidiii, kaveri poseerasi kameralle ja vilkutteli meille. [:)] Ihana olo! Eli mulla pitäis olla säännölliset menkat, mutta kas kummaa hypähti reilu viikon eteenpäin eli olinkin vasta reilu kymmenellä viikolla! Pahoinvointi myös katosi lähes kokonaan puoleksi viikoksi, mutta tuli komeasti eilen takaisin oksun kera. Eli ei todellakaan voi tietää! [;)]

Tällä palstalla valitettavasti on sekä iloisia, että surullisia kertomuksia. Mutta rohkaisuksi kaikille! Mä selvisin piinasta ja luotan taas. Iloitaan iloitsevien kanssa ja itketään itkevien kanssa.

Mumssi, varmaankin voit valita itse, minä ainakin sain valita :) Mutta voihan olla että kohtu tyhjenee itsestäänkin.
Mitä tulee kaavintaan, niin se ei ole ollenkaan niin pelottavaa kuin kuullostaa. Muistan kyllä, miten itse pelkäsin ja itkin sairaalassa hysteerisenä toimenpidettä odotellessani, mutta loppujen lopuksi siinä ei ollutkaan mitään kamalaa. Epätietoisuus lähinnä aiheutti pelot.

Takaisin