Ultra- ja neuvolakuulumisia

ALKUPERÄINEN: tulitikku

ultrakuulumisia!

siellä masussa se kasvaa kovaa vauhtia, kaikki siis näytti tosi hyvältä, jee!
parin viikon päästä on sit taas uusi ultra!

jos siellä on kaikki hyvin niin sit ehkä jo uskallan iloita!

Tulitikku, onpa erityisen ihanaa! Onnea ja tsemppiä paljon!

Ja kiitokset ja onnittelut muillekin ultrakuulumisista! Oon ihan kamalan iloinen kaikkien onnellisten puolesta! Kärvistellään me muut jännityksessä vielä vähän aikaa... Jospa kaikki menisi hyvin! [;)]

Moi,

mulla oli tällä viikolla eka neuvola. Onneksi neuvolan täti oli tosi kiva ja rento. Vaikka mielestäni olen aika paljon raskausasioihin tutustunut, niin oli kiva jutella. Käynnillä otettiin hemoglobiini (joka mulla on aina hyvä, 141), paino (+4 kg, lievä järkytys), verenpaine (aina lääkärissä korkee, niin nytkin), virtsasta valkuaiset ja sokeri (ok). Painosta hän vaan sanoi, että nestettä ja vertakin tulee lisää raskaana ollessa. Sit sain kaikki lappuset verikokeisiin, jonne on kai tarkotus mennä ultran yhteydessä. Lisäksi sain tietoa perhevalmennuksesta, joka alkaa jo tässä kuussa. Sydänääniä hän ei kuunnellut, koska olin vasta rv9+1.

Varasin nyt sitten ens tiistaille ylimääräisen ultran ja siinähän oon sitten jo rv 10+1, joten jos siinä on kaikki kunnossa, niin alan uskomaan tähän. Jännittää. Halusin varata tuon ajan, kun mun pikkuveli muuttaa meille väliaikaisesti asumaan torstaina ja siitä alkaa sit suvulle kertominen, joten haluan olla ainakin tilanteen tasalla.

Olen niin onnellinen.....kävin tänään ylimääräisessä ultrassa ja kaikki hyvin. nyt saa huokaista taas helpotuksesta ku jännittänyt niin kauan. Oli kiva katsoa kun sydämen syke löytyi.

Mulla eka ultra vielä edessä! Ei millään jaksa oottaa että aika kuluis tuonne kuun loppu puolelle.. Jänskättää jo nyt! Ja vähä pelottaaki... :o

Hei!

Onnea tosi paljon kaikille iloisista ultrakuulumisista!!

Melela, mulla sama tunne kuin sinulla, ettei millään jaksaisi odottaa tuota ekaa ultraa. Odottavan aika on liian pitkä...

- hippu76

Mä olen niin onnellinen! Kävin tänään ylimääräisessä ultrassa ja siellä se pieni heilutteli käsiä ja jalkoja. Piti olla rv 10+1, mutta noudattelee varhaisultran antamaa tulosta, eli oli vasta rv 9+2 tai 9+3 (mitat 26,5-27,5 mm, riippuen kuvakulmasta). Kaikki oli siis hienosti ja nyt voin huokaista helpotuksesta! Aivan sanoinkuvaamatton hienoa, varsinkin kaikkien huonojen kokemusteni jälkeen. Lääkärikin sanoi, että kyllä se nyt näyttää siltä, että tällä kertaa onnistuu! Tietty mitä vaan voi sattua, mutta päivä päivältä todennäköisyydet kasvaa. Siirrän voimahaleja kaikille teille, jotka odotatte vielä omaa ultraanne!

Lella: Onnittelut hyvistä ultrauutisista!! Ihanaa kuulla, että vastoinkäymisten jälkeen nyt näyttää hyvältä! [:)]
Ja kaikille muille myös onnittelut iloisista uutisista!

Itselläni eka neuvola torstaina, sitä odottelen taas jännityksellä, koska oletan että siellä kuunnellaan sydänääniä. Parin viikon takaisessa ultrassa kaikki oli hyvin, mutta kummasti alkaa epäilykset hiipiä väkisin mieleen kun oireet on niin vähäiset. On tosin olleet koko ajan ja uskon että kaikki on hyvin, toivottavasti torstaiaamuna se todistetaan taas. [:)] Mutta väkisin alkaa jo jännittää... [&:]

Hemuliina: munkin oireet, ainaki pahoinvointi, on vähenemään päin, joten nautitaan siitä! Ei sulla luulis enää ainakaan oireet lisääntyvän, jos oot selvinnyt tähän asti ilman isompia. Vau-kirjankin mukaan nyt voi alkaa hankalimmat alkuraskauden oireet helpottaa, joten hyvä merkki se vaan on.

Muuten tänään, kun olin jännittynyt, niin mulla oli enemmän mahatuntemuksia. Ihan kuin pieni olis hermoillut äitinsä kanssa. Jälleen tuli todiste siitä, että voimme vaikuttaa pienen oloon parhaiten positiivisella ja rennolla asenteella. Ei oo aina helppoa...

tänään oli eka neuvola käynti, lasketuksi ajaksi laskettiin 15.11 mutta ultrassa  selviää tarkemmin. Itse ajattelisin että olisi lähempänä tuota 19.11 mutta saas nähdä. eipäs siinä sitten monen päivän heitto ole. Sydänääniä ei vielä kuulunut (8+2) mikä nyt olikin odotettavissa ettei noilla viikoilla ehkä vielä kuulu mutta toivottavasti seuraavalla kerralla kuulee.Mutta nyt tosiaan vain jäädään odottamaan 3.5 olevaa ultraa. 

Tiistaina meillä oli neuvola ja tänään käytiin varhaisultrassa! Siellä se näkyi, pienen pieni sydän! Oli kyllä sen arvoista! Muutenkin oli ihana kuulla, että on normaali raskaus! Itsellä ollut menkkojen todennäköisinä päivinä pientä vuotoa ja jännitin, että mitä siellä tapahtuu, mutta kaikki oli todella hyvin! On se vaan niin ihmeellistä!

Nyt tarvitsee tämä tyttö apuja ja neuvoja ja etenkin niitä kokemuksia!! [:(]

Kävin tänään yksityisellä (halusin viimeviikolla väkisin ajan, että saan selvyyttä raskauteen) ultrassa, mikä siis tehtiin alakautta. Viikot 6+6 tänään.
Kohtu pehmeä ja pyöristynyt eli ok ja lapsivesipussi näkyi, mutta itse sikiötä ei [:(][:(][:(].

Onko muilla näkynyt miten ajoissa sikiö? Onko ultrassa ollut zoomi? Tässä mallissa ei tuntunut olevan...

Oon ihan rikki [&o]

Voi dreamer, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin! Olen kuullut myös vastaavasta tapauksesta, jossa aikaisessa varhaisultrassa ei löytynyt lainkaan koko alkiota, mutta sitten seuraavassa ultrassa myöhemmin näkyi, että kaikki oli kunnossa ja tämä perhe sai sitten suloisen ja terveen tytön. Että kaikki on mahdollista. Nyt ei kai auta kuin odotella, vaikka se varmasti tuskallista onkin. Voimia!

Vähän omaakin napaa: Tänään kävin varhaisultrassa ja itse sain huokaista helpotuksesta kun lääkäri totesi "juu, kyllä täällä kaikki on kuten pitäisikin". Oli mieletöntä nähdä pieni sydän sykkimässä ja pienet kädet heilumassa. Tuijotettiin miehen kanssa vedet silmissä monitoria. Saatiin mukaan myös kuvia, joita onkin tuijoteltu koko päivän. Ultran mukaan laskettuaika olisikin jo vähän omia laskuja aiemmin eli 17.11. Nyt oli siis meneillään 8+1. Itsekin elin pari viikkoa jännityksessä, kun mulla oli pientä vuotoa parina päivänä noin kaksi viikkoa sitten, mutta nyt sitten  varmistui, että se ei ollut mitään vakavaa, vain normaalia alkuraskauden vuotoa. Myös ensimmäisessä neuvolassa ollaan jo käyty ja sieltä saatiin paljon luettavaa kotiin. Nyt sitten vain odotellaan seuraavaa ultraa ja seuraavaa neuvolaa sekä kasvatellaan mahaa.

dreamer mun kaverilla kävi myös niin että varhaisultrassa ei näkynyt sikiötä ja hän sai tuulimunadiagnoosin.. no, nyt heillä on ihana pieni poikavauva! Joten, on hyvin mahdollista että kävit vain liian aikaisin ultrassa! Mulle sanottiin että viikkoja pitää olla 7+ ennen kun kannattaa mennä. Joten nyt vaan toivotaan että sullakin sieltä pikkunen kasvaa ja olit vain liian ajoissa! Sitäpaitsi, toiset kehittyy hitaammin, toiset nopeemmin. Ei heitetä vielä kirvestä kaivoon!!
Aiotko varata uuden ultran lähiaikoina?

Moi!

dreamer:Pidän peukkuja ja uskon,että kaikki on kuitenkin hyvin...Luultavasti olitte tosiaan vain liian aikaisin,jos ei sitä tarkkaa hedelmöittymispäivääkään tiedä.Ihme on kyllä,ettei zoomannut...Jaksamista pitkään viikkoon! <3

Ihana lukea suloisia ultrauutisia täältä,on se vaan niin uskomatonta!Onnea kanssa eläjille oman pienokaisen näkemisestä!Mukava kun täällä voi kokemuksiaan ja jännityksiään jakaa.

Meillä tehty jo eka ultra siirrosta laskien siis 5+3,gynekologin ehdotuksesta.Meillähän oli tuo tarkka hedelmöityspäivä punktion jälkeenkin tiedossa.Tarkistettiin siis ettei ole kohdunulkoinen ja vastaisi samalla verikokein viikkoja.Tuosta käynnistä on jo vajaa kaks viikkoa.Mutta kaikki oli onneksi ihanasti ja meillä jo zoomilla saatiin sydämen sykekin näkymään! <3 Nyt seuraava ultra ens viikon perjantaina,toivotaan,että kaikki edelleen hyvin.Välillä jännittää nämä vatsakivut,mutta taitaa kuulua kyllä asiaan!

Kaikille ihania ultrakuulumisia ja jaksamista jännityspäiviin!

Dreamer tsemppiä! Itse kävin muutama viikko sitten (7+6muistaakseni) ultrassa ja siellä ei näkynyt ketään. Se oli tk:n ultra ja lääkäri sanoi, ettei ole kovin tarkka. Hän sanoi, että "vielä ei näy alkiota". Olin pari päivää ihan hajalla. Seuraava ultra vasta viikolla 12!! Pikkuhiljaa kun raskausoireet vaan jatkui niin aloin luottamaan, että siellä on ja pysyy, mutta kuitenkin yritän pitää jalat maassa. Vielä kaksi viikkoa ultraan.

Tuo on ikävää, mutta älä hukkaa toivoa. Kiva kuulla toisaalta, että on muitakin!

Kiitos murut lohdutuksesta! <3

Mulla on seuraava ultra viikolla 7+6 eli ensi torstaina, antoi gyne ajan tasan viikon päähän. Pohdin vaan että menisikö toiselle gynelle jos eilisellä oli huono laite tms?

Luin eilen vaan niiiiin jäätäviä foorumeita tuulimunista että rupes oikeen heikottaa. Siellä oli mm jollain todettu tuulimuna ja annettu dropit, että saa keskeyttää raskauden. Tyyppi vuosi ja vuosi ja parin viikon päästä totesi että raskausoireet jatkuu. Meni verikokeisiin ja siellä todettiin että on hyvin vahvasti raskaana ja sikiön sydän löi! Ja näitä tämän kaltaisia juttuja riitti monta!!!! Joten älkää missään nimessä luottako ekaan ultraan jos tuulimunaa pelotellaan vaan vaatikaa useampaa ja erihenkilöillä. Yhdellä rouvalla alkio oli piilossa jossain seinämällä ja siinä vaiheessa oli eka ultraaja laittamassa jo kaavintaan hänet, kunnes toinen ultraaja kirpun bongasi hyvä vointisena.

Nyt vaan tsempityksiä kaikille tasaisesti!!!!!!!!

Mulle tuli pikkusen nopeesti lähtö ekaan ultraan.. ois pitäny olla vasta 23.päivä mutta piti käydä jo tänään. syynä se, että ku on ollu niin epämääräsiä ja kovia kipuja ja polttamisen tunnetta vatsassa ja kaiken lisäksi vedin todella makiat lipat töissä ja kipu vaan kasvo. soitin neuvolaan ja puoli tuntia siitä eteempäin olin jo ultrassa. harmittamaan jäi vaan se että mies ei päässyt ekaan ultraan mukaan ollenkaan :/ mutta pääasia: kaikki oli kunnossa, pieni ihmisen alku siellä liikku kovastikki, kädet ja jalat näky ja sydän löi terhakkaasti!!! <3 se oli ihan uskomaton tunne <3 <3 23 päivä sitte uudestaan ja mieski pääsee kattomaan :) <3

Raskausviikoksi tarkentu 10+0 (menkkojen mukaan laskettuna 10+4)

Meillä eka ultra ensi maanantaina, jänskättää kamalasti!! Silloin vkoja 7+1. Hajoan kyllä totaalisesti jos siellä ei näy mitään :s

Tänään 10+0 [:D] ja huomenna anopille onnelliset uutiset [:D] Varmaan itku pääsee kyllä molemmilta [:)]

Iines me mennäänkin aika samoissa lukemissa, mulla viikkoja 9+6. Ja huomenna pitäs kertoa iskälle [:)] Meillä ultra kahden viikon päästä. Nyt on taas vähän epävarma olo kun siitä varhaisultrasta on jo pari viikkoa.  Viime yönä näin jo sellasta unta että aloin vuotaa verta..pientä stressiä. No ehkä sitten taas ultran jälkeen hetkeks helpottaa.

Takaisin