Ultra- ja neuvolakuulumisia

Onnea säde ihanista uutisista!Nyt voi jo vähän nauttia![:)]Ihania oloja sinne!Toivotaan,että oksetus myös lähtee...

Mumssi:Voimia sinne edelleen! Toivotaan,että kaikki hoituisi nyt itsestään...

Kiitos tosi paljon kaikille teille ihanille ihmisille tsempistä ja kannustuksesta<3

Olen pahoillani tilanteestasi mumssi:( Jaksamista sinulle!

Itse yritän tällä hetkellä vain odottaa maanantaita ja olla ajattelematta mitään...työkiireet auttavat pitämään ajatukset taka-alalla. Yritän siis mennä päivän kerrallaan - mikä ei ole helppoa, kuten moni tietää.

niin ja vielä säde: Onnea todella paljon ihanista uutisista piinaavan odottelun jälkeen[:)]

- hippu76

moikka kaikille! mulla oli eilen ensi käynti neuvolassa joka kesti sen 1,5 tuntia:O mutta siellä jouduin täyttää tupakka kysely ja alkoholi kyselyn( polttaako/ juoko) ja synnytys sairaalaa varten tiedot jotka sitten lähetetään sinne ja mulle tulee kirjeitse tieto milloin on ensimmäinen ultra:) sitten katsottiin paino, ja hemoglobiini ja verenpaine=) ja lopuksi neuvola täti tunnusteli vatsaa ja sanoin että kohtu on nytte appelsiinin kokoinen=) mikä oli ihanaa kuultavaa<3 ja saatii kasa esitteitä ja vau'kirja=) kiva oli kokemus=) 

mumssi, jos sulla vuoto noin runsasta niin tuskin tarvitset lääkkeitä tai kaavintaa! mulla kaksi ekaa keskenmenoa alkoivat itsestään ja kaikki tuli kerralla ulos. "helppoa ja kivutonta" Kun edellisessä raskaudessa todettiin, että sikiö olikin kuollut mutta mitään vuotoja ei ollut niin sain itse valita lääkkeiden ja kaavinnan väliltä. valitsin lääkkeet. oletin sen olevan kropalle helpompi mutta se oli todella epämiellyttävä kokemus. kohtukaan ei tyhjentynyt kunnolla ja sain kohtutulehduksen. 

Heiii kaikki!

En ole päässyt pariin viikkoon lukemaan keskusteluja, ja nyt olen itku silmässä lukenut kuulumisianne - sekä onnellisia että surullisia...

Ötökkä, ihan ensiksi sinulle suuri voimahali. Todella suuret osanotot sinne sinulle/teille...
Mumssi, voimahalauksia sinullekin. Toivottavasti jakselet... Toivon ihan kauhean paljon, että kaikki olisi merkeistä huolimatta ihan kunnossa!
Hippu76, yhtälailla voimia sinullekin. Älä vielä menetä toivoa!

Kaikki muutkin... Onnea ja tsemppiä odotukseen. <3

En ole tosiaan käynyt täällä vaussa hetkeen: syynä norovirussairastelut sekä ihan tajuttomat työkiireet. Ja ekstralisänä ihan loputon väsymys, joka on iski viime viikolla oikein kunnolla.

Noroviruksen sairastelun lomassa saatiin käytyä neuvolassa sekä varhaisrultrassa. Ja voi MAHTAVUUTTA: siellä se näkyi, meidän pieni papunen, jonka sydän löi vimmatusti. Oli kyllä ihan tajuttoman ihana olo, itku silmässä ja vatsataudista kalmankalpeina naurettiin avomieheni kanssa ihan ääneen! Oli se sekopäistä!

Ihan pakko kertoa hauska yksityiskohta... Lääkäritäti oli rempseähkö nainen, joka ei liikoja kainostellut. Hänen täytyi ultrauksen aikana tarkistaa jokin asia tietokoneeltaan. Näppäränä naisena hän komensi mieheni pitämään ultraussauvaa paikoillaan minun sisälläni, koska ei itse ylettynyt siihen.  Olimme molemmat mieheni kanssa ihan puulla päähän lyötyjä; oli yhtä aikaa hämmentynyt ja jotenkin härski olo. Ja samalla ihan sairaan huvittunut!

Itkusta nauruun, ja välillä päinvastoin.... Näin tää näymmä menee. Tämän täytyy olla tunnetasolla elämän huikeinta aikaa!

Halit kaikille! /Knööri

knööri, kerittiin jo huolestumaan et onko kaikki hyvin! ihania uutisiahan sulla, mahtavaa!!!!!

Mä sain tietää et pääsen ylimääräseen ultraan noitten keskenmenojen takia viikolla 28. se on joku kasvuarvio tai jotain. toivottavasti sinne asti pääsee....

huomenna toista kertaa ultraan, ja nyt mieski pääsee mukaan <3 nice! jänskättää et kuin on masuasukki kasvanu :) 

keskiviikkona kuunneltiin sydänääni kun viikkoja oli 10+2 ja hyvin kuuluikin. :) ekalla neuvola käynnillä 8+2 ääniä ei vielä kuultu. Reilu viikko vielä ultraan. Kunpa jaksais vielä odotella, mutta yllättävän äkkiä on mennyt nämä viikot. Johtunee varmasti tuosta pienestä esikoisesta joka tuossa työllistää kovasti. :) tsemppiä kaikille odotukseen ja ultrien odotukseen yms.. :D

nyt on käyty ultrassa, ja pikkuinen oli vilkas :) kaikki oli kunnossa, kädet ja jalat näky hyvin. jalat oli somasti ristissä :) viikoiksi tarkentu 12+2 joten pari päivää vain heitti :) la pysyy samana 1.11. mies oli ihan onnesta ymmyrkäisenä ku oli ensimmäinen kerta hänelle olla mukana ultrassa [:)] tuli niin ihanan hyvä olo ku sai katella kuin se pieni siellä heilutteli käsiä ja oli kovin vilkkaalla päällä. [:)] pienen ihmisen mitta oli 6cm :) <3 niin ihmeelliseltä ku se tuntuuki et noin pienestä löytyy kädet, jalat, vartalo, aivot, sydän... oi että <3 melela on niiiiin onnellinen <3 [:D]

knööri ja melela:Ihania uutisia![:)] Nauttikaahan tunteesta..!

hippu76:Tsemppiä pitkään viikonloppuun!Pidän peukkuja,että maanantaina on sullekin ihania uutisia!

saniainen:Tsemppiä odotteluun!

nyt sitten varmistui sairaalassa, että keskenmeno ja tänä aamuna jo ennen sairalaan lähtöä tulikin vessassa käydessä sellainen köntti sellaisella loiskahduksella, ettei tilanteesta ollut epävarmuutta.

sairaalassa kävi ilmi, että suurin osa on jo tullut ulos, jotain raskausmateriaaleja jäljellä, lääkäri tarjosi lääkkeitä joilla poistumista voitaisiin nopeuttaa, mutta sanoin, että jos ei ole pakko ottaa, jätän ottamatta. haluaisin mieluummin että tämä hoituisi itsestään - vaikka sitten vähän hitaamminkin. toivottavasti ei tullut tehtyä tyhmästi. olen vaan lähtökohtaisesti luomu-elämän kannalla ja lisäksi lääkkeistä on tullut luettua vaikka mitä ikävää tarinaa. en kyllä saanut hirveän selkeitä ohjeita siitä kuinka pitkään vuodon luulisi kestävän ja mistä tietää että kohtu on tyhjentynyt. lääkäri sanoi vaan, että 'jos sinusta tuntuu, että jotain on jäänyt sittenkin kohtuun, tule hakemaan lääkkeet'. hmm. täytyy yrittää kuuulostella. ja luulen, että kokeilen jotain vaihtoehtohoitoa, akupunktiota tai vyöhyketerapiaa, joilla keskenmenon loppuunsaattamista voitaisiin avittaa.

eli mun kohdalta siis heippa marrasmasuille 2010. toivottavasti palaan odottajien palstalle ennen pitkää uusin iloisin uutisin.

kiitos valtavasti tuesta ja lämmöstä ja hyvistä vinkeistä. ja kaikille tuleville äideille ihanaa odotusta ja ihania, terveitä vauvoja.

Voi mumssi...Itku tuli sun puolesta...[:(] Iso iso halaus täältä sinne!Koittakaahan jaksaa!Ja toivon todella,että pian saisit jälleen kokea sen raskautumisen ihmeen!Voimia!

mä kans täällä ihan tippa linssissä! voimia mumssi!
hyvin teit kun päätit olla ottamatta ne lääkkeet. mee parin kolmen viikon päästä vaikka yksityiselle tarkistuttaa tilanne. siellä sit selviää miten kohtu on tyhjentynyt. mulla ainakin pari "hyvää"kokemusta tosta luonnollisesta tyhjennyksestä. eli molemmilla kerroilla kohtu tyhjeni itsestään tosi hienosti! mut tosiaan jos nousee kuume tai tulee kipuja niin kannattaa mennä lääkärille. tsemppiä ja voimia! tulehan kertomaan miten on sujunut ja varsinkin sitten ilouutiset kun uudestaan raskaudut!!!!!

Voimia Mumssi!

Itse olin tänään ultrassa katsomassa "paukkua ja pierua", monet vilkutukset nähtiin:). Kaikki näyttäis olevan hyvin. Oli se vaan niin mahtavaa nähdä murut, kun oon voinu niin hyvin, ett välillä oon miettiny ett oonko oikeesti raskaana.

Hei kaikille!

Tänään onnellisesti raskaana 12+2, mutta niin ei ole ollut aina. Pääsimme kovan yrityksen jälkeen lapsettomuuspolin hoiviin viime syksynä, jolloin IVF:llä saatiin aikaan raskaus, joka valitettavasti alkoi mennä huonosti jo hyvin alussa, kasvu pysähtyi, vuotoja oli usein ja runsaasti ja lopulta yritys päätyi kesken rv 9+5. Kovien vuotojen jälkeen kaavittiin loput pois. Heti perään tärppäsi luomusti, mutta taas huonoa tuuria ja keskeytyi itsestään rv 4+3. Jäimme odottelemaan laparoskopia-aikaa endometrioositutkimusten vuoksi. Kun vihdoin sain ajan maaliskuun alkuun , "jouduin" perumaan sen luomusti alkaneen raskauden vuoksi [:)]. Näiden tapausten johdosta pääsin 2 kertaa polille alkuraskauden ultraan rv6 ja rv 7+4, molemmissa löytyi hyvä syke ja "oikeaoppisesti" kasvava asukki. Pelko oli silti kova ja kun passittivat neuvolaan normaaliin raskauden seurantaan, en saanut itseäni tilaamaan aikaa ennenkuin viikolle 10, jolloin sydänäänet kuuluivat vahvasti[:D]. Normaaliultrassa kävin rv 12+0 ja kun se näytti kaiken olevan hyvin, olen vihdoinkin uskaltanut olla onnellinen tästä tulokkaasta ja sukukin sai vihdoin tietää asiasta.
Eli kaikille stemppiä ja jaksamista ja nauttikaa saavutuksistanne [;)]

Viime viikon ke kävin lääkärintarkastuksessa, kaikki ok, paitsi sydänääniä ei löytynyt (kuten en olettanutkaan löytyvän kun viikkoja on vasta 10). Sitä edeltävänä keskiviikkona oli eka äippäneuvola, ja 5.5. (joka myös on keskiviikko, mulla kun viikot täyttyy aina keskiviikkosin) sit toi niskapoimu-ultra. Kovasti oottelen ja jännitän sitä. Maha vähän jo kasvaa, niinkun mun siskollakin kuulemma kaikista lapsista näkyny jo kunnolla tässä vaiheessa kun ollaan niin hoikkia. Aika seesteiset olot on, kuluis aika vaan nopeemmin :)

Haa joutuu tänään kyllä ehkä vähän käydä kurkkaamassa masuun ultralla ennen työvuoroon menoa, jotain 'työsuhde-etuja' että on paskasti palkatulla alalla jossa työtä ei arvosteta ja työajat on ihan hanurista [:D]

Takaisin