Ultra- ja neuvolakuulumisia

Dreamer: Ikävää, ettei pikkuista löytynyt. Mutta älä heitä kirvestä kaivoon! Kuulun itse tähän joukkoon, joilla on todettu tuulimuna, mutta seuraavana päivänä löytyikin sitten 8 mm alkio. Joka tosin kyllä oli kuollut, mutta se taas ei liity asiaan mitenkään. Noin pieni siis jollain ilveellä voi piileskellä sen ultran ajan. Sulla noilla viikoilla pitäis kai olla jotain tota kokoluokkaa, joten on hyvin mahdollista, että se löytyy ensi viikolla sieltä! Plus, että et varmaankaan voi olla täysin varma viikoista, vai? Mulla tämä nyt mahassa olevahan on nyt 3:ssa ultrassa todettu noin 5 päivää nuoremmaksi, kuin menkkojen mukaan laskettuna, vaikka mulla on ihan säännölliset menkat. Ja mielestäni mulla oli raskausoireita ennen kuin tämän hetkisen tiedon mukaan olen ollut raskaana - ovisoireita varmaan! Eli tsemppiä nyt vaan kovasti!

ALKUPERÄINEN: dreamer

Nyt tarvitsee tämä tyttö apuja ja neuvoja ja etenkin niitä kokemuksia!! [:(]

Kävin tänään yksityisellä (halusin viimeviikolla väkisin ajan, että saan selvyyttä raskauteen) ultrassa, mikä siis tehtiin alakautta. Viikot 6+6 tänään.
Kohtu pehmeä ja pyöristynyt eli ok ja lapsivesipussi näkyi, mutta itse sikiötä ei [:(][:(][:(].

Onko muilla näkynyt miten ajoissa sikiö? Onko ultrassa ollut zoomi? Tässä mallissa ei tuntunut olevan...

Kuinka varma voit olla lasketusta ajastasi vai onko esim. kuukautisten mukaan laskettu vain? Itse testasin plussan TOSI varhaisessa vaiheessa. Ensimmäinen äpoli käynti oli kun viikkoja menkkojen mukaan oli 6+1 ja kyllä kylmäsi kun ultrasta löytyi ainoastaan 2 kiinnittynyttä munasolua jossa toisessa näkyi ruskuaispussi, synnytyslääkäri sitten totesi että kehityksen mukaan viikkoja on vasta 4+ ellei ole tuulimunaraskaus. Viikon päähän kontrolliaika eikä edelleenkään näkynyt muuta kuin ruskuaispussi. Vauva todisti olemassaolonsa vasta puolentoista viikon päästä tästä, viikoilla 7+, jolloin löydettiin esisydän sykkimästä (ja luojan kiitos toinen munasolu ei ollut lähtenyt kehittymään).

Kiitos vielä lohdutuksen sanoista [:)]

Mä bongasin oviksen siis 3.3.10 tikulla, siitä niitä on sit alettu laskee niitä viikkoja.

MUTTA: Soitin äsken hermotriekaleisen vkl jälkeen neuvolaan ja kerroin tilanteen. Siellä tuumattiin, että ei siellä vielä mitään selkeesti tarviikkaan näkyä ja jos ei oo oireita niin kaikki hyvin. Sano myös, että jos laite ei ole kovin tarkka niin on erittäin harvinaista että nappula näkyy, koska voi olla jossain katveessa ensinnäkin piilossa. JOTEN nyt otan tai ainakin yritän ottaa rauhallisesti ja lähen duuniin. Sano, että jos nyt to ei mtään näkyis ja yksityinen tekis lähetteen polille, niin sinnekkin mut otettais vasta kahen viikon päästä koska haluuvat että tilanne kehkeytyis ja alkio kasvais. Eli mun to uusi käynti olis ehkä vaan rahan pois heittoo??!! Njaaahhh.. pitikin mennä sinne ultraan noin ajois [:-]Nyt olis viikot 7+3 tänään.

Oireet jatkuu, joten kait se on hyvä merkki  [:D]

Täällä on surulliset mielialat, kävin tänään varhaisultrassa ja vaikka raskausviikkoja pitäisi olla minun laskujeni mukaan kohta 9 täynnä, lääkäri sanoi, että täällä ei ehkä kaikki ole ihan hyvin. Ruskuaispussi näkyi ja pienenpieni alkio, jonka koko vastaa kuulemma 4-5 viikon ikäistä (pituus 4mm), sydänääniä ei myöskään havaittu. Ts. on mahdollista, tai ehkä todennäköistä, että pieni on selvitynyt 4-5 viikon ikäiseksi ja sitten menehtynyt. Pelottavien uutisten puolesta puhuu se, että mulla on yleensä ihan säännölliset kuukautiset, eli ovulaatio olisi tapahtunut normaalisti aiemmin. Mun plussatesti oli n. 4 viikkoa sitten, viikko sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Ensi viikolla uusi ultra, pelottaa. Pakko yrittää varautua siihen, että alkio on menehtynyt. Lääkäri vaikutti jotenkin siltä, että tämä olisi todennäköisin vaihtoehto, että siis raskaus lähti ok käyntiin, mutta sitten sikiö menehtyi ja keskenmenovuoto ei ole vaan vielä tullut. Toisaalta mulla ei ole ollut juuri mitään kipuja (ihan vähäisiä, tulkitsen normaalin piikkiin meneviksi) eikä yhtään vuotoa. En tiedän uskaltaako tässä elätellä vielä toivoa. Toisaalta täällä näyttää aika monella menneen varhaisultrat 'pieleen', ts. pikku elämää ei ole näkynyt, vaikka se siellä onkin ollut.

ALKUPERÄINEN: Mumssi
Ensi viikolla uusi ultra, pelottaa. Pakko yrittää varautua siihen, että alkio on menehtynyt. Lääkäri vaikutti jotenkin siltä, että tämä olisi todennäköisin vaihtoehto, että siis raskaus lähti ok käyntiin, mutta sitten sikiö menehtyi ja keskenmenovuoto ei ole vaan vielä tullut. Toisaalta mulla ei ole ollut juuri mitään kipuja (ihan vähäisiä, tulkitsen normaalin piikkiin meneviksi) eikä yhtään vuotoa. En tiedän uskaltaako tässä elätellä vielä toivoa. Toisaalta täällä näyttää aika monella menneen varhaisultrat 'pieleen', ts. pikku elämää ei ole näkynyt, vaikka se siellä onkin ollut.

Itsellä oli samankaltainen tilanne, viikkoja laskujen mukaan 7-8 välillä ja ultrassa sitten näkyikin ruskuaispussi vaan, viikot napsahti taakke 4+ jotain. Yli 2 viikkoa piti jännittää ja laukata ultrassa että varmistui raskaus ja alkusydämen syke alkoi näkymään. Sydämen syke näkyy vasta viikoilla 6+, kaikilla ei silloinkaan joten elä heitä vielä kirvestä kaivoon. Lääkärit olivat hyvin neutraaleja minukin kohdalla ja eivät todellakaan nostaneet toiveita korkealle elävästä alkiosta.

mumssi, toivotaan että kaikki olis hyvin ja jostain syystä sulla oliskin ollut ovis myöhemmin kuin normaalisti!
noista keskenmenoista vielä...niissä ei aina esiinnyt vuotoja eikä kipuja. mulla viiminen oli kivuton ja vuodoton kunnes vuoto aloitettiin lääkkeillä. sitten tuli myös kivut. myös kaksi ekaa olivat kivuttomat, niissä kivut menkkojen luokkaa kun kunnon vuoto alkoi viikon tuhruttelun jälkeen.

Meijän pötkylä oli jo iso, kokoa huimat 2,6cm! heilutteli mammalle ja pappalle käsiä ja jalkoja se oli niin liikuttavaa!!!! tippa tullut linssiin päivän mittaan monta kertaa kun sitä ajattelee. nyt siis näyttää hyvältä ja nyt yritän myös asennoitua positiivisesti et kaikki menee hyvin jatkossakin. lääkäri yritti vähän niskaturvotustakin kattoa ja rakennetta muutenkin, sanoi että viikkoja on niin vähän että vaikea sanoa mutta hyvältä kuulema näyttää!!! jee olen niin onnellinen!!!!!!

Tänään oli varhaisultra. Hermoilin niin paljon että jouduin menemään taksilla- jalat eivät pitäneet niin paljoa että olisin voinut mennä julkisilla :D Pelkäsin ikuisena pessimistinä pahinta, vaan siellähän sykki pikkuinen sydän <3. Pituutta kaverilla 8-9 mm :) Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin <3. Viikon päästä eka neuvola :)

Hirveää odotella seuraavaa ultraa jossa selviää onko pieni menehtynyt vai ei. Olen kyllä asennoitunut jo aika täysin, että on. Olen lueskellut keskeytyneestä keskenmenosta aika lailla, sen osuus on näemmä vain 1% kaikista keskenmenoista. Eli epätodenäköistä periaatteessa, mutta joistain ihmisistä tuokin 1% koostuu...

Mulla tuntuu myös hävinneen raskausoireet. Rinnat ei enää arista, eikä väsytäkään. Syön myös harvemmin ja vähemmän kuin muutama viikko sitten.

En halua ketään pelotella, mutta ajattelin postata linkin joogasivustolle, jossa on kuvia raskauden kannalta 'vaarallisista asennoista'. Itse olen innokas joogaaja ja kävin raskauden alkuaikoinakin monta kertaa viikossa joogassa. Naama kyllä venähti, kun huomasin, että 4/5 lähes joka tunnilla tekemistä asennoista on ns. vaarallisia... Neuvolasta kun kysyin asiaa, sanottiin, että 'kroppa kertoo mitä ei ole hyvä tehdä'. Minun ei kyllä kertonut.

http://www.smh.com.au/photogallery/2005/06/18/1119034104464.html

Jaksamista Mumssi sinne!Pidän joka tapauksessa kädet ristissä,että kaikki olisi hyvin!
Äläkähän vain itseäsi syytä,monta kertaa olen jo kuullut,että näihin asioihin ei juurikaan voi itse vaikuttaa...
Voimahalaus!

Itsellä huomenna utra ja pelottaa...Taas...Oireet kun niin minimaalisen vähäiset.

Mumssi, jaksamista kovasti sinne <3.
Itselläni takana keskeytynyt keskenmeno :/ Mutta se ei taas tarkoita että sinulla olisi sama tilanne, toivotaan parasta :)

Paipapu, tsemppiä kovasti ultraan <3.

Kiitos tsemppauksesta! Lämmittää valtavasti sydäntä että tuntemattomat toivovat parasta ja pitelevät peukkujaan minun pikkuiseni puolesta. Yritän panostaa rakentavaan suhtautumiseen. Kaikella on tarkoituksensa. Jos tämän pikkuisen elämän on tarkoitus jäädä muutaman millimetrin pituiseksi, ei auta kuin hyväksyä asia. Onnellinen voi olla siitä, että mahdollisuus kantaa uusi elämä maailmaan ei sentään ole ainutkertainen.

Voih Mumssi, täältä kanssa kovasti voimia ja haleja ja toivotaan, että kaikki kääntyis parhainpäin.. <3

..ja näin tähän perään tuntuu todella tyhmältä iloita omasta ensimmäisestä neuvolakäynnistä, mutta ihan pakko päästä hehkuttamaan.. [:)]

Neuvolatäti oli kiva.. vaikkakin piti mua ja ukkoa välillä varmasti ihan täysinä hölmöläisinä, kun naureskeltiin tyhmiin väleihin ja heiteltiin omituisia vitsejämme.. nostan kuitenkin hattua sille, että ainakin se yritti ymmärtää meidän huumoria [:D]

Ultraan käy kutsu kuulemma parin viikon sisään.. terkkarin laskujen mukaan viikkoja nyt 9+1.
Kuunneltiin sydänääniäkin lopuksi ja alkuun ei meinannut kuulua mitään.. oltiin jo melkein luovuttamassa, kun yhtäkkiä alkoikin hurja jumputus kuulumaan! Siellä se meidän pienen sydän löi 170 lasissa.. <3 Saatiin tosin kuunnella ihan hetki vaan, kun dopleri (vai mikskä sitä sanotaan) alko ottaa häikkää laukussa soivasta puhelimesta [:@]

Voi vitsi.. ehkä sitä nyt sitten alkais jo pikku hiljaa uskomassa, että siellä masussa jotain oikeasti on :)

Hei kaikille,

Tanaan se varmistui, etta taalla odotetaan kaksosia....olen itse viela vahan hammentynyt. Tosiaan meidan molempien puolella ei ole taipumusta kaksosiin, joten sattuman kauppaa taitaa olla, mutta todella hyva sellainen. [:)]

Olen nyt vko 10+5, muruset voivat hyvin, kauheeta melsketta pitivat masussa. Laakari sanoi, etta kaikki nayttaa hyvalta, ja keskemenon riski todella minimaallinen. Pitaa ottaa vaan nyt rauhallisesti ja pitaa peukut pystyssa.

Voimia kaikille niin hyvissa kuin huonoissa uutisissa!

tänään käytiin ekassa neuvolassa. neuvolatäti oli kiva ja yllätykseks päästiin pikasesti ultraan tarkastamaan mahan asutus. ja siellä se rimpula oli, pari senttinen kaveri jolla vahva syke :) ihana fiilis, nyt tuntuu vihdoinkin että tässähän sitä tosiaan sitten ollaan raskaana.
parin viikon päästä varsinainen "eka ultra", paremmilla laitteilla, saadaan enemmän mittoja yms. can't wait!!

onnea ja jaksamista kaikille :>

Tuplin onnea siis tuplasti! \o/ ..olitko se sä siis joka oli nähny niitä unia kaksosista? :)

Tällä(kin) palstalla sitä saadaan lukea niin hyviä kuin huonojakin uutisia. Toivon kaikille tasapuolisesti voimia [:)] 

Mä kävin aamulla siellä varhaisultran jatko-osassa [;)] jos näin voi sanoa. Eli viikolla 6+6 ei näkynyt mitään ja nyt viikot 7+6 TA-DAAAA!!! ---> Alkio löytyi, mittaa 9,8mm ja sydän tykytti kiivaasti. [:)] OLEN NIIN ONNELLINEN!!!!!
Gyne itsekkin ihmetteli sitä kuinka viikossa on noin iso katkarapunen tullut kun tasan viikko sitten ei näkynyt alkiosta ees pistettä! Ajoin autolla kotii ihan sumussa ultrakuva kädessäni.

Mitä tästä opimme: Älkäämme suotta pelotelko itseämme ennen viikkoja 8 ultrilla [:D]

Mahtia lähtee töihin nyt!!!!!!!!!!!!!!!

mulla oli maanantaina niskaturvotusultra. Ja hienosti meni, siellä se pikkuinen nukkui ja syke näkyi selvästi. Lääkärin piti vähän pikkuista herätellä jotta saatiin mitta otettua. Kaikki näytti lääkärin mukaan normaalilta. LA aikakaan ei muuttunut vaikka sitä vähän epäilin että saattaisi muuttua. Nyt siis viikkoja mulla 11+2. Voimia kaikille!

Mumssi eiköhän nuo asennot tarkoita lähinnä loppuraskautta ajatellen?! Neuvolassa yleisesti sanotaan, että kaikkee liikuntaa voi harrastaa, mikä tuntuu itestä hyvältä. Myöhemmin on syytä välttää pomppuja ja tietysti taistelulajeja en harrastais! Joten mun mielestä sä et noin alkuvaiheessa ole voinut mitenkään aiheuttaa epähuomiossa keskenmenoa.

Dreamerille superisti onnea! Olen iloinen puolestasi [:)]

Takaisin