Ultra-ja neuvolakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ninspe - luulen, että tuo sun mitta on lähempänä 11+4-päiväistä kuin minun. Luulen omani olevan pari kolme päivää nuorempi kuin tuo nyt virallinen luku. Muuten tämä olisi hedelmöittynyt ennen tekemääni ovulaatiotestiä. Mutta ehkä nyt pitää mennä näillä virallisilla luvuilla, kun ne on kirjoihin ja kansiin ja tietojärjestelmiin merkattu.
 
Hmm, pitäiskö munkin taas sitten siirtää tuo la, ku virallisesti se on nyt sitte 18.7... :D
 
Onnea kaikille hyviä ultra kuulumisia jo saaneille!

Myös meillä oli tänään np-ultra. Kovasti pelotti etukäteen että kaikki ei olekaan kunnossa, onneksi ihan turhaan. Ultrassa kuvaruudulle ilmestyi pää-perä mitaltaan 5 cm pitkä vauvan alku. Itkuhan siitä pääsi.  Pienet kädet ja jalat sekä aivot oli kehittyneet niin kuin pitääkin ja niskaturvotustakin oli vain 0,7mm. Kyllä nyt voi jäädä hyvillä mielin joulua odottamaan.
 
Harmittaa kun täällä pienemmällä paikkakunnalla missä asun ei ultrata eli täytyisi odotella sinne 12 viikolle asti! Ellei mee yksityiselle.. Yksi neuvolakäynti vain takana ja paperin täyttelyä, alkuhan se sekin on. Ei millään malttais odottaa enää muutamaa viikkoa. Täällä kun lukee ihmisten ultrakuulumisia hyvinkin aikasissa vaiheissa.. Aika paljon välillä jännitää lyökö se sydän siellä ja kasvaako vauveli normaalisti. Varmaan jokainen mamma on malttamaton :)
 
Onnea kaikille hyvistä ultra-uutisista! :)

Kyllä jännitti sitten ihan yllättävän paljon eka ultra, hirveitä painajaisia vaan näin edellisenä yönä... Mutta kuten tonne toisaalle jo kirjottelin, vauva pötkötteli siellä missä piti, ja luojan kiitos vaan yksi vauva! :D pelkäsin vähän et siellä ois kaks. Vauva oli pari pv pienempi kun oli alun perin arvioitu, mutta oli ihan odotettavissa kun mulla kierrot on aina heittäny niin paljon. LA on nyt 8.7. Olin kuullu sydänäänet jo pari viikkoa sitten neuvolassa ja silloin herkistyin ihan kyyneliin, nyt oli hassua kun en samalla lailla herkistynyt. Mutta parasta oli kun jossain vaiheessa kattoin miehen naamaa ja se oli ihan selkeesti tunteet pinnassa, semmoselta jäyhältä äijältä kun tommosen ilmeen näkee niin se on ihan korvaamatonta :)
 
Heipä hei. Nyt se on sitten nt-ultra minullakin takana päin.
Liityn myöskin tähän hyviä uutisia saaneiden kerhoon. Siellä se pötkylä päiväunia nukkui emoticon .
CRL-mitta (pää-perä) 44.7 mm, niskaturvotus 1.2. Lääkäri yritti töniä hereille, mutta kun toista niin kovin nukutti, niin ei nyt muuta kuin vähän käsiänsä heilautti. Näytti Amin Asikaiselle kun oli nyrkkeilyasennossa kädet kasvojen edessä. Laskettu aika pysyi samana eli viimeisistä kuukautisista laskettuna 11.7. eli tänään h 11, vaikkakin tämän päivän mitat näyttääkin sen 11 + 2. Voi mikä joululahja!  

Vieläkin mennään ilman verenpainelääkitystä, vaikka alkaakin olla jo niillä rajoilla, jotta on aika aloitella Albetol. Mittailen nyt kotona tiuhaan paineita ja resepti mulla onkin jo varalla ja aloittelen sitten itse pienellä annoksella jos paineet vielä pyrkii tästä nousemaan. Tänään 143/96.
 
Ihanaa kun täällä on moni käynyt jo ultrassa ja kaikki on ollt hyvin! :) 
Onnea kaikille valtavasti uutisista! <3 

ninspe, olit huolissasi sikiön liikkeistä. Meillä oli jompi kumpi, tais tyttö olla, nukkui koko nt-ultran ajan, ihan lopuksi pikkuisen heitti kuperkeikkaa eikä ultraaja sanonut sen olevan yhtään erikoista. Se riippuu myös paljon olitko syönyt ennen ultraa, monestihan vauvat liikkuu mahassa juuri syönnin jälkeen kun saavat uutta ravintoa ja energiaa ;) JOten sinuna en olisi tuosta huolissaan. 

Itse joudun odottamaan ultraa 8.1 asti, jolloin viikkoja on jo yli 13! Minusta aika viime tippaan jättäävät kyllä tuon ultran. Tietysti tässä pyhät sotkee etteikö niillä ole sitten aikoja ollut aiemmin antaa mutta täytyy vain jaksaa odotella!!! Tuntuu ikuisuudelta. 
 
Hemppa itelläni samana päivänä tuo ultra ja viikkoja 13+2 (14+2) ja samana päivän otetaan myös seulat, joten ihan persiilleen miusta ainakin menee, kun ennen on sanottu, et ennen 12+6 pitäis olla ultrattu ja seulat otettu jo ennen sitä....
 
mulla on 6.1 ja viikkoja varhaisultran mukaan sillon 12+1, toivon vaan että pitää paikkansa kun jos olisikin mitannut jotenkin väärin niin viikkoja menkkojen mukaan olisi tulloin 13+3 joten tiukille kyllä menis kun mun mielestä 13+4 on viimenen päivä kun mittauksia voi tehdä :D
 
Nasulais, meillä näköjään viikkoja saman verran, minun viikot olisi nyt neuvolan mukaan oikeasti 10+6 eli ultrassa ne olis 13+5 joten ihan viime tippaan kyl jättäävät! Eri asia jos ei osallistuttas seuloihin mut kun nekin otetaan! 13+6 taitaa olla viimeinen päivä milloin seulat on luotettavia... Ihme touhua! 
 
Hei, Kävin eilen ultrassa ja oli ihanaa nähdä pikkuista siellä<3><3><3. alkio vastasi 13 viikkoa><3><3 laskettu pysyy 1.7 mutta saa nähdä muuttuuko kun suomessa käy rakenneultrassa:) neuvolassa en ole käynyt, puhuin neuvolatädin kanssa raskauden alussa enkä sen jälkeen. nyt kun yritin soittaa niin:( sain kuunnella keskitetystä äitiysneuvolasta plaa plaa.. en jaksanut kuunnella loppuun kun on liian kallista egyptistä soitella suomeen. aatelin itse varata rakenne ultra kättäriltä suoraan ja selitän tilanteen.. onhän niillä merkintää siellä lääkkeellinen keskeytyskotiin mun papereissa parin kk takaa:( ihana tunne><3><3>
 
Piiiiiitkän hiljaiselon jälkeen täällä taas!
Aina silloin tällöin olen täällä käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta mielenterveyteni säilyttämiseksi olen vältellyt kaikkia näitä vauvajuttuja.

Muttamutta,  meikäläiselläkin on nt-ultra takana ja kaikki meni hyvin.
Siellä se pyöri ja heilui, liikuteli käsiä ja jalkoja, ihme velmu. Aivot näytti OK, niskaturvotus 0,7 mm, sydän sykki kiivaasti.
Voi tätä onnen tunnetta. Kiitän ja kuittaan.
 
Jeejee! Tänää np- ultra ja kauhulla viimeviikot jännittänyt onko kaikki hyvin. Mutta siellähän se vilkas pikkuinen riehui :D Viikkoja piti olla tasan 12 mutta olikin 11+5. Laskettu aika pysyi samana eli 4.7. Mitat oli 49mm ja niskaturvotus 1.7mm. Vähän jouduttiin masua tökkimään että saatiin kunnon sivukuva.

Mutta kaikki hyvin ja rauhassa pääsee joulua viettämään JA kertomaan äidille että siitä tulee vihdoin mummo =) Varmasti paras joulu lahja kaikista. Nyt on onneksi pahoinvointi vähentynyt ja energiaakin on paljon enemmän. Mutta vaivasta seuraavaan eli nyt on alkaneet kasvavan kohdun nipistelyt :/

Hyvää Joulua kaikille heinäkuisille odottajille! =)
 
Onnea kaikille matkaan, pakko oli tulla vuimeisä kertaa katsomaan ja sanomaan hyvästit, meidän pieni lähti pois kuten pelkäsin ja tänään "tiesinkin" :( suru ja kipu on ihan valtavaa.. No mutta ehkä joskus myöhemmin on minun aika saada lapsi vaikkei nyt..
 
Ultra takana eikä ketään enää ole ollut kotona vkon 7 jälkeen. Surutyötä täälläkin, mutta koitetaan tsempata laurushka. Meidänkin aika tulee vielä.

Hyvää joulua ja onnellista odotusta kaikille!
 
Voi Laurushka ja Metris, sanoja ei oikein löydy millä teitä lohduttaisi. :(  Kuten Metris sanoikin, kyllä varmasti se teidänkin aika vielä koittaa. Toipumisia teille!
 
Voimahalit Laurushka ja Metris

Tääll' käytiin kanssa eilen nt-ultras ku vkoja piti olla 12+0 ja nla mukaan 12+1...sielä se pikkuinen oli menossa mukana mut vastas vkoja 10+5 ja 10+6 toisen mittauksen mukaan...nt oli1,2 täl hetkellä mut ei voinu siihen viel luottaa ku viikot vastas vähempää...sain uuden ultra-ajan ens perjantaille jolloin ultran mukaan olis vkoja 11+6...jouduin sit samalla käydä ottamassa uudestaan verikokeet ku niin varhain otettu edelliset...

Näin se kyllä oli ensimmäisessäkin raskaudessa jossa mulla oli annettiin kolme laskettua aikaa, eli niin taitaa mennä tässäkin :D sielä näkyi kaikki mitä pitikin näihin vkoihin nähden...

eli uus la olis näil näkymin 13.7. mut ei vielä muutettu sitä ku katotaan ens vkolla tarkemmin :D
 
Takaisin
Top