Ultra-ja neuvolakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihmeitä oottellen meil sama la päivä:) ellei viel muutu np ultrassa. Seuraava neuvola 19.2 ja mul onneksi sama neuvolatäti ku esikon aikaa.
 
Heippa vaan kaikille,

eilen käyty uusinta ultrassa..kaikki oli pikkuisella hyvin, vastas vkoja 12+0 eli la olis nyt 12.7.2013 <3 nt oli 1,4 ja pituutta pikkuisella 54,5 mm :)

rakenneultra olis sitten 1.3. eli sitä odotellessa...ens vkolla pitäis varailla sitä neuvolaa 15-16 vkolle.

Nopeasti vain kirjoittelin kuulumiset ja nyt me lähetään töihin :D

**** sase-86- ja masukki rv 12+1 ****
 
Klementiini, 4D-ultraan kannattaa todennäköisesti mennä vasta rakenneultran jälkeen, kun sikiö on vähän isompi. Etenkin siis jos haluaa selvemmin nähdä kasvonpiirteet yms. Suositus on muistaakseni rv 22-28, sen jälkeen sikiö alkaa olemaan niin iso, että on hankala saada kokonaiskuvaa. Me ollaan käyty pojista joskus tuolloin rv 24, eli muutama viikko rakenneultran jälkeen. On katottu uudestaan että rakenteellisesti kaikki on kunnossa ja vielä varmistettu sukupuoli. Ja saatu molemmista kivat nassukuvat (näyttävät yllättävän samalta jo tuolloin, kuin syntyessään). Tästä kolmosesta ei ehkä muuten enää mentäisi, mutta kun kahdesta edellisestä on dvd:t muistona, niin tuntuu että tästäkin täytyy saada.
 
Juu, Mariannu - olen miettinyt tuon 4D:n ajankohtaa ja varmasti vasta myöhemmillä viikoilla olisi paras, mutta tärkeintä itselleni olisi saada tietoa lapsen terveydestä mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Haluaisin kovasti pantata tietoa raskaudesta isommalle porukalle töissä rakenneultraan asti, mutta tuossa helmikuun alussa mun olisi melkein pakko paljastaa asia laajemminkin. Siksi ajattelin tuota aiempaa ajankohtaa. Ainahan jotain ikävää voi toki paljastua vielä ultran jälkeenkin.

Noh, täytyy hiukan miettiä vielä...

Missä te olette käyneet 4D:ssä? Itse ajattelin Femedaa Helsingin keskustassa.
 
Täällä käyty tänään np-ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin, niskaturvotuskin oli vain 0,53mm ja down-riskiluku 1:100000. Riskiluku huomattavasti suurempi, kuin viimeksi vaikka ikääkin tullut lisää :) Viimeksi oli 1:58000. Mutta pääasia, että kaikki näytti siltä miltä pitää ja sydän ihanasti löi <3 Koko vastasi pari päivää isompaa, mutta ei ruvennut LA muuttamaan. Eli nyt viikkoja 11+6 :) Rakenneultraa odotellessa, joka on sitten vasta 1.3.Pää-perä mitta oli 58,5mm :)
 
Täällä uusi onnellinen odottaja. <3 Raskausviikkoja 12, maanantaina käytiin ensimmäistä kertaa ultrassa ja siellähän näkyi pienen pieni vipeltäjä. <3 Helpotti kyllä tosi paljon, kun tietää että siellä joku asustelee! Laskettu aika 17.7.2013!! :)
 
Meillä oli eka ultra 31.12 ja helpotti tosi paljon nähdä, että siellä oli joku ja kaikki oli kunnossa :) Toivottavasti kaikki on jatkossakin hyvin :)
 
Np-ultra takana ja voi tätä onnen määrää! Toukalla kokoa 51 mm ja vastasi viikkoja 11+6 eli LA aikaistui viidellä päivällä. Kovasti pikkuinen meille heilutti vaikkei ihan kamalasti pyöriskellyt. :) niskaturvotusta oli 0,8 mm ja kaikki tarvittavat jutut saatiin tarkistettua. Veriseulassa kävin maanantaina ja sen tulokset pitäisi tulla parin viikon päästä postissa. Tähän asti kaikki kuitenkin todella hyvin, aivot ja selkärankakin näkyivät kuulemma niin kauniisti. :) rakenneultra on 1.3., sitä odotellessa!
 
Täällä myös iloisia ultrakuulumisia!

Pikku tyyppi oli niin vikkelä, heitteli kuperkeikkoja, ja nyrkkeili kovin <3 Hoitaja ei meinannu saada mitattua ees niskaturvotusta ku ei pieni suostunu olee paikallaa.

Pituutta tyypillä oli 44,8 mm ja nt 1,0 mm.
Viikkoja ultran mukaan se 11+2 eli sama heitto ku varhaisultrassa, mutta LA:ta ei silti muutettu kun eroa vain 4 päivää.

Mut tää äiti on ny niin onnellinen ja helpottunut <3

Nyt odotellaan sinne 25.1, jolloin on lääkärineuvola, sit saaki varailla rakenneultraa :)
 
Täällä ollaan niiiiin hyvillä mielin! :) Tänään oli siis neuvola lääkärin aika ja ainakin lääkärin mukaan kaikki on niinku pitääki. Varhaisultrassa en oo käyny ja tänään kuunneltiin vasta sydänäänetki ekan kerran, joten sain varmistuksen ainaki siihen, että jotain siellä mahassa oikeesti on :) Mulla kun on ollut näitä epäilyjä vaikka oireita on ja sellanen painontunne alamahassa niinku eskoisestaki, mutta en silti oo uskaltanu kunnolla iloita. Komiat oli äänet, vahvat ja korkeet 160-170 :)

Ens maanantaina ois vihdoin ja viimein ultra-aika ja siellähän sitte näkyy onko kaikki ok.

Kaikille muillekki onnet, jotka on saaneet hyviä uutisia ja pahoittelut niille, joilla ei ole yhtä hyvä tuuri ollut matkassa.
 
Onnea iloisista uutisista!

Alun perin mun oli aika mennä 19.12. np-ultraan ja meninkin, kaksi tuntia myöhässä tosin ja en tietenkään päässyt enää tutkimukseen ja uuden ajan 2.seulaan sain tälle päivää, 3.1. Oma moka oli tuo väärä aika kun olin sen itselleni väärin merkannut, mutta kyllä harmitti kun innoissani menin ilmoittautumaan ja siellä sanoivat että olivat odottaneet kaksi tuntia emoticon  se päivä meni itkiessä, sen verran otti koville ja tämä herkkyys kun on ollut muutenkin omaa luokkaansa.

21.12. mulla oli sitten munuaisultra, jossa ultraaja alkoi kysymättä katselemaan myös mitä vauvalle kuuluu. Itku siinä tuli kun näin pomppivan pienen siellä massussa emoticon  se helpotus juuri ennen joululomia oli kyllä mieleenpainuva paria päivää edeltäneeseen pettymykseen.

Tänään siis oli ultra, jossa ei enää saatu luotettavaa niskaturvotusta mitattua koska viikot on jo niin pitkällä, mutta 1,4mm se oli kuitenkin. Hyvältä näytti sikiö, kaikki ok. Ystäväni oli mukana ja sanoi nähneensä pallit, mutta itse en tajunnut katsoi niin tarkkaan kun kuuntelin mitä kätilö pulputti luustosta. Ystävälläni oli poikansa ultrassa 12:lla viikolla pallit jo nähtävillä selkeästi. Että saas nähdä miten on

Olen käynyt myös sisätautilääkärillä suonikohjujen, mahdollisen munuaissairauden ja lapsena sairastaneeni syövän takia. Tulee lisätutkimuksia ja lisälääkärikäyntejä. Lähtökohdat on kuitenkin hyvät eli kaikki hyvin.

Huh huh. Pitäisi varmaan käydä useammin kirjoittelemassa, ettei kerralla tulisi rustattua mielin määrin.

Uusi neuvola-aika on tämän kuun loppupuolella, rakenneultra ensi kuun puolessa välissä ja sitten sinne mahtuu vielä sisätautilääkärin vastaanotto.


 
Voi mikä helpotuksen huokaus<3
Kauan odotettu ja pelätty nt-ultra oli siis tänään ja meillä voidaan vallan mainiosti! Tampereella vaikutti olevan oikein asiansa osaava ultraaja ja sai helposti kaikki mitat otettua, vaikka alkuun pikkukaveri nukkuikin kunnon mykkyrässä. Herätteli siinä taputtelemalla mahaa ja alkoki sitte liikkumaan kahden plussan eestä:)
Turvotusta oli 1.06mm ja pääpeppumitta 49.6mm, joka vastas viikkoja 11+6. Huomenna tulee siis 12 viikkoa täyteen ja saatiin sen mukaan nyt virallinen la 20.7.
Ihanaa, nyt tuntuu, että voi ihan virallisesti alkaa odottaa<3 Kai se nyytti meille sitten tänä vuonna tulee:)
 
meillä oli siis 2.päivä eka ultra, mitä jännitin siis ihan hullun lailla...onneksi turhaan <3 pikkuinen oli pari päivää pienempi joten la ei muutettu! Upea fiilis ja itsekin pitää sanoa yhtyen edelliseen kirjoittajaan etä oikein mukavaa henkilökuntaa ja osaavaa toimintaa Tampereella :) tästä se sitten lähtee...realisoitui tuo odotus melkoisesti tai pikemminkin nyt uskaltaa alkaa odottaa <3
 
Hihii, oon niin onnellinen et voisin laulaa ja tanssia. =D

Käytiin np-ultrassa tänään ja siellä kaveri jumppasi oooooooikein reippaasti. Ultraajakaan ei meinannut malttaa lopettaa vauvelin katsomista, joten 20min siinä ultrailtiin ja otettiin kuvia ja mittoja. Mulla on reilusti eteenpäin kallistunut kohtu, joten mahan päältä saatiin kaikki mitat ja muutenkin kätilö kertoi kohdun olevan hyvin tunnusteltavissa, ultrakuvaa sai navankin korkeudelta suht helposti. :D Tervetuloa norsuuntuminen, mulla kun on muutenki aina ollut vatsa melko suuri. :D Kaverilla oli mittaa reippasti 49mm, ja LA vaihtui päivällä taaksepäin, eli nyt se onkin sitten "jo" 20.7. :D Niskaturvotusta ei ollut normaalia enempää joten hyvillä mielin jatketaan. :)

Oli mahtava synttärilahja mun miehelle nähdä pikkuinen <3

Onnea muillekkin hyviä ultrauutisia saaneille! :)
 
Mäkin tuun vielä tänne hehkuttamaan ekaa (nt) ultraa. Olin jo valmistautunut siihen, et ultraaja sanoo "ei täällä valitettavasti näy mitää" Mutta heti näkyikin todella liikkuvainen vauva. Nt oli 1,5 mm ja kaikki näytti muutenkin normaalilta ja hyvältä. Koko vastasi täysin viikkoja eli 12+5 ja la pysyy siis samana17.7.

Mun jännitys purkautui niin, että aloin nauraa (ja vähän itkeäkin) ja sit yritin pidätellä naurua, mutta en vaan voinut, kun toinen möyri ja kääntyili ja vilkutteli siellä kun mikäkin ja lopuksi vielä haukotteli (/avasi suunsa) ja sit laittoi käden suuhun.. Ultraaja sanoi, että siellä se imee nyt peukaloaan.. niin ihanaa!! Nyt uskon, että tuolla tosiaan on joku :)

 Muoks. pääperämitta oli 64.2mm
 
Ultra takana, kaikki oli hyvin. Vauva liikku niin ettei mittoja meinattu saada ja jäi sitten vähän mietityttään noi mitat myös. Niskaturvotus oli 1.62 eli hyvä ja riskiluvut oli toi pieniä. Piti olla viikkoja 13+3, mutta mittauksien jälkeen saatiin vaan 12+0 ja se sitten mietityttikin vaikka tiesin viikkoja olevan varmaan vähemmän.

Tosiaan pääperä mittä oli 62,8mm ja mun mielestä kerran saatiin pidempikin mitta. Sitten ultraaja sano että jos on yli 60mm niin viikot katotaan jotenkin pään mitoista ja sen mukaan noi viikot mun käsittääkseni sitten laitettiin. Rupesin vaan miettimään että eikö toi vauva oo vähän pitkä noille viikoille, osaako joku kertoo?

Vaikka samapa tuo, kunhan on terve ja tulee joskus pihalle :)
 
Byhyy, meillä piti olla huomenna se PALJON odotettu np-ultra (ei olla käyty missään varhaisultrassa, joten tää olis ihan eka "todiste" vauvelin olemassaolosta), niin tänään sit soitettiin sieltä neuvolasta, että siellä on työntekijä kipeenä, ja aika siirty perjantaille.

*huokaus* 3 lisäodotuspäivää... Plaah.
 
Moikka kaikille täältäkii! Meillä np- ultra jo 17.12 ja sielä kaikki hyvin :) Niskaturvotusta oli 0,7 ja samassa käytiin sitte verikokeissa. Tuloksia ois pitän soitella jo mut oon unohtan kokonaa eli jos sitä sit huomenna. :D Mulla alkaa maha kasvamaan, ja se on ajoittan aika kipee!! Neuvola on ens maanantaina, innolla ootan :) Tsemppiä odotukseen kaikille! :) 
 
Täälläkin käyty vihdoin ja viimein nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin! :)) Niskaturvotus oli 1,4 mm ja kovasti pikkunen pyöriskeli sielllä. Todella helpottunu olo nyt :)
 
Takaisin
Top