Ultra-ja neuvolakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jee, nt-ultrassa kaikki hyvin! Kyllä jännitti :) Kovasti liikkui tyyppi ja poseerasi mm. katsomalla suoraan kameraan. Aluksi itketti ja sitten nauratti. Ei voi sanoin kuvailla, miten huojentunut oon. Onnea myös muille hyvistä ultra-kuulumisista. Mun la muuten muuttui, on jo 1.7.
 
Täällä käyty myös nyt nt-ultrassa. Turvotus oli 0,7 ja riskiluvuksi saatiin 1:16000 :) Taas voi nukkua yönsä rauhassa. Kauhian nopeasti pieni kasvaa kun viime ke oli 41mm ja nyt jo 48mm.. 
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Meillä oli kanssa tänään np-ultra, kaikki oli hyvin ja varhaisultra piti paikkansa eli pikkunen oli vähän pienempi kun menkkojen mukaan piti olla. Turvotus oli 0,9. Laskettu aika nyt virallisesti 7.7. :)
 
Eilen käyty ekassa neuvolassa :) Puoli tuntia myöhässä pääsin vihdoin sisälle, ja sit siel olikin joku sijainen, joka oli hälytetty töihin kesken päivää sairastumisten takia...:( Oli tietenkin ihan pihalla kaikesta ja tosi kärttyinen, kun oli kuulemma ollu niin kiire päivä.... Noh, ei se mitään :) Papereiden täyttelyähän tuo eka kerta oli lähinnä . Sain lähetteen pissanäytteeseen ja sokerirasitustestiin keskussairaalaan, todetun PCO:n takia. Siellä pitää käydä ennen rv16. <3 äänetkin kuunneltiin lopuksi , olin aika yllättynyt :) siellähän ne kovasti jumpsutti ,tosin pieni ui koko ajan karkuun doppleria,ei tykänny olla tarkkailtavana ;d perjantaina on nt-ultra ja nyt mua jännittää ja pelottaa aivan kauheasti : onneksi se on jo 8:lta aamulla niin ei tarvi pitkälle päivään kärvistellä!>
 
Meillä oli tänään np-ultra. Siellä se tyyppi köllötteli, kovin oli unten mailla ja sydän pampatti :) Vastasi viikkoja 11+4 joten laskettu aika siirtyi neljä päivää aikaisemmaksi. Niskaturvotus oli 0,9 ja veriseulan tulokset tulee myöhemmin... Selvisin siitä verikokeestakin kumman hyvin, normaalisti kävelen aina seiniä myöten loppupäivän :D

Nyt sitten odotellaan rakenneultraa, joka on 18.2.
 
Täälläkin eka neuvola käytynä. Sykkeitä ei kuunneltu, mut eipä tosiaan haitannu ku ite jo kuulin kotona eilen :)
Papereiden täyttöähän se oli mut selvisinpähän puhumalla ekasta sokerirasituksesta pois :D eli sinne vasta joskus rvk 30 tienoilla. Käynnissä jäi ärsyttämään se että korttiin merkattiin La:ksi edelleen se 18.7 vaikka juur viime vkon ultrassa se tarkentui olevan 22.7

Et en nyt sitte tiiä kumpaa pitäis uskoa?!?!!? Typerää sanon minä.

Niin ja tosiaan np-ultra on 2.1 :)
 
Jee, nt-ultrassa käyty! Pikkuinen masukki siellä vilkkaana pyöri, hyöri ja vähän vilkuttikin meille <3
Turvotusta oli 0,8 ja riskiluvuksi täällä tuli 1:74000, ikäriski 1:1500, en ole ihan varma mitä nää meinaa, mutta kuulema hyvältä näytti ja sehän se on pääasia :)
Laskettu aika on nyt sitten virallisesti 7.7 eli tänään mennään 11+2 viikoilla. Hih!
 
Ihanaa kun tänne näkyy tulevan vaan hyviä uutisia kaikille nt-ultrista. :) Kade olen kyllä teille, jotka olette jo sinne asti päässeet, mutta perässä tullaan.

Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola ja toinen varhaisultra. Neuvolassa nyt ei mitään erikoista, lappujen täyttämistä vaan. Toisen ultran varasin, kun viikonloppuna tuli vähän veristä vuotoa ja sydän pomppasi kurkkuun. Pakko se oli käydä tarkistamassa missä mennään. Onneksi löytyi taas syke ja alkio vastasi viikkoja 8+4, tasaisesti on siis kasvanut verrattuna edelliseen ultraan. Neuvolatäti arveli vuodon johtuneen vanhasta kuukautiskierrosta, mutta toivottavasti oli ainakin harmitonta eikä enää toistu.

Neeuska: Mulla myös sinnikkäästi merkittiin, että viikkoja on 9 ja la 24.7, vaikka ultra on  nyt kahdesti näyttänyt viikot kolme päivää jäljessä ja omat laskelmat ovulaatiosta täsmää ultriin. Neuvolassa kuitenkin sanottiin, ettei sillä ole väliä, kun ei se lapsi kuitenkaan synny laskettuna aikana.
 
Joo mulla sanoivat neuvolassa ihan samaa ja tottahan se on että harvoin vauva syntyy juuri laskettuna päivänä.

Mutta tässä nyt vaan mietin et kumman mukaan itse menisin...? Kun mulla myös ultra ja ovistuntemukset menivät yhteen, jolloin la ois toi 22.7, mutta menisinkö kuitenki ton neuvolan merkkaaman 18.7 mukaan, jolloin nää ekat viikothan kuluis nopeampaa ;)
 
Ihania ultrakuulumisia monella, onneksi olkoon tasapuolisesti kaikille :)

Itellä homma edessä vasta 27.12, joutuu joulun yli viel kärvistelee, mut sit jos kaikki ok ultrassa, voi vihdoin alkaa jo ihanaa uutista kertoilla eteenpäin. <3
 
Ihanaa kun tänne on monelle tullut hyviä uutisia=)

Itse kävin tänään myös np-ultrassa!!siellä se mönki:) niskaturvotusta oli 1,5mm eli ihan normaali. Nenäluu näkyi selvästi ja kaikki oli hyvin! Tosin, vähän ihmettelin kun pikkuinen ei oikein tykännyt liikkua. Vähän sätki sinne tänne ja saatiin mun hyppimisellä kääntymään hyvin että saatiin toi turvotus mitattua. Muuten oli paikallaan. Onkohan ihan normaalia ettei liikkunut niin hirveästi:( Pakko stressata jostain koko ajan:D mutta, vastasi viikkoja 11+4 tänään ja pituutta oli 49,5 mm plus jalat. LA muuttui siis taas=)
 
Lämpimät onnittelut ninspelle, kukkuruulle ja siilipyllylle hyvistä ultrakuulumisista!

Ninspe - tämä minun jälkeläiseni oli kanssa ultran alussa ihan paikallaan (ennen jumppaansa) ja ennätin jo kysyä kätilöltä, onko se normaalia. Kätilön mukaan on aivan normaalia, että He pysyttelevät pitkiä aikoja paikoillaan tässä vaiheessa.

Minua alkoi taas ihmetyttää tuo iän arviointi. Pituutta oli meillä vain 43,4 mm, ja silti iäksi arvioitiin 11+4. Ninspellä sama ikä paljon suuremmalla koolla. Laskikohan meidän kätilö iän jotenkin väärin, vai vaikuttaako iän arviointiin jokin muukin kuin pituus?
 
Yllättäen sainkin jo trisomiaseulan tulokset netpostiini. Riskilukua ei kerrota, vaan ainoastaan, että tulos on normaali, lisääntynyttä riskiä downin syndroomaan ei ole eikä aihetta jatkotutkimuksille ole. Tutkimus antaa arvion ainoastaan downin syndrooman riskistä paljastaen down-tapauksista noin 85 %.

Jess - olinkin jo päättänyt, etten hevillä siihen lapsivesipunktioon mene, ellei riskiä arvioida tosi korkeaksi. Nyt siihen ei onneksi pääse edes, eli down-riskiksi on arvioitu alle 1:250 (alle 0,4 %). Uteliaana ihmisenä olisin tietysti halunnut tietää sen tarkan riskiluvun, vaan mitäpä sillä oikeastaan tekee, kun täyttä varmuutta ei kuitenkaan saa.

Ikäriski mulla olisi ollut 1:130, eli ilmeisesti ne verikokeetkin ovat olleet aika ok ultran lisäksi. Mahtavaa, ettei tartte näitä tuloksia enää jännittyneenä odotella!
 
Aika jännä klementtiini, haluaisin kanssa tietää mistä tuo laskutapa. onhan tuossa jo 6 mm eroa! Olen luullut että juuri sen pituuden perusteella lasketaan ikä. Tai sitten ne on vaan tuossa vaiheessa eri kokoisia? tiedä sitten:D

Minä vielä odottelen - luultavasti viikon ainakin että saan tulokset veriseulasta. Mutta jotenkin uskoisin että täällä ei downia ole sillä lääkäri sanoi että nenäluu näkyy selvästi eikä downin lapsille kehity sitä luuta lainkaan.:) silti pelkään sitä tulosta!:D
 
On kyllä munkin mielestä aika suuri ero teillä!

Itse kun olin siellä varhaisultrassa, lääkäri oikein näytti mulle kuinka suuri ero olis ollu sillä iällä, eli kun olin 8+1, ni venytti sitä kursoria eteenpäin siihen asti että ois ollu 8+5 ja se ero tais olla juuri tuota 5-6mm luokkaa!

Eli jotenkin tuntuu kyl ihan hölmöltä et teillä olis ninspe ja klementiini samat viikot...
 
Mahtaakohan mun ötökkä sittenkin olla vähän vanhempi? täytyy vaikka neuvolasta kysyä tota!:D
 
Mäkin kävin ultrassa 11+4 ja oli kans 49mm. Mun mielestä siinä neuvolan kirjassa on laitettu aika isojakin eroja koolle näillä viikoilla, nythän ne alkaa sitten kasvamaan kai aika vauhdilla? Onko teillä muilla muuten alavatsakipuja? Mua vihloo välillä, epäilen, että ne on "kasvukipuja"...
 
Neuvolassa kävin maanantaina ja kaikki ok ja sama laskettu 29.7 neuvolatädinki mielestä, vaikka menkkojen mukaan se ois 25.7, mutta kävin jo varhaisultrassa vkoll 7+2 sydän sykkii ja nyt vaa odotetaa, ett'ä kriittiset vkot menee ohi.
 
Kemppu, tänään on vihlonut ihan älyttömästi alavatsaa sekä nivusia! Teki niin pahaa että jalat meinas lähteä alta. Luulen kans että on ihan vaan kasvukipuja!:)
 
Hih, piti vielä näytille laittaa kuva, vähän huono kyllä kun kameralla otin eikä ole skanneria=)



Siellä näkyy käsi pään vieressä!:)
 
Takaisin
Top