Voih Laurushka ja Metris, olen todella pahoillani... :( Tällainen tieto joulun alla on varmasti hyvin hiljentävä.
Omia kuulumisia sen verran, että eilen kävin neuvolassa ensikäynnillä. Tämä oli eka kontakti Järvenpään neuvolan kanssa, koska ennen olen asunut Helsingissä. Aivan kamala kokemus. Neuvolatäti oli kauhea höösä eikä osannut vastata mihinkään kysymättä ensin muiden mielipidettä. Taustatietona sen verran, että jouduin käymään jo kerran verikokeissa turhaan, koska käskivät varata labra-ajan väärälle viikolle. No nyt kävin sitten juuri ennen neuvolaa aamuseiskalta jonottamassa itselleni uudet verinäytteet. Neuvolatätsy oli tosi harmissaan, että oli päässyt kämmi käymään, kun on "tullut uusia ohjeita näytteenottoviikoista". Sitten hän lähti laittamaan neuvola-aikani aluksi autoaan lämpiämään, koska ulkona oli hyvin kylmä. Vartin odoteltuani, hän otti vielä jonkun muun juuri Järvenpäähän muuttaneen asiakkaan ennen minua vaikka minulla oli varattu aika. Sanoin olevani työajalla ja työnantajani ei vielä tiedä raskaudestani, joten on aika turhauttavaa odottaa omaa aikaa alkavaksi kun itse on ajoissa paikalla...
Noh pyysin sitten, neuvolakäynnin (YLI TUNNIN!) lopuksi, että voisiko hän millään edes kokeilla sydänääniä doblerilla kun meillä on ultra vasta joulun jälkeen ja olisi kiva kotiväelle vihjata tästä joululahjasta. Noh täti vastasi siihen heti, että en edes kokeile kun kone on niin vanha. Sitten hän varmaan huomasi paheksuntani, kun olin joutunut odottamaankin. Sitten hän kertoi, että oli nähnyt käytävällä heidän neuvolan Gurun, joka osaa kenties paremmin kuunnella sydänääniä.
Sitten ovesta tuli sisään aivan Äiti-Teresan näköinen ja oloinen hentoinen nainen, joka kokeili kerran vatsaani ja löysi heti sydänäänet sillä samalla vanhalla doblerilla. Purskahdin itkuun ja sanoin tälle ihanalle naiselle, että tekisi mieli halata ja halasinkin. Olin niin otettu tästä ammattilaisesta kun oma neuvolatäti on aivan ammattitaidoton. Vielä matkalla töihin itkin vuolaasti junassa.
Nooh, ettei tarina vaan päättyisi onnellisesti, niin tämä höslä täti soitti sitten vielä töihin ja sanoi, että on todella pahoillaan mutta labraan ei ole mennyt oikeita lähetteitä vaan minun pitäisi käydä vielä KOLMANNEN kerran labrassa ottamassa verikokeet. Olin ihan hiljaa koko puhelun ajan ja nainen vielä pokalla pyytää minua soittamaan kättärille, että josko ne ottaisi ultran kanssa samaan aikaan labrat minulta. ()(U%%%¤#%#%"/&%(&)&)!!!!! What?
Ensinnäkin mä en soita enää mihinkään. Sinä hoidat mulle sen ajan kun olet sen jo kahteen kertaan ryssinyt! Widdu mitä touhua! Tänään hän soitti uudestaan ja oli hoitanut sitten asian vapaapäivänään ja oli todella pahoillaan. :/
Katsotaan saanko ne oikeat näytteet nyt sitten ensi torstaina... Mutta kaikesta huolimatta, massussani kasvaa ihanin joululahja. Ei pitäisi siis valittaa. Mus ja Hyvää Joulua!