Ultra-ja neuvolakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wuhuu, loistavaa Möhis!! Nyt vaan isot tsempit ja voimat viimeiseen rutistukseen, täällä varmasti kaikki odottaa kuumeisesti seuraavia kuulumisia!:)
 
taas on takana yksi käynti ja vähän jäi outo fiilis sijaisesta........tai kun nyt pitää sit tarkkailla itseään jotenkin ettei tuu sitä raskausmyrkytystä :( ja sano että koska strepto-näyte oli positiivinen ni jos sattus vedet menee ni het päivystykseen ni antavat sen antibiootin

no tässä kuitenkin noi lukemat..
rv 37+4
hb ei mitattu
pissa puhas
paineet 140/81
paino/vko +1500 (se on paljon se viikossa)
sf 33
pikkusen sykkeet 150-160 ja liikkeet ++
rt2

laskeutunut on, niin ku ounastelinkin maanataisen jälkeen....

nyt mä täällä hermoheikkinä mietin että kai mä sit huomaan jos tulee niit myrkytysoireita joita se metsästi vaikken ole edes mielestäni turvoksissa eikä se terkka merikinnyt mitään siihen turvotuskohtaan kortissa......ja just eilen ku oltiin kavereiden kanssa puistossa piknikillä ni ne sano etten ole edes turvonnut,kasvotkin kapeet verrattuna edelliseen raskauteen :/ blääh fiilis kyllä nyt kertakaikkiaan......

:rulez
:taunt010

tässä ne kai päällimmäiset fiilarit.....
 
Tänään oli viiminen neuvolakäynti. Ens viikolla äippäpoli, jossa tekevät samat tutkimukset kuin neuvolassa, ja siitä seuraavalla viikolla sektio. Alkaa jänskättää! Onneks ukko on viilipytty ja paijaa ja rohkaisee kun jännitys ottaa yliotteen... <3

37 + 2
Paino: + 350g /vk
SF 32cm
Omat sykkeet: 115/65
Pieni: 145

Suuttui vissiin taas kopeloimisesta ja kostikin mulle sitten koko kotimatkan...

Viikonloppuna onkin sitten molempina päivinä koiranäyttely. Onneks ei oo niin isoa rotua että kovin kovaa tarvitsisi juosta, muuten vois käydä huonosti :D
 
Neuvolassa käyty tänään (39+1). Muuten kaikki ok, mutta istualtaan mitattuna verenpaine oli jo toistamiseen vähän korkealla. Makuulla sydänäänien kuuntelun jälkeen, saatiin nyt ja viime viikolla normaalimmat lukemat. Sain nyt kuitenkin ohjeeksi mittailla verenpainetta kotona päivittäin puolen tunnin levon jälkeen makuulla.
 
Jaahas, viimenen neuvolakäynti takana :) Nyt siis rv 39+6. :) Oli kuulema neuvolatäti aamusella jännänny vieläkö tuun käymään vai joko oon laitoksella.. :) Kumpikin tais olla vähä "pettyny" ku sinne kuitenki porhalsin.. :) Sintillä mahassa kaikki hyvin ja itellä pissa puhas (niinku on ollu koko ajan), turvotusta jaloissa tais olla + verran ja paino oli tippunu 1kg viime viikkoisesta käynnistä.. :) Maanantaina äippäpolille jos Sintti ei ulkoista ihteesä ennen sitä ja sit mietitään käynnistetäänkö synnytys ja missä vaiheessa..Ens viikolla kuitenki pitäs tod.näk. olla vaavi sylissä.. :binkybaby

höpönlöpö mitataanko sulta yhesti vai kahesti paineet? Mulla on mitattu aina kahesti ku on ns.valkotakki jännitystä eka mittaus ja toisessa on sit ihan normi paineet..Ja sit mulla on kotonaki toi mittavehe millä n.kerran viikkoon oon ite mitannu. Joka tapauksessa, ihme hommaa tolleen pelotella myrkytyksellä vaikka varsinaisia oireita siitä ei ees oo... o_O
 
Höpönlöpö, mulla alettiin naaraamaan kanssa tota raskausmyrkytystä joskus 2-3 viikkoa sitten kun paino oli +520g/vko ja pissa oli heikolla plussalla protskuista. Mitään muita oireita ei ollut. Sitten annettiin sellainen semi epäselvä ohje, että tarkkaile nyt sitten turvotuksia ja pällikipua. No arvaat varmaan, että mun mielestä mä olin sitten koko aika muka turvonnut ja päätäkin juili.... No, kiivi-ananas-vesimeloni kuuri tuotti tulosta ja seuraavan kerran olikin melkein 800g painonlaskua ja sitä myöten kaikki olivat taas tyytyväisiä................... Ja mun paineet on aina ekalla mittauksella ihan katossa, koska usein siinä alussa kuitenkin tulee höpistyä, mä oon just noussut portaat, viilettänyt antamassa näytettä, yrittänyt miettiä että "mitä nyt tällä kertaa kuuluu" ja sen jälkeen mittariin mäjähtää aina joku 130/90. Tosin mun paineet on aina ollut korkeammat kuin normaalikuolevaisilla, niin en edes jaksa ressata. Saan ton alapaineenkin ihan helposti 110.neen kun oikein alan hermoheikkoilemaan.
 
Utrassa käyty ja La on virallisesti 8.1.14. Vko 35 asti joudun syömään dispiriiniä(asperiini 100ml) mahollisten tukoksien ehkäisemiseksi.Nyt jännitellään iskeekö tälläkin kertaa rankka raskausmyrkytys vai ei.
 
Emmuliini, taisit vahingossa kirjoittaa heinäkuisten puolelle...ei sinänsä haittaa, mutta täällä alkaa vauvat jo syntymään, joten tuolta tammikuun odottajista voisi saada paremmin samanaikaista juttukaveria..? :) onnea odotukselle!!!
 
Heippa ihanaiset naiset :)
se mun oma terkka mittaa kahdesti, tää sijainen vai kerran ja sekin aika taidettiin siinä jotain turista...ja tiedän tasan tarkkaan Tessa mistä puhut,mua kans juili päänuppia ja muka turvotti joka paikkaa mitä mahollista ja vauvakin liikku vähän ja ja ja :/ argh...no tänään oon sit vaan päättänyt että nyt riittää turha ressailu,pitää varmaan ottaa noit vesimeloonit noiden jäätelöiden tilalle ;)..? ja ihmettelin tuota sen huolestumista kun pissa oli kuitenkin ihan puhdas.....nooh....aivan sama,se sama sijainen on siellä ensikin kerralla joten täytynee saada paineet tasattua ennen ens perjantaita ;)
 
No niin täälläon käyty tänään ulkokäännöksessä, pikkuinen saatiin käännettyä viistosti aöas, muttei ihan kokonaan... :/ nyt vaan toivoa sopii ettei palaa istumaan takaisin... Keskiviikkona neuvola ja sielä katsotaan miten on ja jos on taas perätilassa kokeillaan kääntöä uudellleen, kääntyi kuitenkin sen verran helposti :) Itse kääntö jännitti, mutta yllätti positiivisesti ettei ollut niin paha ja lääkärit olivat ammattitaitoisen oloisia ja yhtään ei pakolla käännetty ja sydänääniä tarkasti kokoajan ultralla seurattiin.

Tällaista tänne :)
 
No niin täälläon käyty tänään ulkokäännöksessä, pikkuinen saatiin käännettyä viistosti aöas, muttei ihan kokonaan... :/ nyt vaan toivoa sopii ettei palaa istumaan takaisin... Keskiviikkona neuvola ja sielä katsotaan miten on ja jos on taas perätilassa kokeillaan kääntöä uudellleen, kääntyi kuitenkin sen verran helposti :) Itse kääntö jännitti, mutta yllätti positiivisesti ettei ollut niin paha ja lääkärit olivat ammattitaitoisen oloisia ja yhtään ei pakolla käännetty ja sydänääniä tarkasti kokoajan ultralla seurattiin.

Tällaista tänne :)
 
Eilen oli viimeinen neuvolalääkäri, ja yllätyksekseni ei tarvinnut edes alkaa kinumaan tuota kokoarvioultraa, vaan lääkäri heti ensimmäisenä otti asian puheeksi ja laittoi lähetteen, huoh! SF-mitta oli supistuksen aikana 37cm, viikkoja 36+1, joten ihan omissa lukemissa mennään edelleen. Mulle ei vaikean migreenin takia tehty aiemmin tuota sokerirasitusta, mutta nyt se on käytävä joka tapauksessa, kun haluavat sen vielä "pois sulkea". Olivat vähän ihmeissään labran ajanvarauksessa kun soitin aikaa ja kerroin että niin, viikkoja on sitten jo sen 36 täynnä, että jos mahdollisimman pian sen ajan saisi :D Maanantaina aamusta nyt siis sinne..

Pissanäyte puhdas, niinkuin aina, ja myös vanhan kaavan mukaisesti alhainen verenpaine. Painoa oli tullut "+378/vko", mutta sekin todennäköisesti vain helteen tuoman nesteturvotuksen ansiota, jota on tällä hetkellä nimenomaan nilkoissa ja sormissa ihan särkyyn asti. Vauva on edelleen RT ja pää selkeästi jo lantiossa "suulla" ja kohdunsuu oli enää 2cm ja pehmeä.

Näillä näkymin heinäkuun toiselle viikolle sijoittuu nyt sitten tuo ultra, ja sen jälkeen ollaan viisaampia, että annetaanko mulle käynnistysaikaa jo ennen tuota laskettua, vai mitä tehdään. Onko se poika niin iso, vai olenko muuten vaan ulkoneva vatsainen :D Äitini oli vahvasti sitä mieltä, ettei tämä vauveli malttaisi täällä masussa olla edes sinne ultraan asti, mutta kuten sanottua, itse "uskon" edelleen siihen kahden viikon yliaikaan, ettei turhia odottele :D
 
owen, parasta varustautua siihen että jos tulisi etuajassa mutta henkisesti valmistautua että yliajalle menee kumminkin.
 
Hahah elennah, hyvin sanottu. Owen mä olin myös noilla viikoilla rasitustestissä. Se oli puhdas tulos ja silti sain tollasen jässikän 4365g, miettikää jos ois viel pitäny melkein 3 vkoo odotella jtn yliaikaiskontrollia :D mulle sano yks yökätilö kerran et ei tuo mikään 4kg voi olla ku tunnusteli ennenku laitto käyräälle. Eipä niin, eipä niin :D
 
Viimeinen lääkärikäynti takana. On kuulemma synnyttäjän lantio ja hyvin joustava häntäluu. Vauvan pää myös kuulemma jo niin alhaalla kun voi tässä vaiheessa olla. (Ilmankos sitä alamahaa onkin niin kovin vihlonut) Kohdunsuu pehmennyt, mutta kiinni.
Hyvät menkkajomotukset sai koko loppu päiväksi, kun lääkäri ronklasi niin paljon alakertaa. :D

Rv 36 + 5
Paino: 220/vko
Pissa: puhdas
Hb: ei mitattu, koska ollut hyvä koko raskauden ajan
Verenpaine: 135/85 (kotona 113/73)
Sf: 33
Sykkeet: 140
Liikkeet: ++
 
Jaahas..Äippäpolilla käyty. Kohdunsuu 2,5cm auki kanavaa 2 cm jäljellä. Tytön painoarvio 4,1kg mut voi heittää 600g suuntaan tai toiseen. :) Lääkäritäti teki vähä ronskimman sisätutkimuksen, nii nyt on mukavasti supistellu tunnin verran aika napakasti. :) Sovittiin, että jos ei nyt alkuviikosta itestään ala syntyä nii torstaina sit kassin kanssa sairaalaan ja käynnistykseen. :) Ihanaa! Loppuviikosta on vauveli meilläkin nuuhkuteltavana! :love7 Nii ja tänään on rv 40+2 :grin
 
Neuvolassa käyty viikoilla 37+2
Paino +500/vko (viimeksi oliki tippunu, ni nyt oli tullu takas)
RR 116/68
SF 30
Sykkeet 140-150 +
Ja siellähän meni vain vartti! Jouduttiin siis käymään kauempana, oman neuvolatädin lomaillessa (matkat suuntaansa vei 25min) Ja totesin vaan, että on se hyvä että on omalla kylällä neuvola, vartin takia nyt ajella kaupunkiin.. Oman kylän neuvolassahan menee aina vähintää puol tuntia, sillä vaan on niin paljon asiaa ja kaiken tutkii ja tekee hitaasti ja hartaasti :)
Mutta ylihuomenna odotettu ultra, elikkäs sitä painoarvioo. Itse arvioisin (ja toivon) pienemmäksi kuin siskonsa. Ja tietysti se sukupuoli haluttas vielä tietoon :)

Ja Suhwilla ihanan jännittävää, kun tietää että loppuviikosta tosiaan on pikkunen sylissä! Minkä takia käynnistäävät? Onko sulla raskausdiabetes, muistanko väärin? Mullahan on, ja oon just miettiny et paljoko antaavat mennä yli LA:n.
Ystävä synnytti 3v sitten ja sillon oli kuulema 5pvä rajana..
 
Miimu Joo, raskausdiabeteksen takia käynnistävät ettei kauheen isoks ehi kasvaa.. Mulla oli LA viime lauantaina, eli eikös siitä suunnilleen se 5 pvä tulis mullakin. :) Tällä hetkellä tuntemukset kyl on ettei tarvii torstaihin asti ootella..On 3,5 tuntia supistellu jo säännöllisesti n.10min välein aika napakasti. Ei kuitenkaan tee niin kipeetä, että oisin vielä laitokselle lähössä..enkä oo kyl vielä soittanutkaan sinne. :) Onneks on vaan 20 min ajomatka, nii ehtii vaikka vähä viime tipassakin :)
 
Lääkärissä käyty ja nyt ei ollut ihan niin turhauttava käynti, kuin se ensimmäinen (13 min sisään ja ulos). Lekuri sai kuitenkin saman sf-mitan kun neuvolassa edellisellä viikolla, joten pisti lähetteen äippäpolille. Sf-mitta nyt siis 30cm ja viikko 35+5 menossa; käyrän alla mennään, muttei sentään alakäyrän alla.
Kohdunsuu kiinteä ja sama 3 cm kun viikolla 25+5, että eiköhän tässä mennä yhtenä kappaleena vielä pitkään; harkkareitakaan ei ole nyt ollu.
PikkuMursu kuitenkin liikkuu, välillä oikein tuntuu punkeavan mahan läpi pihalle, nytkin alkoi heti liikehtiä ja sai ++ liikkeistä, samoin sykkeet oli vahvat, että sinänsä en huolestunut lähetteestä, mutta pieni apeus iski kuitenkin.
Lääkäri ei kommentoinut mitenkään vauvan kokoa, vaikka siis ultrasikin sen että on pää lantiossa, ei tosin kiinnittyneenä vielä. Eikä siis myöskään sanonut mitään mistään että mahtuuko se tulemaan sieltä luonnollisesti pihalle.
Tulis nyt nopeesti se kutsu ja aika sinne polille niin ei tartteis ees alkaa lietsoa itseään mihinkään tiloihin!!
 
Takaisin
Top