Eilen oli viimeinen neuvolalääkäri, ja yllätyksekseni ei tarvinnut edes alkaa kinumaan tuota kokoarvioultraa, vaan lääkäri heti ensimmäisenä otti asian puheeksi ja laittoi lähetteen, huoh! SF-mitta oli supistuksen aikana 37cm, viikkoja 36+1, joten ihan omissa lukemissa mennään edelleen. Mulle ei vaikean migreenin takia tehty aiemmin tuota sokerirasitusta, mutta nyt se on käytävä joka tapauksessa, kun haluavat sen vielä "pois sulkea". Olivat vähän ihmeissään labran ajanvarauksessa kun soitin aikaa ja kerroin että niin, viikkoja on sitten jo sen 36 täynnä, että jos mahdollisimman pian sen ajan saisi :D Maanantaina aamusta nyt siis sinne..
Pissanäyte puhdas, niinkuin aina, ja myös vanhan kaavan mukaisesti alhainen verenpaine. Painoa oli tullut "+378/vko", mutta sekin todennäköisesti vain helteen tuoman nesteturvotuksen ansiota, jota on tällä hetkellä nimenomaan nilkoissa ja sormissa ihan särkyyn asti. Vauva on edelleen RT ja pää selkeästi jo lantiossa "suulla" ja kohdunsuu oli enää 2cm ja pehmeä.
Näillä näkymin heinäkuun toiselle viikolle sijoittuu nyt sitten tuo ultra, ja sen jälkeen ollaan viisaampia, että annetaanko mulle käynnistysaikaa jo ennen tuota laskettua, vai mitä tehdään. Onko se poika niin iso, vai olenko muuten vaan ulkoneva vatsainen :D Äitini oli vahvasti sitä mieltä, ettei tämä vauveli malttaisi täällä masussa olla edes sinne ultraan asti, mutta kuten sanottua, itse "uskon" edelleen siihen kahden viikon yliaikaan, ettei turhia odottele :D