Ultra-ja neuvolakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mohomaha sitä onnetonta menkkamaista jomotustahan mullakii on just ollu tän ja viime viikon..Aattelin kyl et ei mittää oo tapahtunu ku oon ootellu huomattavasti kovempia kipuja tonne alakertaan.. :)
 
Ancy, mahtavaa että varmistui taas tytöksi. Minulle on lupailtu rakenneultrassa tyttöä, mutta ei ole sen jälkeen ollut ultraa niin jännittää että tuleehan tyttö. Olen sortunut ostamaan kaikenlaisia hepeneitä. :D

Missä vaiheessa noita vauvan painoarvioita tehdään? En ole saanut vielä yhtään, enkä tiedä minkäkokoinen vauva olisi (nyt rv34+3).
 
Tänään oli loppuraskauden vika lääkärikäynti ja ultra ja kokoarvio.

Käynti alkoi verenpaineen mittauksella joka oli 128/84. Ihan hyvä jännityksestä huolimatta.
Sen jälkeen menin 20 minsaksi sydänkäyrille, vauva nukkui käyrän ajan ja tulikohan siinä 5 pientä liikettä.
Sitten lääkärille ultrattavaksi ja sisätutkimukseen.

Kokeili häntäluun joustavuutta, joka oli hyvä, kohdunsuun tilannetta jossa ei muutoksia aiempaan eli kiinni, sekä muita luita ja nyrkillä mallas lantion tilavuutta. Kaikki OK. Vauvalla oli kohdussa kaikki hyvin, istukka siisti, napanuora siisti, mitat vastas viikkoja ja kokoarvioksi saatiin 3200g viikkoja nyt 35+6. Eli painoarvio laskettuna-aikana ois noin 4000g. Mahtuu kuulemma hyvin tulemaan.
No käyrille jouduin sitten vielä lopuksi uusiksi, kun vaavi halus edellisen käyrän nukkua.
No nyt sitten aluksi oliki sitä vauhtia, ku hakkas mua ekat 10 minsaa...(oli vissiin äkämystyny lääkärin kovakouraisista tutkimuksista.) :D Sitten taas rauhoittui ja nukkui seuraavat 10 minsaa. Ja hoitaja kävi kattomasa ja sano että haluu lopettaa vilkkaseen jaksoon, joten käski vielä 5 minsaa odotella, tökin sitten vähän masua niin tulihan vauvaan taas eloa ja saatiin tarvittava määrä liikkeitä.

tää meidän vauva on aina ollu rauhallinen tapaus, enkä oo siitä ollu huolissaan kun ultrissa kaikki on kunnossa. Tää ei vaan oo adhd vauveli. :) Ja kun oon huomannu että kahvinjuonti vaikuttaa ihan älyttömästi vauvan vilkkauteen, niin oon jättäny juomatta. Saanu kyllä olla tyytyväinen kun ei tuu mitään monta tuntia kestäviä potkimisia/töykkimisiä. :)
 
Miima89, mäki oon luokitellu meidän vauvan ns. rauhalliseksi vauvaksi. Ihmettelen aina ku muut täällä kertoilee kuinka vauva sinkoilee koko päivän milloin minnekin masussa. Mäki siis tunnen liikkeitä kyllä toki päivittäin, mutta vain silloin tällöin ja välillä se ottaa jotakin pidempiä pyrähdyksiä. Mutta en mäkää oo ollu huolissani, kun kaikki on kuitenkin ultrissa ollu aina ok ja koko raskauden ajan pikkukaveri on ollu samanlainen. Toki mulla istukka etuseinämässä, joten sekin varmaan hieman estää mun tuntemuksia. Oon nyt rv 35 + 4, ja silloon ku vauva liikkuu niin liikkeet tuntuu tosi hyvin oik. kyljessä, johon potkii jaloilla.
 
Tiinatti,

Joo täällä just sama että sillo ku liikkuu nii kyles tuntuu =) EIkä oo ongelmaa huomata liikkeittä. Mutta niinhän sitä sanotaan monesti että rauhallinen masuasukki on rauhallinen myös synnyttyäänkin! Ainakin itse toivon niin että tyty pysyis yhtä rauhallisena ja lepposena tapauksena. :)
 
Mä kans toivon että rauhallinen maha-elämä enteilis rauhallista vauvaa :grin Esikoinen oli ihan erilainen kun tää, mylläs ja potki ja tökki mahassa koko ajan ja sellanen se on sitte ollu luonteeltaanki, ikinä oo sekunttia pitempään paikallaan, kunnon duracell-pupu... Nyt loppuvaiheessa tulee kyllä useemmin tarkkailtua vauvan liikkeitä, mut tää on kans sellanen että liikkuu kyllä hyvin ja selkeesti mutta usein taitaa nukkua ja on rauhallinen liikkeissään. Useet on valittaneet kun vauva ihan herättää öisin potkimisellaan, täällä ei sellasesta oo tietoakaan, ainoostaan supistukset ja esikoinen valvottavat öisin :)
 
mohomaha, mulla on kans pyllistelijä mahassa! Pyllyään puskee koko ajan sinne tänne:D

Pyörähdin eilen synnärillä kun tuli kovat ylävatsakivut, naamassa turvotusta ja paineet ollut koholla. No kaikki oli kunnossa onneksi! Lääkäri vielä ultrasi vauvan ja katsoi mitä hälle kuuluu, ja sain painoarvionkin samalla. 3800 g tällä hetkellä!! nyt viikkoja 38+3. ihan jäätävän kokoinen jos siellä meinaa vielä pitkään hengailla, mää en synnytä ollenkaan:D
 
Meillä esikoinen oli TODELLA rauhallinen mahassa, samaa ei voi sanoa herran kohta kolmevuotisesta elämästä täällä maailmassa, lähti kävelemään 9,5kk ikäisenä, ei hetkeekään paikallaan vaan aina menossa. Kakkonen oli TODELLA vilkas mahassa, meno maan päällä ollut veljeään rauhallisempaa ja tää kolmas ollut näiden keskivälistä jos miettii liikkeitä, tää on varmaan sellainen keskiverto tapaus sit mahan ulkopuolellakin. :) Eli ei ole kyllä merkitystä millainen liikkuja ollut mahassa.
Sen kyllä olen huomannut että kaksi ensimmäistä ei häirinnyt mahassa ollessaan mua yöllä ja alusta asti on saatu hyvät yöunet nukkua, tämä kolmas on kyllä pitänyt mua hereillä keskellä yötä liikkeillään joten meillä ei varmaan nukuta yöllä ollenkaan kun tää vauva syntyy.
 
Meillä esikoinen oli TODELLA rauhallinen mahassa, samaa ei voi sanoa herran kohta kolmevuotisesta elämästä täällä maailmassa, lähti kävelemään 9,5kk ikäisenä, ei hetkeekään paikallaan vaan aina menossa. Kakkonen oli TODELLA vilkas mahassa, meno maan päällä ollut veljeään rauhallisempaa ja tää kolmas ollut näiden keskivälistä jos miettii liikkeitä, tää on varmaan sellainen keskiverto tapaus sit mahan ulkopuolellakin. :) Eli ei ole kyllä merkitystä millainen liikkuja ollut mahassa.
Sen kyllä olen huomannut että kaksi ensimmäistä ei häirinnyt mahassa ollessaan mua yöllä ja alusta asti on saatu hyvät yöunet nukkua, tämä kolmas on kyllä pitänyt mua hereillä keskellä yötä liikkeillään joten meillä ei varmaan nukuta yöllä ollenkaan kun tää vauva syntyy.
 
Täällä on käyty viimeistä kertaa mahan kanssa neuvolassa. Kaikki oli hyvin, painoa tullut taas joku 800g viikossa, tosin se oli kyllä juhannuksen syöminkien jälkeen ennalta arvattavissa. Plus että mä vedän kaksin käsin jätskiä, jugurttia ja juustoa, kun ihan taatusti joudun taas maidottomalle imetysdieetille (molemmilla pojilla on ollut maitoallergia). Seuraavan kerran sitten neuvolaan parin viikon päästä joko vauvaa punnittamaan tai/ja tikkien/hakasten poistoon. Keskiviikkona vielä Naikkarille käyrille ja ensi tiistaina vauva syntyy :happy093
 
Neuvola taas käytynä ja kaikki arvot ok. Hemoglobiinikin edelleen 132 :). Painoa ei oo tullu lisää itelle ja sanoi et jos tulee ni on tässä vaiheessa lähinnä nestettä ja turvotusta. Vauvan sykkeet 120 ja kuulemma sopusuhtainen kaveri. Pää kiinnittynyt selvästi ja masu laskenut vaikka just tuolla massukuvien puolella puhuttiin ettei näytä siltä. Ite huomaa kuitenkin selvän eron.
 
Täällä myös käyty ultrassa tänään taas uudelleen, ja niin se vaan muuttui kesäkuiseksi tämä tulokas. Perjantaina siis sektioon, kun rv on tasan 38. Istukka ei ilmeisesti vaan pelaa ja parempi ottaa ulos. Painoarviota ei sanonut, viime viikolla 2700g, kaipa se aika sama sitten on, kun ei istukka toimi kunnolla. vähän jännittää, eikä sektiolappunen synnytyspelokkaille auttanut asiaa yhtään :O no viellä olis hieman puunaamista kotona ja muutaman päivän nautiskelua masun kanssa.
 
Tiinatti, täällä ihan sama, ettei vauvan liikkeet juuri tunnu. Mulla kans istukka etuseinämässä niin vaimentaa noita liikkeitä. En ole tehnyt liikelaskentaa, kun tulisi vain huoli. Kunhan joka päivä tunnen jotain liikettä. Nyt on selvästi alkanut vähenemään nuo liikkeet, eli taitaa jo vauva olla sen kokoinen, ettei mahdu liikkumaan.

tippa; tekeekö ne sektion nukutettuna vai puudutettuna?
 
Mulla viikkoja 35+4. Maanantaina äippäpolilla synnytystapa-arvio ja sisätutkimus RD:n takia. Sokerit pysyny kunnossa ruualla, mut kuulemma silti voi tulla iso kaveri ja tää on nyt kolmas. Kuulemma koko kasvaa aina synnytyskerroilla, tosin tytöillä eroa ollu 100g.. Onko kaikilla niin hyvät neuvolapalvelut, että tehdään automaattisesti synnytystapa-arviot ku meillä vaan erityissyystä (aikasemminei oo tehty)?

Muuten tuntemukset on kipeemmät ku aikasemmin. Lantioo tuntuu joku vääntävän auki, reisiä aavistukset kramppailee, häpyluuta kivistää ja harjotussuppareita tulee. Rauhallinen on kaveri ja vielä sen on saanu tökkimällä hereille, mut jos ei niin pitää soittaa äippäpolille ku eivät sielläkään tienneet millä vauvaa heräteltäis RD:n takia.. :) kuvittelisin vauvan vähän laskeutuneen, mut edellinen ei laskeutunu ennen synnytystä. Jännättää sairaalaan ehtiminen ja sisarusten hoitoavun ehtiminen paikalle vaikka sairaalaan on lyhyt matka. Ois vaan kiva saada mieski mukaan. Nyt jos vielä vauva on valmistautunu paremmin ku aikasemmin.. Päätin eilisen kokemuksen perusteella, et multa taitaa olla pyöräilyt pyöräilty vähäks aikaa ja SSS taitaa olla kans vähän pannassa.. Sen verran otti alapäähän toi satulassa istuminen. He.

Muuten neuvolassa ei oo ollu mitään kummempaa. Joka kerta kerron, et väsyttää ja aina hemoglobiinit n. 125. Vauva liikkuu ja painoa ei oikeestaan tuu lisää, mut sf keskikäyrillä (aiemmat ollu 3500g ja 3600g). Yritin kätilöltä kysellä onks pojat isompia niin sano, et on urbaani legenda. Vähän jännättää myös ku mies on pe päivän tyyömatkalla jos kaveri keksiiki ulostautua just sillon. Tosin tytöt on syntyny yöllä, ei kai kukaan vauva päivällä haluu syntyy, hehehee
 
Mulla viikkoja 35+4. Maanantaina äippäpolilla synnytystapa-arvio ja sisätutkimus RD:n takia. Sokerit pysyny kunnossa ruualla, mut kuulemma silti voi tulla iso kaveri ja tää on nyt kolmas. Kuulemma koko kasvaa aina synnytyskerroilla, tosin tytöillä eroa ollu 100g.. Onko kaikilla niin hyvät neuvolapalvelut, että tehdään automaattisesti synnytystapa-arviot ku meillä vaan erityissyystä (aikasemminei oo tehty)?

Muuten tuntemukset on kipeemmät ku aikasemmin. Lantioo tuntuu joku vääntävän auki, reisiä aavistukset kramppailee, häpyluuta kivistää ja harjotussuppareita tulee. Rauhallinen on kaveri ja vielä sen on saanu tökkimällä hereille, mut jos ei niin pitää soittaa äippäpolille ku eivät sielläkään tienneet millä vauvaa heräteltäis RD:n takia.. :) kuvittelisin vauvan vähän laskeutuneen, mut edellinen ei laskeutunu ennen synnytystä. Jännättää sairaalaan ehtiminen ja sisarusten hoitoavun ehtiminen paikalle vaikka sairaalaan on lyhyt matka. Ois vaan kiva saada mieski mukaan. Nyt jos vielä vauva on valmistautunu paremmin ku aikasemmin.. Päätin eilisen kokemuksen perusteella, et multa taitaa olla pyöräilyt pyöräilty vähäks aikaa ja SSS taitaa olla kans vähän pannassa.. Sen verran otti alapäähän toi satulassa istuminen. He.

Muuten neuvolassa ei oo ollu mitään kummempaa. Joka kerta kerron, et väsyttää ja aina hemoglobiinit n. 125. Vauva liikkuu ja painoa ei oikeestaan tuu lisää, mut sf keskikäyrillä (aiemmat ollu 3500g ja 3600g). Yritin kätilöltä kysellä onks pojat isompia niin sano, et on urbaani legenda. Vähän jännättää myös ku mies on pe päivän tyyömatkalla jos kaveri keksiiki ulostautua just sillon. Tosin tytöt on syntyny yöllä, ei kai kukaan vauva päivällä haluu syntyy, hehehee
 
Rv 37+2 neuvolakäynti takana.
Painoa oli viime viikosta tullut vähemmän. Jee!
Turvotusta +
RR 98/68 Matalammat kuin viikko sitten.
Pissat oli puhtaat.
hb 122
SF 29 Kaksi viikkoa sitten kun on mitattu niin oli 30. En tiiä johtuuko mittaajasta vai pelkästään siitä, että maha on tipahtanut :)

Ens viikolla uudestaan neuvolaan. Toivottavasti ei tarvii enää kovinkaan montaa kertaa käydä :wink
 
Takaisin
Top