Tänään oli loppuraskauden vika lääkärikäynti ja ultra ja kokoarvio.
Käynti alkoi verenpaineen mittauksella joka oli 128/84. Ihan hyvä jännityksestä huolimatta.
Sen jälkeen menin 20 minsaksi sydänkäyrille, vauva nukkui käyrän ajan ja tulikohan siinä 5 pientä liikettä.
Sitten lääkärille ultrattavaksi ja sisätutkimukseen.
Kokeili häntäluun joustavuutta, joka oli hyvä, kohdunsuun tilannetta jossa ei muutoksia aiempaan eli kiinni, sekä muita luita ja nyrkillä mallas lantion tilavuutta. Kaikki OK. Vauvalla oli kohdussa kaikki hyvin, istukka siisti, napanuora siisti, mitat vastas viikkoja ja kokoarvioksi saatiin 3200g viikkoja nyt 35+6. Eli painoarvio laskettuna-aikana ois noin 4000g. Mahtuu kuulemma hyvin tulemaan.
No käyrille jouduin sitten vielä lopuksi uusiksi, kun vaavi halus edellisen käyrän nukkua.
No nyt sitten aluksi oliki sitä vauhtia, ku hakkas mua ekat 10 minsaa...(oli vissiin äkämystyny lääkärin kovakouraisista tutkimuksista.) :D Sitten taas rauhoittui ja nukkui seuraavat 10 minsaa. Ja hoitaja kävi kattomasa ja sano että haluu lopettaa vilkkaseen jaksoon, joten käski vielä 5 minsaa odotella, tökin sitten vähän masua niin tulihan vauvaan taas eloa ja saatiin tarvittava määrä liikkeitä.
tää meidän vauva on aina ollu rauhallinen tapaus, enkä oo siitä ollu huolissaan kun ultrissa kaikki on kunnossa. Tää ei vaan oo adhd vauveli. :) Ja kun oon huomannu että kahvinjuonti vaikuttaa ihan älyttömästi vauvan vilkkauteen, niin oon jättäny juomatta. Saanu kyllä olla tyytyväinen kun ei tuu mitään monta tuntia kestäviä potkimisia/töykkimisiä. :)