Ultra-ja neuvolakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on vietetty su-ma yö kättärillä :( lähdettiin sinne su iltana liikehälytyksen takia mutta yllätys yllätys kun pääsin käyrille niin neiti alkoikin sitten möyrimaan iha tarpeeksi. kätilö tuli sanomaan että hyvältä näyttää ja että pääsen pian kotiin. no sitten käyrä muuttui taas vähän unisemmaksi, joka nyt on minusta ihan normaalia? joten lääkäri halusi sittenkin vielä ultrata.
No ultrassa vauva oli edelleen aikas laiskana ja veden määrä on nii niukkaa joten tämä lääkäri halusi vielä mennä varmistamaan osaston ylilääkäriltä mitä tehdään ku..
no he sitten yhdessä päättivät että parempi että jään osastolle yökis!!! nooooou!
otettiin sitten käyrää pari kertaa yöllä ja kerran aamulla ja kaikki oli ihan ok niikun oli ekassakin käyrässä.. niin turhaduttavaaa!!!
sitten aamulla ultrattiin taas ja tää uus lääkäri oli paljon kokeneempi ja sanoi että ei vauvalla mitään hätää ole ja vettäkin on iha tarpeeksi! eli hä!? turhaan olin siellä koko yön.. vaan epävarman lääkärin takia..
no nyt kotona ja kaikki hyvin :) niin ihanaa olla kotona :)
jos vauvan liikkeet vähenee huomattavasti niin sitten leikataan heti mutta muuten niin sektio on 8.7 :happy093
 
Tänään käyty neuvolassa. Paineet ok, pissa ok ja painoa tullu reippaat 400g viikossa. Kovin oli terkkari ylättyny et vielä sinne menin, ku oli jo viikko sit aivan varma et lähen synnyttämään. :confused1 No joo, niin olin minäki. Seuraavan ajan sain L.A. päivälle ja sano et varmistellaan nyt ettei tarvi enää vauva mahassa tänne tulla ja toivotteli hyvää synnytystä. :hello On kuulemma lähettävä synnärille mikäli alkaa supistella säännöllisesti ja kestää yli puol tuntia, on ne sit kipeitä tai ei. Että joku tsekkaa mikä mahtaa olla kohdunsuun tilanne. Eli mun pitää nyt sit alkaa kellottelee noita kivuttomiakin kun olivat jo pari viikkoo sitte saaneet niin paljon aikaan ja sen jälkeen on ollu se yks kivuliaidenki "episodi" eikä kohdunsuuta oo sen jälkeen tarkistettu. On kuulemma tosi harvinaista et ensisynnyttäjällä käy ensinnäki niin et huomaaatta avautuu ja kohdunkaulakanava häviää, ja myös se et tulee kipeitä supistuksia yli tunnin ja sit ne kuitenki loppuu. No, mähän kuulunki aina siihen yhteen miljoonasta joka asiassa, ni miksei sit tietty tässäkin. :thumleft
 
Neuvolassa käyty rv 36+4:

Pissa puhdas, ei protskua niinkuin viimeksi.
RR 137/74, itse olin huolissani vähän, terkkari vaan toivotteli hyvää päivän jatkoa ja sanoi että viikon päästähän me nähdään.
Painonmuutos 800g/vk
Hb 102
Sf-mitta 34cm
Vauvan pää kiinnittynyt mutta vauva ei ole laskeutunut vielä, tämä oli vastaus kun kysyin asiasta.
Syke 125-135
Liikkeet ++

Kävin siis toisen paikkakunnan neuvolassa kun oma th on lomalla ja kyllä vaikutti sellaselta "liukuhihna"meiningiltä. Jäi vähän huono maku käynnistä ja kun kaikki ei ollut ihanteellisissa lukemissa niin huoli ohitettiin ja käskettiin juomaan paljon.
 
Neuvolassa käyty rv 36+4:

Pissa puhdas, ei protskua niinkuin viimeksi.
RR 137/74, itse olin huolissani vähän, terkkari vaan toivotteli hyvää päivän jatkoa ja sanoi että viikon päästähän me nähdään.
Painonmuutos 800g/vk
Hb 102
Sf-mitta 34cm
Vauvan pää kiinnittynyt mutta vauva ei ole laskeutunut vielä, tämä oli vastaus kun kysyin asiasta.
Syke 125-135
Liikkeet ++

Kävin siis toisen paikkakunnan neuvolassa kun oma th on lomalla ja kyllä vaikutti sellaselta "liukuhihna"meiningiltä. Jäi vähän huono maku käynnistä ja kun kaikki ei ollut ihanteellisissa lukemissa niin huoli ohitettiin ja käskettiin juomaan paljon.
 
Minttu mulla on kans neuvola päivää ennen LA:ta..toivottavasti ei tarvii enää kummankaan meistä sinne suunnata! :)
 
Täälläkin oli kaikki neuvolassa eilen hyvin, tosin painoa oli tullu turvotusten vuoksi reilusti. :confused: Vauva oli laskeutunut ja kiinnittynyt ja sf-mitta huiteli tasasesti yläkäyrällä. Vauvan paino on luultavasti nyt sen 4000 g, kun muutama viikko sitten se oli ultrassa 3600 g luokkaa. Tuntui hoitaja olevan ihmeissään, kun kerroin viime viikolla käyneeni viitenä iltana vähintään 40 min lenkillä. Siskon kanssa lenkit on aina yli 5 km. Sanoin vaan, että hidastan tahtia tai pysähdyn kokonaan hetkeksi, mikäli kipu yltyy liikaa. :dance018
 
höpönlöpö Mulla on 1.7. aika varattu äippäpolille RD:n takia, et jos ei sitä ennen synny nii alkavat miettiä käynnistämistä..Siks ei varmaankaan oo neuvola-aikaa varattu LA:n jälkeen..
 
Suhwi, en minäkään ajatellu mennä enää neuvolaan päivää ennen LA. :happy118 Tosin hoitaja uskoo, että vielä silloin sinne menen yhdessä kasassa. Sanoinkin sille, että älä ole noin julma o_O
 
Täälläkin nlapäivä.. :)

Lyhyesti hb pysyny hyvänä 121, sfmitta 30cm, on laskeutunut kuulemma tosi alas ei uskaltanut paljon painella, totesi että kasva nyt vielä parisen viikkoa. :) kääks..
Eilen loppui lääkitys, tänään sain vielä yks proluton piikin. Kumma kyllä heti pimu alkanut lantiossa jurnuttaa juuri samallalailla minkä vuoksi oltiin synnärillä 2 viikkoa sitten.. :) :) apuva!
Mä valmistaudun silti heinäkuun loppuun henkisesti.. :D

Niin ja mä sain täällä liberolaukun ja pampersloodan nyt neuvolasta! :) :) olipas härpäkettä! :)

T. Virallisesti äippälomalainen!
 
hei naiset mulle se terkka varas ajan myös sinne "lisäajalle".....!!??


Mulle on varattu kaksikin aikaa lasketun ajan jälkeen... terkkari totesi vain, ettei niitä tarvitse muistaa perua, jos joutuu synnärille. Tietää sitten, että olen synnyttämässä, jos en ilmaannu paikalle.
 
Voivoi kun oliskin jotain kuulumisia. Vauva heittää vieläkin mun mahassa kuperkeikkoja eikä syke oo koskaan rauhottunu kun oon käyrillä
 
Eilen ensimmäinen neuvola äitiyslomalla ja mukava sijainen vastassa. Sijainen oli sama joka oli esikoisen neuvolan tätiä sijaistamassa pari viikkoa sitten ja nyt sitten äitiysneuvolan puolella. Täällä on myös loppuraskauden ultra lääkärin tekemänä, joka oli samalla käynnillä viikolla 36 siis (?!?, näin hyvään palveluun en ollut ennen törmännytkään eikä koskaan ennen ole tehty kokoarviota ennen synnytystä).

Kaikki menee hyvin, vauva on hyvinkin keskikokoinen (2600g), joten saan lähetteen synnytyksen suunnitteluun edellisten synnytysten epäsäännöllisyyksien vuoksi, vaikka lääkäri kyllä ehdotti myös, että voidaanhan me tehdä täällä terveyskeskuksessa ylimääräinen painoultra, jos vaikka tällä kertaa menisi kaikki ihan tavallisesti. Sanoin että menisin mielelläni kuitenkin synnytyksen suunnitteluun, kun viimeksi oli ihan samanlainen keskikokoinen vauva ja silti käynnistettiin, johon sanoi että se sopii kyllä hänelle, jos niin haluan. No mie sitten halusin :)

Seuraava neuvola parin viikon päästä, mutta jos en halua mennä, jos vaikka on se sairaala-aika samalla viikolla, niin voin kuulemma perua sähköpostilla :dance018, joten kai sitä alkaa olemaan itse tsensä paras tuntija tässä vaiheessa.

Tänään on niin kuuma, etten jaksaisi olla pihallakaan. Jotenkin painostava ilma, sataisi nyt vähän! Eilen olin alennusmyynneissä yksin illalla ja kyllä oli hienoa! Vauvalle en ostanut mitään, kun sille löytyy kirppikseltä niin hienosti kaikkea, mutta esikoinen sai kassillisen kenkiä ja eskarivaatteita.
 
Täällä käyty myös tänään neuvolassa 38+5. Hemoglobiinit edelleen alhaiset 110. Verenpaineet vähän koholla, verrattuna tosiaan niihin mun normiarvoihin. Kuulema jos kotona mittailee 150/100 niin pitäis lähtee synnärille tsekattavaksi. Hieman oli protskua pissassa. Mut sitä seuraillaan taas ensi viikon neuvolakäynnillä. Sf-mitta oli laskenut ja neukkutäti totesikin tunnustellessaan, että nyt on muksu niin alhaalla, että pitelepä mennessäsi kiinni, ettei tipahda mihinkään matkalle. :) Seuraava neuvola 4.7 eli päivä ennen LA. Alan käyttäytyä jo kuon mikäkin uhmaikäinen kun parkkipaikalla suurinpiirtein muksin miehen autonrenkaita etten suostu helteellä kyytiin ennenkuin auto on viilennyt ja etten varmaan muuten ole tulossa ensi viikon neuvolakäynnille. :happy118
 
Heips,

Täällä ollaan seurailtu ja luettu kaikki jutut, mutta esikoinen ja miehen pitkät työpäivät vievät mehut ja ajan vastaamiseen. Laitetaanpa nyt kuitenkin tänne tämän päivän lääkärineuvola 35+5 juttuja:

Paino: 646g/vko yht. 7,4 kg.
Verenpaineet 116/66
Turvotus +
Hb ei mitattu viimeks 126
Sf 28, laskenut viime kerrasta
Pt tilassa..
Painoarvio nyt 2400g, keskikäyrällä menee :)

Joten perjantai aamuna suuntaamme ulkokäännökseen aamusta :/ hieman huolettaa, esikoisen aikaan jouduimme myös ulkokäännökseen mutta esikoinen olikin itse kääntynyt ! :) huomattiin siellä sairaalassa... Nyt vaan toivo elää että tämäkin poju kääntyisi... Huh, kyllä ärsyttää ja stressaa.. Ja nämä helteet ovat ihan kamalia !

Tsemppiä kaikille kärvistelyiden kanssa ja synnytystuulia kaikille la lähestyville !
 
Mullakin oli tänään loppuraskauden lääkärikäynti. Pitiköhän tämä olla sen synnytystapa-arvioinnin? Mitään ei kuitenkaan puhuttu synnytyksestä ja sen onnistumisesta. Sain tänään kokoarvion vauvasta ja se oli 2776 g (rv 35+2). Ilmeisesti mennään keskikäyrillä (lääkäri näytti jotain kaaviota). Lääkäri mittasi sf-mitaksi 32 cm, kun taas viikko sitten hoitaja mittasi sen hikisesti 28 cm. Aika huimat erot noissa mittaajissa.
Välillä tuntuu ettei vauva paljoa liiku, mutta oli hauska huomata että miten paljon se vauva oikeasti liikkuu. Sydän ääniä oli vaikea saada kun vauva liikkui niin paljon. Myös tuon sf-mittauksen aikana vauva potki lääkäriä käteen.
Kysyin myös tuosta limatulpan irtoamisesta, että onko odotettavissa vauvan syntymistä etuajassa. Ei oikein osannut sanoa mitään siihen. Kohdunkaula lyhentynyt ja pehmehtynyt mutta ei vielä auki.
 
Mä olin auki sormelle kun se eka ballonki laitettiin. Täällä mä vieläkin hillun paksuna kukkayöpaidassa. Kovasti kyl aiheutan ristiriitaisia mielipiteitä kun yks lähettää mua jo kovasti saliin ja toinen vaan tuhahtelee kun kerron mitä mulle keksittiin täks päiväks ja se lääkäri tosiaan puhu huomisen kotiinlähdöstä. Ainakin paikat alkaa taas laajenee kun verta alko taas tihkuu, mut saa nähdä tippuuko pallo itestään pois vai poistetaanko klo 10
 
Tosiaan kirjotin tonne kuumotus osioon, että pallo poistettiin mutta synnytys taitaa olla nyt käynnistynyt
 
Takaisin
Top