Ultra-ja neuvolakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on toisen kerran neuvolassa käyty tai tänään oli samalla myös lääkäri. Kuulin eka kertaa sydänäänet ja helpotti kummasti oloa, kun välillä pelottaa että onko kaikki asukkaalla hyvin. Neuvolassa täti kyllä lupas, että jos huolestuttaa ihan hirveesti niin voin mennä siellä käymään ja voidaan kuunnella sydänäänet :) Muuten oli onneks kaikki hyvin...paitsi lääkäri haluaa tutkia verikokeilla onko minulla kilpirauhasissa jotain. Samapa tuo on verikokeissa käydä niin ei tarvii epävarmuudessa olla :) Seuraava neuvola sitten taas kuukauden päästä.
 
 Voi tätä helepotuksen määrää :) Niskaturvotus oli vain 1.3 ja veriseulat ihan puhtaat! Eli tervettä vauvaa odotellaan ja kätilö käski mua nyt keskittymään vain onnelliseen odotukseen :)
 
Ei selvinny syytä,mutta kuulemma ihan normaalia tuollanen vuoto sellasella joka oottaa ensimmäistä lastaan....
Totes vaan,että vielä voi tulla vähä rusehtavaa vuotoa koska kohdunkaulassa näky vähä jotain sen tyyppistä,mutta muuten näytti ihan hyvältä :)
 
Heipä hei kaikki pitkästä aikaa ja erittäin hyvää alkanutta Vuotta. Tääl ollaan kans käyty neuvolassa jo pariin otteeseen ja nl lääkärilki pyörähdetty. Sydän ääniä en oo viel kuullu kertaakaan, mutta sydämen pompotuksen olen saanut ultrassa pariin kertaan nähdä. NT oli 1,8 eli pitäisi olla kaiken kunnossa ja vaikuttaa kuulemma ajan kohtakin lukuun kun ultraus oli vast 13+4 viikoil. Pahoin voinnitkin on alkanu helpottamaan viikkojen myötä ja väsymys samassa suhteessa kasvamaan. Ei muuta kuin hymyssä suin kevättä kohti päikkäreiden kautta :)
 
HUI, taalla on sattunut jannia. Hematoomaa ja upeita ultratuloksia.:)
 
Meilla oli nt ultra tuossa tiistaina ja kaikki oli ultraajan mukaan hyvin. Musta se on merkillista, etta te kaikki tiedatte heti noi kaikki tulokset. Meille ei kerrottu nt lukuja vaan ultraaja sanoi, etta kotiin tulee sitten lappu missa kerrotaan onko tulos normaali vai ei. Todella outoa minusta. Yritin kysella ultrauksen aikana mutta han sanoi, etta kone laskee tulokset ja siita tulee sitten lappu kotiin. Mulla oli verikokeet otettu jo pari viikkoa sitten ja nakyvilla eika han siltikaan antanut mitaan tuloksia. Sanoi vaan, etta kaikki hyvin... Luulis, etta Katiloopistolla saa heti tulokset?

Vauveli oli liikuttava. Nukkui alkuun kun ei juuri liikkunut ja sitten kun herasi saatiin niskaturvotuksiakin mitattua.

(sori taa pisteeton kirjoitus mutta meidan lapparit on vaarilla aakkosilla)
 
Ai että, tänään oli vihdoin ja viimein ensimmäinen ultra ja kaikki oli hyvin! Pikkuinen liikkui ahkerasti,venytteli ja jumppasi, ja lisäksi raukalla oli hikka! Oli kyllä liikuttavan näköinen! Koko vastasi viikkoja,tai oli jopa hieman isompi,mutta LA pysyi samana eli 23.7. Nyt helpottaa ja uskaltaa ehkä hiukan ruveta nauttimaan raskaudesta ja kasvavasta masusta,vaikka edelleen on pahoinvointia ja jo nyt liitoskipuja.
 
Heips kaikki masun kasvattelijat! Ihanaa alkanutta vuotta! Täällä mennään rv 16 ja muutamaan otteeseen on neuvolassa käyty ja sitten kättärillä nt-ultrassa, turvotusta oli 0,9mm eli hyvältä näytti! Pikkunen siellä polski kovasti ja heitteli volttia :) Meillä on neuvolassa ultra laite niin siellä päästään myös aina kurkkaamaan toukkaa, mikä on ihan mahtavaa :) Maha on alkanut jo näkymään ja tuntumaan. Raskausoireita ei tällä hetkellä ole kuin pääkivut ja nenän tukkoisuus. Miten muut odottajat olette voineet? Jokohan täällä joku olisi liikkeitä tuntenut? :) kuumeisesti odotellaan että liikkeet alkaa tuntea, ehkä kuukauden sisällä voisi jotain tuntea! ;) Käytiin muuten miehen kanssa katsomassa Aleksanterin teatterissa tuo Isyyspakkaus. Oli todella hyvä! Suosittelen!
 
Heips Juliah, täällä kans nokka tukossa varsinkin aamuisin. :) Pahemmilta päänsäryiltä oon välttyny ku muistaa juoda vettä paljon. :) Mulla alkaa kohta rv 18 eikä vielä oo, varmuudella ainakaan, liikkeitä tuntunu. Eilen tuntu semmosta jännää "kuplimista" mut en sitä varmasti vauvan liikkeeks tunnistanu. Ens perjantaina ois täällä seuraava neuvola ja siitä n. kk päästä rakenne ultra.. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
Meillä oli se kauan jännitetty ensimmäinen ultra keskiviikkona. Pari viikkoa ennen ultraa iski kova pelko siitä, että jos ei kaikki olekaan kunnossa, mutta onneksi pelko osoittautui turhaksi. Ehkäpä nyt uskallan liittyä foorumin keskusteluihinkin :)

Laskujen mukaan ultra olis ollut tasan rv 12, ultrassa saatiin kuitenkin 12+3 mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. On siis edelleen 31.7. Ihan mieletön fiilis, kun näki eläväisen pienen ensimmäistä kertaa! Tuleva isäkin oli mukana, ja taisi siinä molemmilla meistä hieman silmäkulma kostua, niin liikuttava hetki kuitenkin :)

Mitään poikkeavaa ei löytynyt, nyt odotukset suuntautuukin jo rakenneultraan johon saatiin aika 13.3. jolloin rv 20+0.

Onnellista odotusta kaikille! emoticon
 
Meillä oli tällä viikolla eka ultra, jännitti kovasti kun ei oltu edes sydänääniä kuunneltu. No kun lääkärisetä alkoi ultraamaan niin hetihän ne sydänäänet löytyi ja kun itsekkin näki sen niin voi että sitä tunnetta! Vauva pyöri aika paljon ja oli ihana nähdä selkärankakin :) Niskaturvotus oli 1,5. Niissä seuloissa ei edes käyty, nyt miettii oisko pitäny mut oon aika luottavaisin mielin.
 
Ensi viikolla olisi sitten neuvola2. Ihana, kun raskaudesta alkaa viikko viikolta tulla "todellisempaa". Onhan sitä alusta asti tiedostanut olevansa raskaana, ja että vauva on tulossa, mutta jotenkin silti ei ole osannut/uskaltanut vielä "tajuta asiaa". Päivä päivältä pikkuinen siellä kasvaa ja masu myös sen mukana (hitaasti, mutta varmasti). Kaikista uä-kuvista, sydänäänistä jne huolimatta, ei sitä ole oikein tahtonut vieläkään uskoa, että totta tämä nyt on, ja meistä oikeasti viimein on tulossa vanhempia <3
 
Me ollaan Sisutus menossa ainakin 4D:hen. Ajateltiin alusta asti, että sinne mennään, ja ultran jälkeen vahvistui entisestään, kun mieheni ei pääse rakenneultraan paikalle :/ Hän on juuri ne 2 viikkoa poissa kotoa kokonaan, kun tuo rakenne "pitäisi" tehdä, joten ajateltiin sitten tehdä niin, että haluamme tietää sukupuolen vasta 4D:ssä, kun olemme yhdessä sen kuulemassa. Saan onneksi parhaan ystäväni mukaan rakenteeseen, niin en ole sitten yksin, mikäli jotain pielessä olisikin. Ellemme sitten hätähousuina päätäkin mennä 4Dhen ennen rakennetta :D
 
Tääl käyty nyt maanantaina toisen kerran neuvolassa :) Kaikki oli ihan hyvin:) Täs tiedot käynniltä, (suluissa edellisen kerran tiedot: Rv16+1 (11+1) Painomuutos +160g/vk (painoa 57,4kg) RR 114/67 (117/72) Pissa puhdas (puhdas) Hb 136 (139) Syke(vaavin) 146 (150) Liikkeet + (-) Mitä ny kohdun koko vastas rv25, ja oon vasta rv16+3 :O Kohtu oli ny yhden sormen verran navan alapuolella!! Järkytys, voiko olla normaalia?? Painoa oli kuitenkin tullu vaan 160g/vk. Vaavin ja masun kasvua seuraillaan kuulemma vähän tarkemmin, ku esikoinen paino syntyessään kuitenkin 4105g ja kuulemma toinen yleensä vielä isompi... Mua ei kyl huoleta, esikoinenkin synty ihan kivasti ilman ongelmia , et eiköhän sieltä vähän isompikin möhkäle mahdu tuleen ;D Sokerirasitustestin tuloksetkin sain, jotka kyllä ihmetyttivät terkkaa: Paastoarvo 4,7, 1h päästä 3,8(!!!), 2h päästä 4,6(!!!!). Eli siis sen sokerilitkun juomisen jälkeen arvot lähti laskuun, vaik aina niiden kuuluu nousta :O?? Siskon kans juttelin ja se sano et sillä ja meidän äidillä on sama ongelma, eli se on eräänlainen sokerin imeytymishäiriö, tosin päinvastainen kuin diabeteksessa...
 
Minä oon just se hätähousu, joka menee 4D-ultraan jo ensi viikolla, jolloin olen viikolla 19.

Tänään kävin neuvolassa (rv 18 käynti). Mukava terveydenhoitaja rauhoitteli minua ihanasti huolissani. Joillain naisilla maha kuulemma vain pysyy piilossa pitkään; pikkuruinen maha ei kuulemma tarkoita, ettei vauva kasvaisi.

Vauveli karkaili dopplerin anturin alta, mutta saatiinhan se sykekin mitattua: se huiteli jossain 150:ssä. Mamman paino oli noussut kolme kiloa edellisestä marraskuun puolenvälin punnituksesta. Pelkäsin, että paino olisi noussut paljon enemmän, kun en ole kertaakaan oksentanut vaan mussuttanut mussuttamasta päästyäni ja kun olen urheillut normaalia vähemmän. Ihan ok painonnousu puolestani siis.

Hemoglobiini oli 123, eli lisärautaa ei ainakaan vielä tarvitse aloittaa. Sokerirasitustestissä pitäisi kuulemma käydä rv 26.

 
Kävin tänään toisen kerran neuvolassa. Mukava neuvolatäti oli, nyt siis se joka on jatkossakin, eka neuvola oli tuuraajalla.

Virtsanäyte muilta osin oli ok omaan silmään, mutta proteiini koholla. Jätin sovitusti pikanäytteen vessaan ja kun neuvolatäti meni sitä tutkimaan, oli joku heittänyt sen pois. Eli hain labrasta uudet purnukat ja huomenna vien aamupissistä paremmat näytteet. Kohonnut proteiini voi olla runsaasta valkovuodosta(mulla ei ole vuotoa juurikaan), virtsaputkentulehduksesta(piilevänä koska mulla ei tuntemuksia) tai sitten johtuu niistä munuaisten kystistä. Eli ihan hyvä tutkailla paremmin mistä kohonnut arvo johtuu.

Hemoglobiini 122 eli hyvä, verenpaine 127/85 eli hyvä, painon muutos 562g/vko, nyt 72kg. HUHHUH!! Onneksi en saanut saarnaa kuitenkaan sen suhteen.. ihmettelin itsekin että mitä että. Ei paljoa vaatteet vähennä.. Noh näillä mennään. Ja tärkein tietysti vielä, kuunneltiin sydänääniä. Heti löytyi ja TUTUM oli voimakas, syke vaavalla 150+ emoticon

Seuraava neuvolakäynti on laaja terveystarkastus maaliskuun alussa.

Sain ilmoittautumisohjeet mammajumppaan Myllypuron terveysasemalle, onko muita menossa ensi kuussa? Se on yksi kerta ja siellä annetaan ohjeita selän ja lantionpohjan reeniin. Myös perhe- ja synnytysvalmennus alkaa maaliskuussa.
 
Täällä käyty eilen neuvolassa rv 14+5; 

Rr 114/55
pissa puhdas
paino 52,1 (painonmuutos 365g/vk)
hb 113 joten rautaa täytyisi käydä ostamassa ja alkaa taas napostella! 
Vauvan syke 140-150
Liikkeet ++ 

Seuraava neuvola on 12.3.13 ja silloin saan raskaustodistuksen ja laitettua paperit kelaan. :) 
Kaikki siis valtakunnassa hyvin! 
 
Hei rentoreetta! Me taidetaan olla samassa perhevalmennuksessa! Käydään myös Myllypuron terveysaseman neukkarissa :) Just varasin rv. 18 neuvolan, 1.2 olis aamulla aika..Josko vihdoin sais kuulla ne sydänäänet. :)

ps. Mua jotenki ärsyttää meidän neukkaritäti. Puhuu sillain ärsyttäväsit lässyttämällä, eikä tunnu tietävän oikeen mistään mitään.. Kaiken on saanut itse onkia selville netistä..Edellisen (ja ainoan) kerran ollaan siis käyty  viikolla 9. Silloin täyteltiin vain jäätävä kasa lappuja, saatiin pino esitteitä ja lopuksi lyötiin purkki kouraan ja käskettiin joku päivä viemään aamupissasta näyte labraan..Ei niin mitään infoa siitä, mitä siitä näytteestä tutkitaan..ärrmurr. Hus:in sivuiltakin selvis sekin, että seuraava neuvola on vasta viikolla 18..Täytyypä silloin ehkä kysellä itse enempi, eikä vaan luottaa siihen, että kyllä se tätsy kertoo.
 
Täällä on tullut kivoja uutisia. Neuvolalekurilla käyty. Sykkeet lapsukaisella yli 160. Kyselin samalla neuvolasta nuo nt tulokset sekä veriseulan kun en ole niistä vielä saanut lappua kotiin. Nistaturvotus 1.1 ja veren todennäköisyyslaskelma oli 1:21000. Kaikki oli siis hyvin eikä painonikaan ollut noussut. Viikkoja nyt 13+3 vaikka tuo ticker sanoo jotain aivan muuta alla. En ole jaksanut sitä muuttaa sen jälkeen kun utrassa la muuttui.

Tänään kerroin pomolle ja nyt vaan ONNELLISTA ODOTUSTA KAIKILLE!
 
Takaisin
Top