Ultra-ja neuvolakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tänään neuvolakäynti taas takana :). Käyn siellä aina niin mielelläni kun kuulee minin sydänäänet ja hyvä aina varmistaa että itselläkin kaikki kunnossa ja mulla on tosi mukava neuvolatäti. Masu on pullahtanut kunnolla nyt viimeisen viikon aikana ja nyt ei kyllä ole enää kenellekään epäselvää että vauva on tulossa. Ihanaa kun on vihdoin kunnollinen vauvamasu!! Painoa on tullut 4 kg lähtöpainoon... Kuulemma ihan ok vaikka itseä vähän kauhistuttikin. Toisaalta en ole kyllä huomannut lihonneeni muuta kuin masusta joten tosiaan ei kannata varmaan sen suhteen stressata. Perusterveellisesti kun yritän syödä ja liikkunutkin olen. Mitä nyt muutama laskiaispulla mennyt, slurps... Nyt sitten vain rakenneultraa odotellessa, se on 26.2 eli parin viikon päästä. Seuraava neuvola on 11.3 ja sinne toivottiin mieskin mukaan. Saan silloin myös raskaustodistuksen Kelaa varten, jipii!

Pelokas: miten on mahdollista että voit synnyttää heinäkuussa Vammalassa? Olen ymmärtänyt että Vammalan synnytysosasto on koko heinäkuun kiinni. Voi toki olla että itsellä väärää tietoa.
 
Snuikkeli:Minulla on sellainen käsitys, että Vammalan synnytysosasto menisi kiinni 15.7 ja olisi sitten sen neljä viikkoa kiinni.. Ainakin toivottavasti olisi näin ja tämä meidän pikkuinen päättäisi tulla vähän etukäteen, niinkuin veljensäkin niin päästäisiin taas Vammalaan :)

Mekin käyty tänään neuvolassa, kaikki siellä ok :) Nyt vaan rakenneultraa odotellessa joka on 1.3..
 
Olisipa ihanaa jos kesäsulku Vammalassa alkaakin vasta 15.7 eikä heinäkuun alusta kuten olen luullut. Jei, päivän paras uutinen! En ole asiaa kysynyt neuvolasta, olen vain luullut että on kiinni heinäkuun alusta. 
 
Aamulla oli 18 + 5 neuvola, jossa todettiin jotta kaikki hyvin. Verenpaineet pysyy edelleen ilman lääkitystä hallinnassa, pissa oli puhdas, Hb hyvä 135. Taas joutui etsiskelemään vauvan sykettä jonkun aikaa, mutta sieltähän se jumpsutus taas löytyi, 143/min. Ei ole paino vielä lähtöpainossa, vaan 600 g puuttuu, mutta eiköhän tämä asia korjaannu aika nopeeseen tahtiin ja paino lähtee nousuun varmasti nyt puolivälin lähetessä.

Sain kotiin täytettäväksi Voimavaramittari-kaavakkeet sekä itselleni että miehelle. Hauska varmasti vertailla tuleeko erilaisia vastauksia meillä. Kysymyksethän siis samat kummallakin. Ens kerralla pyysi miehen mukaan neuvolakäynnille jos pääsee kun sillon tulee Kela-asiat eteen, äitiys- ja isyyslomajutskat jne. Samalla käydään nuo täyttämämme voimavaralappuset läpi.
 
Nyt on kolmas neuvola takana. Kaikki oli hyvin. Asukas mahassa vaan liikku niin vilkkaasti ettei meinannut terävästi saada sydänääniä kuulumaan. Yrittämisen jälkeen kuitenkin sai kuulumaan :) Seuraava oliskin sitten rakenneultra mitä jännittää.. Ei malttais millään odottaa reilua 2 viikkoa...
 
3. neuvola takana :)
Pissa ilmeisesti puhas, kun ei ainakaan terkka mitään maininnu, liikkeet ++, syke +, tais olla tyypillä päiväjumppa menossa kun syke huiteli 160-165 välillä :D
RR 120/70, paino 100g alle lähtöpainon eli nyt se sit alkaa nousee :) Sain myös sen maksusitoumuksen Medisonariin rakenneultraan, nyt sitten vaan sitä odotellessa :) 
 
3.neuvolakäynti täälläkin takana ja kaikki oli kunnossa. pikkuisen syke hiuteli 155 ja liikkeetkin kahden plussan arvoisia ;) vielä en ole lähtöpainoa saavuttanut mutta neuvolatäti sano että suuntaon oikea ja että kyllä se ehtii siitä nousta kun matkaa jatketaan :) hb oli mulla tosi hyvä 132,tismalleen sama kun ekalla käynnillä mitattaessa :) että nyt vaan odotetaan malttamattomana vielä 8päivää että päästään 2.ultraan....ei malttaii millään....
 
2. neuvolakäynti takana. Vahva syke alkoi kuulua heti, 142/min ja kovasti viiletti Pikku-Mursu menemään, katosi välillä ja taas jostain löytyi kuunneltavaksi. Onnenkyyneleethän siinä tuli kuunnellessa <3 
Hemppari oli itsellä pudonnut 124:sta 103:een, joten rautakuurille jouduin. Outoa, että ei ole omassa voinnissa tuntunut moinen raju lasku. Hyvä vaan, että pieni ottaa mitä tarvitsee. Rakenneultraanhan meillä on vielä melkein kuukausi, sitä kovasti odotellessa.
 
Meillä oli pe rakenneultra. Kauheesti pirpana jatsaili taas ja meinas ultratäti jo hermostua ku ei meinannu saaha sydäntä kuvattua ku aina oli väärin päin.. :) Tsih! Vaavilla kuitenki kaikki hvyin ja painoks arvioi  huimat 435g (eli saman verran ku 6 kpl hillomunkkeja!) :) Harmittaa vaan ku saatiin vaan YKS kuva mukkaan.. :/ Oisin mieluusti ottanu vaikka albumin täyteen :) Sukupuolesta ei sanonu mitään varmaa, veikkas tyttöö (itellä ollu poikaolo koko ajan!). 21.3. on 4d ultra nii siellä sit viimestään (toivottavasti) varmistuu sukupuoli. :) Yks miehen tuttu sanoki, että tässä vaiheessa tytöks veikattu voi vielä muuttua pojaks mut poika ei muutu tytöks.. :) Pääasia tietenki on, että vauvalla on kaikki hyvin ja jytkistää kasvaa ihan aikataulun mukaisesti. :)
 
Me käytiin perjantaina neuvolassa, suurin osa ajasta tais mennä siihen ku neuvolatäti kyseli miltä tuleva yksinhuoltajuus musta tuntuu. Oli kyllä tosi ihana täti (no täti ja täti, ikää varmaan yhtä paljon ku mulla :D) ja vaikka mulla onki hyvä tukiverkko omasta takaa, tuntu hyvälle kuulla että tarvittaessa saan tukea neuvolassakin - oisin saanu seuraavan ajanki jo normaalia nopeemmin jos oisin halunnu. Eipä kyllä oo tarvetta sellaselle.

Sykkeistä ja liikkeistä tuli plussat, mulla painoa tullu sopivasti (koko raskauden aikana tähän mennessä 3 kg) ja SF-mittakin otettiin epävirallisesti. 16,5 / 17 cm eli ylärajoil mutt täs vaihees kuulemma ihan normaalii. Ainoo ikävä juttu oli se, ett virtsa yhel plussal. :/ Mutt verenpaineet hyvät (120 / 84) eikä mitää oireita muutenkaa ja tähän asti näytteet puhtaita, ni kyseessä on luultavammin epäpuhtaudesta tms. johtuva plussa, ku raskausmyrkytykseen viittava juttu. Käyn nyt kuitenki viemäs alkuviikosta uuen näytteen ihan labraan tutkittavaks.
 
Ei mulle mistää sulusta puhuttu! Sanoi vaan, että mahdollisuus päästä, ja sit kurkkas kalenteria ja sano, ettäjoo vammalakin on yks paikka :D
 
Mulla oli neuvola viikko sitten ja kaikki muuten mut hb 107 ja rauta pitää alottaa ja kävin eilen hakee rennietä närästykseen. Sykkeet oli 145 ja painoa tullu vaa onneksi 400 g.
 
mulla oli neuvola pari viikkoa sitten,vauvan syke 150 ja liikkeet plussalla =) hb 138,aiemmissakin raskauksissa pysynyt tuossa niin ei ole tarvinnut lisärautaa..viikon päästä rv 20+2 olis rakenneultra :D vähän jänskättää kumpi tällä kertaa,sikäli ei väliä kun molempia löytyy jo yksi kappale =) mut silti,ei malttas odottaa.itse veikkaan tyttöä kun muistuttaa niin aiempaa raskautta näöltään ja oireiltaan,mut saas nähdä ;)
 
Eilen oli taas neuvola. Punnittiin, paino oli noussu viime kerrasta 400g. Koko raskausaikana vain 1.9kg. Eli pysynyt todellakin kohtuullisena. Verenpaine
oli 125/82 ja sekin pysynyt samoissa lukemissa kuin aiemminkin.
Hemppaa ei otettu, mutta ei oo luultavasti kauheana laskenut.

Vauvan sydänäänet saatiin lopulta kuuluviin kun oli niin liikkuva tapaus, että kuulu vaan kohinaa ja potkimisita laitetta vasten. :D
145 näytti sitten loppujenlopuksi.

Sf mittakin otettiin joka oli 18, eli siinä käyrän ylätuntumassa mutta ilmeisesti ihan normaalia vielä tässä vaiheessa.

Kaikki oli muutenkin ok. Ja seuraava käynti ajoittuukin sitten rakenneultran 19.3 jälkeen, olikohan se nyt 26.3 :)

Oon käyny vissiin jo neljästi neuvolassa tän raskauden aikana, täälä niitä aikoja tuntuu saavan ihan mukavasti. :)
Seuraavalla kerralla onki sitte kelan asioiden hoito neuvolassa.
 
Tänään käytiin taas neuvolassa. Normijutut + miehen ja minun täyttämän voimavaralomakkeen läpikäynti. Voimavaroja tuntuu tällä hetkellä riittävän - saa nähdä, miten sitten, kun vauva on valvottanut meitä kaikki yöt...

Painoni nousee tasaiseen tahtiin. Nyt oli tullut +1,7 kiloa edellisestä käynnistä eli vajaat viisi kiloa ekasta neuvolakäynnistä.

Eniten minua tämän pienen mahani kanssa hämmästyttänyt asia oli, että SF-mittani oli aivan keskikäyrällä (19 cm)! Ilmeisesti kohtu on vaan niin syvällä, ettei pullistu voimakkaasti lantiosta ulos, mutta on kooltaan ihan normien normi.

Mun verenpaine on vähän koholla, mutta syke 45. Poikasen syke sen sijaan oli 158. Taisi poika siellä juuri treenailla - pari muksahdustakin tuntui samaan aikaan.

Sain raskaustodistuksen ja innostuinkin heti täyttelemään kelan hakemukset, samoin kuin työnantajalle tehtävän ilmoituksen. Toivottavasti äitiyspakkaus tulee PIAN!:-)
 
Takaisin
Top