Ultra- ja neuvola

☺ Meille silloin rakenneultrassa sanoi, että jos häneltä kysytään niin tyttö se on.. Sittemmin kun ei ole päässyt kurkkimaan niin on alkanut mietityttämään ajatus, että jollei olekaan kun nyt on niin tyttöajatukseen tottunut, vaikka koitti pitää kummankin vaihtoehdon avoinna.. Onko jollakin muuttunut sukupuoliennustus rakenneultran jälkeen? :)
 
Meillä sanottiin ekan kerran rv 17+ siellä Kuopiossa että tyttö näyttäs olevan ja siitä lähtien aina olleet tytön kannalla. En usko että voisi siitä enää muuttua kun on niin moneen kertaan katsottu..mutta mistä tuota koskaan oikeasti tietää varmaksi :)
 
Mariel, kiva että synnytyksestä ylipäätään juttelitte, harmillista vaan ettei sen kummempaa selvyyttä tai selvittelyä tullut. Kunhan tietävät Tyksissä asiasta, kun menet synnyttämään, jos sulla lääkäri on jo neuvolassa nauranut, että leikkauksesta pitäisi joku maininta olla papereissa... Jos ymmärsin aiemmin oikein.

Mulla viikon päästä neuvola. Silloin ollaan 39+3. Toivon, että vauva syntyis ennen kuin 41 viikkoa on täynnä.
 
Mainitsi silloin juu, että pitäisi olla maininta tiedoissa. Silloin ei ainakaan vielä ollut, pitää koittaa varoilta itse sitten muistaa sanoa kun hetki koittaa.. Asia jota neuvolassa nauroivat oli siis se, että jollei luomuna tahdo synnyttää..

Näillä nyt mennään.. Eiköhän kaikki ihan hyvin mene lopulta. .
 
Neuvola TAAS takana. Näitä tuntuu nyt olevan ihan jatkuvalla syötöllä :) muksun pää kuulemma hyvässä asennossa ja tiukasti kiinni. Ja painoo ei onneks ollu tullu lisää. Ihan positiivista ku jouluna tuli vähä reilummin *kröhm* vielä kaks neuvolaa varattu. Toivottavasti ei tarvii mennä kumpaankaan :P (todennäköisesti molempiin...)
 
Mulla neuvolan täti soitti tänään ja tiedusteli ipana-järjestelmästä. Kyseli kun ei ole tietoja tallennettu että onhan minulla tunnukset, kun synnytys lähenee. Olin ihan ulapalla. Oli hänen sijainen ja sijaisen sijaiset unohtaneet mainita. :/ no täytän tiedot tänään. Kyllä hän toki sanoi että syntyy se lapsi ilman niitä tietojakin, mutta helpottaa tayssia kun on sähköisenä.
 
No joo, mutta mua harmittaa se, että sinne iPanaan on laitettu itselläni ne, mitä olen täyttänyt ja Hb:t ja veriryhmät ja vasta-aineet ym. Mutta eipä sitten muuta.
Ok, ne tädit täyttää tiedot käynneistä omiin kansioihinsa ja iPana olisi lisätyötä, mutta eikö se voisi mennä automaattisesti? Omakannastakaan en ole mitään tietoja löytänyt, tosin nyt en ole katsonut uudelleen josko olisi viimeisimmät tiedot näkyvissä.

Harmittaa myös se, etten pysty lisäämään jälkikäteen toiveita synnytykseen liittyen tai muuttamaan nimeä, jonka hätäkasteessa voi antaa. Pitää sitten vaan kertoa ne synnärillä.
 
Joo toi on kyllä huono ettei niitä iPana-juttuja pysty enää täydentään. Mä ainakin sain ne tunnukset niin varhaisessa vaiheessa että jos olisin ensisynnyttäjä niin tuskin silloin vielä olisin ollu tarpeeks perehtyny synnyttämiseen ja siihen mitä kaikkee sen kulkuun liittyy ja voi liittyä. Ja siis näin ollen tosi kaukainen se kohta jossa kysytään toiveita synnytykseen.
 
Mulla saattoi olla tänään viimeinen neuvola ennen synnytystä :happy: Oltiin edellisellä kerralla varoiks varattu myös ensmaanantaille nla, jolloin ois rv 40+2 ja puhuttais yliaikaisuudesta, mutta koska ravaan svolla vauvan kasvuseurannoissa melkoisen tiheästi ja seuraava aika nyt perjantaina, niin neukkutäti oli sitä mieltä et perutaan maanantai ja varaan ajan sille JOS svolla ovat sitä mieltä et tarvii vielä neuvolassa käydä. Taas tuntui synnytys lähestyneen hurjasti!
 
Haha, mä täytin sen ipana setin ja eilen ku kävin tayssissa niin ne ei löytänyt sieltä mitään tietoja! :D vaikuttaa luotettavalta ja käytännöllisiseltä verkkopalvelulta!
 
Hienoo, minlex! Tuota vähän oon itsekin ajatellu, et mahtaako se nyt toimia. Oon kyl sillon tällön käyny kattomassa omia tietoja, ja ne nyt ainaki löytyy, mutta eipä sitä sit tiedä, et löytyykö TYKSissä!
Tänään oli neuvola ja sovittiin seuraava aika viikon päähän. Eli ei vielä mitään ohjeita äippäpolille yliaikaisseurantaan menosta tms. No, huomenna vasta laskettu aika, tulee sit kun tulee..
 
Tänään kävin kasvu kontrollissa. Vaavin painoarvio 3000g. Nyt 37+6. Teki myös tsekkauksen alapäähän ja 1cm kaulaa jäljellä ja 2cm kohdunsuu auki. Irrotteli kalvoja ja oli kyllä ilkeän tuntusta. Toivottavasti sai jotain aikaiseksi ja lähtis synnytys käyntiin. Olisi miehelle kiva synttärilahja :)
 
Kuullostaa Jasmin_e toi sun tilanne ihan samalta kun mulla sillon reilu viikko sitten! Toivottavasti sulla lähtee kunnolla homma käyntiin, tää hinaaminen mitä mun kroppa tekee on lähinnä väsyttävää :mad:
 
Kuulostaa kyl niin inhalta toi kalvojen irrottelu, toivottavasti mulla ei oo sama edessä perjantaina. Siihen pitää varmaan olla kohdun sisäsuukin jo auki? Miten se oikein ees tehdään?
 
Joo tarttee olla sisäsuu auki. Lääkäri pyörittää sormeaan siellä kohdun sisäsuulla ja irrottelee kalvoja seinämästä irti. Sattuu se aika paljon joo:oops:
 
Mulla on tehty toi ronskimpi sisätutkimus tai kalvojen irrottelu jo kaks kertaa, eikä ne oo saanu mitään edistystä aikaseks ainakaan vielä. Ei kiva!
 
Täällä taas neuvola ohi. Täti tunnusteli kovasti kokoa ja sanoi että jos laskettuna aikana tulee, niin ehkä sellainen 3,5 kiloinen. Että ei missään nimessä ole meillä iso vauva mahassa. Oli kiva kuulla, vaikka olikin vain mututuntumalla annettu arvio. Kuitenkin heti enemmän kun ei arviota ollenkaan! :)
Ja kysyin tulevatko täältä kotikäynnille vai tullaanko tänne vauvan kanssa sitten. Sanoi että yrittää kalenterista löytää ajan niin mieluummin käy kotona! :) olin jo luullut että eiväy tule. Kyllä jäi hyvä mieli neuvolakäynnistä!!
Sanoin että vaikka kuinka mukavaa onkin käydä niin en halua tulla enää ensi viikolla! :wink
 
Oletin myös ettei meidän neuvolassa tehdä kotikäyntejä kun koko toiminta oli aluksi niin huonoa.. Viime kerralla kysyin asiasta niin sanoi, että mielellään tulee kotiinkin, mutta saa itse mennä neuvolaankin.. Ihan miten sovitaan sitten.. Luulen, että otan mieluummin kotikäynnin kuin pakkaan aikataulun kanssa pientä vauvaa mukaan.. :)

Tänään taas neuvola takana.. Pää oli viime viikosta kiinnittynyt ja taisin sen eräs päivä tunteakin kun oli puolisen tuntia niin kamala paineen tunne lantiossa ja häpyluun tienoilla ettei voinut istua eikä kumartua yhtään.. Sitten kun vielä laskeutuu ihan ulos asti niin on hyvä :wink

Streptokokki olikin sitten positiivinen.. :sad001:sad001:sad001 Uskalsin jo toivoa negatiivista kun kaikki muukin mennyt tähän asti niin hyvin, mutta kai sitä jotain "huonoakin" täytyy sitten olla.. Onko tietoa jääkö tuosta vaaraa vielä vauvalle synnytyksen aikaisesta antibiootista huolimatta? :confused:
 
Takaisin
Top