Ultra- ja neuvola

Mulla selkeästi auttoi se kuuma suihku, sinne kun menin niin supistukset oli harvenemaan päin, sieltä tullessa katsottiin synnytys alkaneeksi kun supistukset tuli heti 2-3min välein. Enkä ollut suihkussa kun puolisen tuntia korkeintaan. Joten kyllä itseni kohdalla sanoisin että oikealla hetkellä se rentoutus ja kyykkäys kyllä oli iso apu. Kävin sitten myöhemmin uudelleen ja keinuttelin samaan tapaan, sen jälkeen menikin sitten vedet kun yritin rentoutua pitkällään sängyllä..
 
Mulla oli kohdunkaulaa 2 cm, 1,5 sormelle auki, takana. Annettiin 1 Cytotec jonka jälkeen olin n. 8 tunnissa 8 cm auki. Eivät kyllä uskoneet, että sillä käynnistyisi. Oli suunnitelma aloittaa Cytotec 4 tunnin välein ja aamusta oksitosiinit. Toki vettä tuli jo runsaammin yöllä, eli sekin auttoi etenemisessä. Mutta siis, vaikka lähtötilanne oli melko epäkypsä, tilanne eteni nopeasti kun alkuun päästiin.
 
Meidän pikkuneidin eka neukku oli tänään. Pituutta oli tullu lisää ja uutta pipookin saa ostella mutta paino otettii syyniin loppuviikoks, saatiin neuvolasta kotiin vaaka ja nyt pidän imetyspäiväkirjaa.

Tähän asti paino menny näin:
ma 12.1. syntymäpaino 3965g
pe 16.1. kotiutuspaino 3715g
ma 19.1. kontrollipaino 3830g
to 29.1. paino edelleen 3830g

Neukkukäynnillä punnattiin imetyspainoks +50g mikä on kuulemma hyvä, ja samaten nyt kotona sain +50g. Mitään hätää ei kuitenkaan oo koska neiti on virkee ja tyytyväisen oloinen, ja samasista syistä oon itekin rauhallisin mielin, mutta kyllä se harmittaa jos joutuu alkaa lisämaitoo antaan... Tosin neukkutäti lohdutteli että vaikka nyt joutuiskin lisämaidolle niin tilanne voi vielä hyvinkin tasaantua, ja muutenkin epäili että todennäköinen syy tälle on se mun kohtutulehdus. Varmasti on vaikuttanu maidontuotantoon, ja huomenna kun ab loppuu niin pitäis alkaa vaa'anki jo näyttää eri lukemia.

Ja sitten, history repeats itself. Ruokahaluttomuudesta juteltiin ja sain noottia syömättömyydestä. Taaskin (kuten esikoisenkin kohdalla) sanottiin että energiaa on saatava vaikka osan siitä sais sitten suklaasta. Nyt on kuulemma huonoin hetki koko elämässä alkaa kattoon mitä suuhunsa laittaa. Sen aika on sitten vasta parin kuukauden päästä, jos silloinkaan. Nouuu, ymmärtääkö kukaan että mun aivothan kuuli asian niin että nyt seuraavat kaks kuukautta mun kuuluu syödä pelkkää suklaata joka päivä ja kerätä painoa sellaset 10-15-20 kiloo!? :D Ei vaan, tässä asiassa en anna tarinalle historiallista toistomahdollisuutta, mutta en kyllä pode huonoo omaatuntoo siitä vaikka kauppareissulla se suklaapatukka jäiskin välillä käteen. Mutta painooni aion seurata tarkemmin ku viimeks.

Kauhee tarinointivimma päällä...

Ps. Pakko vielä sanoo että neukkutäti sano tyttöä "käteen sopivaksi", mikä oli mun mielestä hauska ilmasu mutta tarkotti siis että ei tunnu liian pikkuiselta. Ja hauskaa oli myös kun sanoi että "onpas isän näköinen" ja mä kun siihen tuumin että taas isän näkönen niinku siskonsaki nii täti tuumi että "nii mutta siis tosi hyvännäkönen!" :D Sit ihasteli ku vauva oli isin sylissä nii oikeen hykerteli kuinka iso ja lihaksikas mies... Se on vissiin vähän tsuumaillu mun miestäni! :D
 
Muokattu viimeksi:
Meillä oli pojalla kuukaudessa tullu 1kg painoa :rolleyes: Nyt siis 4300g ( tai siis 1kk neuvolassa) Esikoinen oli 2,5kk kun painoi 4500g. Vähän eri kaliiperia nää mun pojat :grin
 
Joku voisi pistää pystyyn! on helpompi eritellä äippä ultrat ja neuvolat ja sit vauvojen :) nostan kädet pystyyn, en ole kertaakaan aloittanut ketjua joten luovutan kunnian nytkin muille :wink
 
Takaisin
Top