Ultra- ja neuvola

Oon koittanut välttää selällään makaamista jo kauan kun sain tietää, että istukka on takaseinässä ja välttää tuota selällään oloa kun sanotaan, ettei se kovin hyväksi ole.. Vaikka sen sitten tuntisi huonona olona eikä siitä sen vuoksi vaaraa pääsisi aiheutumaan.. Huomannut kyllä, että jos erehtyy selälleen makoilemaan niin tulee huimaava tunne, ei niinkään muuten huono olo..
 
Oon maannut selälläni, vatsallani ja kyljilläni kun mikään ei tee pahaa.
Syke ollut yleensä 125-135, joskus 145, edelliskerralla oli 145-170 ja nyt viimeksi 120-140.
Aina kommentti ollut sama, "hyvät keposykkeet" paitsi kun oli tuolla 170 kieppeillä, niin oli "hyvä vaihtelu".
 
Käyrillä kun on käynyt niin ovat sanoneet että hyvä vaan kun vaihtelee. Meillä käyrillä maatessa vaihdellut 130-170 lukemissa. Näytti oikein että tuosta näet kun liikkuu ja sykkeet nousee ja sitten kun on rauhassa niin laskee. Univaihe aina laskee sykkeet ja kun törkkii niin ne kohoaa.
Meillä kaikki mittaukset merkattu pyöreästi 140 hujakoille.
 
39+3-neuvola takana. Tasan viikon päästä ois uus. En haluu mennä. En haluu enää nousta vaa'alle ja nähä tällasia lukemia. En haluu lähetettä yliaikakontrolliin. En ha lu a!

Nää tuntuu niin turhilta, kun kaikki ok. Toisaalta onpahan viikossa edes yks aikataulutettu meno. Ja jos näitä ei ois niin oisin varmaan huolesta mutkalla koko ajan.

Sf-käyrä ottanu laskusuunnaan, turvotus lisänny painoa, vauvan sykkeet siinä 132 kieppeillä. Tökittäessä hermostu ja nous päälle 155. Kuulemma hyvin kiinni ja hyvässä asennossa - ihan lähtökuopissa. Mutta niinhän se on ollu jo yli kuukauden...eli eipä paljon uutta.
 
Neuvola reissu heitetty. Ei mitään uutta ja ihmeellistä ja uusi aika ens viikon keskiviikkona. Toivottavasti ei tarvii sinne enää mennä. Neukka vaan toivoi malttia odotukseen. Myöhäistä, maltti on jo menny...:p
 
Täällö kans jälleen neuvola. Tältä viikolta siis ohi ja optimistisena varailin ensi viikolle mieluusti aikaa! :wink koko rahan edestä raskautta? Kuka tätä loppuaikaa nyt haluaisi hukkaan heittää? Parasta aikaa elämässä kun saa vain olla, kun ei mitään pysty tekemään... (sarkasmia)
Mutta positiivisia uutisiakin tuli, vauva on kuulemma hyvin tiukasti kiinni ja alhaalla. Olokin sen mukainen. Tähän asti olen saanut vaan terveiset että vielä liikkuu hienosti pää, mutta eihän se välttämättä edes kiinnity. Nyt siis kova luotto että lapseni on ymmärtänyt oikean suunnan elämälleen! :) *ylpeä äiti*
 
Eilinen neuvola takana. Olo oli kuin sirkuseläimellä kun pöydällä maatessa hoitaja kysyi saako harjoittelijat kokeilla vauvaa. Myönnyin ja hoitaja lähti hakemaan kahdesta muusta huoneesta harjoittelijoita huutamalla "haluatteko tulla kokeilemaan mahaa jossa on vähän vettä". Sieltähän tuli innostuneet harjoittelijat ja tuumivat miten oudosti vauva mahassa tuntuu. Viimeviikolla lääkäri jo lupasi käynnistää, mutta lähettivät sairaalalta takaisin kotia. Ensiviikolla sairaalaan uudestaan tarkistamaan lapsiveden määrä ja neuvolasta sanoivat, että tällä kertaa käynnistävät. En usko ennenkuin nään.
Viimeksikin oli tyttö hoidossa, koira hoidossa ja laukku pakattuna täyteen kaiken maailman suklaasoijajuomia synnytystä varten niin ei muutakun kotia.
Painoarvio nyt 3,5kg ja viikot 38+ AFI 7.
Tissitkin vuotaa kun viimeistä päivää. Olen hyvin lähellä että puhkaisen kohta itseltäni kalvot.
 
Muokattu viimeksi:
Viiminen neuvolareissu tehty. Rv 41+0.

Nyt poiketen aiemmista, kaikki ok-tuloksista, pissassa oli protskuja. :sad001 Ja turvotustakin on tullu nyt jonkun verran, painoa viime tiistaista +800g (vaatteissa eroa sen verran, et tänään oli sukkahousut farkkujen alla). Eli olotilat tarkkailuun vaan. Ei o onneks ollu muuta raskausmyrkytykseen viittaavaa. Toivotaan ettei tulekaan.

Maanantaiaamuna ois sitte aika KOKSiin yliaikaisuustarkistukseen. Sitten tietää taas lisää.
Tänään on kyl tuntunu lonkissa/häpyluussa ihan eri tavalla painetta, ku ennen. Ehkä poika alkaa nyt pikkuhiljaa olla tulon päällä. Pää oli kyllä vielä "irti" (:eek::p), mut tosi alhaalla.
 
Jaa niin unohdin mainita omasta neuvola käynnistä että minulle painoa oli tullut yli 2kg viikossa :D apua!!!
 
Joo no eihän taas mulla mikään menny putkeen... :confused: mulla oli perjantaina neuvola eli rv 39. Mulla olisi ollut aika 10.15 mutta olin kattonu et se olis 12. Th tuli eteisessä vastaan ja katto vähän ihmeissään, et sullahan oli jo aika. Olin ihmeissäni, et mitä ihmettä. No onneksi sai väliin järjestymään pienen lyhyen ajan mulle ja saatiin tsekattua kaikki kuntoon. :) hb oli noussu itsestään ihan sika hyvin ja steptotesti otettu. Paino oli noussu kilon viikossa, mut nyt tais jysähtää ne turvotukset sit. :confused: nyt varattiin uusi aika perjantaille 12, et oon oikeeseen aikaan paikalla. :grin miten voin olla näin hömelö?!?!? :sorry:
 
Iita, kyllä tää raskauskin pehmittää pään, saati vauva. Mut kiva kun sai nopeasti tsekattua noi jutut kumminkin.

Mä olen tuplatarkistanut noita kellonaikoja monesti, etten vaan mene väärään aikaan. Mut mä oon aina ollut vähän hömelö, niin tietää että pitää edes yrittää olla valppaana :happy:
Joskus sanoinkin, etten halua lasta kun sitten en muista yhtään mitään. Mut kuka välittää, vaikka tulisikin vauva-aikadementia? Kunhan muistaa perusjutut... Jotenkin.
 
Joo no itsekkin olen aina ollu tarkka, et oon ajoissa paikalla ja tarkistanu moneen kertaan, et monelta pitää olla. Nyt vaa tuntuu, et pää on lahonnu kokonaan tai muuten pehmentynyt ihan täysin. :confused: en haluu tietää mitä tästä tule jos tää pahenee, ku on vauva... äääkkk :confused:
 
40+3 neuvola takana ja lähete lähti ä-polille. Ens viikolla sit sinne jos ei mitään tapahdu. Muksun syke sitä samaa kun viimekski eli noin 130. Vesi hölskyy sekä mahassa että raajoissa. Turvotusta siis edelleen reilusti ja paino vaan nousee :/ mutta kun ei mitään muuta vikaa missään niin o do tel laan edelleen.
 
Meillä vauvan eka neuvola on jo tämän viikon perjantaina. Neuvolan täti soitti että onnea vauvasta, hän huomasi ipana-järjestelmästä. Sano että osaa olla odottamatta minua sinne ja voi jättää ya-kontrollin paperit kirjoittamatta.
Mutta huikee omistautumista neuvolantätiltä!
 
Meillä kävi neukkutäti tänään, likka nyt 5pv vanha. Oltiin saatu syntymäpaino kiinni ja ohitettukin jo! :) muutenkin asiat hyvin, mulla kohtu jo aikalailla entisellään..

Painoa neidolla nyt 3530gr, lauantaina kotiutuessa 3300gr. Syntymäpaino oli sen 3500gr.
 
Tänään oli se aika sairaalaan, ni luulin sen olevan hoitaja aika. Eipäs ollutkaan vaan lääkäri aika ja se oli se pelkopoli lääkäri vielä ni aivan loistavaa. :) jäi kyllä taas niin niin hyvä mieli käynnistä.

Katsotiin vauvan vointi ultralla ja nyt se painaa jo 3700g. :confused: muuten kehu pienokaista ja sano, et se voi vallan loistavasti. Asentokin on mitä parhain. Sitten tutki alhaalta ja sano et hiema on tapahtunut mut ei paljon. Olin edelleen auki vaan sormelle ja kohdunkaulaa jäljellä. No se si venytti kohdunkaulaa ja irrotteli niit kalvoja. Toimenpiteen jälkeen auki kahdelle sormelle. :grin sattu aika hitokseen, mutta tietää tarkoituksen ni pakko vaan kestää. :)

Jos tämä ei ala tällä viikolla omatoimisesti tulla, ni ensi maanataina käynnistykseen. :grin sanoi ettei itse ole paikalla, mutta tekee suunnitelman, joka sit pannaan täytäntöön.
 
Muokattu viimeksi:
Käynnistykseen mennään, ku oon viikoilla 40+3. Ihan kiva kyllä. :grin
 
Neuvola reissusta tulikin svo reissu. Vauva on ollu kovin vaisu ja Neukka ei meinannut saada kunnon sykkeitä doplerilla. Myöskin maha tuntui "kuivalta" että epäili vesien vähentyneen. Just tultiin kotia ja vauvalla kaikki hyvin ja vettäkin on. Lääkäri irroitteli kalvoja teki ihan saakelin kipeää ja löysälle kahdelle sormelle sisäsuu auki, kaulaa sentin verran. Että hyvät lähtökohdat olis käynnistyä.:)
 
Torakka ♡ Voikun se nyt siitä lähtisi. Kuullostaa kyllä kypsälle tuo kohdunsuun tila.. jospa! :) sitten vaan jos alkaa supistukset niin ensin vaikka vähän rivakampaa kävelyä ja sitten oikein rentona suihkussa vähän kyykky asennossa keinuttelet niin josko se avittas yhtään..vaikea noista tietenkään sanoa mikä oikeasti toimii ja mikä vaan sattumaa..
 
Nii se lääkärikin sanoi että rentoutuminen auttaa, mutta joillekkin liikkuminen antaa supistuksille voimaa. Pitää katsella auttoiko toi provosointi mitään. Lohdullista oli kuulla että jos kuitenkin pitää käynnistää nii paikat on otolliset, saattais onnistua vähemällä yrittämällä.
 
Takaisin
Top