Ultra- ja neuvola

Perjantaina olisi hedelmöityspoliklinikalla ultraus ja pientä jännitystä ilmassa :) varmaan ultraus tapahtuu alakerran kautta että saadaan selville oikea kasvupaikka.

Sent from my HTC One X using Vau Foorumi mobile app
 
Joskus_mamisku tsemppiä ultraan! Tuu heti kertoo mitä näky :wink
Mulla ultra ens torstaina, siihen tuntui olevan pieni ikuisuus.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Sen mitä kokee hedelmöityshoidoissa ennen ku saa raskaustestistä plussan on ollu yhtä helvettiä niin ei osaa vieläkään kuvitella tämän olevan totta, odottaa vaan sitä pettymystä pettymyksen jälkeen ku kuukautiset taas alkavat. Itsellä ei ole mitään mahdollisuutta saada lasta ilman lääkärien ja lääkkeiden apua. Jotenkin jo odottaa että ultrassa ei näy mitään ja taas palataan alkuruutuun odottamaan uusia hoitoja...
 
joskus_mamisku, mä niin tiedän ton tunteen.. Tää positiivinen testi löi jotenkin ihan ällikällä, että "mitä eikö se epäonnistunutkaan?!" Ja sit heti perään, et "koska se tulee ulos.." Jotenkin pitäis vaan relata ja olla edes puoli tuntia ajattelematta asiaa :) mut tästä toivottavasti alkaa se loppu elämän kestävä huolehtiminen :)
 
Joskus_mamisku tiedän niin tunteen... Jotenkin tuntuu niin mahdottomalta että tuolla masussa jotain ois kun muutenkin kaikki ollu enemmän ja vähemmän vaikeeta.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt sitten varasin ensimmäisen neuvola ajan, 17.6 sillon ois 8+2 viikkoja. Voivat ultrata tarvittaessa jos minusta siltä tuntuu :Heartred Nyt tää taas tuntuu asteen verran todellisemmalta!
 
Mulla ois eka neuvola 21.5 :) Viikkoja olis about 8. Tuntuu et kaikki raskauslaskurit sanoo ihan eri viikkoja ja laskettuja aikoja! :D Onko teidän miehet olleet halukkaita mukaan ekaan neuvolaan?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ilona: Ekan neuvolan suhteen mies ei ole intopinkeänä tulossa mukaan mutta sit ultra kyl kiinnostaa sitäkin :wink

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mun mies ei pääse ensimmäiseen neuvolaan töiden takia, mutta sanoin sille muutenkin, että ei välttämättä tarvitse sinne edes tulla. Sieltähän saa vaikka mitä lippua ja lappua kotiin vietäväksi, niin voi mieskin lueskella niitä kotona. :)
 
Mun mies oli ekassa raskaudessa mukana neuvolassa aina kun vaan pääsi, ja koki sen kyllä hyödyksi. Ehkä se konkretisoi asiaa miehelle hieman :)
Nyt toisessa raskaudessa mies saa kyllä olla kotona esikoisen kanssa kun mä käyn neuvolassa.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä mies on tulossa jokaiseen ultraan ja neuvolaan johon vaan pääsee. Hää oli mukana jokaisella hoitokerralla lapsettomuusklinikallakin. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin mies pyrkii tulemaan aina kun mahdollista, mutta aina ei työt pysty joustaa :sad001 Ens viikon ultraan onneksi pääsee mukaan, niin ei tarvi yksin jännitellä! :)
 
Meillä mies varmaan suurimmaksi osaksi on kotona esikon kanssa, juteltiin tosta ar-ultrasta että ovat likan kanssa ulkopuolella muun käynnin ajan ja tulevat sitten katsomaan ultran yhdessä. Ja toki muitakaan ultria mies ei suostu jättämään väliin :)
 
Tulin juuri ensimmäiseltä neuvolakäynniltä. Kävin ilman miestä, koska pienellä paikkakunnalla yhteiskäynti olisi ollut meistä vielä tässä vaiheessa liian paljastavaa. Terveydenhoitaja kurkkasi myös ultralla, kun kerroin, että on vielä niin epätodellinen olo ja niin vain siellä kaikki kuulemma näytti olevan viikkoihin nähden kunnossa ja sykekin löytyi. Jei! :)
 
Moi! Uusi kirjoittelija täällä. Kaksi luomuraskautta, ensimäinen kesken tammikuussa 2012 rv 5+2, toinen tammikuussa 2013 rv 5+3. Nyt tärppäsi ekasta inseminaatiosta, eilen plussa... + ja tänään uusi plussa.
Mä, eikä mieheni osata (vielä?) yhtään iloita koko asiasta kun pelkää, että tulee taas pihalle kesken...Ma varaan varhais(?)ultran hedelmättämyysklinikalta. Sanoivat vain, että jos olet raskaana, ilmoita tänne, ensimmäinen ultra heillä. Tiedä sitten, tarkottaako varhais- vai mitä ultraa. Kokemuksia? :)
 
Muokattu viimeksi:
HaaveenaPerhe: meillä ainakin alkuraskauden ultra lapsettomuusklinikalla. Ei kuulu meillä hoitosuunnitelmaan mutta enemmän kuin mieluusti ottavat meidät tarkastukseen. Ja itsekin oon onnellinen että oma lääkäri joka tietää meidän tilanteen tarkistaa onko kaikki kunnossa :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
HaaveenaPerhe: Onnea plussasta! joo, se on se alkuraskauden ultra. Nää plussan jälkeiset päivät on kyllä todellisia piinapäiviä. Itsellänikin ollut kaksi IVF plussaa, jotka tulleet alle viikon sisällä ulos. Ei millään pysty uskomaan, että tämä kerta voisi olla erilainen ja se pysyisikin sisällä.. Miehen kanssa just mietittiin, että ei tää pelko varmaan lopu ennen kuin se lapsi on sylissä.
 
Odottelen kutsua varhaisultraan, lähete on jo laitettu. Ensimmäinen neuvola on 3.6 eli rv 7-8. Pykälän sain huolta alaspäin kun CB:n digitaalisessa näkyi tänään enemmän viikkoja kuin tiistaina, jolloin viimeksi testasin. Haluaisin miehen tueksi kun se on paljon järkevämpi ja optimistisempi, mutta ulkomaankomennus saattaa kestää niin kauan, että joudun viikon 12 ultraankin yksin :sad001
 
Takaisin
Top