Ultra- ja neuvola

Tottakai samat tutkimukset tehdään ku ekassakin, enhän mä sitä epäillyt. Tässä raskaudessa joudun varmaan siihen sokerirasitukseenkin, kun oon yli 25.
Mut noi neuvolakäynnit varmaan riippuu vähän paikkakunnasta, koska oon mielestäni joskus kuullut ettei uudelleensynnyttäjän tarvii ihan yhtä usein käydä kontrollissa.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Toki varmaan juu riippuu käynnit paikkakunnasta. Mulla sokerirasitus tehtiin, koska painoindeksi oli yli 25, mut näissäkin voi olla eri käytäntöjä. Mä kyllä tykkään käydä neuvolassa, koska siellä saa puhua raskaudesta ja vauvasta mielin määrin, mitä ei välttämättä kukaan kotona tai kaveripiirissä alituiseen jaksa :wink
 
Meillä on nt ultra vapaaehtoinen. Ja se down synroomasta otetaan ne verikokeet rv9 kohilla. Meinaatteko te ottaa enemmän selvyyttä vai pelkkä ultra
 
Lissufin, välillä tiputtelew mutta ei paljoa niin toivotaan että on ihan harmitonta, teen alkuviikosta uuden digin toivotaan 3+ niin uskaltaa ehkä huokaista vähäsen :)
 
Minulla eka neuvola 16.5., jolloin omien arvailuideni mukaan noin 6+4. Aikaa varatessani sijaisterkkari lupaili, että tehtäisiin myös jo ultra, mistä olin kovin yllättynyt. No perjantaina sen näkee, lupailiko liikoja. :)
 
Vähänkö kiva :) toivottavasti pääset ultraan heti silloin kun mä joudun odottaa viikolle 11+ ennen kun meidän neuvolasta tulee se kutsu. Aaah tätä odotusta! ! Tuntuu niin pitkältä. ...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ultra tasan viikon päästä! Vähän on malttamaton olo, kun ei millään jaksais odottaa...Onneks viikko menee nopeasti :grin
 
Mulla eka neuvolakäynti ois 12.6 ja silloin ois noin 8+7 omien laskelmien mukaan laskettuna siis :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ois eka neukku 11.6. Eli viikol 9+1..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on ensimmäinen neuvolakäynti 28.5 eli kahen viikon päästä! SIllon mulla rv 8+5 :) Ultrasta en vielä tiedä. Toivottavasti ne ees kuuntelis sen vauvan sydänääniä sillon, että sais jotain elonmerkkiä maha-asukista! Tietääkö joku tästä paremmin? Kuunteleeko ne sydänääniä jo 9. viikolla ekassa neuvolassa?
 
Muistan keskenmenneessä raskaudessa että ei kuuntele ennen rv11-12. Riippuu tieten neuvolasta mut se on vaan syy ettei äiti huolestu jos vaikka ei löydykään.
 
Mulle sano et voi kuunnella, jos lupaan et en hypi seinille, jos ei kuulu. Välttis niit ei viel tolloi saa kuuluvii...

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on ultra jo ens viikon tiistaina eli 20.5! Sillon vasta 5+5, eli sydänääniä ei välttämättä kuulu, mut meen keskussairaalan naistentautien polille niin niillä pitäisi olla ainakin kunnon vehkeet. Neuvola on vasta 17.6. Näin, koska mulla on siinä välissä kolmen viikon loma ja olen reissussa. Toivotaan, että ultrassa näkyy jotain jo ens viikolla!!
 
Takaisin
Top