Ultraäänitutkimukset

Meilläkin kohtasi suru nt ultrassa, sikiö oli pienempi eikä sykettä enää ollut. Eli keskeytynyt keskenmeno. Olo on järkyttynyt ja surullinen. Surtava tämä menetys ja toivottava että vielä meille kolmas pieni suodaan.

Onnea muille loppuodotukseen ja toivottavasti saatte vauvat syliin:Heartred

Voi ei, onpa ikäviä uutisia ? Ja Nealin. Voimia paljon :Heartbigred

Voihan surku, täällä on tullut paljon huonoja uutisia nyt. Pahoittelut nt ultrassa km tuomioita saanneille! Itse olen sellaisella 50/50 mahdollisuuksilla mukana jompaankumpaan ryhmään (iloiset/surulliset) kaikki kai riippuu siitä miten tuolla masussa voidaan. Pienet hyytymävuodot eilen säikäytti sen verran ettei ihan olla luottavaisin mielin lähdössä nt ultraan parin viikon päästä enää. Yllätyksiä voi sattua toki! :)

Olen tosi pahoillani suru- uutisista
Silti haluan kertoa että
Me saatiin iloisia uutisia. Viikkoja vastaava pieni vauva polskutteli mahassa.
Kävin myös verikokeissa ja kahden viikon sisään kuulen tarkemmin vielä poikkeavuuksista ( on tai ei) ja saadaan myös tietää sukupuoli.

Olen tosi pahoillani suru- uutisista
Silti haluan kertoa että
Me saatiin iloisia uutisia. Viikkoja vastaava pieni vauva polskutteli mahassa.
Kävin myös verikokeissa ja kahden viikon sisään kuulen tarkemmin vielä poikkeavuuksista ( on tai ei) ja saadaan myös tietää sukupuoli.

Kävitkö Nereid NIPT:ssä vai ihan näissä normi seuloissa?

Kävitkö Nereid NIPT:ssä vai ihan näissä normi seuloissa?

Tälleen kahdeksannen kanssa en vielä oo oppinu noita termejä =D
Mutta siis niskaturvotusultra ja sit se verikoe josta katotaan kaikki mahdolliset poikkeavuudet mitä voidaan katsoa.

Nipt taitaa olla aika kallis, jossain yksityisellä lähemmäs tonnia jos en muista ihan väärin? Ottavatko he sellaisia julkisella puolella? Perus testit täälläkin otettu...odotan ultraa vielä, ja että tää kipu ja vuoto loppuisi. Mies tuli yöllä kotiin joten varmaan keskustellaan tänään mitä tehdään.

Perusseulat on tosiaan toi niskaturvotus, verikokeet ja sit ne muut arvot, mitä koneelle syötetään. Äidin ikä ja paino ainakin. Näissä vastauksen varmuus n 90% luokkaa.

Julkisella pääsee NIPT:iin tapauskohtaisesti, jos tuossa yhdistelmäseulassa häikkää tai takana jotain tiedossa olevaa kromosomipoikkeavuutta tms. NIPT on ”luotettavampi ”tulosten osalta, lähelle 100%.

Nipt taitaa olla aika kallis, jossain yksityisellä lähemmäs tonnia jos en muista ihan väärin? Ottavatko he sellaisia julkisella puolella? Perus testit täälläkin otettu...odotan ultraa vielä, ja että tää kipu ja vuoto loppuisi. Mies tuli yöllä kotiin joten varmaan keskustellaan tänään mitä tehdään.

Samaa mieltä Stellamom, kuin edellä kirjoittaneet. Varmasti pääset neuvolan kautta tsekattavaksi, kun vähän vielä liioittelee oireita ja huoltasi. Tässä tilanteessa se on täysin oikeutettua.

Toivottavasti tilanne rauhoittuu ja kaikki on kunnossa!

Tänään käyty alkuraskauden seulontaverinäytteissä. Ultraan vielä kaksi piiiiiiitkää viikkoa o_O

Meillä oli tänään ensimmäinen ultra ja rauhallisesti köllöttelevä sikiö löytyi sieltä :Heartpink

Nt oli 0.8 ja riskiarvio tullee postissa tämän viikon aikana.

Laskettu aika aikaistui muutamalla päivällä ollen nyt 8.4.

Niin onnellinen ja liikuttunut olo!

Noniin, nyt oli meilläkin nt ultra. Viikkoja 12+1 mutta vastas 12+3. Ei muuteta laskettua aikaa.
Takaseinäistukka, joka on osittain vielä kohdunsuun päällä, mutta nousee siitä varmasti kun kohtu kasvaa. Se ultraaja sano, että sillon tulee useimmiten vuotoja, jos on istukka kohdunsuun päällä. Mut onneks ei oo itellä tullut.

Liitteet

• IMG_2019-09-30_15-14-41.JPG
    IMG_2019-09-30_15-14-41.JPG
    33.8 KB · Katsottu: 31
Tänään käyty alkuraskauden seulontaverinäytteissä. Ultraan vielä kaksi piiiiiiitkää viikkoa o_O

Täälläkin kävin tänään seulontaverinäytteessä, mutta ultraan kolme viikkoa. Ikuisuus!

Mä oon yli 40 niin seulotaan tarkemmin koska riskit kasvaa ton iän jälkeen huomattavasti

Hippunen77 pakko kysyä että onko toi sun syntymävuosi vai otitko muuten vaan 77 nimen perään?

Noniin, nyt oli meilläkin nt ultra. Viikkoja 12+1 mutta vastas 12+3. Ei muuteta laskettua aikaa.
Takaseinäistukka, joka on osittain vielä kohdunsuun päällä, mutta nousee siitä varmasti kun kohtu kasvaa. Se ultraaja sano, että sillon tulee useimmiten vuotoja, jos on istukka kohdunsuun päällä. Mut onneks ei oo itellä tullut.
Tämä on yksi asia jota olen itse miettinyt, että olisiko mulla vuodon syy juuri tuo istukan paikka kohdunsuulla. Häiritsevää on ollut se että on kipuja myös. Ilman niitä olisin ehkä luottavaisemmin tässä. Mies on vakuuttunut että lapsella on kaikki ok, mä ja mun huono tuuri ei ole niin varma asiasta. Näin unta että kerroin äidilleni, ja se oli aivan haltioissaan. Nyt mietin että mitä jos en pääsekään kertomaan hyviä uutisia.. nt ultra olisi vasta ensi viikolla.

Takaisin