Ultraäänitutkimukset

Se on kyllä ihan huippu vuosi syntyä me 77 ollaan vaan niin valovoimaisia, upeita ja kertakaikkiaan vastustamattomia!
Ihana et en ole ainut vanhus täällä :Heartred
Monesko sulle tulee vai onko eka?

Ensimmäistä kovasti toivotaan. Takana kolme keskenmenoa viimeisen vajaan kahden vuoden sisällä. Siksi tässä niin tuskaisesta epätoivossa ryvetään, voiko tämäkään onnistua...
 
Päivitys tilanteeseeni. Valitettavasti mulle vuoto tarkoitti keskenmenoa. Kävin Naistenkliniikalla, ei ollut sykettä, mutta ei lähtenyt tyhjentymään. Kirjoitan enemmän asiasta kunhan tästä selviydyn...
Voi StellaMom, huomasin tilanteesi toisesta keskustelusta. Olen niin pahoillani :sad001 Pikaista toipumista ja uusia asioita kohti sitten, kun on sen aika :Heartred
 
Ensimmäistä kovasti toivotaan. Takana kolme keskenmenoa viimeisen vajaan kahden vuoden sisällä. Siksi tässä niin tuskaisesta epätoivossa ryvetään, voiko tämäkään onnistua...
Oletteko olleet jo niskapoimu ultrassa? Yleensä jos siellä on kaikki hyvin voi hiukan hengähtää helpotuksesta.
 
Oletteko olleet jo niskapoimu ultrassa? Yleensä jos siellä on kaikki hyvin voi hiukan hengähtää helpotuksesta.

Ollaan joo, ja kaikki oli hyvin. Kovin kiitollinen siitä. Ei silti juuri uskalla huokaista, silti voi käydä vielä huonosti, ihan koska tahansa.
 
Hei muuten te turkulaiset, kävittekö Virtasen Heikillä nt ultrassa? Mitä olitte mieltä? Ja ultrasiko alakautta vai vatsan päältä?
Mulle sanottiin viime raskaudessa neuvolasta, että se on vähän omalaatuinen heppu ja kuulee huonommin. Ja että tekee aina alakautta.
Menin sillon ihan paniikissa siihen ultraan, mut mun mielestä se oli ihan asiallinen mies :D ja kysyin että voisko tehdä vatsan päältä, niin suostui. En siis ymmärtänyt enkä ymmärrä vieläkään, että mistä moinen maine?
 
Hei muuten te turkulaiset, kävittekö Virtasen Heikillä nt ultrassa? Mitä olitte mieltä? Ja ultrasiko alakautta vai vatsan päältä?
Mulle sanottiin viime raskaudessa neuvolasta, että se on vähän omalaatuinen heppu ja kuulee huonommin. Ja että tekee aina alakautta.
Menin sillon ihan paniikissa siihen ultraan, mut mun mielestä se oli ihan asiallinen mies :D ja kysyin että voisko tehdä vatsan päältä, niin suostui. En siis ymmärtänyt enkä ymmärrä vieläkään, että mistä moinen maine?

Miä oon vasta menossa tiistaina. Ei mulla oo kyllä mtn vastaan vaikka tekiski alakautta. Kumpi vain on tarkempi ni sen parempi :)

Mut hyvä kuulla ettei oo ihan outo!
 
Mä en oo turkulainen, mutta tuota ultraa kommentoin sen verran, että itsellä tehtiin esikoisesta nt alakautta vuonna 2013. Toisesta muutama vuosi myöhemmin ja myös nyt tästä tehtiin vatsan päältä. Luulisin siis, että laitteet on ehkä kehittyneet, eikä tarvii sisäistä kuin varhaisultrassa.
 
Seinäjoki ultraa aina nt-ultran alakautta, koska on tarkempi. Nyt ultraaja katsoi, mitä näkyisi myös päältä. Viikot ja odottajan rasvakerros vaikuttavat paljon, minullakin kun oli vasta 11+2, oli tyyppi vielä tiukasti häpyluun alla piilosilla :)
 
Meillä tehtiin vatsan päältä nt, ja mulla tosiaan oli sillon viikkoja vasta 10+2..
 
Näköjään tässäkin vaan sitten paikkakunta vaikuttaa. :)
 
Aina tehty alakautta nt mutta myös ru. Äippäpolilla missä käyn ru:ssa ja seurannassa niin aina ultrataan alakautta.
Sillä tavalla saadaan myös katsottua onko kohdunsuun kiinni ja paljonko kanavaa.
 
Ekassa raskaudessa tehtii alakautta, ja tässä toisessa katottii mahan päältä.
Sano, et jos ei nää maahan päältä tarvittavaa, nii sitte alakautta kattoo.
 
Aina tehty alakautta nt mutta myös ru. Äippäpolilla missä käyn ru:ssa ja seurannassa niin aina ultrataan alakautta.
Sillä tavalla saadaan myös katsottua onko kohdunsuun kiinni ja paljonko kanavaa.
Mulla on äippäpolillakin taysissa tehty päältä. Käynnit on olleet vasta ru:n jälkeen tosin.
 
Mulla aina alakautta. Ihan syntymään asti. Ehkä oon erikoistapaus :p
Kummassakin raskaudessa. En tiedä johtuuko siitä että sillä saavat mitattua kanavanpituuden. Tai sitten mun arvet vatsalla haittaa näkyvyyttä niin paljon.
 
Mulla esikoisen nt-ultra (ja lähes kaikki muutkin ultrat) ultrattiin vatsan päältä. Nyt nt-ultra oli alakautta. Ultraaja vain totesi, että alakautta näkee paremmin. Vatsanpeitteiden määrässä tuskin on radikaalia muutosta tapahtunut parissa vuodessa o_O:grin
 
Täällä käyty nt ultrassa ja kaikki hyvin! Viikkoja nyt 12+6 ja sikiö vastasi juuri sitä. Kovin oli touhukas kaveri, pyöri ja hyöri ja heilutteli käsiään. Ultra tehtiin vatsan päältä mikä oli miellyttävä yllätys :wink
Riskiluvut normaalit ja niin matalat ettei aiheuta lisätutkimuksia. Rakenne ultra 2.12 ja siitä alkaa itsellä kohdunkaulan seuranta kun kaksi olen synnyttänyt ennenaikaisina ja ollut useita viikkoja sairaalassa makuutuksessa.
 
Täälläkin ultra takana, kaikki hyvin. Olen vieläkin jossain pilvilinnoissa eikä tule työnteosta mitään :joyful: Miten sen kyytiläisen näkeminen onkin niin liikuttavaa? Ja nyt etenkin sykkeen kuuleminen sai kyllä silmät kyyneliin molemmilla. LA aikaistui parilla päivällä, vesseli oli kyllä mielestäni aika pitkä, 57mm.

Helsingissä ainakin otettiin mahan päältä, olin kyllä varautunut alaultraan, joten kiva ylläri.
 
Takaisin
Top