Ultraäänitutkimukset

Täälläkin ultra takana, kaikki hyvin. Olen vieläkin jossain pilvilinnoissa eikä tule työnteosta mitään :joyful: Miten sen kyytiläisen näkeminen onkin niin liikuttavaa? Ja nyt etenkin sykkeen kuuleminen sai kyllä silmät kyyneliin molemmilla. LA aikaistui parilla päivällä, vesseli oli kyllä mielestäni aika pitkä, 57mm.

Helsingissä ainakin otettiin mahan päältä, olin kyllä varautunut alaultraan, joten kiva ylläri.


Miten muualla vaihdetaan laskettua aikaa? Täällä pitää muuttua viisi päivää, että vaihdetaan. Esikoisesta oli heittoa kolme päivää, niin ei muutettu. Siinä vaiheessa se ärsytti, kun piti mennä käynnistykseen, vaikka ei siinä muuten toki mitään.
 
Käsitin, että tässä ekassa julkisessa ultrassa määritetään se tarkka LA ja aiempi LA on vain arvio, vaikka se perustuisikin säännölliseen kuukautiskiertoon. Tätä ei enää muuteta, näin sanoi kätilö.

Aivan superisuuria eroja kyllä näissä käytännöissä kuntakohtaisesti, saamme huomata jälleen kerran. Olisiko ehkä syytä yhdenmukaistaa?

Ja täällä tosiaan pitää odottaa koko sikiöseulonnan tuloksia kirjeenä kotiin. Edelleen se tuntuu ihan uskomattoman vanhanaikaiselta ja ennen kaikkea hitaalta. Muualla taas ultrassa kerrotaan kaikki tulokset ja toisaalta jossain mennään verikokeeseen vasta ultran jälkeen. Mikähän näissä eroavaisuuksissa on ideana?
 
Täällä pitää myös heittää viidellä päivällä ennen kuin lähdetään vaihtamaan laskettua aikaa. Minullakin heitti esikoisesta neljä päivää, mutta ei lähdetty muuttamaan :)
 
Meillä oli eroa neljä päivää ja muutettiin sen verta. Mun ymmärtääkseni se on juuri nt-ultra joka määrittää lasketun ajan ja sitä ennen on vaan neuvolan arvio. Pääkaupunki seudulla siis asustelen.
 
Meillä pitää menkoista laskettuna heittää 5pv jotta laskettua vaihdetaan.
Tämäkin vaihtelee selvästi alueittain.
 
Käsitin, että tässä ekassa julkisessa ultrassa määritetään se tarkka LA ja aiempi LA on vain arvio, vaikka se perustuisikin säännölliseen kuukautiskiertoon. Tätä ei enää muuteta, näin sanoi kätilö.

Aivan superisuuria eroja kyllä näissä käytännöissä kuntakohtaisesti, saamme huomata jälleen kerran. Olisiko ehkä syytä yhdenmukaistaa?

Ja täällä tosiaan pitää odottaa koko sikiöseulonnan tuloksia kirjeenä kotiin. Edelleen se tuntuu ihan uskomattoman vanhanaikaiselta ja ennen kaikkea hitaalta. Muualla taas ultrassa kerrotaan kaikki tulokset ja toisaalta jossain mennään verikokeeseen vasta ultran jälkeen. Mikähän näissä eroavaisuuksissa on ideana?


Apua! Pitääkö oikeasti odottaa niitä tuloksia kotiin asti kirjeellä ja stressata sitä onko kaikki kunnossa :sad001 uskomatonta, tulis edes nettiin kantaan tai omahoitoon tms!
 
Mulla tuli omapostiin (vai mikä nyt onkaan) samana iltana tulokset kun nt-ultrassa kävi.
 
Hei muuten te turkulaiset, kävittekö Virtasen Heikillä nt ultrassa? Mitä olitte mieltä? Ja ultrasiko alakautta vai vatsan päältä?
Mulle sanottiin viime raskaudessa neuvolasta, että se on vähän omalaatuinen heppu ja kuulee huonommin. Ja että tekee aina alakautta.
Menin sillon ihan paniikissa siihen ultraan, mut mun mielestä se oli ihan asiallinen mies :D ja kysyin että voisko tehdä vatsan päältä, niin suostui. En siis ymmärtänyt enkä ymmärrä vieläkään, että mistä moinen maine?
Mä oon myös ollut tyytyväinen hänen työhön ja hän on yks alan parhaista osaajista. Eikä oo niin kovakourainen kun naiset joskus. Mut olen myös kuullut että jotkut ei tykkää ja et olis outo.
 
Hei muuten te turkulaiset, kävittekö Virtasen Heikillä nt ultrassa? Mitä olitte mieltä? Ja ultrasiko alakautta vai vatsan päältä?
Mulle sanottiin viime raskaudessa neuvolasta, että se on vähän omalaatuinen heppu ja kuulee huonommin. Ja että tekee aina alakautta.
Menin sillon ihan paniikissa siihen ultraan, mut mun mielestä se oli ihan asiallinen mies :D ja kysyin että voisko tehdä vatsan päältä, niin suostui. En siis ymmärtänyt enkä ymmärrä vieläkään, että mistä moinen maine?
Mä oon myös ollut tyytyväinen hänen työhön ja hän on yks alan parhaista osaajista. Eikä oo niin kovakourainen kun naiset joskus. Mut olen myös kuullut että jotkut ei tykkää ja et olis outo.
 
Voi ei, niin surullista lukea kaikkien teidän menetyksistä jotka koki keskenmenon. :Heartred Otan osaa ja voimahaleja :Heartred Me käytiin tänään ekassa ultrassa ja terve yksi sikiö näkyi. Oon nyt illalla itkeny sitä että meiän ryhmästä niin moni joutu kohtaamaan surun ja miten koskettavaa että juuri meiän vauvan oli tarkotus elää. Yhtä hyvin meiän vauva olis voinu olla yksi suru-uutisista, mutta hänen oli selvästi tarkoitettu elää. :Heartred

Jotenki ultra toi paljon uusiakin tunteita pintaan. Jännitti tosi paljon mennä ja olisin eksyny sairaalassa monesti jännityksissäni ilman miestä. Jännitti kokea ultra ensimmäistä kertaa ja saada tieto siitä onko kohdussa elämää. Helpotus oli suuri kun löytyi vahva syke ja vauva joka nukkui ja liikkui. :Heartred Viikot vastas täsmälleen omia arvioita eli 20.4. LA ja nyt 12+2. Tehtiin onneks mahan päältä ultraus!

Illan mittaan purkautui lisää tunteita. Juhlittiin kakkukahveilla miehen kanssa ja ostettiin ensimmäinen vaate vauvalle. Iltapalalla katsoin bodyä ja ultrakuvia ja itkin sitä ihmettä että meille on tarkotettu vauva ja tämä ihminen on nyt tulossa maailmaan. :Heartred Ja surua teidän äitien puolesta ketkä menettivät elämän alun. :sad001
 

Liitteet

  • 770911D7-6B55-4C7A-A7E4-DD024A7D87FE.jpeg
    770911D7-6B55-4C7A-A7E4-DD024A7D87FE.jpeg
    30 KB · Katsottu: 15
Muokattu viimeksi:
Pari tuntia nt ultraan, jännittää ihan älyttömästi :confused: ei käyty missään varhaisultrassa ja neuvolassa ei vielä 9+4 halunnut hoitaja yrittää kuunnella sydänääniä, ettei tule turhaa stressiä jos ei vielä olisi löytynyt... nyt pari viikkoa oireet vähentyneet huomattavasti, menossa 12+6, ei huomattavaa vatsan tai rintojen kasvua, toki ylipainoa on ihan reippaasti eli tuskin heti näkyykään muutoksia...
Kauhesti pelottaa jos onkin mennyt kesken
 
Pari tuntia nt ultraan, jännittää ihan älyttömästi :confused: ei käyty missään varhaisultrassa ja neuvolassa ei vielä 9+4 halunnut hoitaja yrittää kuunnella sydänääniä, ettei tule turhaa stressiä jos ei vielä olisi löytynyt... nyt pari viikkoa oireet vähentyneet huomattavasti, menossa 12+6, ei huomattavaa vatsan tai rintojen kasvua, toki ylipainoa on ihan reippaasti eli tuskin heti näkyykään muutoksia...
Kauhesti pelottaa jos onkin mennyt kesken

No ihan turhaa panikointia :smiley-ashamed004
Siellähän olla köllötteli ja kaikki näytti kätilön mukaan normaalilta, la siirtyi kolmella päivällä eli ollaankin nyt vasta 12+3
 
Me saatiin ei-niin-hyviä uutisia ultrassa. Niskaturvotus oli 4,4mm ja saatiin suoraan sen takia lähete Naistenklinikalle maanantaiksi. Siellä lääkäri ultraa, käsitin että katsoo myös yhdistelmäseulan tulosta jos se on valmis ja keskustellaan eri näytteiden otosta. Valmiiksi tiedän, että otan ensin NIPT:in ja jos se hälyttää, niin tarkemmat näytteet.

Ihan kauhea olo. Pieni kaveri siellä polskutteli reippaana, ja kaikki muu oli hyvin, sydän sykki hienosti. Hän vastasi kaksi päivää isompaa, eli 12+2. Nyt sitten pelätään, vaan ei oikein tiedetä mitä?! Downin syndroomaa? Vai sydänvikaa, se on jopa pelottavampi ajatus. Vai jotain muuta todella vakavaa. Tuntuu että pää saattaa hajota tässä viikonlopun ja tulevien viikkojen aikana.IMG_20191011_103257.jpg
 
Hurjasti voimia! On varmasti rankka viikonloppu edessä, kun mielessä pyörii vaikka mitä :Heartred
 
Voimia catherine! On kyllä todella raastava tilanne. Kunpa viikonloppu menisi nopeasti ja saisitte jotain lisätietoa tilanteesta jo ma.

Sehän tässä on vielä niin hurjaa, että riskeistä ja hälytyksistä huolimatta kaikki voikin mennä hyvin, tai sitten vaikka kaikki pitäisi olla hyvin, voikin lopputulos olla pahin mahdollinen.

Lämpimiä ajatuksia sinne teille!:Heartred
 
Eilen oli NT-ultra. Kyllä innostus oli kova kun siellä jotakin näkyi. Kätiön oli vaikeaa löytää sikiötä alussa ja säikähdin jo. Minulla on kohtu taakse kallellaan, joten sikiö oli kovin piilossa ja jouduttiinkin tekemään alakautta, jotta saatiin tarvittavat mitat. Kaveri siellä pyöri tosi kovasti ja oli lähes koko ajan selkä "kameraan" päin. Koko touhussa kesti melkein 45 minuuttia. Lopulta saatiin tulos 0.78 ja 47 mm. Nyt sitten odotellaan seulan tuloksia viikon verran...
 
Mä en oo saanut omia seulan tuloksia vieläkään, mutta ei kai siellä mitään ihmeellistä ole kun ei ole kukaan soitellut perään..

Voimia paljon catherine ja toivotaan että on väärä hälytys. :Heartred
 
Mä en oo saanut omia seulan tuloksia vieläkään, mutta ei kai siellä mitään ihmeellistä ole kun ei ole kukaan soitellut perään..

Voimia paljon catherine ja toivotaan että on väärä hälytys. :Heartred
Milloin sulla oli ultra? Mulla kun oli maanantaina niin samana perjantaina tuli kirje kotiin. Mut tosiaan kai sieltä soiteltaisiin perään, jos jotain olisi.
 
Takaisin
Top