tyttö vai poika toiveessa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mytty_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jännä juttu miten sen äitinä voikin tuntea vaistollaan kumpi on tulossa. Itselläni kolme tyttöä ja jokaisesta tiesin varmasti että tyttö tulee vaikka masut oli ihan erilaisii.
Nyt neljäs raskaus ja vahva tunne:tyttö tulee!! Katsotaan!
Vaikka tässä tyttöjä löytyy niin ei sen oo mitään välii kumpi tulee!!
Mä en ihan ymmärrä miksi toivoo jompaa kumpaa kun kumpikin yhtä rakas ja odotettu!!Tai itse en voi tajuta että on ootettu vaiks poikaa ja tyttö tulee. Sehän on tavallaan pettymys,myöntäkää!!!

Meni vähä yli mun ymmärryksen.. mulla on kaks tyttö ja haluaisin myös pojan.. jos saan ultrassa tiedon kumpi on niin mä lyön pääni pantiks että en pety kunhan lapsi on terve ja tulee maailmaan.. ei se mun mielestä väärin oo toivoa ja ajatella?

Meillä tosiaan 4 tyttöä ja viides tulossa, toiveena poika. Edellisen kanssa olin 100 varma että poika tulee mut kuinkas kävikään tyttö saatiin ja enpä olisi muuta halunnutkaan❤️ en ole pettynyt! Jokainen lapsi on rakas ja haluttu eikä sillä mitään väliä mitä jalkojen välissä on! Vaikka olisi tulossa tyttö vaikka siitä pojasta haaveilemme niin enpä pettynyt olisi... Rakas on vaikka olisi sukupuoleltaan määrittelemätön...

hehe, mun mielestä tytön tai pojan toivominen on vähän samaa ku että toivoo raskautuvansa tietyssä kuussa tai saavansa tietyn vuodenajan vauvan :) toivoa saa ja tällasia asioita on mukava ajatella , suunnitella , haaveilla - mutta tärkeintä on että se vauva sieltä tulee , mihin vuodenaikaan tahansa ja kumpaa sukupuolta vain.. :Heartred:smiley-angelic003

Mulla oli ekassa tunne et tyttö. Sit vaihtu just ennen ultraa pojaksi mut kun kysy vastattiin silti tyttö vaikka selvä tunne pojasta ja poika sieltä tuli :D toivoisin tyttöä että ois tasan kotiolot ja pääsisi ostaa ihania juttuja ja hiuksia laitella jne... Mutta kyllä poikakin on hyvä nii kaveri toiselle. Mutta kaksoset on myös haaveena :D

Mulla ei oo kyl mtn oloja suuntaan tai toiseen... Onpa kiva kuulla et täällä on muillakin kaksos haave;) semmonen löytys täältäkin ja ihan kiitettävä "sukurasite" kaksosiin löytyy kans;)

Täälä myös sukurasite kaksosiin luojan kiitos niin ei oo käyny! Nähny liian monta kertaa että toinen ei selvinny hengissä.. :(

Myyty voi:( meillä on vaan hyvä kokemuksia kaksos raskauksista/synnytyksistä ok olihan ne kuulemma rankempia... Suvusta löytyy yhdet kolmosetkin ihan luomuna siis...

Itse mietin että ei onneksi ole suvussa kaksosia kun meille riittää se yksikin.. :) mutta sitten muistin, että onhan isän veljellä kaksoset mutta ovat vain niin erilaiset ettei sellaisiksi osaa mieltää..

Minäkin "hulluna"" välillä haaveilen kaksosista. Riskit on olemattomat, paitsi maaginen 30v saavutettu :p ainoot kaksoset mitkä löytyy suvusta on äidin pikkuserkulla.
Ja myönnän haaveilleeni syntymäajasta, ei loppuvuonna :rolleyes::grin

Meillä mies on kaksonen ja hänen äitinsä on kaksonen. Mutta kaksosuus periytyy käsittääkseni äidin puolelta niin se ei lisää riskiä. Oma ikä (37) sitä lisää ja aattelinkin että kun näin vanhana vasta tähän hommaan pääsee niin oishan se näppärää saada kaks kerralla. Mut olen iloinen siitä yhdestäkin alkiosta joka nyt on kohtuun kiinnittynyt. Kyllähän kahden kanssa olisi varmasti ensikertalaisella tekemistä. Vaikka miehen äiti on omat kaksosensa kunnialla aikuisiksi kasvattanut alusta asti yksin kun isä ei ollut kuvioissa. Olen kyllä siitä hänelle hattua nostanut!

Juu kaksoset periytyy äidiltä:) mulla on veljet kaksoset, ja liuta tupla serkkuja ja tätejä/enoja ja tosiaan tripla serkut;) kaikki tulee äidin puolelta...

Kuinka pitkälle olette ajatelleet tyttöö ja poikaa. Tyttöjen kanssa on tyttöjen jutut ja shoppailu aikuisuuteen saakka joka on kokemuksesta todella yhdistävä tekijä. Mitä murrosikäisen pojan/aikuisen kanssa olette tehneet?

Tätä voisi melkeinpä lähestyä toisesta näkökulmasta, siltä isän puolelta... Ei sillä voihan isä tehdä "poikien juttuja" tyttöjenkin kanssa ja näin, mut ehkä se kytkös mikä on isällä ja pojalla, niinkuin äidillä ja tyttärellä on jotenkin eri kuin äidillä ja aikuisella/ teinillä pojalla tai isällä ja aikuisella/teinillä tyttörellä? Mitä luulet?
Ainakin kun katselen omaa miestä tyttöjen kanssa niin kyllähän se on kovin ihanasti mukana prinsessa leikeissä mut selkeästi ulkona elementistään, lainatakseni miedän 5-v tyttäreni sanoja "isi ei osaa":D
Mä en kyl meinaa anteeksi pyydellä sitä et haaveilen pojasta (vuosien päästä aikuisesta miehestä) näiden 4 tytön jälkeen! Pettynyt en myöskään meinaa olla jos tuleekin tyttö! Asia millä ei ole mtn väliä...

Nimenomaan nyt tarkoitin äidin
näkökulmasta.
Mul on 20,18 ja 12 tytöt(nyt tulossa neljäs) ja meillä on ollut tasaisesti lapsuudesta asti äiti tytär suhde mahtava haasteista ja vaikeuksista kovista huolimatta. Shoppailu on ikuisesti asia minkä kautta voi ainakin pitää ihanat välit monimutkaisiin tyttö teineihin/aikuisuuden kynnyksellä oleviin joiden kanssa muuten olisi hankala keksiä yhteistä tekemistä. Ja kun tuntee naispuolisen ajatusmaailmankin. Eli johtopäätökseni että mun on vaan vaikea aatella mitä murroikäisen aikuistuvan miehen alun kanssa puuhailisin?mitä hän äitin kaa haluu tehdä....
Voi saati kun nuoret naiset suunnittelee lasta... ja tästäkin voi jutella!ihanaa!!! mustahan tulee mummi. ❤ Ja luultavasti saan moonta lastenlasta kun tyttöjä on....toivotaan!

Muokattu viimeksi:
No shoppailusta en itse juurikaan välitä... Metsässä sompaillaan lapsien kanssa, marjastetaan ja sienestetään, pihaa hoidetaan, harvoidaan, tehdään lumitöitä tms, kaikkea mitä voisin nähdä itseni tekemässä myös pojan kanssa... Ja mitä aikanaan lapsen lapsiin tulee niin uskon että miehetkin osaa lapsia tehä, onhan munkin miehelle tulossa jo viides:D
Mietin omaa äitiä(ja isää) meidän lasten kansaa meitä 2tyttöä ja 2poikaa ja kyllähän me tehtiin asioita yhdessä koko perheen voimin pitkälle teini ikään...

No hyvä että on tekemistä kun tuo yhdessä tekeminen jää nykyään niin taka-alalle ja vähäĺle suurimmalle osalle kaiken keskellä. En mäkään tosta shoppailusta välitä mutta se on oiva varma kiva nuorelle kun muuhun nuoret naiset eivät oikein lähde!
Lapsi iässähän toki tehtiin just kaikkee yhdessä ja paljon!!

Kohta varmaan saan kakka myrskyn niskaan mut tehtiin just miehen kaa sormus testi ja se povas meille sitä poikaa samaa tekee kiinalainen syntymäkalenteri... Uskokoon ken tahtoo:p

Me toivottais poikaa, mutta aika varma on, että tyttö tulee. Koska miehellä on tyttö mun kanssa ja sen veljillä on tyttöjä. :D

Takaisin