Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan

Aaa, mä en oo saanutkaan sellaisia, eri käytännöt varmaan sit. Multa otettiin neuvolassa paikan päällä virtsasta proteiinit ja sokerit ja sain sen käsityksen että sama toistuis joka kerta.
 
Meillä kans otetaan joka kerta virtsanäyte. Ja itsepalvelumeiningillä eli ite tikutetaan ja syötetään siihen lukukoneeseen. Tuloslappu kiikutetaan neuvolatädille.
 
Mie joudun antaa myös joka neuvolakäynnillä pissanäytteen. Lisäksi tänään oli labraan vietävä juurikin tuo aamupissanäyte samalla kun verikokeet otettiin.

Miten muuten siihen neuvolan näytteeseen pitää varautua? Siis aamupisu ei tartte olla, mutta kauan pitäisi olla ollut rakossa ja saako olla aamupisu jos aamulla neuvola?
Ite oon meinaan niin huono pissaamaan aamusin etten välttis saa tiristettyä neuvolassa jos oon aamulla jo kotona käyny pissalla :D
 
Mulla oli työaikataulujen vuoksi ekassa raskaudessa lähes aina aamuneuvola ja mä en olis todellakaan saanut mitään tiristettyä, jos en olisi sitten säästänyt aamupissaani ja se oli kyllä välillä tuskaa. :wink Niiin tottunut on siihen, että saa aamulla heti mennä ihan ekana vessaan. Nyt seuraava neuvola on iltapäivällä ja se on mulle kyllä tuon kannalta niiin paljon helpompi, mutta en tiedä kyllä noista aikarajoista...
 
Mä oon kyllä välillä just käyny pissalla ja pari tippaa saanu tiristerryä siihen kippoon - silti on voitu näyte ottaa.
 
Miusta sillä ei ole väliä, että kauan se neuvopissanäyte on ollut rakossa. Ja pari tippaakin on aina riittänyt. :grin
 
Mulle sanottiin ekassa neuvolassa että pissanäytteeseen 2h virtsaamatta ja joka neuvolakerta otetaan pissanäyte. mutta jäi vielä vähän epäselväks että teenkö sen seuraavalla neuvolakäynnillä ennen sitä neuvolaa vai sen jälkeen vai miten..
 
Mulle sanottiin ekassa neuvolassa että pissanäytteeseen 2h virtsaamatta ja joka neuvolakerta otetaan pissanäyte. mutta jäi vielä vähän epäselväks että teenkö sen seuraavalla neuvolakäynnillä ennen sitä neuvolaa vai sen jälkeen vai miten..
Mulla sama ohjeistus :)
Mua käskettiin pissaamaan aina ennen omaa aikaa sielä neuvolan vessassa purkkiin ja sen kun jätän sen sinne pöydälle. Se th sit käy sen stixaamassa heti aluksi :)
 
Mulla sama ohjeistus :)
Mua käskettiin pissaamaan aina ennen omaa aikaa sielä neuvolan vessassa purkkiin ja sen kun jätän sen sinne pöydälle. Se th sit käy sen stixaamassa heti aluksi :)

Näin varmaan mullekin ohjeistettiin, mutta meni osa ohjeista ohi.. Sen vessan se näytti ja muistan että sano että se purkki jätetään sinne vessaan sinne merkitylle paikalla, mutta millon se käydäään jättämässä siihen jäi epäseväksi.
 
Näin varmaan mullekin ohjeistettiin, mutta meni osa ohjeista ohi.. Sen vessan se näytti ja muistan että sano että se purkki jätetään sinne vessaan sinne merkitylle paikalla, mutta millon se käydäään jättämässä siihen jäi epäseväksi.
Käy pissalla heti kun meet sinne niin ei varmaan kauheen pieleen voi mennä :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Fii
Tyhmä kysymys: jos on viikko 9+ jotain, kuuluuko silloin lukea vauvan kehityksen viikkoa 9? Vai peräti 10, kun sitä kohti menossa ja 9 on jo "täynnä"? :-D
 
9+0 alkaa kymmenes viikko, eli luetaan viikon 10 kehityksestä :) Niin ja "tyhmiä kysymyksiä ei olekaan" :wink
 
Ai kiitos nakari!! Mä oon tyytyväinen ;-) Jotenkin hämäävää silti oli mulle..
 
Ei pidä paikkaansa että 8h säilyy pissa huoneenlämmössä! Mulle vasta labrassa sanottiin et 30min huoneenlämmössä ja useampi tunti jääkaapissa. Näin ainakin sillon jos ei oo niitä putkiloita vaan pelkkä purkki.

Yleensä pitäs olla 4h pissa mikä neuvolassa annetaa/ sinne viedään.
 
Lähihoitajana voin kertoa että jos on se virtsaputki, missä se säilöntäaine on niin kestää päivän huoneenlämmössä. Jos pelkkä purkki niin se on toimitettava samantien labraan tai säilytettävä jääkaapissa. :)
 
Tyhmä kysymys: jos on viikko 9+ jotain, kuuluuko silloin lukea vauvan kehityksen viikkoa 9? Vai peräti 10, kun sitä kohti menossa ja 9 on jo "täynnä"? :-D

Hei mää oon ihan samaa miettiny :D ihmettelin kun aina tulee sähköpostiin vau.fi että viikko 10 alkaa vaikka oli vasta 9+0 aattelin että olin ite möhliny jotenkin päivien kanssa. :wink Hyvä siis että kysyit niin minäkin sain vastauksen tähän pohtimaani "epäkohtaan".
 
Täälläkään ei puhuttu pissanäytteestä mitään. Eilen kävin vaan niissä labroissa. Ehkä sitten eka neuvola käynnillä ohjeistetaan siihen pissimiseen :D
 
Hei osaako joku sanoa, miten seulonnan pitäisi näkyä kanta.fi:ssä? Kävin antamassa verinäytteen ja nyt kun olen katsellut tuloksia, niin aloin ihmetellä kun siellä ei ole pyydetyissä tutkimuksissakaan S-Tr1Seul, jonka kuvittelin olevan sen kehityshäiriöiden seulonnan. Mulla on vain S-ÄITSEUL. Ei kai mulla nyt puutu tuolta lähetteistä jotain mitä pitäis olla? Kävin lauantaina, joten luulisi, että pian alkaisi tulla loputkin tulokset?
 
Takaisin
Top