Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan

Mullon tämmönen kysymys ja varmaa liian aikasin mietin, mut kaikki jo kerran tai useemmin synnyttäneet ni mikä mahis on päästä synnyttää altaasee. Sairaala on TAYS. Onko siellä ees semmosta mahista? Ja muutenki ois kiva kuulla kokemuksia mahd. Luonnollisista synnytyksistä.

Mietin vaa vaihtoehtoja ja ku ei oo vielä ollu puhetta missää ni ihan ulalla et sitku menee synnyttää ni entä jos se allas on varattu vai pitääkse jotenki varata etukätee vai mite?

Kiitos jo etukäteen kaikille jotka viittii vastaa :)
Taysissa ei oo synnytysallasta, pelkästään sellanen, jossa voi lillua avautumisvaiheessa ja niitäkin vaan yks. Ite haluaisin kans hirveesti altaaseen synnyttään. Tietääkö joku, onko esim Hämeenlinnassa?
 
Merivesiväri, hämeenlinnassa on joku amme yhessä synnytyshuoneessa (synnytin ensimmäiseni sielä), mutta sillon mulle mainittiin, että ensisynnyttäjiä ei ammeeseen päästetä. Muutenkaan en nyt ole varma, että saako sieläkään ammeessa synnyttää vai onko vaan juuri avautumisvaiheeseen tarkoitettu. Luulen muutenkin, että sielä Tampereella on paremmat puitteet synnyttämiseen kuin täällä Hämeenlinnassa :)
 
Kiitos, Cherry, infosta :) Oon haaveillut Hämeenlinnasta lähinnä Taysin ruuhkien ja remontin takia, mut en sit tiiä tosiaan, onko siellä yhtään sen parempi.
 
Merivesiväri, hämeenlinnassa on joku amme yhessä synnytyshuoneessa (synnytin ensimmäiseni sielä), mutta sillon mulle mainittiin, että ensisynnyttäjiä ei ammeeseen päästetä. Muutenkaan en nyt ole varma, että saako sieläkään ammeessa synnyttää vai onko vaan juuri avautumisvaiheeseen tarkoitettu. Luulen muutenkin, että sielä Tampereella on paremmat puitteet synnyttämiseen kuin täällä Hämeenlinnassa :)

Juu en tajunnu aatella, että ei ensisynnyttäjänä sais :sad001 joo joissain sairaalissa ei saa synnyttää altaseen ku ei oo osaavaa henkilökuntaa, mutta joissain kuulemma mahdollista.
 
Taysissa ei oo synnytysallasta, pelkästään sellanen, jossa voi lillua avautumisvaiheessa ja niitäkin vaan yks. Ite haluaisin kans hirveesti altaaseen synnyttään. Tietääkö joku, onko esim Hämeenlinnassa?
Tajusin vasta nyt lukee ylemmän viesti :D voihan itku kun ei sitten onnistu :sad001
 
Mä olen lähdössä tässä keväällä Berliiniin. Olisi tarkoitus mennä suklaataloon käymään ja ostamaankin jotain herkkuja tuliaisiksi. Nyt aloin vaan miettimään, että uskaltaakohan niitä suklaakonvehteja nyt sitten syödä itte..? En tiedä yhtään onko Saksassa maitotuotteet kuinka hyvin pastöroitu. Ja siellä siis aikalailla myynnissä irtosuklaata, joissa ei mitään tuoteselosteita ole. Yritin tutkailla suklaiden valmistuksesta tietoa, että kuinka kuumaksi se suklaamassa kuumennetaan, kun maito on jo joukossa. Löytyi lähinnä infoa kaakaopapujen paahtamisesta ja kuumennuksesta... Mitenhän nyt tekisi?
 
En minäkään oo suklaata vältelly.. Eikös maitosuklaassa käytetä lähinnä maitojauhetta, ja se kyllä ok. Ja kyllä minäkin viime raskaudessa ryystin berlinissä ihan maitoa :wink en myöskään juustoja vältellyt..
 
Niin minäkin ajattelen, että Saksassa varmaan on turvallista syömisten suhteen. Kerran kun pääsee ihan oikeaan suklaataloon, niin vähän pistää kiukuksi, jos muut mässäilisi ja mä vaan saan tyytyä tuijottelemaan. Laitoin vielä Fazerille kysymystä tuosta suklaan valmistuksesta ylipäätään, että kuinka kuumaksi seos lämmitetään ennen tuotteen muotoilua. Kyllä mäkin haluan uskoa, että ihan turvallista suklaan syönti olisi.
 
Mäkin vetelin Tallinnassa käsintehtyjä suklaakonvehteja ja Mayasmok-kahvilan taivaallisia juustokakkuja. Vielä oon yhes koos :wink
 
Niin minäkin ajattelen, että Saksassa varmaan on turvallista syömisten suhteen. Kerran kun pääsee ihan oikeaan suklaataloon, niin vähän pistää kiukuksi, jos muut mässäilisi ja mä vaan saan tyytyä tuijottelemaan. Laitoin vielä Fazerille kysymystä tuosta suklaan valmistuksesta ylipäätään, että kuinka kuumaksi seos lämmitetään ennen tuotteen muotoilua. Kyllä mäkin haluan uskoa, että ihan turvallista suklaan syönti olisi.
Kerro mitä Fazer vastaa :)
 
En tiedä onko tästä ollut jo puhetta, mut onko jollain kokemusta vauvavakuutuksen hylkäämisestä ylipainon takia? Turva olis vakuutusyhtiönä.
 
Mää en saanu esikoisesta vauvavakuutusta syntymättömälle vauvalle kun bmi oli yli sen tietyn rajan. Op:sta kysyin ja tiesin sen menevän muittenki yhtiöitten rajojen yli nii en jaksanu alkaa ees hakemaan. Sitte ku poika synty hommattiin vakuutukset ja sama nyt tän tulevan kans.
 
En oo koskaan kuullutkaan moisesta ? Mulla bmi26 ja vakuutksen otossa ei pihuttu mitää n..
 
Kun hakee äitiysavustuksen, tarvitseeko liitteenä olla joko raskaustodistus tai Kelan oma lomake sv75 VAI molemmat. Kelan sivuilla vähän hämärästi asia esitetty enkä haluaisi viivyttää äitiyspakkauksen saapumista puutteellisella hakemuksella... :)
 
Luulisi että neuvolassa osaavat tässä auttaa. Sieltä sen raskaustodistuksenkin saa :) Vielä 6 päivää siihenkin virstanpylvääseen :P
 
Tinzu, en ainakaan muista lähettäneeni muuta kuin sen raskaustodistuksen.. Voithan kysästä vaikka kela-kertulta :)
 
Takaisin
Top