Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan

Olisi kyllä ihanaa tehdä isälle salaa joku isän oma paketti❤ Täytyy tosissaan harkita! Viimeksi, kun tultiin synnäriltä kotiin niin mies oli ostanu jotain (en muista mitä!) mulle ja tehnyt tietokoneella tervetuliais"kyltin", jossa oli nalle sydän sylissään ja teksti: "Tervetuloa kotiin rakkaat!" Itku tuli, kun tajusin samalla, että tässä sitä nyt ollaan, oikea perhe!❤
 
Mitä pidemmillä viikoilla ollaan, sitä epätodennäköisempää km on. Sykkeiden jälkeen (mulle ei ole prosenteista puhuttu) riskit pienenee huomattavasti ja rv12-13 jälkeen on jo melko lailla harvinaista. Silti koskaan ei voi olla varma, joskus sikiöt kuitenkin menehtyvät vaikka viikkoja olisi enemmän. Ittellä ainakin ekan kolmanneksen jälkeen mieli jotenkin rentoutui kummasti, sen verran vähän vauvoja menetetään myöhemmässä vaiheessa.
 
Minäkin askartelin esikoista odotellessa isyyspakkauksen. Lämmin oli vastaanotto eli voin suositella :happy: Nyt en taida enää viitsiä tehdä. Täytyy keksiä tällä kertaa jotain muuta...
 
Tällä kertaa en tosiaan tiedä mitä keksis.. Mieskin jää luultavasti kotiin neidin kanssa kun mie oon laitoksella vauvan kanssa. Eli ei oikein alkoa viitsis antaa. Jos jollain on hyviä ideoita niin tänne vaan :p
 
Vaaveli, olipa ihana ele mieheltä! :) Mun on tommonen jörrikkä joka ei romantiikasta juuri ymmärrä/perusta, tuskin mitään tuommosta kivaa keksis...
 
Esikoisen aikaan tein iskille isyyspakkauksen ja kaverit piti meille molemmille erikseen babyshowerit. Varpajaisia ei ollut, kun iski halusi olla meidän kanssa perhehuoneessa eikä lähteä juhlimaan. Kaverit tiesivät tämän, niin järjestivät juhlat ennen vauvan syntymää. Kyllähän nuo sikarit poltti ja rommit vetäs sairaalan pihalla, mut varsinaista juhlaa ei ollut.
 
Ja MIELESTÄNI koolla 80 ei tee yhtään mitään. Esikko kasvoi puolessa vuodessa 8 senttiä (1v-1,5v) ja siirtyi suoraan 74sta 86.

Meidän neiti 1v9kk on käyttänyt kokoa 80 viimeisen puolivuotta. :) Riippuu siis ihan lapsesta, kaikilla kasvupyrähdykset eivät tule samaan aikaan.
 
meillä myös koko 80 oli käytössä puoli vuotta! mun pari kaveria sanoi että ei kannata hankkia sitä kokoa ollenkaan. onneksi en kuunnellut niitä vaan ostin niitä kuitenkin :) jokainen lapsi kasvaa omaa tahtiaan.
 
mä tein esikoisen raskausaikana myös isyyspakkauksen, nyt en enää ajatellut :) ja mä ajattelen että tuo "äitiyspakkaus" Kelasta on yhtälailla molemmille muutenkin.
 
Vaaveli, olipa ihana ele mieheltä! :) Mun on tommonen jörrikkä joka ei romantiikasta juuri ymmärrä/perusta, tuskin mitään tuommosta kivaa keksis...

Tiedän tunteen. Mulla on kans tollane jörrikkä. Nyt ki ku totesin ettei se koskaan yllätä romanttisesti niin totesi vain että juurihan tänään kävi ostamassa lämpöpatterin ja asensi sen. :wideyed:
Itsehän ehkä tarkoitin jotain erilaista romantiikkaa mutta jokasella oma käsitys romantiikasta.
 
Mä kans ajattelisin et se äitiyspakkaus on nimestään huolimatta yhtäläi molempien. Eihän siinä äidille juuri mitään ole, vaan vauvalle..
 
Nakari, vauvallehan ne kaikki melkein on.. Eikös ollut jotain keskustelua siitä et pitäskö äitiyspakkauksen olla perhepakkaus tms? Miusta oli silti kiva tehdä miehelle isyyspakkaus, sielläkin oli bodyja ja tutti jne vauvakamaa :wink
 
Mä voisin kans tehdä isyyspakkauksen ja laittaa siihen sellaista mitä äitiyspakkauksesta puuttuu tai mikä edistää isän vanhemmuutta. Niinkuin vaikka tuttipullo ja sellanen manducan rintareppu. Ja peltorit, voin sit itekin lainata niitä kun on mun vuoro nukkua. :D
 
Mun sisko (lääkäri mut ei kyllä mikään gyne) ainakin sanoo, että siinä vaiheessa kun sydänäänet kuuluu niin keskenmenon riski on jo laskenut prosenttiin. :)

Meille sanottiin samaa yksityisellä alkuraskauden ultrassa viikolla 6+5, sydän löi ja lääkäri sanoi, että riskihän on aina, mutta nyt hyvin paljon pienempi. Olen antanut itseni olla varmemmalla mielellä kuin Esikoisesta, mutta emme ole kuitenkaan vielä kertoneet kuin parille lähemmälle ystävälle. Sitten seuraavan ultran ja sikiöseulonnan jälkeen sitten. :)
 
Ja juu, tällä kertaa voisin tehdä miehelle isyyspakkauksen! Esikoisesta en tehnyt.

Siihen sisällyttäisin ainakin synnytyksessä tarvittavat eväät niin pitkälle kuin suinkin, Esikoisesta niiden ostaminen jäi liian myöhään ja noh, niitä oli ihan liian vähän.
 
Eka neuvola tulevana tiistaina ja mä hokasin eilen, etten tiedä mun omaa alkupainoa! Tajusin nyt vasta punnita itseni ja vieläpä upouudella vaa´alla. Tämän reilun vuorokauden aikana painoni on heitellyt 3 kiloa! Mitä ilmoittaa alkupainoksi? Mitä todellista merkitystä on raskautta edeltäneellä painolla? (isoa mahakumpua ja rintojen kuppikoon suurentumista lukuunottamatta olen selkeästi hoikistunut)

RV 6+4
 
En usko, että tuo alkupaino on niin kamalan tärkeä, vaan enemmän merkkaa se, paljonko painoa tulee aina neuvolakäyntien välillä. Ja tuskin tuossa reilu kuudessa viikossa on tullut kovin kamalasti! Eikä mun mielestä sekään ole kaiken a ja o, kuinka paljon painoa kaiken kaikkiaan kertyy, vaan enemmänkin juuri se, ettei mitään äkkinäisiä painopyrähdyksiä tulisi. Toki olisi suotavaa omilla elämäntavoilla pyrkiä välttämään turhia liikakiloja. Joillain sitä painoa kuitenkin vaan kertyy, vaikka eläisi kuinka terveellisesti hyvänsä. Toisilla ei vaan kiloja kerry vaikka mässäilisi huolella. Voithan vaikka ilmoittaa tämän hetkisen painon miinus 2-3 kiloa, niin se on ainakin suuntaa antava ja pitää varmaan aika hyvin paikkansa?
 
Ei multa kysytty alkupainoa neuvolassa vaan käytiin puntarilla ja sen merkkasi siihen alkupainoksi (eli muutama ylimääräinen kilo siinä valmiiksi. :sad001 )..
 
Takaisin
Top