Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan

Mitäs se muuten tarkoittaa, kun näistä ennenaikojaan syntyneistä lapsukaisista sanotaan, esim että ikää 4 kk, korjattua ikää 2 kk?
 
Mitäs se muuten tarkoittaa, kun näistä ennenaikojaan syntyneistä lapsukaisista sanotaan, esim että ikää 4 kk, korjattua ikää 2 kk?

Tuo korjattu ikä lasketaan lasketusta ajasta. Eli kun alussa menee aikaa päästä edes samalle tasolle kuin täysiaikaiset vastasyntyneet lapset muuten, niin tietenkään kehitys ei ala ihan samaa tahtia jos tuosta synnytyksestä lasketaan. Siis jos synnytys on ollut vaikka viikolla 30 jo.
 
Eli olin rv12+5 nt-ultrassa, jossa crl mitta 75mm vastasi 13+3. Eli tosi iso?! Lääkäri sanoi vaan että mitta on iso, mutta ei muuta. Ite vaan olin niin keskittynyt siihe nt-tulokseen ja vauvan kuperkeikkoihin, etten tajunnut kysyä enempää! Nyt vasta jälkeenpäin aloin miettimään, että onko se niin iso et pitäisi huolestua..
Mulla ultrattiin kumminkin rv9+1 jonka mukaan sitten la määritettiin myös. Mutta nyt ei la lähdetty muuttamaan.
 
Muokattu viimeksi:
sjjs jännä ettei la:ta muutettu kun heitto kuitenkin viisi päivää! Meille ainakin sanottiin, että jos viisi päivää heittää suuntaan tai toiseen niin la muuttuu. Tuskin tarvii huolehtia vauvan koosta, on varmaan vaan saanut aijemmin alkunsa ja mitattu vähän väärästä kohtaa ysiviikolla. Tai sitten ottanut kiriä :)
 
Mäkin vähän ihmettelin ettei la muuttunut! Toivottavasti olis vaan joku kasvuspurtti.. :rolleyes:

Sulla on muuten sallahaa kiva blogi, kävin eilen lueskelemassa :)
 
Mulle tulee puhelimeen tulokset verikokeista missä on myös ne seulojen verivastaukset.. Ja pitää sit näyttää nt ultrassa ne verikoe vastaukset omasta puhelimesta .. niin teille jotka näki ne verikoe tulokset ennen nt ultraa niin älyääkö niistä mitään ku mulla pelottaa että tajuan niistä jotakin ja säikähän turhaan ku se lopullinenhan tulee vasta siitä ultrasta. Ehkä vähän pöljää mut oon niin semmonen murehtia ja hätäiliä ja pahinta pelkäävä ihminen et en kestä jos tajuan niistä verikoe tuloksista jotain ja sit mietin ja ressaan hulluna :'Ddd
 
Mamma96, mä en ainakaan ymmärtäny niistä verikoetuoloksista mitään. Yritin netistä ettiä ja jos oikein selvitin niin yhdistin ne huonoihin arvoihin (ja murehdin niitä huonosti nukutun yön yli) mutta ultran jälkeen kaikki olikin hyvin ja lopullinen tulos down riskistä jotain1:5000.
 
Fii no mä en ainakaan aijjo selvittää ja ettiä mut kuhan niistä pelkistä verikoe tuloksista ei ymmärrä mitään nii en enää kuumottele niitä tuloksia :'D
 
Anskimanski voi olla kyllä koko raskauden missä vaiheessa vaan ja vaikka koko raskauden ajan.. nivusissa, häpyluussa ja muutenkin lantion alueella.. mulla säteilee ne ainakin jalkaan jos joku issias hermo ikävästi jää puristuksiin. . Mulla ainakin nyt jo on aika karseat kivut ja nyt rv 12+1 saa nähä varmaan loppuraskaudesta enää kävelemään pääse :mad: Vaan lantio kyllä muutenkin jäänyt oudoksi ekan jälkeen ja nyt kolmas nii pahempina aina tulee nää :sad001
 
Ja vatsalihaksissa ne inhottavat repäisy kivut ainaki mulla kuhan on isompi maha niin kävellessä iha hirveitä :D en halua pelotella ei niitä kaikille tuu :)
 
Noku mulla tuntuu välillä tuolla alamahassa navan alapuolella semmosia "pistelyjä" tai "viiltoja".. en mä oikei osaa sitä kuvailla. Välistä sit tuntunu kans ihan tuolla alapäässäki ja nivusissa... kaikki on niin uutta ja ihmeellistä että kaikesta pitää kysellä :D
 
Anskimanski ihan normaaleita ainaki ihan varmana on mulla itellä ihan just samanlaisia :)
 
Pitää se itelläki kymlä koko ajan kysellä :'D aina huolettaa et mitä se tuo pistely oli ja mitä tuo vilhasu oli vaikka jo 3. Menossa :D niin äkkiä kyl mulla ainaki unohtuu nää raskauen aikasrt jutut :) Tai sit niitä ei halua muistaa :Dd:wink
 
Hahahaa :D pitäis melkein pitää kirjaa kaikista mahollisista tuntemuksista ja oireiluista nii tietää sit taas tulevaisuudes lisää tekee :P
 
Sitä mää just oon haaveillut ku löytys joku ihana raskauspäiväkirja nii ois kiva kirjoittaa kaikki ylös jos nyt on viimeinen nii saa muistella :) ja jos vielä tulee nii voi lukee sieltä et mitä kaikkee sitä olikaan :D
 
Mullon tämmönen kysymys ja varmaa liian aikasin mietin, mut kaikki jo kerran tai useemmin synnyttäneet ni mikä mahis on päästä synnyttää altaasee. Sairaala on TAYS. Onko siellä ees semmosta mahista? Ja muutenki ois kiva kuulla kokemuksia mahd. Luonnollisista synnytyksistä.

Mietin vaa vaihtoehtoja ja ku ei oo vielä ollu puhetta missää ni ihan ulalla et sitku menee synnyttää ni entä jos se allas on varattu vai pitääkse jotenki varata etukätee vai mite?

Kiitos jo etukäteen kaikille jotka viittii vastaa :)
 
Takaisin
Top