Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan

Jos on vakituinen työpaikka, niin saako pitää työpaikan puhelimen äitiyslomalla? Puhelinnumero menee ainakin hyllylle minua odottamaan, mutta entä luurit ja läppärit?
 
Jos on vakituinen työpaikka, niin saako pitää työpaikan puhelimen äitiyslomalla? Puhelinnumero menee ainakin hyllylle minua odottamaan, mutta entä luurit ja läppärit?

Riippuu varmaan työpaikasta. Meillä on saanu pitää kaiken elektroniikan ja numerokin on pysyny.
 
Tästä mun veriseulajutusta! Eilen tuli ultra-aika ja se on 3.2 eikä sanallakaan ollu verikokeesta ja ultraan on sen 2 viikkoa aikaa joten kaipa tää sit näin nyt vaan meni :)
 
Mulla ens maanantaina veri-ja pissanäytteet... Mietin nyt jo millä pystyn olemaan sen yön tai edes 4h käymättä vessassa. Käyn nukkumaan mennessä, yöllä herään 2-5 välillä vessaan ja vielä siellä 6-8 aikaan... Nyt tarvis sitten sinnitellä niin että herätessä kuuden aikaan saisin purkkiin sen vähintään 4h pidätyksellä... Apua :D
 
Mulla on ens viikon keskiviikkona ne labrakokeet. Mä saan kyllä aamupissanäytteen vaivatta, mutta sen jälkeen pitäisi saada juotua paljon ja olla oksentamatta, jotta labrassa pystyn antamaan toisen näytteen. (niistä kai tehdään eri tutkimukset tms, ja jälkimmäiseen riittää tunti taukoa vessasta) Oli pakko ottaa aamuun labra-aika töiden ja kilpirauhaskokeiden takia. No, herään aikaisin ja juon paljon ja toivon etten oksenna jotta kerkeää tulla reilussa tunnissa uusi vessahätä. Kaipa se hyvin menee. En kyllä halua että multa otetaan verta yhtään enempää kuin on tarve ja sen takia kieltäydyin eräästä tutkimuksesta.... Muutenkin oon niin heikolla ravinnolla ollu monta viikkoa ja normaalistikin jo yhden putken verikoe laittaa joskus pyörryttämään.
 
Nii millä viikoilla se np-ultra pitäis käyä? Mulla se on ens ke ja oon sillon rv11+4. Jännittää vaan ku tuolla ekassa neuvolassa ultrattiin kans ja sano et se ois pari päivää pienempi ku mitä kierto väittää. Neuvolan mukaan oisin tuollon np aikaa rv 11+1...
 
Mulla on nt-ultra 13+0. Ja labroihin voin mennä täs kahen viikon sisään millon vaan, pissanäyte pitää viiä vasta seuraavalle neuvolakäynnille 15+0 kun multa on tässä jo kerran katottu tulehuspissi.
 
Missä olis sellainen laskuri tai-mikä-sen-nimi onkaan, että näkisi, kuinka monennella viikolla on milloinkin...? Esimerkiksi juhannuksena, pääsiäisenä, tulevan isoäidin juhlissa jne.
 
Missä olis sellainen laskuri tai-mikä-sen-nimi onkaan, että näkisi, kuinka monennella viikolla on milloinkin...? Esimerkiksi juhannuksena, pääsiäisenä, tulevan isoäidin juhlissa jne.

Muistaakseni se oli raskauslaskuri.com mistä itte katoin alussa. Nyt oon vaan omaan kalenteriin joka täyden viikon merkannu nii ei tarvii enää netissä rampata sen takia :)
 
Mä käytän Pregnancy sovellusta tohon. Se on kalenterimallinen ja näkyy noi viikot+päivät. Siihen pystyy myös kätevästi merkkaamaan kaikki neuvolat, ultrat jne. :)
 
Mitä, mitä!? Mua ei ole ainakaan pyydetty missään vaiheessa jättämään virtsanäytettä(paitsi ekassa neuvolassa joulukuun lopussa). Verikokeet otettu tuossa menneellä viikolla ja np-ultra on 1,5 viikon päästä. Seuraava neuvola on helmikuun puolessa välissä ja vasta silloin pitää jättää 4h:n näyte! Täällä näin...
 
Meillä ei siis ollut pissanäytettä silloin ekassa neuvolassa taas lainkaan. :wink Vaan piti vasta verikokeiden yhteydessä viedä ja sitten seuraavassa neuvolassa pitää antaa. Joka kaupungissa nää menee ihan eri lailla. Ekasta lapsesta asuin eri paikkakunnalla, niin siellä vaan joka neuvolakäynnillä oli näyte.
 
Mun täytyy joka neuvolakäynnil jättää pissanäyte. Oon samaa mieltä nuskan kanssa eri paikois eri lailla.
 
Pissanäytteen ohjelappu kadonnut. Olikos se nyt niin, että näyte ei saa olla yli tuntia vanhaa (kun menee neuvolaan)? Sen tiedän, että näytteen pitäisi olla mielellään 3-4h rakossa kerryytettyä.
 
En osaa bobcat oikein auttaa kun tuonne labraan vietävä näyte otettiin siitä purkista putkiloon ja sitä sai kyllä kantaa vaikka koko päivän käsilaukussa... Eli aamupissasta piti ottaa ja se piti kyllä olla sen 4h vähintään ollut rakossa. Näissäkin ohjeet siis taitaa riippua paikasta ja menetelmästä millä se viedään perille.
 
Meillä joka neuvolan alussa pitää itse käydä testaamassa pissa, eli sellaisella tikulla kokeillaan että mitä arvoja näyttää.
 
Meillä viimeeks joka neuvolassa katottiin pissa. Ja välillä sai kiikuttaa näytteenottoon myös.
 
Mulla on Huslabin ohjeet, varmaan samat kuin sulla bobcat? Purkki ja kaks näyteputkea. Pyydetään toimittamaan mahdollisimman pian saman päivän aikana, mutta sanotaan että näyte säilyy 8 tuntia huoneenlämmössä. Voin skannata ohjeen jos tarvii :)
 
Kiitos Lettuhei, toi keltakansinen purkki ja kaksi näyteputkeä - niiden ohjeet mulla on. Muttei neuvolasta annettujen tavallisten valkoisten purkkien....
 
Takaisin
Top