"Tyhmät" kysymykset?!

Ei oo menny farkut jalkaan piiitkään aikaan. Plussauksen jälkeen alkoi turvotus ja mulla pelkkiä pillifarkkuja joten siirsin ne vaatehuoneen ylähyllylle odottelemaan parempia käyttöaikoja. Ei mahdu myöskään college verkkarit tai mitkään, vyötärönauha puristaa heti. Eilen kokeilin villapaitoja ekaa kertaa tänä syksynä, olin ihan varma et menee vielä kun on kuitenkin sellasii reiluja. No ei mee, hyvät naurut sain. :D ylttivät just ja just napaan asti.

Joo ei mullakaan oo mitään jakoo normihousuja vetää jalkaan. Monet omat paidatkaan ei enää mene ja ulkotakeista menee malliltaan mahaa suosivat, eli napit vaan yläosassa ja reilusti a-linjaisia. Onneks löytyy muutama takki joita voin nyt käyttää. Talvella joudun ehkä lainaa kaverilta sellasta tosi reilua villakangastakkia, jonka vyöllä köytän mahan yläpuolelta, etten näytä ihan säkiltä :) sama oli lainassa esikon raskaudessa.

Ulkoiluhousut ja muutamat sellaiset strech-legginsit menee vielä normaaleista housuista. Ja tietty sitten kotona nämä lökäpöksyt :) Töissä käyttelen joustavaa kangasta olevia mekkoja, mutta pitäisi varmaan ostaa jotain raskausmahalle sopivia sukkiksia, kun niissä tavallisisssa rupeaa se yläreuna rullautumaan mahan päältä tuonne alle ja painaa ikävästi. Sopivia paitoja mulla löytyy ns. normivaatteista varmaan ihan loppuun saakka, tosin aluspaitana olen jo ruvennut käyttämään näitä raskaustoppeja, kun ovat mukavan pitkiä ja vähän tukevatkin tuota massua. Talvitakki onkin sitten ongelma. Kokeilin tuossa takkejani ja vielä nyt mahtuvat juuri ja juuri kiinni, mutta ei ole liioimmin kasvun varaa. Löytyy kaapista kyllä yksi a-linjainen tekoturkki, mutta se on vähän turhan hieno ns. normikäyttöön, mutta kaipa se on jossain välissä vedettävä päälle, jos aikoo ulos päästä.

Joo mullakaan ei oo ollu enää syyskuun alun jälkeen normifarkut käytössä. Nekin,jotka meni noinkin pitkään oli stretsiä ja suht löysät vyötäröltä. Automatkoilla alkoivat vaan puristaa liikaa. Ulkoiluhousutkaan ei mee päälle kun olivat suht tiukat vyötäröltä jo ennen raskautta. Hiihtopuvun housuja en oo viel testannu, ne vois ehkä mennäkin. Paidat menee aika hyvin nyt kun antaa mahan jo näkyä :)

Kyllä minä käytän samoja farkkuja vieläkin... toisaalta minulla ei raskaus näy melkein yhtään, vaikka olenkin jo puolessavälissä. Olisihan se kivaa, jos raskaus näkyisi vähän paremmin, niin että se tuntuisi "todellisemmalta". :) Mutta kai se vatsa sieltä esiin pullahtaa ennemmin tai myöhemmin!Tosin äitini raskaudet eivät myöskään juuri näkyneet, taitaa olla perinnöllistä!?

Juu ei täällä kään mee enään farkut saatikaan muut vaateet enään päällä.. kaikki hupparit/paidat kiristää ja yhestä meni vetskari kin rikki kun laitoin sen päälle :oops: työpaidat S koosta oon joutunu nyt vaihtaa L ja XL ja 32 housuista oon vaihtanu nyt 38 kokoon :eek: Oon oostanu muutamat äippä housut ja niilläprjään kyllä hyvin ainaki tähän asti.. Talvitakki tuskin tulee mahtuu päälle nii siihen pitää sit keksii vielä jtain mut toivotaan että tulee lauha talvi :)

Tavan housut painaa mahaa ja tekee inhottavan olon. Käytän töissäkin äitiyshousuja, ei tulis mitään jos pitäis työhousuissa venkuilla. Hitsi kun on niin pitkä aika edellisistä raskauksista, en yhtään muista millä viikoilla maha oli minkäkin kokonen! Nyt hirvittää, että miten voin tehdä raskasta hoitotyötäni jos tuo kovin suureks paisuuo_O

Saako syödä rollssin dippejä? En löytänyt netistä tietoa eikä työntekijät osanneet sanoa..

Minä olen niitä kyllä syönyt, ei mitään hajua saisiko syödä. Kyllähän niillä työntekijöillä pitäisi tuoteselosteet olla, eli kunhan lukea osaavat niin varmasti osaisivat sinulle myös tiedon kertoa.

Miksi ei saisi? Eiköhän niissä päde ihan samat kriteerit kuin kaikessa muussakin ruoassa. Jos ne sisältää jotain ns. kiellettyjen listalta, niin sitten ei kannata syödä, muutoin nauti rauhassa. Ja kyllähän niiden työntekijöiden pitää osata niiden tuotteiden pakkausselosteet lukea. Ihan varmasti heillä on tiedossa, mitä dipit sisältävät.

Majoneeseissa on se että munakeltuaisen pitäs olla pastöroitu ja kaikissa näin ei ole. Rollssin dipeistä en osaa sanoa :/ hesen dipeissä ainakin on pastöroitua munankeltuaista ja se tieto löytyy ihan heidän nettisivuiltaan, oliskohan rollssilla tietoa netissä?

Lukivat kyllä tuoteselosteen mutta ei sanottu mitään pastöroidusta...

Tää on tosi tyhmä kysymys,mut pakko ku neuvolaan vähä yli viikko.. Eli mulla on järkyttävä hammaslääkäri pelko ja hammas lohkes..mietin tässä että kannattaako mun mennä hammaslääkäriin ku viime käynnillä(en ollu raskaana) sain 5 kertaa paniikki kohtauksen.. Mietin miten se stressi siitä vaikuttais toho pikkuseen? :/

Tiada, ota joku kaveriksi hammaslääkäriin ja/tai varaa aika ja sano samalla, että jännität. Kyllä ne ymmärtää, niin moni inhoaa hammaslääkäriä :D. Kyllä kannattaa laittaa hampaat kuntoon!

Tiada, kuulostaapa tutulta. Mulla on aina villalapanen mukana minkä käärin rullalle. Sitä voi puristaa kun yhden jos toisen kerran oon meinannu puristaa kynnet kämmenestä läpi :( Ite pääsen hammaslääkäriin vasta kun oon ottanu rauhottavat mitkä haen aina puolituntia ennen lääkäriaikaa tk.lta. Nyt itsellä myös aika ja ilman lääkkeitä :eek: Paras ottaa joku tuttu mukaan. Viimeks alko supistella ja meinas taju lähtee mutta hammaslääkäri oli niin ihana ja ymmärtäväinen että osas omalta osaltaan helpottaa oloa. Kerto koko ajan mitä tekee eikä työntäny suuta täyteen tavaraa. Kaveri vaan pitämään kädestä kiinni,hyvin se menee :) Hei,minäkin selvisin siitä! :D

Ei siis pelkään ihan jumalattomasti sitä hammaslääkäriä enkä pysty kauheen kauaa olee selällään nii oon miettiny et miten se vaikuttaa tuoho lapseen jos oikeesti pelkään sitä niin saatanasti ja rupeen jo edellisenä päivänä stressaamaan siitä..

Mulla oli viimeks pallo mut silti se hammaslääkäri joutu keskeyttää pariin otteeseen ku naamast hävis väri kokonaan.. En vaan tiiä millä sitä sais lievennettyy :/ Viime kerral oli ex ukko mukana mut ei se auttanu ku hannasin ja lähin menee ku rupesin pelkää niin paljon etten pystyny siihen..

Takaisin