"Tyhmät" kysymykset?!

Mie oon vaan itte mittaillu, kun neuvolassa ei oo viel mitattu.. 19+jotain oli 19 cm ja nyt 20+2 mittasin aamusta 22 cm, mutta muuttuu vähän vauvelin asennon mukaan (nyt siis oli ihan pinnassa navan kohdalla ja teki semmoisen patin siihen).. Pitää mitata parin pvän päästä uusiks. Nyt tuntuu kohdun yläosa n 1 cm navan yläpuolella.. Mites teillä muilla?

kyllä mulla oli viime neuvolassa ihan reilusti yli navan korkein kohta, jossain kylkiluun ja navan puolessa välissä. Ei vielä korttiin merkattu niin en sen enempää tiedä. Mutta olen siis lyhyt, vähän yli 160cm ja takaa päin en edes näytä raskaana olevalta. Mahakin tuntuu kasvavan vaan ylöspäin..

Tyhmä kysymys sokerirasituksesta: otetaanko siinä verensokeri sormenpäästä vai kyynärtaipeesta?

Voi apua, kun tosiaan mulla välillä hankala löytää suonta kyynärtaipeesta varsinkin jos en oo voinu syödä/juoda. Että terve vaan jos ne siel sit piikittää mua 3x3 kertaa.

Joo no mulla on siis jouduttu joskus piikittää 3 kertaa yhtä näytettä, että sillä jos laskee kauhuskenarion :)

Mä olin esikoisen synnytyksen jälkeen kunnon neulatyyny tai narkkarin peilikuva, oli kaikki taipeet ja rystyset ja sisäranteet täynnä neulanjälkiä ja mustelmia. :( ei tosiaan löytyny suonet, normaalistikin ovat vähän piilossa mut ei tosiaan noin pahasti.

Jos on hankala löytää suonta, niin voisihan sitä kysyä, että voisivatko laittaa siihen kanyylin ja ottaa sitten kaikki näytteet siitä samasta. Riittäisi, että kerran löytyy suoni.

Mörrimöykky, tota mäkin mietin. Varmaan laittavatkin jos eivät meinaa saada ekaa otettua. Ainakin mulla verinäytteenottaja olis laittanutkin jo kanyylin käteen tuolöa kertaa, mutta ei ollu muita enää paikalla, kun siihen ilmeisesti tarvii kaksi tyyppiä varmistamaa että menee oikein tai jotain. No kolmannella pistolla hän onnistui, huh.

Mullakaan ei vielä ole mitattu. Viikon päästä tiistaina on kela-neuvola jossa vasta myös tuo sf-mitta ekan kerran katsotaan. Mutta veikkailisin keskikäyrää kun tuo keijukin niin nätisti sillä käyrällä kasvaa :Heartpink

Tää nyt on taas osastoa tyhmät kysymykset: millainen hoitoalusta kuuluu olla, jos olettaa hoitavansa vauvan muualla kuin hoitopöydällä (sängyllä, pöydällä, lattialla...)? Muovinen? Puhallettava? Topattu? Oon koittanut tori.fi:stä kattoo enkä tajuu yhtään, minkä niistä tarviin.

Mä oon katsonut sellaista paksua pehmeää muovista jossa on reunat paksuutta sillä on n 10/15 cm pehmeää pinnoitettua materiaalia mutta varmaan käytän vielä harsoa tai pehmeää pyyhettä alla

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Riipitii, kannattaisi miettiä asiaa ehkä lopputuloksen kautta, eli miten pääsee sellaiseen ratkaisuun, joka on sopivan pehmeä vauvalle, ja jos pissat tulevat vaippaa vaihtaessa, ei tilanne ole katastrofi.

Eli esim. sängyllä vaihtaessa laittaisin melkein alle pelkän pinnikseenkin laitettavan pissasuojan/patjansuojuksen tai muun pissat vuodevaatteistasi pois pitävän kankaan, ja jos se tuntuu ihoa vasten inhottavalta, päälle vaikka harso. Sänkyhän on muutoin ihan tarpeeksi pehmeä. Jos taas vaihdat useammin pöydällä / pyykkikoneen päällä tms., kannattaa ehkä harkita ihan topatun hoitoalusta ostamista, jossa kosteutta pitävä pestävä kuorikangas. Meillä oli tuonkin päällä aluksi harso, kun ei jotenkin tuntunut niin mukavalta pinnalta. Alustana oli tällainen Muumi, ihan siitä syystä kun saatiin se veljeltäni ilmaiseksi. Ei oltu siinä vaiheessa edes ehditty asiaa miettiä... http://www.pikkuhurmuri.fi/ratt-start-muumi-hoitoalusta-ruskea-p-983.html

Toisaalta monet vaihtaa pöydälläkin laittamalla esim. kylpypyyheen taitettuna pariin kertaan vaan siihen pöydän päälle, ja lapsen siihen. Eli jotkut ostavat ihan hoitoalustaksi tarkoitetun tuotteen, toiset pärjäävät mainiosti jo kotoa löytyvällä välineistöllä. Tää menee taas vähän kastiin "fiiliksen mukaan, kuinka paljon vauvaspesifistä tavaraa haluat ostaa, ja kuinka paljon on kämpässä tilaa".

Kiitos! En siis rupee panikoimaan tämänkään kanssa vaan katon, mitä tässä vielä putoaa syliin ennen helmikuuta :)

Takaisin