"Tyhmät" kysymykset?!

Riipitii: Mä hommasin tällaisen: http://www.midwifesboutique.com/carriwell-seamless-maternity-support-band-p-153.html

Toistaiseksi olen käyttänyt sitä lähinnä vasta treenatessa, koska tuettavaa on vielä vähänlaisesti. Sitten kun mahaa on yhtään enemmän, niin käytän tukea varmaan jatkuvasti. Toiveena olisi, että näin saisin ennaltaehkäistyä tai ainakin viivytettyä ja/ tai lievennettyä liitoskipuja. Tiedä sitten onko tuosta mitään apua, mutta olen valmis yrittämään aika lailla mitä vain, jotta ei tarvitsisi viikkotolkulla kärsiä samanlaisia tuskia kuin edellisellä kierroksella.

Kiitos, Samsam! Osaatko vielä sanoa, miten koko määritellään? Ihan vaan keskimäärin vaatteiden kokolaput vai liittyykö maha tohon jotenkin?

Ihana kyllä toi butiikki, pitäis käydä oikein paikanpäällä kattoo noita mekkoja kun en tiiä kehtaako häihin mennä housuissa tai mustavalkosissa (mitä löytyis omasta kaapista vielä sopivia).

Riipitii: Mä otin ihan oman vaatekoon mukaan ja hyvä tuli. Nyt siinä on tietty mahan kohdalla vielä reilusti varaa, mutta pysyy kuitenkin hyvin päällä ja tukee ihanasti alaselkää ja -vatsaa. Yläosaa oon vähän taittanut, niin ei jää kangas lörpöttämään.

Itse ostin omani ihan paikanpäältä ja kyselin juuri tuota kokojuttua. Asiantuntevan oloinen myyjä neuvoi, että ihan oman koon mukaan kannattaa ottaa. Se kaikkiein napakoin osa on juuri se mahan alle ja alaselkään tuleva kaistale ja se saa istua suht napakasti jo alkuvaiheessa, koska siltä kohtaa ympärysmitta ei kuitenkaan hirveästi raskauden aikana kasva.

Manna: Joo, itsekin aion mennä paremmalla ajalla uudestaan. Viimeeksi suoritin vain pikaisen täsmäiskun tuota tukivaatetta hakemaan.

Lisäys edelliseen: Jos joku on menossa käymään tuolla Lapsenpäästäjän puodissa, niin kannattaa tsekata aukioloajat etukäteen netistä. Itse kävin liikkeessä yhtenä perjantaina ja oli ihan tuurista kiinni, että satuin paikalle n. 15.55. Myymälä menee nimittäin perjantaisin kiinni jo 16.00. Muina arkipäivinä taisi kyllä olla auki pidempään.

Toi belly binding vaikuttaa hyvältä! Pitääpä ihan tosissaan pohtia tommosen hankkimista ja saisko sen sidottua itekseen.

Nanna88: itse otin napakorun eilen pois kun rupes niin kiristämään nyt on 18+2. :) myydäänhän niihin pidempiä tappeja jos haluaa pitää korun paikallaan :)

Esikoiseni on syntynyt maaliskuussa ja kyllä minulla oli maha palautunut ennalleen ilman mitään sidontoja tms. jo kesään mennessä. Yhtään ylimääräistä roikkuvaa ei raskaudesta jäänyt ja syksyllä olinkin sitten jo reilusti kevyempi kuin ennen raskautta. Salilla aloin käymään parin kuukauden kuluttua synnytyksestä, kun siihen saakka urheilu oli koostunut lähinnä vaunulenkeistä ja kotijumpasta.

Sama täällä Mörri-Möykky: Kaikissa neljässä raskaudessa maha palautunut tosi nopeasti ilman sidontojakin eikä roikkuvaa ole edelleenkään.

Ei sitä kannata mitään tuollaisia ylimääräisiä härpäkkeitä hankkia ennen kuin tosiaan tietää, onko moisille edes käyttöä. Ostaa vasta sitten, jos tarvetta tuntuu olevan.

Tuo belly binding vaikuttaa tosi mielenkiintoselta ja aion hankkia sellaisen mahdollisesti itse tekemällä. Tuossahan tulee todella hyvä tuki myös lantiolle ja selälle.

Kuulemma voi käyttää ja auttas selkäkipuihin jo raskausaikana tuo bellybinding, josta en itse tiedä kyllä mitään :)

Nanna88: Oon myöskin miettinyt tuota, että koska pitäisi napakoru ottaa pois...Luultavasti ihan pian omalla kohdalla ainakin! Nyt viikkoja on 18+0 ja huomaa, että vähän jo alkaa kiristelee :)

Takaisin