"Tyhmät" kysymykset?!

Jodelie, se voi olla kumpaakin. Kantsii tarkastaa asia kuitenkin :)

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app

Hehe, vaan raskaudesta johtuvaa! Hemoglobiini oli mulle ennätyksellisen korkea, 129! :) Helpotus kyllä, viimeks oli 118 joten on lähtenyt kunnon nousukiitoon. Mulla ei oo ikinä ennen mitattu noin korkeeta hemppaa! :D

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Jodelie, juothan tarpeeks? :) hemppa voi olla korkee jos kauheen vähän juo. Ja väsykin voi tulla siitä samaten :)

Juon päivässä kolmisen litraa vettä. :)
Puhuttiinki siitä neuvolassa ja hoksasin todennäköisimmän syyn korkeelle hemoglobiinille (se on siis raskauden alusta ollut noususuunnassa): ei oo tarvinnu kärsiä kuukausittaisesta verenvuodosta kolmeen kuukauteen! ;)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Nimenomaan mitä esikoinen jo sanoikin :)

VTI = virtsatieinfektio, eli tulehdus.

Hei nyt tarttis nopeen vastuksen.. ollaan lähössä kaverin mökille tänään ja siellä on kuulemma palju lämpimänä nii voinko lillua siellä paljussa vai voiko siitä olla jotain haitaa?

Minun järki (jos siihen on nyt luottamista) sanoo ettei paljuilusta (tai vaikka uimisesta) ole mitään vaaraa jos on vaan paikat kiinni.

Mäkin oon ymmärtänyt, että tota miettiä pitää sitten vasta paljon myöhemmin:
"Tulehdusriski on olemassa vasta, kun kohdunsuuta suojaava limatulppa on irronnut tai lapsivettä on alkanut tihkua." (vauva.fi)

Uida saa ja voi, kannattaakin sekä myös paljus voi löllii lillii ym. Ite kans tääl vanhemmilla lillunu ulkoporealtaas miettimättä :)

Juu kyllä mä sit paljuilin kun soitin vielä synnärille ja kysyin (varmistin) asian.. jos ei oo ollu mitään ongelmia tai vuotoja nii ihan huoletta voi uida ja paljuila ja jos ei lääkäri sitä erikseen oo kieltäny.. Tuskin siitä mitään haitaa oli kuun ei mitään jälki oireita oo ollu..

Täältä pesee taas :D Mikä on masu-/ mahatuubin perimmäinen tarkoitus?

Sillä on monta käyttötarkoitusta. Alkuraskaudessa sitä voi käyttää omien housujen päällä, jolloin on mahdollista pitää nappeja/vetskaria vähän auki ja siten käyttää normaaleja vaatteita pidempään. Myöhemmässä vaiheessa sitä käytetään tukemaan vatsaa ja raskauden jälkeekin sitä voi vielä käyttää pitämään löllömahaa kurissa.

Ainakin mä oon todennut masutuubit todella käteviks, pitkäselkäsenä kun kaikki paidat tuppaa muutenkin olemaan vähän lyhyitä ja kun mahan kasvaessa paidan helma vaan nousee nousemistaan niin nää on erittäin hyviä "jatkopaloja" :D

Mullakin masutuubit paitojen jatkeena tai tosiaan peittämässä auki olevia housuja, ulkohousuista ei varsinkaan mitkään mahdu päälle. :D Mun masutuubit on ihan noita H&M:n kangaslörttöjä, et noilla ei ainakaan kauheasti mahaa tueta tai löllöjä piilotella. :D

Kiitos vastauksista! Kävin lähinnä miettimään onko niillä jotain fyysisesti merkittävää tarkoitusta, esim tarkoitus tukea vatsaa. Tällä erää ei ole tarvetta peittää, kun käytän pitkiä paitoja. Pistän kuitenkin harkintaan nimenomaan sellaisen tukevamman mallin hankinnan:)

Ja jatkuu tyhmillä: mistä niitä tukevampia saa?
Näkösuojaksi nyt käynee mikä tahansa vanha toppi, mistä on olkaimet leikattu pois...

Tukevampia saa ainakin noista äitiysvaateliikkeistä ja joistain suuremmista tavarataloista. Esim. Anita -merkkiset tukivyöt on hyviä.

Takaisin