Työ ja raskaus

Aamutorkku ite en tykkää jos se resori näkyy.. En tiiä miksi välitän siitä niin paljon :D
 
Ite oon päiväkodissa töissä, kerroin lähiesimiehelle 12 viikon kohdalla kun ensimmäinen ultrassa oli ohi, ja sattui sopivasti kehityskeskustelu juuri sille ajankohdalle. Meillä ei vähään aikaan kukaan oo jäänyt äitiyslomalle, ja sain vain ilahtuneet onnittelut :) Muu työyhteisö ei tiennyt vielä silloin, päästin juorun kiertämään ennen kesälomia. Hyvä olikin, kun heinäkuussa maha pullahti, ja elokuussa oli kiva tulla töihin ilman salaisuuksia. Perheet eli asiakkaat saa tietää ens viikolla, kun on vanhempainilta (osa kyllä tietää jo, lasten kanssa ei oo vielä ollut puhetta). Sijainen on jo tiedossa, ja siinä mielessä ihanteellinen järjestely kaikkien kannalta, että pidän ite jäljellä olevat 5 vapaapäivää yhtenä päivänä viikossa pois, jolloin tämä mun sijainen tulee mua tuuraamaan. Saa tutustua pehmeänä laskuna ryhmään, ja lapset häneen, ennen kuin alkaa se pidempi pätkä :))
 
Mä kerroin töissä jo joskus rv8 koska voin niin pahoin.
Työt jaetaan työkavereille ja he on aloittanut opettelun toukokuussa niin nyt on välillä tylsää... onneks asiakkaille on infottu niin jotain hommia lisää on tullu heiltä, et ennätän ennen lomaa hoitaa
Pomot pitää lomaa kun oon vielä töissä, sit heidän onkin vaikeempi jäädä lomille kun en oo paikkaamassa.
Mut helpompi näin kuin ekalla äitiyslomalla kun yritin yhdelle sijaiselle opettaa 4kk aikana kaikki hommani.
 
Mulle piti palkata sijainen, mutta päädyttiin siihen, että työt jaetaan työkavereiden kesken. Jotenkin jäi vähän rauhaton olo siitä, että työt sai noinkin helposti jaettua muiden kesken, että onko mulle sitten enää töitä olemassakaan kun joskus palaan töihin.. Kun mun työt jaetaan, niin työnantajallehan tulee sama tuotto vähemmillä kuluilla kuin ennen.
Nykyisestä työnantajasta en haluaisi uskoa että laittaisi pihalle heti töihin palatessa, mutta edellisen työnantajan osalta on tullut nähtyä ja osin itsekin koettua sellaiset kieroilut, että pieni epäilys on jäänyt ikuisesti elämään. .
 
Kannattaa Virmu tarkistaa tessistä. Ittellä on, et jos palaa 12kk aikana, ni työnantajan pitää antaa vanha homma takaisin, muutoin pitää antaa yrityksestä jotain muuta hommaa.

Ja tähän vielä pieni avautuminen. Tylsää tekstiä tulossa!!
Stressi, stressi, stressi.. Ja ööh.. STRESSI!! Vitun pomo, ku jätti mulle ton yhden kiireellisen homman. Asiakas yritti jo polttaa meiltä yhen päivän, ku on niin kiire. Voi vittu!! Miten voi tehä jotain nopeesti, ku piirustuksetkin on tehty ihan päin persettä ja ite joutuu koko ajan olee laskin kädessä :/ Pahoittelen, jos loukkaan jotain, mut vitun insinöörit. Eikä mulla oo siis mitään insinöörejä vastaan, paitti noita, jotka tekee noita piirustuksia.
Ja yks miehistä, joka on aina ollut katkera mulle jostain ja tod.näk. yrittänyt saada mulle potkut, ei sit voinu kertoo mulle, ettei hän hitsaa. Onneks tääl on myös kivoja tyyppejä, ni ei jääty sen idiootin takia aikataulusta :P

Onneks saan viettää lauantain ystävän seurassa. Oon sen kyl ansainnut :)
 
Meillä ei noudateta mitään tessiä, joten siitä ei ole apua :/
Olen kyllä päässyt jo pahimmasta työahdistuksesta yli, kyllä ne asiat jotenkin aina järjestyy..


Onko täällä muita istumatyöläisiä? Miten olette jaksaneet töissä? Mulla ei mitään kipuja ole ollut ja muutenkin olen voinut ihan hyvin, mutta viime aikoina olo on käynyt tosi tukalaksi. Iltapäivisin ei tunnu enää mikään työasento hyvältä, olen koittanut seisomiset ja satulatuolit, mutta aina sama ongelma, että ensin maha alkaa tuntua painavalta ja kun yritän korjata asentoa, niin selkä kipeytyy :rolleyes:
 
Itse suosittelen tukivyötä! Teen istumatyötä paljon, mutta sähköpöydän ansiosta voi myös välillä seistä. Työpäivän jälkeen ei oo niin kroppa kipeänä, mitä oli ennen ilman tukivyötä.
 
Onko antaa suosituksia hyväksi todetuista tukivöistä?
Anteeksi tyhmyyteni, mutta sijoitetaanko se tukivyö vaatteiden alle vai päälle :angelic:
 
Mä istun koko päivän ja loppupäivästä kun käyn vessassa ei oo enää tuntoa alapäässä :D

Liitoskivut ja selkäkivut pahenee selvästi työpäivän jälkeen mutta onneksi saan tehdä myös etää niin sohvalla voi ladata akkuja aina välillä. Viikon töissäolon jälkeen oon kuitenkin melko jumissa.

Mulla ei sähköpöytää vaan meillä on yleinen johon kaikki saa mennä mutta kun on kiinteä näyttö läppärin lisäksi niin en jaksa koneita kuskailla.
 
Onko antaa suosituksia hyväksi todetuista tukivöistä?
Anteeksi tyhmyyteni, mutta sijoitetaanko se tukivyö vaatteiden alle vai päälle :angelic:

Vaatteiden alle varmaan helpoin kun miettii esim jos on joku pitkä toppi päällä niin täytyyhän sitä topin helmaa aina hieman nostaa kun käy vessassa niin joutuisi aina uudelleen asettamaan koko vyön jos on vaatteiden päällä :)
 
Mulla on anita-merkkinen
Ihan hyvin toimi ekassa raskaudessa. Nyt toisessa kuminauha selässä rullaa ikävästi ja painaa. Ton anitan ostin liiviliikkeestä niin sai sovittaa

Kantoliinastakin voi väsätä tuen
 
7d0e6f74a0818770ff91d9826ad051ee

Tukivyötä pidetään paidan alla.
Itse tilasin tukivyön 4.50€ Kiinasta ja oon ollut tyytyväinen. Pakko oli ostaa oma tukivyö, kun meidän paikkakunnalla ei saa tk:n apuvälinelainaamosta lainaan tukivyötä.
Esikoista odottaessa asuimme toisella paikkakunnalla ja sain siellä tukivyön lainaan apuvälinelainaamosta, kun terkalle kerroin selkävaivoista.
 
Työ ottaa selkään, onneksi tukivyö vähän helpottaa..
Mulla on kylläkin töissä enemmän henkisesti rankkaa, pomo on todella inhottava mua kohtaan viime aikoina, lisäks meille on tullu paljon uusia työntekijöitä mutta kukaan ei ehdi perehdyttämään. Sairaanhoitaja on pitkällä saikulla mutta pomo ei palkkaa saikkusijaista vaan me lähärit tehdää vuorotellen myös saikun hommia ja koska yksi on aina tässä saikun hommassa kiinni menee toiset vajaalla miehityksellä...
 
Mulla on työ arkena pääasiassa seisomista, ilta- ja yöhommat enemmänkin liikkeellä oloa ja istumista. Mulla oli noin kuukausi sitten hankalaa selän kanssa ja tukivyö tuntui auttavan. Jossain vaiheessa jätin kuitenkin pois kun alkoi puristamaan alavatsaa ja nyt on kyllä selkäkipukin pysynyt poissa. Nyt vaivana lähinnä vatsan painaminen, mutta siihen ei ainakaan tuo tuki auta, pikemminkin ahdistaa vaan enemmän. Mahdollisesti vatsan kasvaessa pitäisi ostaa uusi tukivyö. Tai sitten tämä vatsa-ahdistus on vaan semmoinen vaiva johon ei tuet auta, on vaan kärsittävä.

Nyt on onneksi viimeinen pitkä yövuoro ennen äitiyslomaa. Korkea aika, kun tänään alkoi ekaan kertaa tuntua liitoskipujakin. Ei näitä vuorokauden rupeamia enää tässä raihnaustilassa jaksa. Tunnen itseni kävellessäkin ihan vammaiseksi. 5 viikkoa pitäisi vielä päivätyötä jaksaa, saa nähdä miten käy...
 
Mulla painavaan vatsaan on auttanut jonkin verran trikoinen masutuubi. Pitää olla aika napakka vatsan alta. Tukee painamatta. Tai kantoliinasta värkätä vastaava tuki
 
Oi kiitti hyvä idea! Mulla onkin itseasiassa kaksi sellaista lainaksi saatuna, ehdin jo unohtamaan ne kokonaan kun silloin ei ollut vielä tarvetta... Täytyy ottaa nyt tuubit kokeiluun! :)
 
Mulla alkaa työ vähitellen ottaa aika koville, paljon raskasta kantamista ja nostamista. Harva meillä pystyy äitiyslomaan saakka olemaan, 30 viikon paikkeilla moni jää pois.
 
Sä oot Mangustimamma jaksanut tehdä öitä tosi pitkään!
Mä itse sain onneksi lopettaa yöt jo elokuun puolivälissä, alkoi käydä liian raskaiksi. Tai lähinnä se, ettei oikein ollut mahdollisuutta nostaa missään välissä jalkoja ylös, eikä oikein ollut taukoja öisin.. Ja sit odotettiin että kolmesta yöstä selviää yhdellä vapaapäivällä takas töihin..
 
Mulla alkaa mennä äärirajoilla töissä jaksaminen. Raskasta hoivatyötä teen. Onneks yötä ei o tarvinnu tehdä kesän jälkee. Ja siis viikkoja nyt vasta 28+2
 
Takaisin
Top