Työ ja raskaus

Tuleepa vielä vaihdettua työpaikkaa raskauden aikana. Sain vakipaikan paikkakunnalta, jossa asutaan. Nyt oon kulkenut töissä 300km päässä. Viikot asunut porukoilla ja viikonloput ajanut omaan kotiin. Ihanaa, kun loppuu reissaaminen, mikä ei ole ollut "herkkua" raskauden aikana.
 
Lomalta palattu töihin ja eilen kerroin vihdoin meidän tiimille ja tietty kaikki pomotkin tietää nyt. Eilen paljastui myös että mun toisessa projektissa meitä on jäämässä kaks samaan aikaan äippälomalle. Joutuu työnantaja vähän miettimään.
Meinasin tässä vielä yrittää saada yhden pomon sijaisuuden, mutta saa nähdä kuinka käy. Vähän etuajassa joutuisin jäämään siitä pois.
 
Minä en oo uskaltanu vielä kertoa töissä esimiehelle!
Parille hyvälle työkaverille kerroin jo kk takaperin.
Ei ole parhaat välit esimiehen kanssa. Enkä haluais kertoa ollenkaan kun työkin loppunee lokakuussa. Mutta kovin montaa viikkoa ei enää vaatteilla varmaan pysty kikkailemaan. :D
Jos vahingossa olisi jatkoa lokakuun jälkeen.. Ilmoituksen jälkeen ei varmaan paikkaa olisi tiedossa.
 
Mä oon jäämässä äippälomalle sen 50pvä aiemmin, eli varhennettuna.. Sama se kummasta päästä se on pois, kun en kuitenkaan oo laittamassa alle vuoden ikäistä "vauvaa" hoitoon ja palaamassa töihin, pakko pärjätä hetki kotona..
 
Syyskuun aikana taitaa olla viimeinen pakko kertoa pomoille. Eiks se ollu 2kk ennen pois jääntiä?
 
Mä oon myös jäämässä varhennetusti älomalle. Pakko toimia näin perheen työkuvioiden ja pojan hoidon vuoksi.
Kuitenkin jatkan vanhempainvapaan jälkeen hoitovapaalla, niin sama koska jään älomalle.

Vius kyllä kahta kuukautta ennen pitää ilmoittaa työnantajalle, milloin jää älomalle.
 
Mä ilmotin omalle työnantajalle että jään 17.10 äippälomalle.Eli kaksiviikkoa varhennettua ihan sen takia kuin pojilla on syysloma silloin. Toki varmaan joudun jäämään saikulle ennen sitä, kun nyt kesälomallakin selkä on niin kipee etten pysty kunnolla käveleen kun on jotain tehnyt.
 
Miten ja millä sanoin ootte kertonu pomoillenne? Mullon hirvee stressi, ku en vieläkää oo kertonu ja jotenki pelkään sitä hirveesti. Ensimmäinen raskaus, toimistohommia ja avokonttori. Pomoki vielä vähä jäykkä ni ei helpota yhtään!
 
Rinkelitsi, mä vaan sanoin että mulla on iloisia perheuutisia. Eikä esimies siihen mitään sen kummempia tuuminut, onnitteli vain.
Mähän jouduin kertomaan jo heti melkein plussattuani, että tietyt työtehtävät suunniteltiin multa pois.
 
Mä myös jostain syystä stressasin hirveesti pomolle kertomista, vaikka tiesin jo etukäteen, että ottaa asian hyvin. Ehkä siksi, että on miespomo? Mietin sanamuotoa tosi kauan etukäteen, mutta lopulta ilmoitin vain lyhyesti, että meille on tulossa perheenlisäystä joulukuussa. Onnitteli ja tuumasi, että sitä on tässä muutama jo veikkaillutkin :)

Jotenkin tuntuu oudolta kun pitää nyt jo alkaa delegoida ja opettaa omia hommia muille, vaikka äitiysloman alkuun on vielä reilu 2kk. Tuli heti olo etten halua jakaa asiakkaitani muille ja jäädä pois, vaikka vielä pari kk sitten odotin innolla, että pääsen monen vuoden jälkeen hetkeksi kunnolla irti töistä. Pitää vissiin kunnostautua hankinnoissa, että saa kunnon vauvahuuman päälle ja alkaa unohtaa työasiat!
 
Lähimmälle pomolle kerroin kun se suunnitteli mulle syksyksi uusia tehtäviä, että voipi olla, että en voi niitä ottaa vastaan. Parille muulle pomolle sanoin että oon kevään ja kesän virkavapaa ja näytin ultrakuvaa, että tässä on mun tuleva pomo.
 
Mie kerroin käytännössä lähiesimiehelle kun hain ekaa kertaa raskauspahoinvointiin saikkua.. Siirsivät heti mun keikka asiakkaat muille ja nollasopparilla kun tein töitä niin ei tarjottu enää keikkaa.. Tosin en olis jaksanu tehdä edes töitä kun kokoajan on ollu jotain.. :sad001 tuli vaan onnittelut eikä muuta..
 
Kiitos rohkaisuista! Jotenki siitä on tehny itellesä hirviän mörön. Sit, ku sen loppujen lopuksi saa kakaistua ulos ni varmasti tipahtaa kivi sydämeltä. :) Ens viikolla pomo tulee takasi lomilta ni sitten on aika..
 
Mun työpaikalla on suhtauduttu tosi ihanasti. Aloitan varhennetulla äitiyslomalla marraskuun alusta (viikon verta varhennettua) ja pomo sanoi, että ole rauhassa ja ilmoita sitten joskus miten haluat pitää vuosilomia ja kauanko haluat olla hoitovapaalla. Turvallinen ja hyvä olo jäädä pois, kun työnantaja ja työyhteisö tukee äitiyteen ja saan vielä oivan sijaisen tilalleni. Yllätyksenä tuli, että saan myös täyttä palkkaa pari ekaa kuukautta äitiyslomasta.
 
Se on kai aika tavallista monella alalla että ne ekat kuukaudet saa täyttä palkkaa vai olenko väärässä?
 
lumitukka, joo niin se on :D Oli mennyt multa vaan ihan ohi.
 
Miten ja millä sanoin ootte kertonu pomoillenne? Mullon hirvee stressi, ku en vieläkää oo kertonu ja jotenki pelkään sitä hirveesti. Ensimmäinen raskaus, toimistohommia ja avokonttori. Pomoki vielä vähä jäykkä ni ei helpota yhtään!

Pystytkö sä edelleen peittää? Mulla on ollu aika pieni maha, mutta aattelin, että mieluumin kerron itse nyt heti loman jälkeen, koska ihmiset alkaa kuitenkin arvailla, vaikka pukeutuis mihin telttaan.
 
Takaisin
Top