Työ ja raskaus

Tässä istumatyössä ei oo muuta vikaa paitsi et joka päivän jälkeen tuntuu kun suolet ois solmussa :P pitäis varmaan kävellä enemmän päivisin tms.
 
Musicro, meillä on 24 h putkeen töitä, mutta yöllä saa levätä (myös nukkua) jos on hiljaista. Keskimäärin saa 3-5 h unet 1-2 herätyksellä. Ja osa työstä on päätetyötä jolloin voi halutessaan nostaa jalat ylöskin. Vaikea verrata tietysti sellaiseen yötyöhön, jossa vuorot on lyhyempiä mutta lepotaukoja ei juuri ole, nukkumismahdollisuudesta puhumattakaan. Voi hyvin olla, etten olisi tuollaista jaksanut niinkään kauan kuin tätä. :wideyed:
 
Mulla loppu työt. Lääkäri kirjoitti kerrasta saikun äitiysloman alkuun asti. Huonosti nukkuminen ja kipuilu, niin ei onnistunu enää toimistotyötkään. Tosi outoo olla kotona! Ois sitä voinut kai vielä sinnitelöä mut pää oli jo melkoista puuroa ja en enää selvinny työtehtävistä normaalisti. Mm. Jos yhtään piti tarkemmin ajatella oli pakko istua alas et aivot toimi efes jotenkin
 
Paljon sulla olikaan viikkoja mangustimama?
Mulla nyt 29+1, yövuoroja suunniteltu toistaiseksi marraskuulle saakka.

Pakko vielä kysyä missä on 24h työvuorot muualla kuin ambulanssissa :D
 
Paljon sulla olikaan viikkoja mangustimama?
Mulla nyt 29+1, yövuoroja suunniteltu toistaiseksi marraskuulle saakka.

Pakko vielä kysyä missä on 24h työvuorot muualla kuin ambulanssissa :D

Mulla on 29+2 tänään. :) Aika monessa sairaalassa on vielä lääkäreillä 24 h päivystyksiä, vaikka kai niissäkin ollaan vähitellen siirtymässä kohti vuorotyötä, ainakin ihan etulinjassa. Periaatteessa meillä ei tarvitse päivystää enää 28+0 jälkeen, mutta otin tuon yhden ylimääräisen vuoron vielä tuohon niin saa vähän lisärahaa äippälomaa varten, meneillään oleva remppa yllärikuluineen kun on "vähän" verottanut meidän säästöjä. :shifty:
 
Wuhuu 32+0 ja 4 aamuvuoroa, taidan selvitä kunnialla töistä :) :) ja hoitotyöstä suoriutunu ihmeen hyvin, ei oo tarvinnu välttää mitään hommia. Vaan kyllä lomaki jo maistuu!
 
Mulla on kans ens viikolla lomaa, pari päivää käyn vaan töissä. Mutta muuten olis vielä liki 6 vkoa töitä. Onneks ovat muutoin työvuoroja keventäneet, niin töissä on vielä jaksanutkin hyvin. Nyt enää lähinnä vaan aamuvuoroa. Ihan muutama iltavuoro vain ja nekin enempi omista toiveista.
 
Hoitotyötä tekevät jotka olette jo jääneet sairaslomalle, millä perusteella olette jääneet pois? Itseä mietityttää kun kovasti töissä supistelee, ei kipeästi mutta jos supistaa, ei yleensä ole mahdollisuutta istuutua ja levätä. Maha saattaa olla kauan kovana. Työasennot ovat välillä tosi huonoja ja iltaisin kotona olen rättipoikkiväsynyt ja mahaa särkee, yöt tulee huonosti nukuttua. Rv 31. Onko nämä normaaleja vaivoja jotka vain täytyy kestää? [emoji16]
 
Mulla oli samanlaisia tuntemuksia ja jäin sairaslomalle noin kuukausi sitte hoitotyöstä. Nyt 33+3, virallinen äippäloma alkaa 28.10. Jalkojen päällä parhaimmillaan koko päivän jouduin olemaan, loppupäivästä supisteli ja alavatsa kipeänä. Neuvolääkäri kirjoitti eka pariksi viikoksi supisteluiden takia, ja jatkettiin ku alavatsakivut ja kovat liitoskivut vaivaa kotonakin vaikka rauhallisesti ottaa :sad001
Mielestäni kannattaa soittaa neuvolaan ja kertoa tuntemuksista, ei kannata kärvistellä jos pahalta tuntuu :)
 
Joo siis ite olin keikka töissä eikä tarjottu töitä mut oma jaksaminen on ollu aika huonoa jo kotona eli olisin varmaan jo kuukauden ainakin ollu pois.. Hoitotyö on aika raskasta ja itellä myös vanhushoidon osastolla työskentelyä ajatellen olisi pituus ottanut vastaan tän kasvavan mahan kun jo tosi kauan niin että esim asentohoitoa olis ihan toivoton mun toteuttaa..
 
Tänään kyllä harvinaisen tuskainen aamu. Ekaa kertaa jo sängystä noustessa kädet ja jalat turvoksissa, väsyttää ja vatsaa kiristää. Toivottavasti johtuu viikonlopun turhan reippaasta syömisestä kun oli vieraitakin kylässä. Jos tämä on on nyt pysyvämpi olotila niin en kyllä kykene kolmea viikkoa töissä kitkuttelemaan. :meh:
 
Vika viikko töissä!

Meinasi itku tulla taas aamulla kun piti kammeta sängystä ylös - liitoskivut on mulla pahimpia kun edellisenä päivänä oon liikkunut paljon ja sit ollut yön liikkumatta. Onneksi vähän helpottaa kun vertyy.

Mua jopa ihmetyttää miten tällä kilomäärällä ei turvota enempää - olisin odottanut vähintään elefanttijalkoja ja sormia. Nyt kun kilpparilääkitys on kohdallaan ja pyrin juomaan vähintään sen 2-3l vettä päivässä niin jopa sormukset menee sormeen ilman ongelmia ja kengätkin mahtuu ihan hyvin, toivottavasti jatkuu samanlaisena.
 
Sama, eli viimeistä viedään :) Enää 4 työherätystä :D On kyl haikee fiilis, ku joutuu jäämään pois töistä. Fyysisesti ei oo mitään rajotetta, ettenkö pystyis olee kauemminkin töissä. Sanoin jopa pomolle, et voin tarpeen vaatiessa tulla auttamaan, ni ei kuulemma tartte x) Työkavereita ei tuu ikävä, mut prkl alihankkijoita tulee, ku tuun niiten kans niin hyvin juttuun :)
 
Kukkis, samat fiilikset myös täällä :) Mulla enää 7 työherätystä ja kun fyysisesti voin varsin hyvin niin tuntuu ihan haikealta jäädä kotiin. Mulla on ihanat työkaverit :) Ja kuitenkin kaikki omat kaverit on töissä ja mies myöskin, niin mitenhän sitä saa itsensä päivisin sosialisoitua ettei ihan höppänöidy. Muutenkin odottavan aika on pitkä, nyt ihan kirjaimellisesti, tuntuu että aika menisi paljon nopsempaan töissä.
 
Jouduin jäämään jo kuukautta ennen äitiyslomaa sairaslomalle töistä supistusten takia. Seisomatyö kaupassa aiheutti monesti päivässä mahan kovettumista ja tukalaa oloa. Onneksi kaikki oli vauvalla ja itsellä hyvin neuvolalääkärissä käydessä. Nyt vaan pari kuukautta lepoa aina kun tarve vaatii ennen laskettua aikaa.
 
Takaisin
Top