En kyllä usko, että mitään vauvaloita on enää. Hoitajien huoneeseen me ne vauvamme kärrättiin silloin kämppiksen kanssa. Ja toki tästä järjestelystä ensin kysyttiin hoitajilta, että käykö ylipäätään.
Mä luulen, että kaikissa synnytyssairaaloissa mennään nykyään hyvin imetystä tukien ja vauvan tahtiin ja lähtökohta on, että vauva on kokoajan äidin kanssa, kuten kuuluukin. Toki sitten on niitä tilanteita, joissa äiti ei pysty/jaksa hoitaa vauvaa ja ne sitten hoidetaan mahdollisimman lempeästi sekä vauvan että äidin kannalta.
Mä oon jälkeenpäin miettinyt paljon, että miksi olin kolmannella kerralla niin kamalan väsynyt synnytyksen jälkeen, vaikka synnytys oli kestoltaan lyhyt ja ihan helppokin. En tiedä sitten, että vaikuttiko se paljon, että mentiin 12 päivää yli lasketun ja mulla oli viimeiset kolme viikkoa niin tukala olo, että en nukkunut öisin kuin muutamia tunteja tuettuna tyynyillä istuma-asentoon. Mä olin NIIIIIIN kypsä koko raskauteen ja kaikkiin kremppoihin jo, että olin henkisestikin ihan loppu.