Mulla LA 9.7. Jään vuosilomalle 9.4. määräaikainen työsopimus loppuu 30.4. ja aloitan äitiysvapaan varhennettuna 9.5. Päätökset on tulleet jo. Ensimmäinen äpr tilille13.6. Hakemukset tein netissä, raskaustodistuksen postitin. Päätökset ja äitiyspakkaus tulivat yllättävän nopeasti. Äpr myös yllättävän hyvä (vuoden 2012 perusteella). Yllättävän onnekas tämän ketjun puitteissa:)
^ Ai, voi vitsi, en muista kyllä mitä silloin olen ruksitellut. Eli pitänee varmaan selvittää tämä, huoh, ei vaan nyt jotenkin yhtään nappaisi kun sain jo muuten nuo Kela-asiat selvitettyä, vain tämä veroprosentti-asia on nyt työn alla.
Ja jyy röllykkä se on oikeasti ihan täyttä p*skaa tuo miten se kilometrikorvaus-asia menee...!
Niin siis en mäkään nyt tajua? Että miten voi olla niin, että palkkatyössä on ollut pienempi prosentti, ja äippärahassa isompi, ja on saanut mätkyjä?
Normaali palkkatyössä mulla on reippaasti päälle sen 20%, niin ajattelin että josko nyt tosiaan laskisi siihen 21 tai jotain. Mutta en nyt sitten tiedäkään...
ehkä mä vaan soitan sinne verotoimistoon tai jotain... ja sen jälkeen Kelaan.
Itellä tuli joskus työttömyystuesta mätkyjä, mutta ne johtu ihan siitä että osan vuotta kun olin ollut töissä oli veroa otettu liian vähän. Tuota liian pientä veroa ei sitten tasottanut, että tuista meni 20% ja siks tuli mätkyjä. Esikon äippärahoista on mennyt toi 20% ja muuta satanen tuli takasin :)