Tsemppiketju raskauskilojen karistamiseen

En muuten suosittele kenellekkään mennä kaupan sovituskoppiin imettämään. Tuli pikkukriisi kauppakeskuksessa ja päräytin siinä sitten lindexin sovarissa imettämään. Siinä pehmeällä sovituskoppituolilla istuessani katselin mun ah - niin seksikästä sivuprofiilia, vauva tissi suussa, selkä kyyryssä pulleat spanielinkorvatissit lepäs siinä läskimaharöllykän päällä ja tissiliivit teki kauniit selkämakkarat. Siis aivan kamalaa... ja mieltä ylentävää. Mä olen li-ha-va. Hyi. Ja kotiin päästessäni vedin kaks suklaamuffinsia. Hyvä mä!

Anna_, silmät väsymyksestä ristissä avasin koneen ja luin tämän. Ja repesin nauruun. Mies kysyi, että mille hekotan. Voin niin täysin kuvitella tuon fiiliksen!

Sovituskopit on mun mielestä muutenkin niin ankeita paikkoja :D!!
Mäpäs olen vähän ryhdistäytynyt tossa makean syönnissä, jeeee! Kaupasta oon päässyt pois kiertämättä karkkihyllyjä ja se on uutta se. Joka päivä oon kuitenkin sallinut tselleni jonkun hyvän, kuten paistopisteestä ostetun YHDEN pullan, muffinsin tms. Ja kun ei osta kun sen yhden kerrallaan niin ei voi enempätä syyäkkää ;)
Ja oon lopettanut vaa'alla roikkumisen ja aion seuraavan kerran käydä ennen joulua neuvolassa vaa'alla samalla kun on pojan neuvola. Varsinaista tavoitetta painon pudotukselle ei ole, lähinnä mielenkiinnolla odotan mitä se näyttää, mikäli tää herkuttelu pysyy aisoissa siihen asti. Tsemppiä meille kaikille!!

Meillä mies oli ottanut minusta joitain viikkoja sitten kuvan kun istun sängyn reunalla pelkät pikkarit ja semmoinen pehmeä liivitoppi päällä ja syötän lasta pullosta. Siis en oo koskaan nähnyt kenessäkään niin paljon makkaroita! Ja käsivarretkin on kun tukit ja huhhhuh. Ja mies vielä sanoi että tällaisena se muistaa meidät ensimmäisinä viikkoina. Voiskohan sen muistikuvan jotenki vaihtaa :D

Selvisi muuten miksi paino käyttäytyi aivan holtittomasti edellisen viikon nousten ja laskien ihmeellisesti. Menkat. Olin jo unohtanut miten paljon ne vaikuttaa painoon. Tänä aamuna kokonaissaldo -2kg! Tästä se lähtee :)

Minä en ole aiemmin osallistunut näihin keskusteluihin kun lukijan roolissa, mutta nyt ajattelin vihdoin ryhdistäytyä minäkin.

Täällä ei oo ongelmia raskauskilojen kanssa, kun raskausaikana kiloja ei tullut ollenkaan johtuen siitä et vauvan pää paino niin pahasti mahalaukkua, ettei siellä ollut tilaa enää ruualle. Synnytyksessä kävi kuitenkin niin, että niitä kiloja lähti 10 ja nyt bmi:n mukaan oon sairaalloisen alipainonen. Eli teiltä haluaisinkin nyt vinkkejä, miten niitä kiloja otetaan, jos mahaan ei vaan mahdu syödä paljoo kerralla? Synnytyksestä yli 3 kk ja tähän mennessä en oo saanu yhtään painoo takasin vaan ennemmin se on laskusuunnassa. Fyysisesti oon ihan rapakunnossa, lihakset on hävinny ihan kokonaan vaikka koko raskausajankin jaksoin käydä salilla monesti viikossa. Enää en toki oo salillakaan jaksanu käydä, kun portaatkin saa jo hengästymään.

Niin ja yks haaste on, että mulla on jonkin sortin ortoreksia, eli haluaisin lihottaa mahdollisimman terveellisesti. Vinkkejä kaipaisin tosi kovasti.

Ja pakko vielä sanoo, että olkaa onnellisia jos ootte muutaman ylimääräsen kilon saanut kerättyä, kyllä äidillä kuuluu muotoja olla! Olis huippua jos minustakin näkis jo ulkoopäin että oon äiti, nyt multa kysytään että kenen poika tuo on.

DickSolomon, tervetuloa! minäkin juuri liityin kirjoittajien joukkoon.

Mulla on myös syömishäröilyä, ja nimenomaan ortoreksian muodossa nykyisin. Tämä oli kolmas raskauteni, ja kahden edellisen jälkeen raskauskiloja ei jäänyt ollenkaan, vaan päinvastoin olin miinuksella. Nyt kiloja on jonkun verran enemmän. Ei paljon, mutta on kuitenkin, ja tämä on tosi vaikea juttu minulle. Mutta olet aivan oikeassa: pitäisi olla onnellinen tästä äidinkehosta. Ei minun todellakaan tarvitse näyttää kilpaurheilijalta tässä tilanteessa.

Kuitenkin haluan päästä takaisin lähtöpainoon ja saada vanhan sporttisen vartaloni takaisin. En halua millekään kitudieetille, vaan syödä terveellisesti ja monipuolisesti, eli tavoite on meillä molemmilla sama. Olisiko sulla mahdollista päästä kunnalliselle ravitsemusterapeutille? Minä kävin sellaisella raskausaikana muutaman kerran, kun oli vaikea hyväksyä vartalon muutoksia ja söin aivan liian vähän. Olen miettinyt, josko pääsisin nyt uudestaan synnytyksen jälkeen.

Mies otti eilen kuvan kun istuin sohvalla silittelemässä ja laulamassa vauvalle. Katoin sen kuvan niin voi LUOJA. Ihan megaluokan jättiläskikäsi ja kauhee kaksari. Puhumattakaan kauheasta juurikasvusta. Tolla ukolla on pakko olla hiton huono näkö kun sanoi että näytän hyvältä siinä! Yh. Mikä on tuo manaatti noissa kuvissa?

Joo, mullakin hiukset ovat ihan hirveät. Haluaisin niin päästä ottamaan sävyä tähän pehkoon!

Illalla on yhdet pikkujoulut. Minä villinä naisena menen sinne vauvan kanssa (ovat siis siistit ja kuivat illanistujaiset). Mutta tekeepä hyvää lähteä vähän naisten kanssa istumaan iltaa!

Mun oli PAKKO leipoa kun en oo aikoihin leiponut. Minttusuklaakakun tuoksu leijailee uunista, iltapalan sijasta syön tänään kakkua :) namnam!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ostin elämäni ensimmäisen vaan ( siis miten tuo kirjoitetaan??? :) ) vaakan, vaa'an - imetys vienyt minun koulutukseni :)
Synnärille jäi 9kg ja nyt paino n. 74kg.. Pituutt se 171 joten 10 kg olisi minun pudotustavoite.

Joka aamu ja ilta punnitsen itseni ja huhhuh mitä heigtelyjä.. 74-77 kg välillä näyttää vaaka. Ota siitä sitten selvää:)

Tänään välipäivä. Kotitekoista pitsaa ja pari karkkia ;) Saa sitä välillä herkutella? Huomenna taas alkaa uusi kuuden päivän putki tapoutia. Huh!

Olen nyt huomattavasti vähentänyt herkkujen syöntiä ja sen sijaan panostanut hedelmien ja vihannesten syöntiin. Missään totaalisessa lherkkuakossa en kyllä ole enkä ala. Vaunulenkeillä olenkin jo käynyt pitkään ja nyt olen alkanut myös tehdä pientä lihastreeniä päivittäin. Juoksemisen jätin toistaiseksi, kun sen gynekologi kielsi tällä viikolla toistaiseksi. Lantionpohjalihaksiin sain samalla lääkärikäynnillä kunnolliset ohjeet, ja erityisesti tuo treeni on tärkeä tehdä. Ennen kuin tuo harjoittelu on kunnolla vauhdissa, en kuulemma saa suoria vatsalihaksia treenata. Olen aina ollut himourheilija ja ollut hyvässä kuosissa - en ole koskaan ennen ollut näin pullamössökunnossa. Gynekologi tosin muiden hoito-ohjeiden lisäksi määräsi minua olemaan armollinen itseäni kohtaan ja muistamaan, että olen alle kolmessa vuodessa synnyttänyt kolme lasta. Nyt ei ole tärkeintä pyykkilautavatsa ja juostut kilometrit.

Olin päättänyt jo raskaana ollessa antaa itselleni lahjaksi uudet ulkoiluvaatteet ja sen olen tehnyt: hankin kivan värisen ulkoilupuvun ja nastalenkkarit. Ne päällä on kiva sporttailla :). (Mulla menee jostain syystä kone ihan jumiin, jos käytän noita valmiita hymiöitä.)

Tänä maanantaina mä IHAN OIKEASTI aloitan tän järkevämmän ruokailun. En ryhdy totaalikieltäytymään, mutta vähennän määriä ja pienennän annoskokoja. Sekä alan syömään keittoja. Hitto vie, kun tosiaan viime viikosta paino vaan nousi kilolla, niin nyt on tehtävä jotain!!!!! Ja senkin takia että sitten tammikuussa taas hetkeksi vähenee liikkuminen, niin on joku tolkku saatava tähän hommaan, muuten mä olen kohta sellainen valas etten sängystä pääse pois omin avuin.

Mä uhosin tänää neuvolassa että ipana tulee painavempana ja minä kevyempänä 4kk neuvolaan :D Parempi nyt sit treenailla !

Mitä ihmettä? Söin viikonlopun ihan miten sattuu ja paino putosi melkein kilon? Otappa tästä nyt selvää... Nyt takaisin ruotuun ja herkut pois :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

minunkin on pistävä tää syöminen ruotuun.. kamalaa kun oon niin ISO!! Kävin ostamassa sen proteiinivanukkajauheen joten ehkä se toimii... 10 kiloa haluaisin pois ja luulen että joudun kyllä ihan kunnolla treenailemaan että saan sen pois.. Jos vaan saisin itsekurin takaisin jotenkin että en söisi näitä herkkuja..

Minulla on se suklaanmakuinen. Sen maku ei oo ihan hirveen hyvä mutta se täyttää vatsan hyvin ja sopii välipalaksi iltapäivällä. Eilen ja tänään olen syönyt sitä iltapäivällä ja ei oo tehnyt mieli mitään muuta makeaa, joten ehkä se sopii korvikkeena herkuille.

Skickas från min iPhone via Vau Foorumi

Takaisin