Tsemppiketju raskauskilojen karistamiseen

emmu_ma

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Marraskuunmammat 2015
Eli otsikko kertoo kaiken ja mie oon mukana tällä 18 kilon saaliillani! Huomenna lupaan herätä uudella asenteella ja tehdä asialle jotain :)
 
HEI JEE! Miulla 10 kiloa raskauden jäljiltä ja ainakin 20 kiloa ennen raskautta kerättyä pelastusrengasta! Mie oon jumpannut joka aamu nyt kuukauden ajan ja vielä pari viikkoa sitten jaksoin käydä usein vaunuja työntelemässä. Nyt oon ollut laiskempi ton vaunuilun suhteen.. -_- Syömishäiriöisten taustojen takia en uskalla alkaa käymään vaa'alla ja laihduttaa kilojen seurannan kautta (menee miulla överiksi muuten) joten joudun tsiigailemaan peilistä että millon alkaa näkyä tuloksia.. Ja tuloksiahan ei näy kun syön liikaa ruokaa kotosalla :D Nyt kyllä miekin otan itteäni niskasta kiinni ja lopetan turhan syömisen! Perjantaina olis tarkoitus ottaa olutta, mutta siitä en luovu!
 
Mulla on raskauskiloja jäljellä se 12, mitkä on olleet siis jotakuinkin laitokselta palaamisesta saakka. Ja aikaisempaa ylimääräistä vähän tavoitteesta riippuen 8-10 kiloa. Eli ihan riittävästi tuota on - paino tällä hetkellä tasan 100. =(

Mä olen kans hieman laiska tohon vaunulenkkeilyyn, kun olisin enemmän sellainen hyötyliikuntaihminen - siis haravointi, lumityöt, mitä nyt milloinkin. Ja kun Monsteri nukkuu vaunuissa hienosti ilman liikkumistakin, kun vaan ensin nukahtaa. Vaan ei, täällä käy appiukko haravoimassa ja leikkaamassa nurmen, ja isäntä sitten tekee traktorilla lumityöt. Heppahommia tietysti tulee tehtyä päivittäin, mutta ne nyt vaan ei laihduta. Niin, ja tietty ihan liikaa tulee herkuteltua, siinäkin iso syy sille ettei paino putoa...

Minkähän aikaa muuten keskimäärin kestää synnytyksestä, että kroppa alkaa toimia entiseen malliin? Siis aineenvaihdunta ja sellainen.
 
Niin, ja piti vielä lisätä, että oman haasteensa liikkumiseen tuo se, että on jatkuvasti kipeä. =( Monsteri on nyt sen 7 ja puol viikkoa, ja mulla on jo toinen räkätauti tänä aikana!!!
 
Mukana ollaan. Kiloja tuli odotusaikana tasan 20 ja jäljellä niistä 10 ja tietty aiempia ylim. kiloja sellainen 5. Paino nyt 88kg ja tavoite olis jossain 73kg. Eli onhan siinä karistettavaa. Nyt kun täysimettää, ei vaan voi aloittaa mitään varsinaista kuuria, mutta herkuttelua pitäis vähentää. Olenkin ollut nyt maanantaista lähtien ilman suklaata ja karkkia, Jes! Se on jo paljon, kun niitäkin alkoi upota päivittäin :oops: . Iltapäiväkahvipullasta en kyllä vielä luovu. Mulla on takana viimeiset 15vuotta jonkinlaista laihdutusta, kun aina on raskauksista tullut tuo 20kg. Ekan jälkeen sain painovartijoissa painon 65kiloon, mut toisen jälkeen en alle 73kg. Pituutta meikälaisellä on 170cm. Ja se on niin totta, että pelkkä liikunta ei laihduta, vaan ruokavaliota pitää muuttaa. Meillä on 10 hevosen ravitalli ja touhuilen siellä taas sen minkä ehdin, mutta paino ei vielä syömisistä johtuen oikein ole lähtenyt putoamaan. Toki kiinteytymistä on jo tapahtunut aika paljon. Ei muuta kun nyt vaan aletaan vähän karsiin sitä herkuttelua ja keskitytään kunnon syömisiin:happy112
 
Haha, voitin tänään arvonnasta pipon, selkeä merkki siitä että täytyisi alkaa ulkoilemaan enemmän! :D Tänään on taas jumpattu ja päivä aloitettu leivällä ja jogurtilla. Seuraavaksi jauhelihakeittoa. Eikä mitään ylimääräistä. Kaapissa kyllä kuumottelee keksipaketti.
 
Mä oon mukana :)! Heti vinkkinä kerron, et suosittelen kiloklubi.fi sivustoa, jossa on tosi helppo pitää ruokapäiväkirjaa ja ohjelma laskee itse suoraan kalorit, joita on tullut työnnettyä suuhun. Siellä on helppo vähän etukäteenkin sunnitella syömisiään ja vertailla miten vaihtoehtoiset syömiset (lue:herkut, nams :P) vaikuttaa päivän saldoon. Myös liikkumiset merkataan sinne ja bum, taas ohjelma niissä kuluteut kalorit sulle suoraan. Käykäähän kurkkaa!
 
maikku* olen samaa mieltä, Kiloklubi on hyvä paikka! Olen ollut jäsen jo useamman vuoden ajan, ja saanut painon pudotukselle hyvän alun, kun hetken naputtelee noita tietoja. Sitten onkin jo taas käsitys siitä, mitä se oikeanlainen ruokailu onkaan, ja on helppo jatkaa eteenpäin.
 
Tää on hyvä ketju! Mulla tuli raskaudessa noin 16 kiloo ja kymmenen jäi laitokselle mut Se jumahti siihen! Eli kuus kiloo raskauskiloja karistettavana mutta sit ois vielä varmaan kymmenen muuta ylimäärästä jo ennen raskautta tulleet! :sad001 Tää on Kyl välillä niin masentavaa! Pitäis vaan saada ittensä liikkeelle ja harrastusten pariin, mut miten Se alottaminen voikin aina olla näin vaikeeta.. Mulla siis painoa nyt 92kg ja Pitäis saada ainakin aluks jonneki 80 kiloo.. Huh huh! Tekemistä riittää!
 
Tällästä ketjua justiin kaipaaki!! Mulla on ihan hyvin alkanu raskauskilot lähteen mutta lantiota on vaikka muille jakaa. Ja tietysti vatsan iso on löysä ja pieni pömppis vielä on..

Itse olen aina ollut hieman leveä lantioisempi mutta nyt synnytyksen jälkeen tuntuu että se on leventynyt vielä enemmän.. onko kenelläkään muulla leventynyt lantio synnytyksen jälkeen?? :)
 
Mutta vaikea on olla syömättä herkkuja kun meillä hyppää koko ajan vieraita, joka päivä on jotaki tai mennään itte jonnekki niin ainahan tietysti on pullaa kaapeissa eikä sitä voi olla itte ottamatta ku kerta pöydäs on tarjolla.. :D Ja ku meillä ei ikinä ennemmin pullaa oo löytyny kaapista, vieraille ollaanki sanottu että jos pullaa tekee mieli niin tuokaa itte :D
 
hento, minun hentaarilantio on kyllä entisestään levinnyt! Mutta tätä osasin kyllä odottaakin.. EIkä se varmaankaan tule palautumaan entisiin mittoihin? Näin mä ainakin luulen, että muutos on pysyvä.
 
Uu jee, oon mukana ko se kuuluisa peräpukama! :)

Ja oon varmasti se "ampukaatuopliis"-tyyppi, kun ootan nyt jo niin innoissani liikkumista (kunnon hikijumppia, en jotaki hikisiä vaunulenkkejä..) ja voi pojat kuinka onnellinen oon, kun 2.12. jälkitarkastuksessa lääkäri sanoo, että voi alkaa liikkuun! SITTEN RÄJÄHTÄÄ JA NUPIT KAAKKOON JA SITTEN JUMPATAAN!!!!! JEEEEEEEEE!!! :)

..ja sitten takasin siihen todellisuuteen. :D Eli sitten aletaan käymään astetta vaunulenkkejä "rankemmilla" tunneilla ja toivotaan, ettei kuset tuu joka käänteessä housuun. :P

Herkut? Mitkä herkut..? Ai nuo keksit tuossa pöydällä, jotka mennentullen ja palatessa ikäänkuin itsestään hyppää suuhuni? Ei kai. Omnomnom..Eiku!

:D Jeees wii kän!
 
Mun ainoot kompastuskivet tässä hommassa on toi monelle tuttu herkkujen syöminen ja se, ettei mua kyl huvita liikkuu saati sitten hikoilla :D Joskus rekisteröidyin kotijumpat.fi sivustolle, itseasiaas jos totta puhutaan niin mun jäsenyys on tälläkin hetkellä voimassa, mut mistä mä revin kiinnostuksen liikkumiseen.. Eli joo, onhan mul viel ongelma sit näköjään kuitenkin toi motivaation puute.
 
jep, mukana ollaan.. Mulle tuli 21kg raskauden aikana ja nyt on mennyt 14kg... ja siihen se on jämähtänyt.. Pituutta minulla on 170cm ja paino on tällä hetkellä 77kg.. Ja alle 70 kiloon pitäis päästä.. Minä tykkään liikkua ja treenata mut jotenkin mulla on motivaatio kateissa vaikka en tykkää olla tämän kokoinen.. Täytyy ottaa niskasta kiinni ja alkaa treenaamaan kunnolla :) Ja herkuttelu saa loppua! :)
 
Ja mulla ei oo viel ollut jälkitarkastus, se on vasta ensi viikolla joten sen jälkeen "saa" treenata kunnolla :)
 
UUH! Oon mukana kans! Raskauskiloja tuli 30! Jäljellä 10-13kg Pari viikkoa sitten loppui imetys ja samalla lopetin kaikenmaaliman hiilihydraatit! Minulla on vehnäallergia eli kaikki pulla ja muu ihana on poissuljettuna muutenkin! Sektion takia en uskalla vielä vatsalihaksia tehdä, teen sitten kun lääkäriltä luvan saan! Sitten alan rääkkäämmään itseäni salilla! :) Vaunuilla käyn jokapäivä käveleskelemässä (Kaupassa, kaupungilla) Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta jonka takia on myöskin TOODELLA vaikea pudottaa painoa :sad001 Ei hitsi muuten herkut oli vaikea jättää pois. Salmiakkia tekis nytkin mieli.
 
Mulla kans tehty sektio ja jälkitarkastuksessa lääkäri totesi vatsalihasten olevan vielä niin erillään, että vatsaa ei sovi treenata vielä. Aion pojan seuraavalla neuvolakäynnillä pyytää terkkaa tsekkaamaan tilanteen uudestaan..
 
Minäkin täällä huhuilen!

AIvan kuten hento, minullakaan ei paljon kiloja ole enää, mutta kiinteytyä tarvitsisi.
Minulle tuli 20+ kiloa raskauden aikana ja synnärille jäi muutama niistä. Sitten paino vain tippui kotona imettäessä 10 kg ekana kuukautena. Lopuista muutamasta kilosta en osaa sanoa, sillä nyt ei ole vaakaa. Olen 165 cm ja ennen raskautta 58 - 60 kg. Viime punnituksessa olin 65 kg ja siihen 60 kg pintaan on tavoite. Kiloja tärkeämpää on kuitenkin kiinteämpi kroppa ja voimaa lihaksiin.

Syvät vatsalihakset ovat ehdottoman tärkeitä palautumisessa ja tässä on pari linkkiä, joissa on niiden treenausohjeita jo jopa heti synnytyksen jälkeen. Osa on todella kevyitä ja niiden on tarkoituskin olla! Tarkistakaa tuo suorien vatsalihasten palautuminen ennen kovia treenejä! Minun fysioterapeutti/joogaohjaaja/ja vaikka mitä -kaveri on takonut minun päähäni, että liian aikaisin aloitettu kova treeni (varsinkin vatsalihaksille) on todella haitallista. Hän on juuri viime aikoina sekä opiskellut raskaanaolevien ja synnyttäneiden naisten "kuntoutuksesta" että tehnyt paljon töitä tälläisten ryhmien kanssa.

http://www.youtube.com/watch?v=sbA0hJxH4uo (Erittäin kevyttä harjoitusta heti synnytyksen jälkeen!)
http://babyfit.sparkpeople.com/articles.asp?id=805


Ideoita jumppaamiseen vauvan kanssa:

http://babyfit.sparkpeople.com/pregnancy-exercise.asp?ex=core&extype=pp
http://www.youtube.com/watch?v=GfQRD8O_Uo4
http://www.youtube.com/watch?v=7zYLxBOIwHQ
http://www.youtube.com/watch?v=WoBUEjiM0gU

Minulla on nyt 2 kk synnytyksestä ja olen tehnyt joitakin jumppia kotona. Lähinnä jalkoja (kyykyjä vauvan kanssa), pakaroita, selkää ja syviä vatsalihaksia. Ai kun tuntuu hyvältä taas tehdä jotain!
 
Mä oon kans mukana! Raskauden aikana tuli +20 kg ja kymmenen lähti melkein heti. Siihen oon sitten jäänytkin jumiin... :sad001 Jälkitarkastuksessa terkka oli ihan et wau, kymmenen kiloa jo, mut tuntuu jotenkin turhauttavalta kun ollu tässä samassa painossa jo 1,5kk! No eipähän oo paino noussu... :D joo ja voi morjes, ei paljoo auta kun piti hakea elloksen paketti Siwasta ja pari maitoa niin kotiin tullessa mies kysy että mitä nää suklaapatukat on... mulla on hienot vaunut joilla käydä kävelyillä mut jotenkin tuntuu ettei vaan jaksa..... blaah!
 
Takaisin
Top