Tsemppiketju raskauskilojen karistamiseen

Mä teen paljon ruokaa kerralla aina kun ehtii. Syön pari päivää niitä ja pakastelenkin paljon. Aina löytyy joku purkki jostain. Uus suosikki on pakkasesta aurinkovihannekset. Ruskistan ne pannulla voin/öljyn kanssa, sekaan keitettyä riisiä, paistettua lihaa (broisku/possun kinkkusuikale tms. ) ja kermaa purkki. Menee myös ilman kermaa. Saatan heittää vielä knorrin sellaisen annosfondue systeemin mukaan. Ei tartte maustaa sitten muuten..

Sitte toinen helppo on 400g hunajamar. Broilerin suikku
Purkki persikkaa tai ananasta
2,5 dl kermaa
Uncle bensin joku sweet chili kastike tms. Ite käytän sweet chili extra pineapple tms.
5dl vettä
Knorrin Kanafondinappi
4dl riisiä

Ruskista kana pannulla
Kiehauta vesi ja sekoittele kanafondi sinne

Kippaa kaikki uunivuokaan ja 60 minuuttia 200 asteessa.

Oon joskus esikeittäny riisiä, mutta tulee kyllä ilmankin.. Sekoittaa välillä jos ehtii..

Sent from my GT-P5110 using Vau Foorumi mobile app
 
Sitte hyvä välipala on maustamaton jogurtti ja sekaan mehukeittoa :)

Sent from my GT-P5110 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä teen paljon smoothie pirtelöitä, yleensä teen yhden satsin aamulla ja siitä tulee kolme isoa lasia joten juon yksi aamupalaksi, yksi välipalaksi ja yksi iltapalaksi :) tosi helppoa tehdä ja ehtii nopeasti juoda ne kun on sopiva hetki. Tässä yksi resepti; 1 prk rahkaa, 4 dl mantelimaitoa (tai tavallista maitoa), 200g marjoja ja 1 tl hunajaa. Laitan kaikki anekset tehosekoittimeen ja sitten se on valmis :)

Minulla on nyt mennyt hyvin. Olen pitänyt ruokapäiväkirjaa nyt 2,5 viikkoa ja kiloja on lähtenyt 3 :) vähähiilihydraattisella ruokavaliolla mennään. (Paitsi eilen kun mulla oli vatsatauti joten kaikki mitä sain alas oli hapankorppuja ja mehua..) tavoitteena olisi saada pois 8 kg ainakin. En ole mitenkään valtavan iso nytkään mut olen paljon isompi kun ennen raskautta. Jos pitäis päästä tavoitepainooni niin silloin pitäis pudottaa vielä 13kg.. Hoho.. On kyl pitkä matka edessä..


Skickas från min iPhone via Vau Foorumi
 
Mä aloitin viime viikolla kokeilemaan sitä 5/2 dieettiä, ja ihan ok on mennyt. Idea siis se, että 5 päivänä syödään normaalisti, ja kahtena "paastotaan" syömällä 500kcal päivässä. Nää paastopäivät ei ole peräkkäin ja mitä kokemuksia olen lukenut, niin ajan myötä vaikuttavat niin, että normaalitkin annoskoot pienenevät. Tiedä sitten, mulla ei tuota ole ainakaan vielä tapahtunut, mutta eihän paastojakaan ole kuin 3 takana vasta.

Mä kävin maanantaina jalkaleikkauksen jälkitarkastuksessa, ja nyt on lupa opetella sitten taas kävelemään omalla kengällä. Tarvii vaan viissiin mennä ostamaan uudet, isommat lenkkarit, ettei lesti paina varpaita kasaan. Ihan heti tästä ei oikeasti lenkkeilemään pääse, mutta pikku hiljaa totuttelemalla joo. Ja kunhan täältä reissusta kotiudun, niin aion alkaa taas totuttelemaan cross traineriin, sehän ei varsinaisesti rasita tuota jalkaterää.

Paino on tänä vuonna pudonnut sen 2kg per kuukausi, mikä on ihan jees, mutta tietty toivoisi vähän reippaampaa pudotusvauhtia. Äitini oli kyllä sitä mieltä, että olen jo hoikistunut ihan tosi paljon, mikä tietty tuntui tosi kivalle!
 
Ainakin monet on kehuneet että toi menetelmä toimii :) en ole itse kokeillut mut jos tämä ruokavalio ei auta niin sitten kokeilen siitä :) kerro sitten miten se on toiminut :)


Skickas från min iPhone via Vau Foorumi
 
Skyr-proteiini maitovalmisteet on ihan mun mast ruokavaliossa nyt. Hyviä ja terveellisiä välipaloja.
 
Ja tosi tehokas laihdutuskeino on mahatauti :/ oon nyt ollut 3 päivää kipeenä ja en pysty syömään mitään kun on niin huono olo.. Tässä ajassa on lähtenyt 2 kiloa.. Tää vois loppuu jo.. :sad001


Skickas från min iPhone via Vau Foorumi
 
pikkuruusu: Minustakin ne skyrit ovat hyviä, mutta ärsyttää, kun lähes kaikissa on keinotekoista makeutusainetta. En vain ole koskaan tykännyt niiden mausta. Viimeksi kaupassa tavasin niiden kaikkien ainesosaluettelot läpi ja vain mustikan makuinen oli makeutettu sokerilla. Pitää katsoa sitä maustamatonta ja sitten itse sekoitella makua. Minusta vain vähän hassua valmistajalta tehdä tuollaisia ratkaisuja. Ehkä ovat ajatelleet, että skyr sopii laihduttukseen ja sitten valinneet makeutusaineet sen mukaan. No ei ainakaan minun tarvitse paljoa ostella.
 
Mä kulutan päivässä aikaa tunnin kun teen vauvalle terveellistä ja monipuolista evästä.. itse syön sitten mitä sattuu. Toki teen kerran päivässä terveellisen ruuan koko perheelle, mutta yleensä oma aamupala/lounas/päivällinen on sitten vasta iltapäivällä. Illalla sitten napsin ja napostelen kaikenlaista.. Ja karkkia... Huoh.
 
Kiitos vinkeistä! Alkuun ehtikin tehdä jotain ruokaa valmiiksi, mutta nyt kun meillä on jotenkin rytmi hukassa, tuntuu että ei jää aikaa oikeen mihinkään. Niin sitten ei tuu tehtyä kuin jotain pikaisesti illalla. Eikä siitä jää seuraavalle päivälle. Ehkä ensimmäinen askel ois lopettaa se napostelu (helpommin sanottu kuin tehty..) ja alkaa kanssa pitää ruokapäiväkirjaa.

Mä en kyllä pysty syömään skyriä... Tiiän että monet tykkää, mutta ei vaan uppoa.
 
Heh, ei tollainen lomailu kannata! Olin siis 3 yötä reissussa äitini luona, ja tuona aikana painoa tuli kilon verran takaisin. Huikeeta! =D

No, onneksi on lupa liikkua nyt niin aletaan kyllä ulkoilemaan Ellin kanssa toisella lailla kuin mitä nyt on tehty, ja josko tästä pääsisi pikkuhiljaa ratsastamaankin taas. Crosstraineri kovaan käyttöön ja keskikropan lihakset töihin muussa jumpassa, niin avot! (Kaikki ne 3 ensimmäistä päivää kun oikein jaksaa..........) =DDDD
 
nämä proteiinirahkat taitaa muutenkin olla nyt muodissa kun on tullu paljon muitakin merkkejä. Josko niistä joku maistuis hopodihoppiainen!? :)
 
Heih, enpä ole pitkään aikaan käynyt tai kirjoitellut.

Mä olen aloittanut PT-yhteistyön ja käydään n. 1x/vko salilla valmentajan kanssa, itse sitten 2x lisäksi ja 4-6 jumppaa päälle. Aamuaerobiset pitäisi aloittaa, mutta millä vara-akuilla? Meillä kun tyttö edelleenkin nukkuu niin huonosti..

Mutta mulla on myös PT:n tekemä ruokavalio, ja sitä oon seuraillu 90%. Kerran viikossa tavataan mammojen kanssa ja silloin olen kaupungilla ollessamme syönyt salaatin ja välillä sovellellut makuja saadakseni.

Kuitenkin, tätä on kestänyt ny 4vkoa ja kiloja lähteny 4,2kg. :) Huomenna menen inbodyyn taas, niin saas nähdä mitä on tapahtunut. Käyn kehonkoostumusmittauksessa kerran kuukaudessa.

Vuoden alusta paino on pudonnut tasan 7kg! Keho on muuttunut ja rasva selvästi palanut, sekä lihakset palanneet. :wink

Tsemppiä kilojen karistamiseen! Mulla on tänään jalkapäivä. :P
 
Ihan huikeata Mamsi mitä tuloksia! Niin se vaan on, että kun toinen on vahtimassa, niin saa ihan erilailla aikaan kun yksinään väkertäessä.

Mä mietin jossain vaiheessa myös noita aamuaerobisien aloittamisia, mutta sitten Elli päätti, että meillä alkaa aamu jo klo6, joten mun tartteis vissiin nousta jo klo 5 jos meinaisin saada ne tehtyä. Ja tosi yllättävää, ainakaan tällä hetkellä en taida saada itsestäni sitä irit!

Mutta on mun kropassa jotain tapahtunut näin yksinkin touhuten, laitan tähän sellasen kuvasarjan missä on kuvat joulukuun alusta, tammikuun alusta ja viime viikolta. Ei huikeita muutoksia mutta jotain kuitenkin!

PicMonkey Collage3.jpg
 
Terve kaikille!
Eipä ole tullu kirjoiteltua tänne aikoihin :) mutta nyt ajattelin ryhdistäytyä kuten noiden kilojenkin karsimisessa :)
Raskaus aikana tuli se 30kg ja synnärille jäi 12kg elikkä 18 jäi ylimäärästä... imetys loppui lyhyeen noin 3kk mutta sinäaikana tippui 10kg. Vaunulenkit ja tammikuussa aloitettu sali niin jäljellä 5 ylimääräistä kiloa, mutta sitäkin tiukemmassa. Nyt olisi vissiin aika luopua napostelusta ja karkista??? :D APUA!!! Kuinka se tehdään :wink


Superpaljon tsemppiä kaikille kanssa kamppailijoille!!!! :)
Ja puapru kyllä näkyy edistymistä! Mahtavaa!
 
Hienoa edistystä teillä :) minulla on tippunut paino 4kg ja viikko sitten aloitin lenkkeilyn joten varmaan saan pois ne loput kilot ennen kesää :) nyt on kunto vielä niin huono että pystyn vaan juoksemaan 1km vaikka ennen pystyin juoksee 7km noin vaan.. Hoho.. Eli pitkä matka edessä että kunto nousisi samaan tasoon.. Mut koko ajan menee paremmin :)


Skickas från min iPhone via Vau Foorumi
 
Tsemppiä sofiaelisabeth! :) eiköhän se kunto nouse pian entiselle tasolle kun vaan jaksaa käydä lenkillä :)
itellä tuntuu olevan tuo lehtemisen tuska niin kovin suuri :D ja välillä ajanpuute kun tuo ukko käy työn lisäksi koulussa.
 
Meillä oli miehen kanssa eilen puhetta siitä "Rakas, sinusta on tullut pullukka"-ohjelmasta. Oon aina sanonu että kyllä mä pystyisin sen 15kg laihduttaa siinä 7 viikossa mikä niillä on aikaa, jos vaan mäkin saisin siitä 10 000 € rahaa! Mies sitten tarttui tähän eilen. Ja ei, ei tosiaan kymppitonnii tarjonnut, mutta lupasi ostaa meille uuden sohvan jos pystyn tohon :grin Olen siis hinkunut uutta sohvaa, mutta haudannut haaveet kun jään hoitovapaallekin vielä. Nyt sitten ois oiva tilaisuus saada se sohva! :grin Budjettina max 1 000 € eli kyllä mä sillä jo hienon sohvan saisin! :)

Maanantaihin olisi aikaa miettiä... mikään kestävä painonpudotus tuo ei varmaan olisi.... ja olisko edes niin fiksua... :rolleyes: Toisaalta sitten mulla on tätä ylipainoo tosi reippaasti ja tuosta vois saada kivan startin. Mulla on siis pituutta 170cm ja painoa noin 104 kg. Että laihduttaa pitäisi sinne alle 90 kg siinä 7 vkossa. Se olisi 2kg/vko. Laskin että noin 15 % mun tän hetken painosta. Mun kroppa reagoi kyllä hyvin, tai on ainakin ennen reagoinut ja kilot tippuu aika helposti (mutta sitten mä kerään ne takaisin... :oops:)

Pitäisikö vai eikö pitäisi?
 
Takaisin
Top