Tsemppiketju kilojen karisteluun

Mä syön herkkuja perhekahvilassa kahvin kanssa joka keskiviikko :happy119 Ja ei se paino ole niistä mihinkään pompannut, kun se on vain sen yhden päivän. Ja viime viikolla oli keskiviikon lisäksi lauantaina serkun valmistujaiset missä söin voileipäkakkua, täytekakkua ym. Ja ei sekään mitään saanut aikaan.
Ehkäpä se johtuu mun kohdalla myös siitä, kun nämä herkuttelut osuvat ruokailuaikoihin. Eli mulla pysyy silti se 3 tunnin välein syönti.
Eli ei mun mielestä tarvitse kieltäytyä, varsinkin, kun omista tuttavista moni loukkaantuisi, jos ei ottaisi kahvin kanssa jotain. Ei sitten vaan jatka kotona sitä herkuttelua :taunt014
Ja olisi se nyt kurjaa tehdä isälle herkkuja ja katsella vierestä, kun se yksin niitä mutustaa :laughing002
 
Mirabella Mitä sä syöt 3h välein? Minkälaisia ruokia/välipaloja?

Tiesittekö muuten, että dominokeksit on hyviä? Ja että niitä pitää vetää kerralla ainaka puol pakettii? Mä tiedän :smiley-ashamed008
 
Tiutsi, mun mies on ihan dominohullu ja muutenki melkoinen keksihiiri ja sille on tehny tää meidän herkkulakko (aivan, myös mies osallistuu, ainaki kotona :) ) varsinkin öisin sillä on ollu tapana vetää dominoa ja maitoa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mua harmittaa et just nyt piti ilmestyy geisha-keksejä kun mä en niitä saa syyä..:laughing014 ja ku ne on nii viel sydämmen muotosii...nyyyyyyyh....
 
Muokattu viimeksi:
Mä en oo kuullukaa mistää Geisha-kekseist :eek: Vitsi mul taitaa olla taas menkat tulos, ainaki mahas on just sellanen puristava tunne. Se sit tietää sitä et mun mässyhimot nousee taivaisiin :mad:
 
Tiutsi: Aamulla syön normaalisti lasten kanssa kaurapuuroa ja juon kahvia sitten siitä 3 tunnin päästä on lounas. Lautasmallin mukaan menen eli puolet tai yli salaattia ja perunat/riisit jätän välillä jopa pois, kun tulen täyteen liha/kana/kala osuudesta ja salaatista.
Nyt olen innostunut kylläkin välillä syömään kasvissosekeittoja, joihin laitan porkkanaa, perunaa, sipulia ym. mausteita ja nyt viimeisimpään satsiin laitoin punaisia linssejä, jotka olivat mulle uusi tuttavuus.
Siis on niin hyvää, todella terveellistä ja täyttävää. Lisäksi syön leipää ilman päällysteitä tai vaan leikkeleen kanssa. Sitten taas 3 tunnin päästä on välipala, jolla syön joko tota keittoa tai sitten pari leipää+luonnonjogurttia ja kahvia. Sitten 3 tunnin päästä on päivällinen ja taas mennään samaan tyyliin, ku lounaalla.
Iltapalan jätän monta kertaa pois ja juon vain mustaa teetä ja vettä, kun ei ole nykyään enää kello 18 jälkeen nälkä ja jos sellainen on syön lasten kanssa iltapuuroa :D
Jokaisella ruokailulla juon 0,5litran lasin vettä (lounaalla ja päivällisellä lisäksi pienen lasin piimää) ja samanlaisia lasillisia menee myös keskellä päivää, koska en juo mehuja, maitoa tms. ja nykyään tuntuu olevan aina jano, varsinkin kun imettää...
Lapset syövät tietysti erilailla eli heille annan välipalalla myös hedelmiä ym. ja kun heille ei oikein maistu tuo sosekeitto eli saan vedellä sitä ihan yksinäni, kun he esimerkiksi syövät makaroonilaatikkoa, josta en itse perusta :D

Tämä on perusmalli, jota aina sitten sovellan, jos tulee kyläilyjä tai esim. keskiviikkoinen kahvila eli en todellakaan sinne rahtaa mukanani sosekeittoa, vaikka se niin hyvää onkin :laughing002

Olisi kiva kuulla teidän muidenkin ateriarytmeistä ja ruokatottumuksista? Meillä nimittäin säännöllisyys ja nämä lautasmallit ym. tulivat vasta tämän viimeisimmän raskauden myötä elämään ja ihmettelen miten ei aiemmin tajunnut, kuinka helppoa ja hyvää tää meille on. Ehkäpä niitä kilojakin olisi nyt vähemmän :confused013

Ja puhuin miehelleni, että varmasti mulle tämä on helpompaa, kun minulla ei ole makeanhimoa ollenkaan.
Harmittaa kyllä teidän muiden puolesta, koska se on varmasti vaikeata kieltäytä, jostain, jota niin kovasti alkaa tekemään mieli.
Mun mies meillä ne lastenkin karkit meinaa syödä. Kyllä oma perhe saa olla tyytyväinen, kun nyt karkit ja keksit säilyvätkin kaapissa, jos siis mies pitää nenänsä sieltä poissa :happy
 
Tänään en oo muuten syöny mitään herkkuja :) Meil ei oo mitää kunnon ateriarytmejä, vaik todellaki pitäis olla. Ja salaattii ei oo tarjol yhtää niin usein ku haluis. Meil mies tekee ruuat, ja mä hoidan noi leipomispuolet.
 
Oi, ihana ketju :) Mä tuun kans tänne JOS saisin itteen niskasta kii. Alotan maanantaina, niinku aina xD Tätä päivää ei lasketa ku on kerta isänpäivä. Eka isänpäivä. Meillä ollaan oltu ihan fiiliksissä ja herkuteltu on koko päivä. Valkosuklaa-daim-kakkua, aaah :Heartred Ja aamupalaks pikku pekonimunavehnäleipämättö :wink Mutta siis huomenna, huomenna! Loppuläski on aika tiukas, eka 10kg hävis ittellää...
 
Mullakii on maha ähkytäynnä :dance008 Mies teki possupaistia ja sen kans oli riisiä ja pannulla käytettyjä kasviksia. Jälkkäriks kahvit ja piimäpiirakkaa. Selvis et se miehen haluama piimäkakku tarkottikin piirakkaa eikä kuivakakkua.
 
Jahah,nyt sitte bongattu marianne-keksi mainoso_O ei hyvä.Onneks rupee tää juhlapäivä olemaa loppupuolella,en syöny ku yhen kaneli-omena(pullapitko)siivun ja pienen palan täytekakkuu,kaikki muu oli normiruokaa mut silti morkkis ku enhän mä nyt enää syö niin paljoo ku tänään.no huomenna sitte lenkkiä kiertämää jos ei sada.
 
Mulla meinasi tulla eilen morkkis, kun otin ison annoksen lounaaksi kalaa ja sellaisia raskankermaperunoita. Lisäksi maistoin mieheni toivomia lihapasteijoita, mutta dominot ym. jätin lapsille ja miehelleni. Kakkua ei ollutkaan, kun mies ei siitä perusta enkä paljoa minäkään ja eilen oli kyllä esikon oikea syntymäpäivä, mutta joudun ens vk-loppuna leipomaan kaks täytekakkua eli hänkin sai tyytyä dominoihin :happy119
Mutta morkkis meni tänä aamuna vihdoin pois, kun eilinen kylän jumpan hikoilu ja perheen kanssa kävelylenkki auttoivat.
Oli meinaan taas kilo pudonnut ja kylän tehojumppari sellainen oikein habanainen tuli sanomaan "En tiedä mitä nainen teet, mutta sä pienenet silmissä. Hattua nostan, jos yksin olet saanut tämän aikaan". Ja saa kyllä nostaa. Ei ole meinaan aikaa tai rahaa mihinkään personaltraineriin :laughing002
Vielä meinaan on matkaa kymmeniä kiloja tavoitepainoon, mutta kyllä olo on nyt niin ihanan kevyt ja pystyn kävelemään portaatkin ylös vauva kainalossa tuntematta mitään ihmeempää. 3kk sitten vielä puuskutin :laughing021
 
mäkään en onneks eilisen jäliltä lihonu:) ja ois taivaallinen keli lähtee lenkille mut innostuin sit siivoomaa ja ihan jopa pesemää lattioita,nyt täytyy vaa pitää pien ryyppyhetki ja jatkaa siivoomista et läskit sulaa.myöhemmin sit lenkille:)
 
IceCream: Kyllä tolla huhkinnalla ne kilot sulavatkin. Kun jos oikeasti alkaa siivoamaan, niin kyllä se lenkistä menee :smiley-chores020 :thumright
 
Kyllä on vaikia vastustaa mokkapaloja jotka jääkaapissa houkuttelee! Monta viikkoa on menny hyvin herkkulakossa mutta eilen repsahti..ja tänäänki.. :/ pakko oli isille leipoa kun niitä niin kovasti toivo! mut nyt ote takasi ei tuu muuten mitään!!

Perjantaina onnistuin vihdoin ja viimein herättämään keskivartalon lihakset ja kyllä muuten tuntui la ja su! Sektion jälkeen on muuten kumma ku vinojen vatsalihasten tekeminen ei tunnu miltään, taitaa olla vielä palautuminen vähän kesken. Muuten kyllä saa poltetta aikaseksi :)
suosittelen muilleki vaunulenkkien lisäksi kunnon kuntosali jumppaa! saa omaa aikaa ja välillä voi päästellä höyryjä niihin puntteihin :) ja mulla ei pysy hartiat kunnossa jos en käy salilla säännöllisesti. ja on muuten kumma kun lähtiessä imettää ja aattelee että ei jaksais tätä samaa imetysshowta enää millään mut ku tulee salilta nii mielellään alottaa imetyksen taas :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä kävisin mielelläni salilla, mutta asun niin maalla. Eikä ole tekosyy. En ole varma onko lähimmässä keskustassa edes salia ja jos on, niin sinne toiseen on 25km ja toiseen 30km yhteen suuntaan ja tosiaan omalla autolla, kun ei täällä kulje julkinen, ku arkena aamulla ja iltapäivällä koululaisten takia.
Ja sitten, kun täysimetän, niin matkoihin ja sinne salilla huhkimiseen menee jo reippaasti, niin paljon aikaa, ettei mies välttämättä pärjää kotona vauvan kanssa+2vanhemman.
Olen hartiat saanut pidettyä aika hyvinä tolla sauvakävelyllä päivittäin, koska jos sen oikein tekee, niin kädet tekevät töitä. Jospa ne allitkin katoaisivat :smiley-bounce005
Ja meillä on tosi raskasta toi opiston jumppa tiistaisin 45min ja kyläläisten jumppa sunnuntaisin 1 tunnin mittaisena. Siinä hiki virtaa ja tehdään liikkeitä jumppapallosta kahvakuulaan, kun kuntopiirillä mennään. Eli tulee koko kehon liikkuvuuttakin kävelyn lisäksi :happy119 Eli toisaalta en kaipaa sitä salia niin kamalasti :wink
 
Mulla olisi tarkoitus lähteä salille tammikuun alusta. Nyt tulee tehtyä viikon aikana pari 2 h vaunulenkkiä ja muutama lyhyempi(1h). Eilen herättelin myös vatsalihaksia kotona, löytyivät ne sieltä :P.
 
huh eile tuli kyllä syötyy kaikkee.. :/sisko oli tehny suklaa muffineja ja mä pullaa ja sit oli viel kääretorttuu :Dd hyhhyh... tänää käyty vaunuilee ja illalla body pumppii. eka kerta synnytyksen jälkee ku meen siihe, muis jumpis on tullu käytyy...oltii lauantaina ulkona syömässä ja ku olis saanu syödä mitä vaa esim ranskiksii tjt niii ei yhtää tehny mieli ottaa ruuan kaa mitää sellasta.. vaa perus uuniperuna ja pihvi:D edistystä huomaa myös ku kaupas menee karkkivälii valkkaa jtn, nii ei yhtää tee mieli noita karkkeja, ku aikasemmin saatto pussi mennä tosta vaa.. ihanaa, ehkä tästä sokerikoukusta päästää pikkuhiljaa pois ja pois.:) muutenha ruokavalio on terveellinen:D
 
Sokerikoukku.... Oon onnistunu nyt kyl kiertää hyvin noi karkkihyllyt, mut mies toi mulle leipomost kaks kanelikierrepullaa ja pakkohan ne oli syödä. Muuten on tänää tullu syötyä puuroa ja siskonmakkarakeittoa ja näkkäriä :) Vois ton leivän vaihtaaki taas näkkäriin pitkäst aikaa.

Ja en jaksanu tänää lenkil käyä aamul, ku ei noit kauppareissuja voi lenkkeilyks sanoo vaik kävellen sinneki aina mennää. :oops:
 
Takaisin
Top