Tsemppiketju kilojen karisteluun

Mun mies ei onneks kanna mulle mitää herkkuja,paitsi lauantaina se toi mulle ärrältä pätkiksen ku siel ei ollu sukulakuja ja se ei sit uskaltanu olla ostamatta mulle mitää :laughing002 nyt sit kauppareissuilta se tuo mulle herne-maissi-paprikaa (pakastepusseja),ne on pirun hyviä syyä jäisinä:geek samalla vaik ku kattoo telkkaria.
Äsken sitte tytsynkaa tehtii kävelylenkki :happy6 (5-7km) tuli kyllä enempi tuskanhiki ku lenkkihiki,kramppas molemmat nilkat melkein puolet lenkistä ja sit toinen vielä jatko kramppaamista ja sit ku olin nilkkavaivoihin turtunu ni sit rupes pakottaa varpaitten tyvii:wtf hmmm..taitaa mennä loppuilta särkylääkettä syödessä ja kylmägeelillä läträtessä:schocked028
 
Mä en taas tykkää yhtää nois herne-maissi-paprikoist ku niis on sitä maissia liikaa :confused:

Tänäaamuna tein pienen vaunulenkin(puol tuntii reipasta) ja lisäks reenailin vähän noita "vatsalihaksia". Aamupalaks söin taas kaurapuuroa. En oo mikää puuroihminen, toi kaurapuuro on ainoo nopee puuro mistä tykkään ja se peeveli aiheuttaa karseen närästyksen. Kai se olis opeteltava syömää neljää viljaa tai ruispuuroo:sad001
 
Ne maissit on just parhaita,paprikat on ällöjä.
Mä en kyl tänään pysty lenkille lähtee,vieläkii pakottaa noihin nilkkoihin.pitäs kyl kaupas käydä ostaa tytölle lisää tutteja ku aina ne on hävyksissä ku niitä tartteis,saa nähä mitä tulee kävelystä.
Mäkii söin ennen aamulla puuroo mut sit huomasin et ei se viekkää nälkää,menee pari tuntia ja sit on kahtakauheempi nälkä.
 
Se siinä puuros onkii et ei vie kunnol nälkää. Mut oon ny kumminkii päättäny sillä elää, leivänsyönti ku on myös ollu ongelma. Sitä tulee syötyä liikaa ja liian usein paahdettuna. Ja sit on pakko saada siihi päälle juustoa ja makkaraa ja ja... kaikkea :) Kuhan saa noi hillot tuolt jääkaapist tuhottua sen puuron kanssa, nii sit käyn pakastimen kimppuun. Pistän sekaan paljon mustikkaa ja mitä tuolt ny löytyy. Ja kuha saa ostettuu kookosöljyä (kylmäpuristettua) ni pistän sitäkii sinne. Jos vaik olis vähä täyttävämpää.

Nii ja on ne hillot kotitekosia karviaishilloja eikä niitä kaupan sokeripommeja(ihan ku nois ei ois sokeria ;D )
 
Mun kyllä täyttää kaurapuuro. Vedän sitä aina niin ison kipollisen, että usein joudun jättämäänkin pohjalle, kun ei vaan millään mene alas:sick009. Syön sen pelkän maidon kanssa, mutta valitettavasti sen puuron pitää maistua hyvälle eli laitan suolaa, vaikka moni sanookin ettei saisi.. Ja hienosti jaksan siihen lounaaseen.
Ja eilen, kun mies söi viimeistä karkkinauhaansa, jota olin kuukausi sitten laatikollisen sille ostanut, niin pyysin säästämään palasen, jotta voin maistaa ja mies intti, että ottaisin nyt ja kello oli jo 20 illalla eli ei herkkuaika. Kyllä kauan kinasteltiin ja aamulla oli pala jätetty hyllylle.
Kun jos on tollai herkkuja, jotka tulee mieleen illalla, niin syön ne yleensä aamiaisen yhteydessä, niin mun "kiero" mieleni kuvittelee, että se kuluu paremmin päivän aikana, kuin jos illalla sen söisi :laughing021
Onpahan ainakin itsellä parempi omatunto eikä mene yöunet :sleep002
 
sillonku olin nuorempi ja hoikempi ja söin sitä puuroo ni laitoin siihen puuron joukkoo niitä valion mehukeittoja:geek muuten en ois kyllä saanu sitä puuroo alas menemää ilman et ois noussu ylös.:)
 
Mä täs oottelen et mies kotiutuu ni pääsen sitte kauppaa,meinasin et jos sielt sais pelkkiä jäisiä maisseja ni pakko on kyllä ostaa:grin ja ehkä vähän ananaspaloja ja kaikkee muuta hyvää, sukulaku mukaa luettuna:p
 
Kyllä ainakin meidän jokaisessa ruokakaupassa on, IceCream, niitä pakastemaisseja omassa pussissa :happy112 Viime viikolla just kokkasin ruokaa mihin tarvittiin pussillinen pakastemaissia eli kyllä olisi tuuri, jos et sellasia löydä :laughing002
 
jo vain,olihan siellä pelkkiä maisseja,ostin sitte niitä ja pelkkiä herneitäkii.mukaa tarttu sit ananaspaloja ja kreikkalainen salaatti..ja se sukulaku:grin .Voi viineri,mä oon tänään syöny hirveesti ja vieläkii mahtuis:confused:
 
Näkyykö teillä maidontuotanto ruokavaliomuutosten yhteydessä muuttuneen? Itsellä väheni maidontulo kun aloin painoa pudottamaan, maidontulo, joka on muutenkin vähäistä, vauva nyt 2kk, saa nähä kuivuuko tissit kokonaan.
 
Itse syö kanssa kaurapuuroa aamulla ja lisään siihen raejuustoa niin täyttää pidempään. Aluksi luulin, että toi ruokailun tarkkailu vaikutti maitoon, mutta nyt olen huomannut, että se on enemmänkin kiinni mielialasta. Kun en ressaa kaloreita, vaan syön järkevästi enkä myöskään kärsi morkkista repsahduksista niin maitoa on tullut ihan normaalisti. Yritin siis sanoa Känkkis, että älä vaan ala ressaan siitä syömisestä, mulla ainakin mieliala vaikuttaa paljon enemmän kun itse ruoka.
 
mä en imetä ni voin onneks rauhassa tiputtaa painoo.oon tosin kuullu et jos hartiat ois jumissa ni seki voi vaikuttaa maidontuloo..:think005
 
Mirabella nehän on ihan tehny jonku tutkimuksen mis on todettu et kakunpala tai muu makea aamupalalla pitää päivän aikana makean himon kurissa. Ettet ihan väärässäkään oo :p
 
Ahaa kiitos tiedosta Bettie:notworthy Alankin heti leipomaan jotain oikein herkkumättöä, jonka vedän aamulla ja vielä juuri huomen aamulla, kun on se perhekahvila :laughing001
Ei vaiskaan. Tällä kertaa en edes aio leipoa mitään koko kahvilaan, niinku yleensä teen, koska satsaan kaikki voimani ja intoni vk-lopun koitokseen. On nimittäin perjantain ja lauantain aikana tulossa n.40 henkilöä pojan synttäreille ja kaikki tehdään edelleen itse tarjolle, kun se vaan on halvempaa, kun valmisherkut pakkasesta ja hyllyltä :thumleft
 
Yks mikä mua harmittaa syömisissä myöskin on se, että laktoosittomat tuotteet on vaa niin paljon kalliimpia. Olen sitä kironnut jo aikaisemmin. Siinä missä tavan maitorahkaa sa halvimmillaa 60senttii purkki ni laktoosittomasta saa pulittaa pikkasen vajaa 2euroa. Se on paljon, eikä mulla ole varaa ostaa hirveitä määriä niin kallista rahkaa, sama raejuustossa. Tavan raejuusto saa halvalla mutta laktoosittomasta pienestä purkista raejuustoa saa pulittaa maltaita. Ja tulee se aika kalliiks jos aamu/väli/iltapalalla pitäs rahkaa vedellä. Tykkäisin kyllä, mutta ei lompakko anna semmossii periks.
 
Juu todella typerästä asiasta rahastetaan, kun on kyse erkoisruokavaliosta. Sama ku vauvojen erikoismaidoista. Siis mieti, jos sun vauvasi on niin allerginen, ettei voi elää, ku ylikalliilla erikoismaidolla ja sulla ei olisikaan rahaa :eek: Eikä siinä paljoa Kela-korvaukset helpota. Onneksi tutuilla, joilla on tälläinen tilanne on sitä rahaa.. Vähä huonosti kirjoitettu, mut yhdellä kädellä ja vauva riuhtoo toisella puolella :smiley-ashamed008 Hyvää yötä :excited001
 
Takaisin
Top