Tsemppiketju kilojen karisteluun

Mä olen nyt aloittanut, en laihdutusta, mutta painontarkkailu projektin. Mulla on ollut hevosharrastus tauolla reilu puoli vuotta ja nyt raskaana kiloja on kertynyt ihan liikaa kun en liiku enää samalla lailla kuin ennen. Nyt 22 raskausviikkoa takana ja painoa melkein saman verran kuin kahdessa aikaisemmassa loppuraskaudessa :oops:

Olen nyt aloittanut reippaan kävelemiseen useampana kertana viikossa. Vien vanhempaa tytärtä harrastuksiin ja siinä odotellessa käydään koira-mummelin kanssa reippailemassa :)

Yritän myös jättää kermat ym. pois ruokavaliosta ja herkkujen sijasta herkutella vihanneksilla ja hedelmillä. Mitään överilinjaa en meinaa ottaa, eli jos näistä muutoksista huolimatta paino nousee, niin sitten nouskoon. Onneksi mulla imetys toimii tehokkaana laihdutuskonstina sitten kun sen aika koittaa!
 
Mä olin vähäsokerisella tammikuun ajan ja samalla opettelin juomaan vettä. Mutta se vähäsokerinen kariutu siihen ku mun toinen alaviisuri poistettiin ja hammaslääkäri määräs jäätelöä syömään "leikkauspäivänä". No se lähti vähän lapasesta koko homma:sorry: Olis pitäny ite käyttää järkeä ja valita jäätelön sijaan luonnonjogurtti sille päivälle, ku nyt on sitte tullu herkuteltua taas joka päivä.. Ja ei kyllä paino ehtiny kuukaudessa laskea kiloakaan, joten pelkkä vähäsokerisuus ja veden juonti ei mulla auttanu.

Nyt mä oon yrittäny joka päivä liikkua edes vähäsen. Aamusin, ku ollaa esikko viety hoitoon, ollaa Tyynen kanssa kävelty pieni lenkki. Mutta siis tosi pieni, kun Tyyne kävelee ite. Häntä ei paljon vaunuissa istuminen huvita, ni ei voi mitää kunnon lenkkiä silloin tehä. Ja kun mun mielipide on, että lenkistä on hyötyä, kun sen tekee ennen aamupalaa. Niin sit tuntuis tyhmältä tehä lenkki illalla, ku se jotenki tuntuis (muka) hyödyttömältä. Onneks on se pilates kerran viikossa. Ja ne tunnit on joka kerta vähän edellistä rankempia :) saa ainakin kerran viikossa ittesä kipeeks, ja oon huomannu että on siitä hyötyäki, vaik ei vaassa eikä mittanauhassa näykään.
 
Äähhh! Imetys laihdutti tehokkaasti, mutta nyt talvella hiipivät kilot takaisin. Tykkään eniten ulkoliikunnasta, mutta talviliikunta rikkoo aina nielun. Eilen olin luistelemassa ja nyt kurkussa jokin vihloo... Taaperolle tulee noita poskihampaitakin, niin äidin unet jäävät vähäisiksi ja mikä parempi tapa paikata väsymystä, kuin syödä suklaata....
 
Imetys sulatti raskauskilot vaa siihe jäi... en saanu ihmedieettiä siitä joten vaikeemman kautta... :D
 
Täällä menossa rv 18+0 ja kiloja tainnu tulla neljä lähtöpainoon. Tiedän kyllä syynkin, joka on varmasti tää kamala ummetus. Mitään lääkettä en haluis siihen alkaa vetään, joten yritän syödä luumua ja kuivattuja mustikoita, vaan ei tunnu auttavan. En muista, että Santusta olis ollu näin pahaa ummetusta ikinä! Salilla kävin pitkästä aikaa maanantaina, mutta pakkohan se oli todeta, että hitto vie supisteli liian lujasti sen jälkeen. Mulla siis levinny ihan käsiin nyt jo supistelut... :shifty:
 
Ootko Suviii muistanu juoda tarpeeksi vettä?
 
Mä juon vettä aina, kun kävelen hanan ohi eli tosi usein. En vaan ymmärrä... :confused:
 
No entäs jos niitä luumuja liottas vedessä yön yli, ja jois sen veden? Sen pitäs myös tehota kuulemma. Ja sit jos oikein muistan, niin magnesiamaito voi auttaa ja mallasuute myös.
 
Täytyykin kokeilla tota luumun liottamista! Mallasuute ja toi maito ei kuulosta järin hyvältä. :grin
 
Se mallasuute on ihan törkeen makeeta, niinku siirapin kuuluuki olla. Ja sen maidon makuun tottuu, mä jopa aloin tykätä siitä. Mut toiset vihaa, vähä niinku Aura-juustoki :D
 
Hih.. päivitänpäs tännekin, et tänään aamupunnitus ilmoitti, että -19.3 kg on nyt saldo. Et kyllä se siitä. Olen melkein -20kg tavoitteessani! Mut on mussa vielä kymppi irrottetavaa, joten homma jatkuu! :)
 
Kiitos kiitos! Nyt saldo on -20.3kg.. kyllä tää tästä. Kyl meinas hirvittää ku uhkas paukkua satasta mittariin mut nyt alkaa olla mukavampi olo jo. Ei sovi painaa moisia lukemia ku pituttaa on 171cm..

Juhannuksena en niin tarkkaan katellut syömisiä.. söin toki painottaen kasviksia ja kalaa, mut en mitään hiiren annoksia.. muutaman naminkin söin ja sillain.. Tyssäs toki hetkeksi siihen se paino ja jopa vähän nousi, mut se turvotus laski nopeasti ja nyt ollaan taas kotona tutuissa ympyröissä syömässä terveellisesti. :wink
 
Takaisin
Top