Treenit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonsson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kanssa olo alkaa tuntua jälleen ihan ihmiselle. Väsymys ja pahaolo hellittää ja energiaa riittää jälleen. Nyt vaan vielä kun saisi tuon selän kuntoon niin pääsisi enemmän liikkumaan ja jotain jumppailemaankin. Käveleminen ei tunnu selälle olevan mieleen.

Mä vielä kyselen noista uimapuvuista. Minulla oli suunntteilla viedä tyttö uimakouluun vuoden vaihteen jälkeen, mutta mitä minä laitan päälle? En halua ostaa uutta uikkaria vain parin kuukauden käyttöä varten. Täällä on ollut jo vinkkejä, mutta vielä minua askarruttaa. Kuinkahan iso maha on tuolloin 6 kk paikkeilla? Siis yksi raskaus on jo takana, mutta nyt on vähän isommat meiningit jo heti alusta asti. Oikeasti pitää vain odottaa ja katsoa tarpeen mukaan, mutta suomalainen suunnittelee huolella ja hartaasti, ettei tule yllätyksiä! :)

Onko raskaudesta johtuvaa vai onko mun kunto laskenut rajusti kun hengästyn pienestä? Yläkertaan rappusetkin tuntuu välillä rankoilta. En jaksa kauan kävellä reippaasti että hengästyn :/

Tuo hengästyminen on itselläkin käynyt melkein ongelmaksi asti. Mulla muutenkin perussairautena astma, joka ajoittain oireilee lääkityksestä huolimatta.
Nyt taas flunssan ensioire oli vain astman paheneminen.

Tossa viime viikolla lumitöitä tehdessä rupesi henkeä ahdistamaan, mutta hiljesin tahtia ja jatkoin, kun olo helpotti. Sitten joku 15min myöhemmin tuli ihan karmea olo.
Jalat meinas lähteä alta, oksetti, pyörrytti ja menin ihan kalpeaksi. Könysin sisään ja mittasin verenpaineen joka oli todella matala. 97/55 . Varsinkin ottaen huomioon että olin rehkinyt, niin paineiden ei pitäisi olla noin matalat.

No se olo onneksi koheni siitä ajan kanssa. Ja puoli tuntia tuon "kohtauksen" jälkeen mittasin paineet uudelleen ja oli taas mulle normaalit lukemat. 125/75
Mutta kyllä taas säikäytti..

Edelleen huomaa kun käsiä pitää ylhäällä niin tulee helposti taas tommonen "voimaton" olo, ja pyörryttää. Verenpaineesta kaiketi johtuva?

Ei tosta treenaamisesta mitään tule! Tuntuu kuin olisin heittänyt hanskat tiskiin koko urheilun/kunnon ylläpidon kanssa, edes kävelylenkkejä ei meinaa saada aikaiseksi. :mad: On niin pettynyt itseensä. Väsymys on poissa, mutta ekan kolmanneksen aikana tottui siihen ettei pystynyt salille menemään, niin nykyään tuntuu kamalan vaikealta saada hinattua ahterinsa sinne... Pliis sanokaa joku etten ole ainoa! :shy:

Talvitintti et oo ainoa!!!! Treenannu en oo sitten plussan, "lenkillä" oon käynyt just sen verran et oon koiran käyttäny tai vieny/hakenu kerhosta, eikä oo mitään motivaatiota edes harkita treenaamisen jatkamista... Ainakaan niin pitkään kun oksettaa! Noh kesäkuussa sit vaunulenkkiä;)

Et todellakaan! Ostin juuri syksyn alussa vuosikortin kuntosalille, enkä ole siellä käynyt sitten syyskuun. Pitää kysyä, jos saisi lääkäriltä jonkun todistuksen, niin saisi jäädytettyä sen kortin (mielellään heinäkuuhun asti, kiitos). Ja huom, minun työni on liikunnallinen, eikä mikään nappaa. Minulla oli aivan sama esikoista odottaessa.

"Mukava" kuulla etten ole ainoa! Mua yritettiin juuri tänään salilta tavoitella, en ollut huomannut soittoa, joten luultavasti huomenna sieltä soitetaan uudestaan ja alkaa kysely mikä mättää kun en salilla ole käynyt.. Varmaan pitäisi ottaa puheeksi, että joko lopetan ja alan ennemmin kertamaksulla käymään tai sitten keskeytän, turha on maksaa useita kymppejä ihan turhasta.. :meh:

Mä oon kanssa huomannut ton hengästymisen. Jotenkin en muista sitä aiemmista raskauksista (ainakaan tässä vaiheessa), mutta nyt tuntuu tosi raskailta keuhkot. Luin tänään esikoiselle yhden kirjoituskilpailun tarinoita ääneen ja vähän väliä piti pysähtyä ottamaan oikein syvä henkäys.

Pyörryttää myös tosi paljon, verenpaine on aina ollut alhaalla, mutta nyt se oli kyllä ihan pohjalukemissa.

Ja liikunnasta... ihan sama homma. Pahoinvoinnin ja väsymyksen takia en voinut kuvitellakaan liikkumista moneen viikkoon. Edelleenkään ei irtoa, mutta toisaalta oon vieläkin ihan superväsynyt. Mutta kyllä se energinen olo sieltä vielä jossain vaiheessa palaa! :wink

Henk koht se että jo vauva-aikana saa itsestään irti hikilenkin tai kunnon puntti rääkkin niin se auttaa jaksamaan sitä univajetta ja vauva-arkea! Ja iso + saa omaa aikaa, kun ukko (tai joku muu) hoitaa pari tuntia lapsia ja saa olla ihan yksin ajatuksissaan juoksulenkillä tai säkkiä hakkaamassa, terapiaa;)

Pakkohan tässä on alkaa jossain kohtaa ees kävelemään, painot käsissä/jaloissa kun muuten tää perus kunto on olematon toukokuuhun mennessä!
Niin ja sit toi hengästyminen ja huimaus, ei mullakaan ollu ongelma edellisissä mut nyt on, rappuset tai ylämäki on aivan kamala, tuntuu että taju lähtee ja happi loppuu o.O

Hengästymistä täälläkin ja ihan mitättömistä asioista... Mulla tuli eilen sellainen "pakko alkaa tekemään kropan eteen jotain!" - fiilis, mutta saa nähdä jääkö vain ajatuksen tasolle vai saanko otettua itseäni niskasta kiinni. :p

Mitä liikkeitä ei enää suositella tehtävän toisella kolmanneksella? Jos saisi itseään niskasta kiinni ja kävisi salilla lähipäivinä niin olisi hyvä tietää. :rolleyes:

Tänään tuli salilla käytyä noin 2kk tauon jälkeen! :dance008 Hyvä fiilis oli salilla kun pääsi pitkästä aikaa treenaamaan. Huomasi kyllä ettei pitkään aikaan ole mitään tehnyt. En hirveetä rääkkiä alkanut heti tekemään, tein vain viidellä eri laitteella ja alku - ja loppulämmittelyt. Nyt yritän skarpata ja pyrin käymään salilla 2 - 3 kertaa viikossa, toivottavasti into jatkuu. :)

Ja mä kun ajattelin että energiaa riittää vaikka muille jakaa treenin jälkeen, mutta eih. Heti kotiin päästyä alkoi väsyttämään niin paljon että olisi tehnyt mieli vain nukkua, pistän kyllä raskauden piikkiin koska ennen raskautta olin salin jälkeen aina energinen. Voisi vetästä pienet päikkärit kun poikakin nukkuu. :sleep002

Mitä liikkeitä ei enää suositella tehtävän toisella kolmanneksella? Jos saisi itseään niskasta kiinni ja kävisi salilla lähipäivinä niin olisi hyvä tietää. :rolleyes:

Oli puhetta neuvolassa ja sano vaan et suorat vatsalihakset ja semmoset liikkeet joissa on osuman (nyrkkeily tms/putoamisen riski, kannattaa jättää pois!
Jospa sitä itsekin sais itsestään irti sen verta et sais treenattua:)

Takaisin