Treenit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonsson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suorat vatsat, kaikki missä vatsa jää puristuksiin (esim. jalkaprässi) ja kaikki hyppivät liikkeet kannattaa suosiolla jättää pois jo tässä vaiheessa. Lisäksi syke ei saisi nousta yli 160 muuta kuin hetkellisesti. Hengityksen tulee kulkea koko ajan, eli ei hengityksen pidättämistä. Siinä kai pääpiirteitä. Ja omaa oloa ja kehoa kuunnellen! Jos joku tuntuu pahalta tai epämiellyttävältä, ei kannata tehdä sitä. :)

Mä varmaan, jos nyt joskus saan aikaseksi, aloitan ihan omalla kehon painolla... JOSPA sitä sais itsestään sen verta irti sit kun selvitään tästä enterosta;)

Mulla on toiminu sisäpyöräily aika hyvin, tietty täytyy ottaa vähän iisimmin kun normaalisti. Mut se on ollu sellanen mistä tulee hyvä fiilis :) Huonovointisuuden takia oli kuukauden tauko, joten nyt maistuu taas! Katotaan miten kauan pystyy. Kun ei enää siihen kykene, niin ajattelin jatkaa kevyellä lenkkeilyllä, ehkä jopa sauvojen kans :)

Mä törmäsinkin salilla erääseen ohjaajaan kenen opastuksella aloitin aikoinaan salilla käymisen ja kysäsin mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä. Hyödyllisiä liikkeitä ja vinkkejä tuli, myös niitä liikkeitä mitä pystyy tekemään kun maha alkaa olemaan tiellä. :)

Vau Talvitintti, hienoa, että oot päässy salille! Mulla sama juttu, nykyään treeni vetää aivan loputtoman väsyneeksi. Ennen raskautta kävin pitkään salilla ennen töitä ja virtaa riitti hyvin iltaan asti. En oo enää pariin kuukauteen käyny aamusta salilla..

Kävin eilen 40min kävelyllä, minkä olisin ennen hölkänny helposti lyhyessä ajassa.. niin jo tuon seurauksena alavatsassa tuntu lenkin jälkeen monta tuntia!

Mul oli eilen kamalan kiirus päivä, yhtä juoksua koko päivä ja masu kivikovana loppu illan, tosi epämukavan oloinen... Toivonpa että ei enteile taas supisteluja hyvissä ajoin:(

Mua myös vähän mietityttää treenien kannalta kuinka pitkään uskaltaa/pystyy salilla käymään. Tässä raskaudessa mulla alkoi harjoitussupistukset rv 12, mutta nyt ei ole onneks ollut. Esikoisesta harjotussupistukset alkoi rv 20 muistaakseni... En pahemmin huomannut eilen salilla ollessa, että olisi ollut kova rasitus mahalle kun mitään ei tuntunut. Mutta eiköhän se kroppa ilmoita kun pitää alkaa ottamaan iisimmin. :)

Kävin pitkästä aikaa jumpassa, ihana tunne kuukauden tauon jälkeen :) Eikä tullu edes huono olo. Harmillisen helposti kyllä syke nousee, vaikka yrittää rauhallisesti tehdä.

En oo käyny plussatestin jälkeen kertaakaan salilla, nyt sain sen viimein tauollekki ni ei turhaan maksa sitä . Raskas liikunta aiheuttaa samanlaisia tuntemuksia alavatsaan ku ekassaki raskaudessa eli maha menee kovaksi ja tuntuu epämukavaa painetta. Harjoitussuppareita! Lisäksi hengästyn aika pahasti jo ylämäkeä kävellessä, pumppu tekee huolella töitä niin että tuntuu että suonet tulee ulos korvien kautta :D oon kade niille jotka kykenee oikeesti treenaamaan raskaanakin! Mulle ei vaan sovi kaks isoa rasitusta kropassa samaan aikaan: raskaus + treeni :hungover:

Noh, enköhän mä sen mammajumppavideon taas keväällä viimeistään kaiva youtubesta ja kotona hinkkaile sen mukana..:laughing021

Jes jes, tänään kävin kolmannen kerran salilla. :happy: Hyvä fiilis ja toisaalta ylpeä olo, vielä vähä aika sitten olin lopettamassa/pistämässä tauolle koko kuntosalin, ja nyt olenkin jo kolme kertaa viikon sisällä jaksanut käydä urheilemassa. :) Saa nähdä jaksaako vielä neljännen kerran käydä... :rolleyes:

Mun tuli keskiviikon jumpasta reidet niin kipeeks, et taas tulee taukoa ;) Silti kiva tunne, kun lihakset pitkästä aikaa kipeenä :)

Mä kävin tänään salilla, hyvä mä! Ja nyt mahan syrjät pirun kipeet, suorana kävelystä tuu mitään:/ mitä mahtaa tämäkin nyt sit olla? Ei oo niinku supistus tai treenaamisesta johtuvaa lihas kolotusta... Noh jospa tää menis levossa ohi! Mut oonpa itestäni ylpeä:)

Kyl se taitaa niin mennä, ku sanotaan, et toisella kolmanneksella olo on monella niin hyvä, ettei raskaus tunnu ollenkaan. Mä käyn kolme kertaa viikossa salilla, kerran viikossa kiipeilemässä ja nyt oon käyny myös sisäpyöräilemässä. Hyvällä energialla siis urheilua edelleen [emoji4]. Isä oli kyl sitä mieltä etten sais enää kiipeillä, mut toisaalta sanoi etten olis kissan häkkiäkään saanu enää nostaa, joten taidan jättää hänen kommentit omaan arvoonsa [emoji23].

Onko teillä raskaus ajan treeni vaatteita, lähinnä housuja? Tai onko semmosia olemassakaan? Enää ei normi treeni pökät jalkaan mee, ja collarit on liian kuumat?
Tänään kävin taas puntilla, saapa nähä kostautuuko tää illalla:p nyt ainakin hyvä fiilis!

• Tykkään
Reaktiot: Epa
Oon miettiny kans treenivaatteita.. en oo missään kaupassa nähny erikseen mamma treenivaatteita, joten ostin h&m:ltä vaan kokoa isommat joogahousut. Nää tulee aika ylös, joten ei paina vatsaan, tai ainakaan vielä. Mut otan kans mielelläni vinkkejä vastaan jos joku jostain löytää hyviä treenivaatteita :)

Mulla kostautu aikasemmin tällä viikolla sisäpyöräily. Olin jo ihan innoissani, kun taas pystyy liikkumaan (paha olo mennyt pois), mut nyt alko sit harkkasupistukset. Tai mitä ovatkaan, mut niitä tulee näköjään enemmän heti liikkuessa :(

Mä painin treenivaatteiden kans tosi pitkään! Mahakuvissa (tältä päivältä) näkyy mun tämänhetkiset treenivaatteet, jotka toivottavasti menee loppuun asti. H&M:ltä löysä ja pitkä toppi, joka on supervenyvä sekä H&M mustat mammalegginssit. Esim Sportamorelta löytyy ihan mammaurheilutrikoita ja 2XU:lla on kans mammakompressiotrikoot. Nuo 2XU:n trikoot maksaa kuitenkin jotain 160€, joka tuntuu vähän kalliilta muutaman kuukauden käyttöön.

Mulla myös treenihousut puristaa mahan kohdalta sen verran, että oon salilla alkanut käyttämään äitiyslegginsejä. Eipä hirveesti valikoimaa löydy kaupoista odotusajan treenivaatteisiin. :shifty: Netistä olen selaillut ja varmaan lähipäivinä lähtee tilaukseen treenivaatteita. :)

Takaisin