Treenit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonsson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Te itseäni viisaammat.. Kävin maanantaina ultrassa ja lääkäri tuumasi, että pikkuinen on kiinnittyny vasemmalle puolelle.. No, kävin sitten tänään aamulla salilla ja tein itselleni tutun maastavedon levypainolla ja yhdella jalalla. Eka sarja meni ok ja tokalla kierroksella vasemmalla puolen alaselässä alko tuntumaan. Lihakset ei krampannu, mutta tuntui ikävältä. Alaselän vasenta puolta juilii ihan kunnolla niin kuin olisi venähtänyt. Mulla ei oo koskaan ennen näin käyny ja liike oli tuttu ja viikottain toistettu jo monen kk ajan. Pitäisikö mun huolestua vai onko tämä vain joku venähdys? :hungover:

^ Mä olen huomannut jopa joogassa pieniä toispuoleisia vihlomisia alavatsalla. Mun mielestäni kannattaa välttää niitä liikkeitä. Kokeilee joskus myöhemmin uudelleen, mutta en tekisi mitään, mikä sattuu.

En huolestuisi, mutta pitäisin kyl molemmat jalat massaa ja ehkä pienentäisin painoja :)
Keskivartalon verenkierto ja neste määrä lisääntyy raskausaikana joten se saattaa olla kivun takana... Toi mun pienin painaa 13kg ja senkin nostaminen vihloo selässä/nivusissa;)

Kiitos Jonsson ja Äippä! Tuli semmonen tunne että kuinka tässä uskaltaa liikkua ko tälleen pelekää :)

Nääh, kuuntelee kroppaa ja tekee niitä asioita, jotka tuntuu hyvältä. Siis jotka ei aiheuta ylimääräisiä kipuja. Mäkin välillä teen ihan mitä sattuu jumpassa, kun oppinut välttämään joitakin liikkeitä. :D
Mulle viimeksi pt opetti, että kyllä raskaana voi ihan kunnolla treenata, esim syke saa intervalleissa nousta ihan kunnolla, kunhan se ei pysy siellä kauaa. Ja muistaa kuunnella sitä kroppaa. :)

Mä kävin äsken lenkillä ja miten voi niin kamalasti hengästyttää:o tarviikku pikkasen tempoo nostaa niin saa puhista... Onko mun kunto romahtanut? Vieläkö flunssa syynä? Vai yksin kertaisesti tää raskaus? Piru kun tuntuu et oon ihan rapakunnossa o.O

Mä kävin äsken lenkillä ja miten voi niin kamalasti hengästyttää:eek: tarviikku pikkasen tempoo nostaa niin saa puhista... Onko mun kunto romahtanut? Vieläkö flunssa syynä? Vai yksin kertaisesti tää raskaus? Piru kun tuntuu et oon ihan rapakunnossa o_O

Raskaus tekee tuon puuskutuksen. Se kyllä tasaantuu ajan kanssa, ennen kuin loppua kohden alkaa taas.. tsemppii!

Äippä, mä kanssa veikkaan raskautta (ja flunssaakin ehkä) syyksi. Oon pistänyt merkille, että mä myös hengästyn ihan mitättömistä asioista ja puuskutan.

Tuntu et saan sydärin tai jonku paniikki kohtauksen tuolla metsässä... En kyl muista oliko noissa muiden odotuksissa tämmöistä... Aika kultaa muistot;)

Minä kävin lenkillä:D yritin kans juosta, enää ei mahaa vihlonu mutta tuntu et saan sydärin:o pieniä spurtteja otin ja tuntu kyl hyvälle vaikka kyllä hengästyn paaaaaaljon nopeemmin kun ilman toukkaa... Anyways oon ylpeä itseni et sain itsestäni irti ees sen verran et kävin yli 1h lenkillä:)

Peräti 3krt oon saanu itteni töiden jälkeen sohvalta ylös ja iltalenkille.. Sen on sitten huomannutkin että on tehny muutakin kuin työpäivän. Joka ilta ollu viimeistään 9ltä untenmailla! :goodnight

Huomenna ois tarkoitus käydä riisin rääpäsy (4,3km) Riisitunturilla ja illalla vielä tanssitreenit. Onneksi ma on vapaapäivä! :notworthy

Mulla on nyt melkein pari viikkoa käynyt niin, että aamupalan saan syötyä normaalisti ja lounaan, mutta lounaasta täytyn niin paljon että pärjään iltaan asti. Ja lounaan jälkeen ei enää tee mieli syödä mitään, iltapalan syönti on välillä yhtä pakkopullaa. Ehkä se on myös yksi osasyy miksei treeni maistu kun ei tule syötyä oikein eikä saa tarpeeksi energiaa. :banghead:

No ei kyl Talvitintti kannata kroppaa piippuun ajaa... Jatkat sit kun taas alkaa ruoka maistumaan:) itse kyl tän päivän syöny niinku ois ruoka maailmasta loppumassa o.O koko päivän ollu muutenkin "krapula"... Huomenna ajattelin taas käydä lenkillä ennenku lapset tulee kotiin:)

Suoraan sanottuna ahdistaa ja v*tuttaa tämä väsymys ja laiskuus kun ei saa mitään aikaiseksi, siis oman kroppansa eteen. Nyt alkanut miettimään miksi maksan salikorttia kun olen saanut itseni sinne raahattua vain muutaman kerran kuukaudessa, tuntuu että rahat menee ihan hukkaan. :arghh:

Mites muilla, luistaako treeni ja onko kellään samanlaisia ajatuksia?

Ei luista täälläkään ja just ajattelin että kiva maksaa turhaan sitä korttia.. Tänään mietin meniskö kävelylle mutta menin 2 h päikkäreille :D

Juu ei luista ei:/ ei vaan saa aikaseksi... Ainut liikunta mikä tulee on noiden likkojen kerhoon vienti ja kotiin haku ja kaupassa käynti rattaita työntäen... Tietysti tulee nostettua tota meidän "vauvaa" joka painaa sen 12kg mut ei se nyt oo sama:/ huomenna olis neuvola ja aattelin kysästä et kun tää kuukaus on mennyt ihan löysäillen niin uskaltaako sitä jatkaa samoilla tehoilla vai pitääkö sitä ottaa iisimmin... Jos sitä sitten sais aikaseksi kun nää olot loppuu? Tiedä sitä...

Vahva sama, harmittaa kans ton salikortin takia mut koko ajan on siinä uskossa et pian taas jaksaa :D saas nähä..

Kun pitäis kuitenkin välillä myös hengästyä siitä liikunnasta, niin se on toisaalta kauheen kätevää kun nyt hengästyy niin kovasti jo esim ylämäkeen pyöräilystä työmatkalla :D tai työpaikalla neljän kerroksen rappujen kiipeemisestä, puuh :P

Harmi vaan kun alkaa olla niin kylmä et meinaa toi työmatkapyöräily vaihtua bussilla köröttämiseen..

Mä oon miettinyt että jos tämä energiataso on rv 12 jälkeen samaa luokkaa ja väsymys painaa eikä saa mitään aikaiseksi, lopetan suosiolla salikortin maksun, ihan turhaan menee useita kymppejä kuussa... Ennemmin maksaa sitten kertamaksun jos sama tahti jatkuu, että muutaman kerran kuussa käy. :meh:

On kyllä alkanut kovasti hengästyttämään ihan pienet ja mitättömät asiat. Alkuviikosta kun kävin vaunuillen kaupassa ja noustiin jyrkkä ylämäki niin jessus, sydän hakkasi tuhatta ja sataa ja tuntu että sydän hyppää kohta pois kehosta. Piti oikein pysähtyä että sai hengityksen tasannettua. Kyllä huomaa että kroppa tekee kovasti työtä ja pieni pallero siellä kasvaa. :p

Juu puuskuttaa puuskuttaa ja sydäriä pukkaa... Taas jotain mitä ei oo aikasemmissa raskauksissa ollu o.O jospa nää olot tasaantuis seuraavassa kolmanneksessa niin sais itsestään paremmin irti et tulis liikuttua, muutakin kuin hyötyliikuntaa:)

Takaisin