Treenit

Vieena: Vauvahattu, jossa on lieri, käy myös hyvin. Se suojaa auringolta sekä niskassa että kasvoissa.
 
Semmoinen hattu meillä onkin, pitää sillä koittaa :) mut entäs jalat ja kädet? tää kun ei tasan pidä niitä siellä tiiviisti paketissa :grin lämpötila kuitenkin 25-35C ettei hirveesti viitis päälle laittaa.. Ei tuu muuten saunaa ikävä kun käy iltapäivälenkillä!
 
Ite en oo lähteny kamalalla porotuksella vielä..mut eipä sellasii oo viel ollu..mut ohuita pitkähihasii ja ohuita housuja oon pitäny:p
 
Meillä ei muuta ookaan kun porotuksia :sad001 tai sataa niin ettei sekaan mahdu. eli sisällä ollaan oltu, ehkä yhteensä 10 kävelyä käyty 3kk aikana...
 
Joo täälki sataa ja niin..välin ei huvita lähtee...mut toisaalta hajoo pää jos ei lähe:hilarious:
 
Mulle treenaus on kans henkireikä!

Mut nyt pitää löytää lastenhoitaja tai saada mies ajoissa kotiin, kun muksu on yhtäkkiä ruvennu valvomaan huomattavasti enemmän päivisin :eek:. Tänään nukkunu tähän mennessä vaan kolmet puolen tunnin päikkärit. Eihän kaveri kopassa hereillä viihdy treenin aikaa...

Mä oon ollu jotenki ihan hajalla, ku tää muutos on tullu niin yhtäkkiä ja samaan aikaan on öisinkin valvottu aiempaa enemmän.
 
Minä tässä opin, että myös kaikki konttausasennossa tehdyt liikkeet ovat kiellettyjen listalla - myös lankutuskin. Luulisin, että tähän sarjaan menevät näin aluksi myös punnerrukset ym. Mun fyssarikaveri sanoi, että pitää ottaa todella rauhallisesti noiden vatsalihasten kanssa. Mieluummin odottaa vähän liikaa kuin aloittaa liian rivakasti. 2 kk on oikeasti todella vähän. Noissa konttausliikkeissä painovoima vetää vatsan sisukaluja ulos erkaumasta, niin se pahentaa tilannetta. Hyvin treenattu vatsalihas on myös herkempi erkaumalle, kun se ei anna niin myöten raskauden aikana.

Minä aloitin ihan peruskyykkäykset (samalla voin kiinnittää huomiota juuri lantionpohjan lihaksiin ja treenata niitä), vähän pohjetreeniä ja sitten pikkuisen sykettä nostavaa liikkumista (ei ole vaikeaa, kun en ole tehnyt oikein mitään lähes vuoteen). Käsiä yritän bodata vähän pikkumiehen kanssa ihan ajatuksella päivän lomassa. Ihan kivasti tuo painaa jo kai jotain 7 kg, niin siinä on ihan painoa.
 
Obier: Toi muutos menee vain "pahempaan" suuntaan. Kohta se ei pysy paikallaan ollenkaan, pitää olla silmät selässä jne. Parin vuoden päästä voit saada siitä jumppakaverin lyhyille ohjelmille, joten sitten voi taas onnistua. Yritä jumpata pienemmissä pätkissä, ota vauva mukaan treeniin. Voit laittaa sen vatsan päälle, jos teet selällään juttuja, ottaa syliin - saat lisäpainoa ym. Youtubessa on videoita, joista voi saada vinkkejä. Ikävä kyllä paluuta vanhaan ei enää ole, pitää vain löytää uusia tapoja ja luopua vanhoista. Sellainen rauhallinen, järjestyksellinen ja JÄRJELLINEN (4v. uhma + pikkusisarus yhtä aikaa esikoisella, huoh!) elämä on nykyisin vain muisto vain.
 
Treeni ku treeni, millai ootte lantionpohjalihaksia harjottanu,? Onko joku hommannu geisha/treenikuulia avuksi? Jos ni millasia :) mä hommasin nyt smartballsit ja jotku toiset, mutta näyttää siltä et sais siirtyä niihin pienempiin treenikuuliin mut en tiiä minkälaiset hommaisin.. :)
 
Ihan vaan niitä supistusharjotuksia oon tehny mutta mietin kans kuulien hankkimista. Suosituksia otetaan vastaan! :grin
 
Neuvolasta saa pyytämällä hyvät ohjeet Lp harjoituksiin:wink mäkin vaan jännittys harjoituksia tehnyt ja kuulemma on hyvin voimaa lihaksissa:p
 
Joo, överiks meni taas... eilen juoksulenkillä nilkka poksahti, vanha rasitus vamma. Hiukan aikaa siis kovempi täräytys pannassa, pitikin taas olla liian kivaa... prkl!!!
 
Vihdoin kun flunssat hellitti ja ilmat lämpenee lähdimme pidemmälle vaunulenkille. Ei vain kunto anna periksi. Särki pitkään säären etosasta. Viikonloppuna tarkoitus aloittaa pyöräily kun entuudestaan on jo perävaunu.
 
Lantionpohjan lihaksista,..miten kauan kestää saada me kuntoon? Ja saako niitä koskaan "kakskymppisen" timmeiksi? Itselläni 3lasta ja ikää yli 30v. Samaa mietin syvistä vatsoista. Peilistä näyttää että toivo menetetty. Nim.merk. Sokerihiiri :D
 
Neuvolasta saa ohjeet noihin lantionpohjan lihaksien treenaamiseen:wink en tiiä voiko ne palautua siihen samaan mitä ne oli ennen vauvaa mutta kunhan vaan sen verran voimaa että ei tuu laskeumaa tai pidätys ongelmia:wink syvät vatsalihakset voi kyllä saada samaan tikkiin mut vaatii pirukseen työtä:wink nim 5 lasta 30v ja vaan raskaus aikaan ongelmia keskivartalon kaa:wink
 
Juha, treenaan lantiopohjia kuin myös syviä, aina kun muistan. Ei ole pidätys ongelmia. Vain tämä vatsa häiritsee erittäin paljon. Olen lihonnutkin mutta vatsani on kuin 4.kk:la vaikka raskaana en ole ,:D
 
En jaksa uskoa, että omalla kohdalla tuo vatsalihaksien kalvo palautuisi 100% ennalleen. Erkaumaa on yhä ja varmaan tulee aina olemaan :oops: onhan sitten vaihtoehtona lihaksien ompelu takaisin yhteen, mutta se tietäisi leikkuupöydällä makaamista ja isoa laskua. Eivät nimittäin julkisella sitä tee ellei ole terveydellistä haittaa:dead: ja myös sitä, että sen jälkeen ei raskaudesta tarvii enää haaveilla, muuten lentää se tukku rahaa taivaan tuuliin :grin
 
Itsellänikin on erkaumaa vielä navan paikkeilla kun kävin fysioterapeutilla niin katsoi sen siellä. Sain ohjeita millä jumpata syviä vatsalihaksia. Kun aina vaan kerkeis jumpata niitä ja lantionpohjalihaksia, meinaa jäädä vähän satunnaisiksi kerroiksi.
 
Takaisin
Top